Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Ois tiedossa käytetty v-max, jenkkivientimalli, ja ei oo kokemusta kyseisestä merkistä.

    Mitä eroa jenkkimallilla ja suomi-pyörillä?
    Mistä erottaa täystehoisen kuristetusta?
    Onko mitään tyypillisiä vikoja? Mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota kun käy koeajolla/tutkimassa pyörää?
  2. #2
    Eiköös se ollu niin että jenkkimalleista ja sataheppasista euromalleista puuttuu Boostirimpulat eli magneettivenat jotka ohjaa kaks kaasaria syöttämään yhtä pyttyä kerrallaan kun pannuun saadaan 6000 kiekkaa minuutissa vauhtia. Eli siittä vaan suara baana ja aika iso vaihre päälle ja kaasu auki. Mikäli tuntuu että "lähtee ko telkää pesältä" on oikeahko kuvaus sille mitä tapahtuu kun padassa on kierroksia 6 tonnia, niin eikohan kaikki 147 kopukkaa oo likimain tallella eikä "kuristuksia" ts. boostin puutetta.

    Heh, jenkkejä varten kai se alkuu tehtiinki, V-puustinen maksi...



    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  3. #3
    Jenkkimallit ovat täystehoisia, V-boostilla varustettuja. Parhaiten sen näkee kiekkamittarista, täystehoisessa punainen alkaa 9000:sta, vajaaheppaisessa tonnia alempaa. Moniin vajaatehoisiin on asennettu jälkeenäin boosti, sen näkee ulkoapäin ainoastaan kaasareiden alla kulkevasta, poikittaisesta L-profiilisesta tukiraudasta. Hankala hahmottaa, ellei pääse vertaamaan mopoja vierekkäin. Himppa lisää Maxiasiaa löytyy TÄÄLTÄ ja tältä Jammupalstalta muualtakin, kun kelaat sivuja taaksepäin.
  4. #4
    Helpoin tapa testata Boostien olemassaolo on, kun laittaa virrat pyörään, ni pitäis kuulua niiden boostien servomoottoreiden surinaa vähän aikaa... *Ne servot ajaa itsensä laidasta laitaan joka kerta kun avaimesta kääntää virrat päälle, siis jos ne on olemassa/kunnossa!

    Noiden boostien puuttuminen on tosiaan se ero 100 ja 145 hp:sen välillä, mutta myös "savupiiput" on erilaiset. *Mopommassa mallissa on pienemmät ulostulot putkien päissä...

    Vmax Finland

    Mulla on historian alkupään laite (-86, USA-malli), jossa on ollu jos jonkinnäköistä tekemistä. *Mut eiköhän tällaseit mm. hapettuneet liitokset laiteta ennemmin laitteen iän piikkiin, kuin tyyppivikoihin... *

    Mutta, mutta... *Jos oot hakemassa hurjan hyviä ajonautintoja, niin toivottavasti et pety pahasti Maixia ajettuasi. *Ei oo meinaan ihan samanlainen ajettava matka-ajossa, kuin esim. CBR tai vastaavat rivakat matkapyörät... * *Mut, jos Maxista todellakin tykkää, niin on valmis tinkimään vähän jostain!!

    Tuolla "Omat pyörät"- osiossa on kuva minun koneesta, mutta se ei taida näkyä teille muille (itelle kyl näkyy)... *

    Tervetuloa Maxistien "kiihtyvään" maailmaan... *
    Kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää!

    -Timo Rautiainen-
  5.  
  6. #5
    Tuli tässä viestisarjassa vastaus moniin mieltä askarruttaviin kysymyksiin. V-maxi olisi mullakin hakusassa. Kun vaan saisin kerättyä tarpeeks rahaa...
    Lakkaa jännittämästä ja nouse rohkeasti omalle tasollesi