Ohos, ONNEA!(Korppi @ Elo. 26 2004,00:03) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX-R 1000 K5 - Back in black - 03052005
Onnea uudelle pyörälle. Tuntuuko kovasti tykimmältä kuin edellinen?(Korppi @ Elo. 26 2004,00:03) kirjoitti
Kiitoksia vaan, myös Ninalle. *(matt1 @ Elo. 26 2004,11:09) kirjoitti
Suoraan sanoen en osaa oikein sanoa tuosta tehokkuudesta. Nyt on polvi siinä kunnossa, ettei minusta ole ajajaksi ennen kautta 2005, jolloin otan tuon liikenteeseen. Polveen liittyen hankin tuon tavallaan masennuslääkkeeksi. Kuulin sen poistavan varsin tehokkaasi matalaa mielialaa ja näin näyttää olevan. Ihmeen tehokas troppi. Vaikka käsikauppatavaraa onkin, ei masennuksesta ole enää tietoakaan. Vaikka kaipa tuo tuleva talvi tulee oleman pitkä. Todella pitkä... *![]()
Tosiaan, ehdinkin jo tuolta toiselta puoleta lukea tilanteesta jossa päädyit harkitsemaan pyöränvaihtoa. Tuo 999 on varmaan mainio mielialalääke ja vetristää myös raajoja. Minä olen ottanut sellaisella tyypit ja itselläni on 749 mutta kun ei tuoreeltaan vertaa ...no, onhan niissä varmaan kohtuullisesti eroa.
Ymmärtääkseni mietit samalla myös varusteiden uusimista, pysytkö edelleen Z-onessa? Itse testasin Shoein halpismallia pudottamalla sen 4m korkeudelta asfaltille (tyhjänä) , enkä saanut aikaan kuin pari pintanaarmua; meni kyllä vaihtoon mutta en kyllä edes harkinnut muuta merkkiä.
Aikoinaan kun tein valintaa 749:n ja 999:n välillä, pääsin onnekseni koeajamaan molemmat peräkkäin Ruotsissa. Ensin 749, sitten sen päältä pois ja 999:n satulaan (voin kertoa, ettei suomalainen ajokortti, varusteettomuus yms. "ihan hirveästi" edesauttaneet ajamaan pääsyä, mutta onneksi kaveri puhui tuntemansa myyjän ympäri - osin hirveän valituksen tuella siitä, ettei Suomessa ole mahdollisuutta parivertailuun 749/999.). Vaikka lainavermeet yms. eivät kunnon tuntuman aikaansaamista edesauttaneet, ensituntuma noista kahdesta oli 749:n valinta.(matt1 @ Elo. 26 2004,15:35) kirjoitti
Mitä tuosta koeajostani muistan, ajo-ominaisuuksien puolesta 749 kääntyi mielestäni mutkiin paremmin kuin 999 ja oli muutenkin kevyempi heitellä puolelta toiselle. Varmaan 749:n kapeammalla takarenkaalla on tässä osuutensa. Moottorin osalta 749 taas tuntui hauskalta siksi, että sai antaa paremmin kaasua kuin 999:lle. Mikäli noiden eroja yrittäisi lyhyesti kuvailla, sanoisin 999:n ajamisen olleen enemmän vaivatonta liukumista ja 749:n todellisempaa ajamista suurempine kierroksineen yms.. 999:n kanssa joutui selvästi pidättelemään, mutta eteneminen tapahtui silti kuin itsestään. Siinä kun 749:llä suunnilleen tiesi kuinka nopeasti etenee (tähän muistikuvaan voi toki vaikuttaa se, että 749 tuli tällä kaudella tutuksi), 999:llä vauhtia kertyi kuin varkain. Tai jotain tuollaista. Tuosta syystä sitten päädyin 749:iin, joka mielestäni tarjosi 999:iä paremman ja ajettavamman kokonaisuuden. Voi olla, että nyt arvioisin jotain noista kohdista toisin, mutta tuon "parivertailun" perusteella päädyin aikoinaan 749:iin.
