Tyhmä kysymys! Tottakai tuhansia...
Kyllä niitä on vuosien varrella tullut kymmeniä.
Muutama. Mutta rennompia renttuja saa hakea.
Itse asiassa ei yhtään.
Tosimotoristi ei kavereita kaipaa.
Minä ja ikioma moponi.
Lähikaveripiiriini ei motoristeja kuulu. Sinällään kummallista, että itse olen 10-vuotiaasta lähtien kuolannut jokaisen mopoa suuremman kaksipyöräisen perään. Kortin ajoin tänä kesänä, olen 21-vuotias ja ensimmäinen oma pyörä on vasta hankintalistalla.
-Paha saa palkkansa, hyvä donitsin, sanoo sananlasku. *Joskus kieltämättä tekisi mieli sanoa paljon muutakin. *Mutta kun donitsi suussa on huono huutaa eikä vatsa täynnä jaksa tapella. *On paljon helpompaa hymyillä ja näyttää kieltä donitsi reiästä. *Olla ystävä, donitsin ystävä. *On turha tärkeillä, teeskennellä, paastota, etuilla, huutaa ja huitoa, koska ne kaikki on pahasta. *On mukavampaa olla aito, laiska, rehellinen ja runsas, apina tai gorilla, koska ne on kaikki hyviä. *Joten jos sopii, niin ei jakseta eikä viitsitä. *Hyvät on kivempiä kuin pahat ja me ollaan hyvien puolella. -
No eipä juuri kaveripiirissä pyöriä ole, johtunee osittain siitä että osa käy vielä koulua ja käyttävät rahansa muuhun jne..
Mutta kyllä ainakin mun motoristikaverit on löytyny tämän orgin kautta !!
KTM 690SM
Moottoripyorailyn kautta on uusia samanhenkisia ihmisia tuttavapiiriin tullut kuormittain
Muuta kautta tutuissa vain joitain yksittaisia motoristeja![]()
Köyhänlaisesti on kaveripiirissä ajokavereita.
Mukavampaa olisi porukassa pörräillä.
-Menevän miehen tuntee siitä, että hänellä on kivekset peräkkäin.-
Jos orggilaisia ei lasketa niin aika vähän niitä on, mutta muutama kuitenkin.
Kolmelta kaverilta mopo löytyy. Onhan se ihan kiva silloin tällöin käydä porukassa vähän *
.
DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
Aika suuri osa kavereistani ei ymmärrä mopoista mitään, kuten ei tarviikaan.![]()
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Kuin ollakkaan, kamuilla löytyy prätkiä kiitettävästi. Ja kellä ei vielä ole niin vi***uillaan niin kaun että hommaa
Jopa jotkut tutut kauniimman sukupolven edustajatkin ovat alkaneet haikailla prätkien perään ja sehän on ehdottomasti loistojuttu!!
Naapurillakin on 6 prätkää ja mulla vaan 3. Nyyh..
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Noh...eipä oo...mitä nyt sit esim. .ORG!n kautta on muutama tullu, mutta jos kyse on noista pitkäaikasista yms. ystävistä, ni ei...
![]()
"Nähdäksesi sateenkaaren,
tulee sinun ensin kestää sade"
Ei sitten niin yhtään..Kaikki ne kuitenki valittelee että pyöräkuume ois mutta ykskään ei oo pyörää saanu hommattua..
Honda CBR 1000RR Fireblade -04
Lähipiiriin ei muutamaa sukulaista lukuunottamatta motoristeja kuulu. Ei kavereissa mitään motoristivastaisuutta ole havaittavissa, päinvastoin, mutta taitaa rahat mennä niin tehokkaasti muualle (esim.) ettei riitä pyörän ostoon.
siskolla on virago, muuten ei lähipiirissä motoristeja...org.laisia tuttuja muutamia...![]()
CARPE DIEM! Kalliot pysyy, meri jää, ihminen vain häviää. (Pablo Neruda)
Mä en taida muita tunteakkaan kuin prätkäilijöitä...???
Kaveriporukassa siis kaikilla prätkä...Yhteinen harrastus... kuinka on sattunutkin...
Toisaalta en mä kyllä kovin montaa ihmistä ees tästä käykylästä tunne.Että jos niillä ketkä tunnen, on prätkä... valikoitunut hyvin.
-Älä tee sitä tänään, minkä voit jättää tekemättä huomennakin-
Miehelläni on pyörä ja usealla työ- ja vapaa-ajan kaverilla. Varsinaisia moottoripyöräilystä tuttuja ei taida olla. Tai no työpaikan mp-klubin porukkaan tutustuin kerhon kautta.
Yleensä ajellaan miehen kanssa kaksistaan. Yksistään ja kolmannen kanssa ajellaan yhtä usein yli ehkä kerran viikossa. Neljä on jo liian iso luku, silloin ohittelu alkaa mennä jo vaikeeksi. Kesään kuuluu varsinaisesti yksi "kokoontuminen". Se on sellainen vammaisten lasten ajeluttaminen, jossa me yksittäiset säädellään liikennettä, jotta sadat sivuvaunulliset pääsee risteyksistä lapset kyydissä sujuvasti ja turvallisesti. Muuten en ota osaa kimppakivoihin.
Hyvä kysymys, joutui ihan miettimään.
Pyöräileviä "lähi"-kavereita on muutamia, mutta heihin olen tutustunut "muuten vaan" vuosien ja vuosikymmenten aikana.
