Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
    Bemarin nimeen minäkin vannon.
    Ens kesänä ajelen uudella R1150RT,llä vanhan R1100RT,n sijaan.
    Vanha pyörä toimi kuin "junan vessa", ei minkäänlaisia ongelmia.
    Bemarissa pidän erityisesti matkustus mukavuudesta, huollon helppoudesta ja toiminta varmudesta.
    Voi huoletta lähtee vaikka Euroopanturneelle ja ajaa vaikka 1000km päivä matkoja sen kummemmin väsymättä.
    On tullut sekin kokeiltua, parissa päivässä sveitsin alpeille kunnon serpentiineille nautiskelemaan serpentiineistä ja maisemista.
    Tuolla Baijerissa ajellessa huomaa mihin tarkoitukseen pyörä on tehty. Bemun on siellä kuin kotonaan jyrkissä nousuissa ei niin minkäänlaista ongelmaa täys poka päällä.
    Paras peli minkä tiedän.
    Ilo ilman mopoo on teeskentelyä.

http://mpsivut.pp.fi

Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Itsellani huomio kiintyi ensimmaisena K1200LT:n muotoiluun. Jostain syysta se vain naytti heti ensisilmayksella aivan mielettoman hyvannakoiselta pyoralta. Onhan niita natteja pyoria muitakin, mutta halusin itselleni erityisesti mukavan matkapyoran ja viela sellaisen jolla voi nauttia myos ajamisesta, eika vain satulassa istumisesta. LT onkin aivan kasittamattoman hyva ajaa ja on vielakin vaikea joskus uskoa, etta se painaa lahes 400 kiloa.

Olen aikoinaan omistanut customin ja niin mukavan nakoisia kun monet ovatkin niin ei niilla pirukaan aja pitkaa matkaa (tai edes lyhytta). LT on puolestaan kuin luotu matkantekoon. Lisaksi se on niin hyvin katettu (sahkolla toimivine tuulilasineen) ja matkanteko niin mukavaa, etta hymya on ajoittain todella vaikea pidatella. *
    Lahes taydellisen hiljaisuuden rikkoo ainoastaan stereoista kuuluva taustamusiikki.
    Jyrki
    Lainaa (JHBMW @ Helmi. 25 2004,00:08) kirjoitti
    Itsellani huomio kiintyi ensimmaisena K1200LT:n muotoiluun. Jostain syysta se vain naytti heti ensisilmayksella aivan mielettoman hyvannakoiselta pyoralta. Onhan niita natteja pyoria muitakin, mutta halusin itselleni erityisesti mukavan matkapyoran ja viela sellaisen jolla voi nauttia myos ajamisesta, eika vain satulassa istumisesta. LT onkin aivan kasittamattoman hyva ajaa ja on vielakin vaikea joskus uskoa, etta se painaa lahes 400 kiloa.

Olen aikoinaan omistanut customin ja niin mukavan nakoisia kun monet ovatkin niin ei niilla pirukaan aja pitkaa matkaa (tai edes lyhytta). LT on puolestaan kuin luotu matkantekoon. Lisaksi se on niin hyvin katettu (sahkolla toimivine tuulilasineen) ja matkanteko niin mukavaa, etta hymya on ajoittain todella vaikea pidatella. *
    Lahes taydellisen hiljaisuuden rikkoo ainoastaan stereoista kuuluva taustamusiikki.
    Mielestäni myös Bemarit ovat muuttuneet edukseen ulkonäöllisesti.
    Rs, todella sporttisen näköinen pyörä. Lt, todella upea matkapyörä ja mukavuus huipputasoa, kuitenkin sporttinen verrattina gold wingiin (1500cc).
    RT, itselläni ja olen siihen.
    Sporttipyörän ajettavuus hyvällä ajoasennolla (selkä suorana ei kyyristellä) Tehoa riittävästi normaali ajoon.
    Gs 1150, aivan upea, olispa varaa niin ostaisin heti sellaisen toiseksi pyöräksi.
    On pelkkää tuskaa odotella näin keväällä, että pääsis reissunpäälle, kesän rientoihin
    Ilo ilman mopoo on teeskentelyä.

http://mpsivut.pp.fi
    Tuota, itse päädyin R1100S:ään siksi, että se oli mielestäni parhaimman näköinen BMW aikoihin. Keltaisena se hivelee suorastaan silmiä

Mutta nyt ovat alkaneet julkaisemaan MotoGuzzin MGS-01 "Corsasta" kuvia, ja meikäläisen polvia ihan heikottaa Saiskohan tuota keltaisena joskus
    tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
    Hmmm... Miksi bemari? Itse "valitsin" puimurin vailla yhtään järkisyytä. Jostain syystä olin vain joskus ammoisina aikoina päättänyt haluta K75:n ja kun sellainen marssi vastaan, niin...