Vaikka "masennuslääke" onkin kieli poskella heitetty kommentti, totta toinen puoli. Enemmän tässä on kysymys henkisistä jutuista, kuin siitä että olisin ollut 749:iin tyytymätön - kaikkea muuta. Mutta ehkäpä kauden 2005 jälkeen olen viisaampi 749:n ja 999:n erojen suhteen, joten pitää ottaa silloin työn alle kyseisten pyörien erot näin tavallisen kahvankääntäjän näkökulmasta. Varmaan vuoden kuluttua allekirjoittaneella on myös vakaa näkemys siitä, kuinka paljon eroa tavallisessa ajossa on "Supersport"-ja toisaalta "Superbike"-luokitteluun tarkoitettujen pyörien välillä. Ainakin silloin, kun molemmat on toteutttu twinillä.
Mitä kypärään tulee, enpä usko, että olisin siirtymässä pois Z-Onesta. Nyt vain odottelen mitä mielenkiintoisia väriyhdistelmiä moiseen tarjotaan kaudelle 2005.
Valtton ja S4 monsteri joihin voitte törmätä suomen alabamassa eli imatralla.
Ilmoittaudutaas sit tämänkin otsikon alle.
Monster dark 620 -04 ja Helsinki.
Duke of Turku ilmoittautuu foorumiin:
Virityssatsilla terästetty punainen 749![]()
Ainoastaan kiihdyttäminen on moottorijarrutusta mukavampaa!
ms4, sennaväritys ja dp putkilla![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Jeps, nyt on vihdoin tallissa SS800FF, senna.
Desmo Jugend
-94 750 SS:ä vaihtu tossa elokuun lopussa -89 851:een.
"Lievästi modifioituun":o)
Ducati 749, mattamustana.
Oivaa masennuslääkettä pitkään talveen. Ensi tiistaina omaan talliin...
Vasta remmiin mukaan hypännyt 749 '03.
Toivottavasti ensi kesäksi kunnossa. ;)
käyn zupella keltaisella 749ässällä![]()
Tallissa 906 ja 907IE, yht 150 tkm.
Motto: Maailma on keskinkertaisuuksia täynnä, miksi tyytyisimme siihen.
Edellistä "lainatakseni" tallista löytyy:
750 Paso 1989
907 IE *1991
Ainaskin "888":n ja "Mimen" tunnen ja eiköhän nekin tunnista mut???
Päivitykset myöhässä noin 2 vuotta(!!!), elikkä noitten edellämainittujen lisäksi tallista löytyy myös:
ST4s mallia 2002, punainen TIETENKIN !!!! *
Kyllä vain. Kauan oletkin onnistunut tätä foorumia välttelemään.(Finnpaso @ Helmi. 02 2005,13:37) kirjoitti
Samaa mieltä minäkin *!(888 @ Helmi. 02 2005,21:43) kirjoitti
![]()
ex suzuki gs 500e-90,ex suzuki dr 650e-97,ex Ducati 900 ss -91,ex Ducati900ss-97,ex Ducati ST2 -03,Triumph Thruxton -07
"888":lle: Ei kerkiä kaikkia, kun kaikkia aika kuluu siihen, että miettii,mitä uutta ostaisi Ducateihin, ostaisko uuden Ducatin talliin, kumpaa huoltais, vai myiskö kaikki pois ja muutais etelään ;-))))
"pepemotolle": Sun vaimos soitti mulle ja sano, et katteles siel org:n sivuilla, mitä se mun ukko "touhuaa" siellä....
Finnpaso??(Finnpaso @ Helmi. 02 2005,13:37) kirjoitti
Miestä tuntien nimimerkki voisi olla vaikka "eu-paso"
terveisiä......
Eiköhän sitä taas tänä kesänä tonne Bulgarian/Kreikan suuntaan neljäksi viikoksi 907:lla?.......(tietty, jos luoja JA etenkin vaimo suo...) .. ja rahat piisaa...
900 SS
moro! turun poika liittyy remmiin!
alla keltainen ss750ff -02
tulis ny se kevät! *![]()
Allu : S750FF -03
Toni ja Kaisu, kajaani
Ducati SS 900 FF -vm 2000
- mielenkiinnolla uutta kesää kohti täysin tuntemattomalla pyörällä!!!![]()
998 2002
You are only as fast as your top speed
Happy ja 750 Pasanen (Paso) vm. 88 * *![]()