Olen suurella todennäköisyydellä vaihtamassa Hondan Kawan ZX-9R:ään. Kawan vuosimalli on 2000.
Millaisia kokemuksia teillä on pyörästä? Itse olen mieltynyt ton mallin moottoriin ja ajoasentoon. Kiihkeä pyörä jolla on yllättävän hyvä kuljettaa kyytiläistäkin.
Mutta kertokaa kokemuksianne!
CBR600, ZX-6R, GSX-R 600, YZF1000, Z1000, SS900, Duke 690 R
Vaihda vaan, et varmana pety ! ( jos ei oo epäkurantti yksilö )
Tässä vähän infoo:
Ajoasento: mukava ja tilava, itse olen n.184 cm. mutta mahtuu hyvin muutteleen ajoasentoa. Painoa on kyllä kyykkypyörien tyyliin käsillä ja ranteet puutuvatkin pitkässä matkassa ja kaupunkiajossakin. Mutta kyllä sillä tommosen 200 kilsaa ajaa ilman taukoo, sit on pakko oikoo ruotoo
Moottori: on tehokas ja mielestäni vastaa kaasuun jo alakierroksilta hyvin. Pienempää ei tarvi juuri ohituksiin hakee. Jos oot ajanut tiedät mitä tarkoitan *vaihteisto ja kytkin toimivat hyvin.
ulkonäkö/muotoilu: mielestäni 9R on luokassaan komein pyörä.
Vaikee nyt äkkiseltään mitään raporttii antaa, mut kysy jos on jotain mikä erityisesti kiinnostaisi !
Kiitti! Olen katellut 9R:ää vuosilta 1997-2000. Eiks siinä vaihtunu malli jonkin verran vuonna 2000. Ainakin kuvissa näyttäis olevan kaks silmänen..
Ajelin kaverin 97-mallilla noin 100 kilsaa ja olihan se kyl hieno pyörä. Voimaa on mulle ainakin riittävästi ja aika miehekkäässä muodossa. Tilava ajoasento oli myös mieleen!
Vaikee tietty arvioida tarkemmin, mut sen 100 kilometrisen jälkeen rupesin vahvasti miettimään pyörän vaihtoa. Alkukesällä mielessä oli R1/Fireblade, mut Kawasta tykkäsin eniten. Jotenki se tuntuu sellaselta raa'alta peliltä... äänet ja ulkonäkö miellytti. Sit voi kuskata kyytiläistäkin yllättävän hyvin.
Pitäis vain saada toi cebari hävitettyä alta pois.
Miten paljon muutoksia on tullut 9R:ään vuosina 97-00? Moottori, runko, alusta, katteet, yms?? noi kiinnostais tietää.
1998 vuosimalli on jo ns. uudistettu malli. Mallia kevennettiin vastaamaan kilpailua ( Fireblade, R1 ) Parhaiten -98 eroaa 94-97 malleista perän osalta. Perä on terävämpi ja suipompi. Vuonna 2000 malliin tuli keulalle terävämpi nokka + tuplavalot.
Tietty moottorissa ja rungossakin on matkan varella tehty muutoksia/parannuksia. 1998 uudistuksesta mm. bike 4/1998 toteaa mm. ... malli on huomattavasti kevyempi ja ketterämoi kuin edeltäjänsä... täysin uudestaan suunnitellussa moottorissa on käytetty paljon magnesium osia painon kurissa pitämiseksi... ajoitusta parannettu suurilla kierroksilla... vaihteisto on suunniteltu kokonaan uudelleen ja se on edeltävää parempi...
Katsoppa vaikka:
www.zx9-r.net
Itse en ole päässyt kokeileen niitä 94-97 malleja ( painavammat ) joten en osaa verrata niihin, mutta luulenpa että kelpo pelejä ovat nekin !
Just tuollaista infoo tarvitsinkin! Kaverin 9R oli 1998 ja se näytti ainakin hyvän näköseltä.
Pitänee aloittaa cbr:n myyntikampanja... sen verta tekis mieli laittaa tollanen!
Vaihdoitko kyseiseen? Jos niin oletko ollut tyytyväinen? Nyt puolueettomia kommentteja asiaan. Mitä huonoa siitä löytyy. (muutakin kun ettei ole suzuki)
Itelläni katonnassa 99 mallinen sähkönsininen kaunotar.. samperi kun polttelee.
Entinen pyöräilijä... Mutta kohta taas.
'98 malli on muistaakseni 27kg kevyempi kuin 94-97. 98-99 "samanlaisia", kun taas 2000 muuttui taas.
Mopot, musiikki ja lentopallo.