Vaihdoin Kawan tuollaiseen Jammun TDM:ään ja olen ollut sen jälkeen enemmän kuin pikkusen tyytyväinen pyörävalintaani. Kaikenlaista pyörää on tullut kokeiltua mutta nyt sai kyykyt jäädä. Täydellinen ajoasento, erottuu joukosta positiivisesti, koneessa todella muheva vääntö, tehoa tarpeeksi (omassa kylläkin Dynojettiä, K&N-suodatinta, tehoputki), nostaa keulaa pelkällä kaasulla, kulkee heittämällä yli kaksi markkaa, kulutus todella pientä (ainakin entiseen ZXR:ään verrattuna), ym
Olen tässä forumia seurannut, enkä ole löytänyt minkäänlaista kommenttia kyseisestä pyörästä. Joten kaipailisin pyörämallin omistajilta kommentteja esim tyyppiviosta ym. Minkälaisia muutoksia olette pyöriinne tehnyt? (joka pyörässähän on aina paranneltavaa). Onko kukaan saanut penkitettyä kolminumeroista lukua? ym. Omaan ajattelin tulevaisuudessa kiillotella noita alumiiniosia, muuttaa peilejä, pienentää vilkkuja ym. perushommaa.
KTM 950 SM
Terve, mulla oli aikoinaan TRX josa on sama pata kuin TDM:ssä. Hieno laite! Toivottavasti sinullakin on se uudempi versio 270 ast kampiakselilla joka potkii kuin Vee-kone. Kilsoja tuli mittariin n.70tkm eikä koneessa ollut mitään hämminkiä. Pystykaasareissa on sellainen vika että neula kuluttaa neulaputken soikeaksi ja seokset ei ole kohdallaan ja varsinkoin joissain suutinsatseissa marteriaalit on niin eriparia että kuluvat vielä helpommin kuin orggisosat. Hesassa näin yhden trixien jossa oli suoraveto Keihinin kaasarit, varmaan antaa kivasti lisää jusua. Hormit piti tietty vaihtaa suoriksi (vaikka en tykkää liiasta metelistä) että kuulee milloin kone käy.
Nyt pitää perhesyistä paukutella vähän aikaa XT:llä ja sitten kun on taas pätäkkää niin ostan kyllä TDM:n
vaijerit tiukoille
Rane
Onko kysymyksessä uusi versio vai se vanhan mallinen? Miten menee kaksipäällä? Testeissä ovat hieman arvostelleet liian löysää etupäätä, miten on?
Itsellä on tällä hetkellä Catti ajossa jo kolmatta kesää ja ensi vuonna olisi tarkoitus katsoa uutta pyörää alle, TDM on varmasti yksi vaihtoehto.
![]()
Tikru 2010
Mulla on TRX, ja kuten edellä mainittiinkin, voimanlähde on samanlainen kuin kulloisen vuoden TDM:ssä. Myös tuo edellä mainittu 270 kampikulma tuo tosiaan oman lisänsä kulkuun. Mahtava peli! suutinsatsi odottaa pöytälaatikossa uusia putkia postista. Vaikka kyllä sitä potkua nytkin ihan kivasti on.
Kasvankohan mä ikinä isoksi?
Mulla on itsellä tuo vanha malli. Mielestäni tuo uusin versio on vähän etupainoisen näköinen. Konehan tuossa uudessa olisi mielenkiintoinen päästä testaamaan, ilmeisesti ruisku, kuutioita vähän enemmän ja pykäliä kuusi kappaletta. Tehoa ei ole kumminkaan tuhottomasti enempää ja vanhastakin saa noilla perinteisillä viriosilla luultavasti samanverran.
Jousitus voi olla löysän tuntuinen, mutta säätöjä löytyy molemmista päistä, itse en ole vielä kerennyt niihin tarkemmin perehtymään.
kaksipäällä en ole pyörällä ajellut, mutta veikkaan että tuo vääntöpuoli riittää siihenkin hommaan.
Konehan on varmaan kestävimpiä koneita markkinoilla, noilla koneillahan ajetaan ainakin tenereissä helposti 100 tkm, ilman suurempia remontteja.
Tuli mieleen viritellä tuo putkisto näyttävemmän näköiseksi. Jos saisi jotenkin vedettyä ylös tuplapöntöt. Tällä hetkellä mulla on vedetty tuoreen tonnisen fazerin pönttö, joka on sekin ihan näyttävän näköinen. Äänet vois olla vaan paremmat erillisillä pöntöillä, johtuen ilmeisesti tuosta erikoisesta kampiakselin kulmista.
