Nuorella miehellä kun noita rahareikiä tuntuu riittävän ja armas mopotin alkaa lähestyä pikkuhiljaa 10000km rajapyykkiä, takuu kun on päällänsä niin merkkihuoltoon se pitää roudata.
Ei täällä sattumalta ole ketään joka olis vienyt FZS600:n mkympin huoltoon merkkiliikkeessä, olisin kiitollinen hintatiedoista, tietää sitten kauanko pitää järsiä näkkileipää että riittää rahat huoltoon.
Hinta tiedot taitaa selvitä noin suunnilleen jos viitsii kysellä, noi määräaikaishuollot (lue: öljyn vaihto ja pölyn pyyhintä)taitaa olla aika hyvin hinnoiteltu... kokemuksesta autoista.
Mietiskelin tuossa vaan et mitenhän mp-puolella tuo EU:n ottama kanta että auto pitää voida huollattaa missä vain liikkeessä sen purkamatta takuuta.
Onnea vaan,itse talven tullen huoltelen omaa 80 tkm täyteen tullutta "mopoa" kun omistan momenttiavaimiakin pari. Ja taitaisi muutamassa liikkeessä tehdystä huollosta jo tulla pyöräni hinta.![]()
Palkka juoksee....minä en
Oman FZS 1000 kympin huolto oli jossain 230-250E paikkeilla...Tosin mulle tuli hintaa niin pirusti vielä kun takanakin vaihdoin ja alakatteen laitoin. Sinne menikin rahat aika hyvin...Mut toki on nyt ärhäkän näköinenkin![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tonnisen fazerin samainen kympin huolto oli n. 180€.
Todennäköisesti 600:sen huolto on samaa luokkaa.
Juuri pulittelin kympinhuollosta 174 €(FZS 600), onnex satuin varaamaan tuon 180 € matkaan...
Tollaisiin määräaikaishuoltoihin on annettu ohjetunnit. Periaatteessa siis huolto laskuttaa sen tuntimäärän mukaan, vaikka aikaa kuluisi vähemmän tai enemmän. Tämä tietenkin vain, että pyörään ei tehdä mitään ylimääräistä samalla kertaa. Siispä aika helppoa on kysyä hinta. Merkkiliikkeet näkevät papereistaa/koneiltaan sen ohjetuntimäärän, ja tietävät tuntiveloituksensa. Ja merkkiliikkeidenkin kesken tuntihinnat vaihtelevat melkoisesti.
Takuuaikana huollot voi siis tehdä muuallakin kuin siellä mistä pyörä ostettiin. Merkkihuoltopaikat selviävät usein merkin nettisivuilta, sitten eikun soittelemaan lähimpiin, ja vertailemaan hintoja/vapaita aikoja.
-Älä tee sitä tänään, minkä voit jättää tekemättä huomennakin-