= samanhenkiset löytää toisensa?
Duunin kautta on tullut kolme uutta ajokaveria.
![]()
Muutama löytyy ja kaikki duunikavereita. Työasiat jää kyllä reissuilla kiltisti sivuun.
Muutamalla kaverilla ja koko lähi suvulla on kakspyöräset, jopa mun äidillä on pappatunturi, meidän suku taitaa olla jonkin asteen pyörähulluja![]()
Jokunenhan noita on eli perässäajaja *, yksi hyvä ystävä *
(joka sai tähän hommaan lähtemään esikuvana *
), nettituttu *
, kaapungin poikia *
. Hmmm naisia on vain hyväpäivän tuttuja tai sitten kyydissä olijoita.
Nenu kohti aurinkoa
Intin jälkeen pääsin kokeilemaan kaverin 9ärrää... Olin myyty mies. Eli niitä voi syyttää tuon oman pyörän ostosta.![]()
-Vexu-
Avovaimoni suku on käytännössä kaikki motoristeja (14 henkeä laskujeni mukaan).
Lisäksi on muutamia työkavereita joilla on pyörä, mutta varsinaisista kavereista ei taida löytyä ketään jolla olisi pyörä...
Olen ollut aina lievästi kiinnostunut mopoista ja kaksipyöräisistä, mutta oikeastaan vasta tänä kesänä kiinnostus roihahti kunnolla liekkeihin kun kaverini kyyditsi mut kotiin viragollaan. Silloin päätin että tänä kesänä ajan sen A:n myös. (B löytyy jo)
Maanantaina käsittelykoe..![]()
-01 Ducati monster 620 Dark -> -97 Suzuki GSF 1200 S Bandit -> -04 Suzuki GSX 1400
Still going strong!
"There are 10 types of people. Those who know binary and those who don't."
Parilla kaverilla on pyörät, niiden kanssa tulee pyörittyy aikasta paljon. Toki löytyy paljon puolituttuja joilla on myös mopot.
Kalkkarokäärmeet pitävät meteliä, mutta Cobrat iskevät ääneti.
Ei ole kun pari pärisevää kaveria.
Onnea kokeeseen!(Joni_V @ Elo. 15 2003,10:07) kirjoitti
![]()
Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
Hyvä kaverini, joka addiktoi minut aikanaan kevarillaan, ei enää mopotinta omista. Tosin asutaan nykyään eri kaupungeissa, eikä olla ehditty paljon näkemään, viimeksi kyllä riitti, että menin käymään mopolla kylässä niin johan se alkoi harkitsemaan että josko kuitenkin myis kotilon pois...Eipä noilla koulukavereillakaan ole kellään enää mopottimia... Uudempia ystäviä on tosin retkahtamassa touhuun yksi toisensa jälkeen -eivät raukat edes ehtineet tajuamaan mikä niihin iski ennekuin oli jo liian myöhäistä
![]()
It ain't the size of the dog in the fight
-it's the size of the fight in the dog.
muutamalla kaverilla mopo; ei tosin niin hyviä kavereita että soiteltas ja sovittas ajoreissuja. Jossain ku nähdään ni käydään heittämässä lenkit + virvokkeet jossain.
Joten kyl se melkein on mää ja mopo tuol ladulla !
Tässä on naisihmisenä saanut tottua monenlaisiin moottoripyöräileviin ystäviin. Välillä ei tiedä pitäisikö itkekö vai nauraa.
Kerholla tapahtunutta:
Ajokauden päättäjäiset. Allekirjoittanut tukevasti raskaana, oma isäntä mukavasti huuruissa muiden joukossa -missä lie. Istutaan pöydän ympärillä, vieressä toinen "motoristin muija", autokuskina hänkin, kovaonninen, ja hänellä oma mies vielä paremmassa kunnossa kuin tämän raskaana olevan.
Yhtäkkiä pöydän alta hamuaa miehen käsi, hakeutuu vieressä istuvan reisien väliin. Takaa kuuluu: "hei XX, se on sun oma muija". Käden omistaja työntää päänsä pöydän alta, katsoo pöllämystyneenä: "oh, hemmetti, niin onkin" -ja alkaa siirtää päätään ja käsiään allekirjoittanutta kohti..
Joo. Vähän aikaa mietin, mitä pitäisi tehdä, ja siinä sitä sitten katsottiin naapuriemännän kanssa toisiimme, ja tuumimme, että eiköhän tämä taas tältä iltaa riitä. Mutta naurun puolelle se meni.
Aika usein kyllä tulee mieleen "nämä on sitten taatusti meikäläisen viimeiset bileet kerholla" -ja silti sinne pitää aina vain mennä. Muualla ei saa KOSKAAN niin hyviä nauruja.
Onkohan vakavamielisiä motoristeja olemassakaan?
Ohan niit vuosien varrella muutamamia tullut....
*Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
*Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
Useita. Tosin, jotkut niistä ajaa niin kummallisilla laitteilla, että...![]()
Kyllähän noita mopottimia kavereilta löytyy ja lisää tulee koko ajan.![]()
DEVIL may care, but I don't!!!
I'm not driving fast, I'm flying low!
Kolmella tutulla on mopo, mut nekin on semmosia tyyppejä joiden puhelinnumeroa ei edes löydy kännystä. Lähipiiris ei oo yhtäkää. Ihan kiva olis jos olis jollai nii ei tarvis oman varjonsa kans kilpaa ajaa.. ;)
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05