Tarviikin pistää jossain vaiheessa kuva tuonne omien pyörien joukkooon.
KTM 950 SM
Kone on kuulemma tosiaankin kestävää luokkaa. Tosin joitakin tyyppivikoja (en ole vielä itse kokenut (kop kop...) )mainitakseni:
-venttiilit kannattaa säädättää. Toisaalta, Haynes sanoo ensimmäiseksi välysten mittaus -ajankohdaksi 46 tkm, muistaakseni. Miettiköön jokainen, miten ajaa... Sitä paitsi venttiilien säätö on oleellinen osa pyörästä huolehtimista millä hyvänsä päristimellä. Itse teen sen talvella (arviolta 33 tkm).
- Kaasuttimien neulat + suuttimet kuluvat nopeahkosti
-nopeusmittarin vaijeri kuluu helposti (täh!?!)
-renkaiden kuviointi häviää *
Täältä löytyy muuten mm. putkia: www.kedo.de
Pistähän se kuva liikkeelle, kun jaksat!
vajaa 8000 km on tänä kesänä ehtinyt kertyä uuden 900:n mittariin. kokemukset ovat lähes täysin positiivisia. ainoa hieman kiusaava asia on tuo ruiskun on/off-luonne. tien päällähän se ei haittaa, mutta mukulakivikatua mateleminen vaatii hieman keskittymistä... netistä löytyy ohjeita, joilla pääsee digitaalimittariston huoltovalikkoon säätämään ruiskua, mutta taidan odottaa takuuajan loppua ennenkuin rupean leikkimään niillä. tai sitten voi hankkia powercommanderin, joka kuulemma auttaa kanssa.
jousitustahan haukutaan löysäksi, mutta käytännössä sen rajat tulevat vastaan vasta kovemmassa ajossa (lue: biken testeissä...). normaaliajossa liikenteessä se pelaa aivan riittävästi. itse säädin vain etupäätä hieman tiukemmalle ettei se painuisi niin paljon jarruttaessa. kevyenä ihmisenä yksin ajellessa ei ole mitään kantavuusongelmia. takajousituksen esijännityksen hydraulinen säätö erillisestä nupista olisi toisin aika näppärä. öhlins voipi olla ostoslistalla sitten joskus, jos on rahaa.
muuta voikin sitten kehua: kevyt ja ketterä, kohtuullisen tehokas ja vääntävä kone, hyvät jarrut, pieni kulutus (400km tankillisella), hyvä ajoasento, suojaava kate ja ainakin allekirjoittaneen mielestä erittäin tyylikkäät muodot. niin ja tuommoinen iso vesijäähdytteinen rinnakkaistwini on kompaktina, symmetrisenä ja teknisen näköisenä pakettina jotenkin kaunis kone. olisihan nuo nykymuodin mukaiset ylösvedetyt putket vielä aika seksikkäät, mutta kun kyseessä on pohjimmiltaan katukäyttöön tehty yleispyörä, niin alaputket on käytännöllisemmät: satulan alle jää tilaa, ei takapuoli kuumia liikaa eikä tarvitse pelätä polttavansa matkatavaroita kiinni putkiin.
tämän tyyppiset pyöräthän ovat aivan järjettömät suosittuja tuolla välimeren suunnalla. italialaiset (www.tdmitalia.net) pääsivät juuri guinessin ennätysten kirjaan pisimmällä moottoripyöräparaatilla, jossa kaikki 207 mopoa olivat samanmallisia: tietysti tdm:iä. eli ei mikään ihme, että ducati on lähtenyt multistradallaan samoille markkinoille... veikkaisin, että yleistyvät ne vielä joskus täällä pohjoisessakin. siihen asti täytynee vaan nauttia siitä, että vastaan ei koko ajan tule samanlaisia pyöriä...
mikko
Ducati Hyperstrada -14
Onko kokemusta tuosta Kedosta? Sieltähän löytyis kaikennäköistä kivaa palikkaa vanhempiinkin Jammuihin.(Wilzu @ Heinä. 26 2003,09:47) kirjoitti
KTM 950 SM
Mulla ei valitettavasti ole mitään muuta kokemusta firmasta kuin katalogin selailu. Uskoisin, että homma toimii, luottokorttimaksun vaatinevat.
Tilasin toukokuussa sieltä ketju-/rataspaketin ja puketti tuli perille viikossa. Maksu hoitui EuroCardilla.
No hyvä tietää että homma on pelannut, uskaltaa pistää sitten oman tilauksen syksymmällä.
KTM 950 SM