Ja koska moottoripyöräily ei ole järkevien ihmisten ™ toimintaa, olen edelleenkin (kolme vuotta ja neljäkymmentätuhatta kilometria) varsin tyytyväinen wanhaan, paljon ajettuun K-sarjalaiseeni. Miksi vaihtaa hyvää? (Tai, no. Jos olisi määrättömästi mammonaa, niin kaipa sitä paremmakin wehkeen / kulkewamman konepyörän jostain löytäisi. Luulisin.)
    Joillakuilla on tässä jotain hauskaa...
    Naku-Hondan jälkeen tuli 1100GS ja sitten tämä nykyinen RT. Kun ulkoinen olemus lähentelee 2:n metrin haamurajaa, niin alkaa arvostaa väljää ja pystyä ajoasentoa, viimeistään iltapäivällä kun päivän ajorupeama lähentelee 1000 km:ä. Huoleton keppiveto kankea vaihteet joita päivän aikaan ei liiemmin tarvitse selata, kämpökahvat sähkön ulosotto liivejä varten kunnon kate ja plexi ja kaiken kruunkuksi reissukaverin kateus (ajaa jaaappanilaisella) Siinä ne.
    Mä "haaveilin" pikkukersana sellasesta sota bmw:stä. Sitten ennen ajokortti-ikää olin "harrikkahullu" eli hd oli muka ainut oikee peli. Sitten kun huomasin että hd on todella surkeeta laatua, niin valmistuksen kun suunnittelun osalta, ostin japanilaisen kyykyttimen.

Sitten näin -99 mopomessuilla uuden bmw:n eli R1100S mallin, ja se oli siinä. Opiskelujen takia kuitenkin sain ostettua sellasen vasta nyt.

Lähtökohta oli se että pyörän pitää olla urheilullinen, siinä pitää olla omat öljyt koneessa ja vaihteistossa ja kuiva kytkin. Lisäksi toisioveto pitää olla kepillä. Eli ainut mikä täyttää nää vaatimukset on/oli R1100S (ja MotoGuzzi, mut niiden laatu epäilyttää), mut siitäkin taitaa tulla kohta uus malli R1200S eli katotaan joutuuko vaihtamaan?
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
    Lainaa (Boxer @ Syys. 20 2004,20:53) kirjoitti
    Eli ainut mikä täyttää nää vaatimukset on/oli R1100S (ja MotoGuzzi, mut niiden laatu epäilyttää), mut siitäkin taitaa tulla kohta uus malli R1200S eli katotaan joutuuko vaihtamaan?
    Top tykkänään. Ei R1100S katoa, sillä sehän kuuluu bokseri mallistoon.
    K1200S tulee vain K sarjaan uutena mallina.
    tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
    Lainaa (jawanainen @ Elo. 18 2003,13:27) kirjoitti
    ...valitsit..?? *BMW:n.....???

Kuinka niin valitsit? *

No,ei BMW:tä valita,siihen päädytään. *

Siis tässä on se pointti!!
    - life is too short to drink bad wine -
    Ostin ensimmäisen Bemarin v.-85 K100 RS:n.
    Nykyinen on K1100RS tämä on neljäs Bemarini, yhteensä olen
    ajanut näillä n. 400 tkm. Hyvin ovat toimineet ainoat korjaukset ovat olleet teleskoopin stefat jotka on pitänyt
    vaihtaa 100 tkm jälkeen, sekä kerran perän stefa.
    Todella hyvä matkapyörä, matkatavaroita saa mukavasti mukaan, ajoasento hyvä ainakin minulle, pidemmilläkin matkoilla
    ei paikat puudu.
    Tässä kun oli yli 30 vuotta suunniteltu ja säästetty mopon hankintaa, niin sitten olikin jo parasta aloittaa suoraan siitä päästä, että ei tarvitse joka kevät olla kulkinetta vaihtamassa.
    Tämänvuotisessa LT:ssä on kaikki tarvittavat *mukavuudet (tuulilasin vaihdon, Autocomin, kuskin selkänojan, highway-pegien ynnä Xenonvalojen asennuksen jälkeen), joten en edes vakavasti harkinnut muita pyöriä. 15 tonnia ekaan kesään työreissuja kelissä kun kelissä, oikeat harrastusajot on jääneet alle tonniin. Jos huvin yhdistää työhön, pitää työ / hupikalun olla kunnollinen...

t. pozo
    -04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Niin mä tarkoitin tuolla että kohta tulee uusi malli r1100s:stä juuri sitä että siitä todennäköisesti tulee kohta uusi malli ;-)

Eli sillä "hexhead" koneella mikä on nyt r1200gs mallissa. BMW:hän yleensä "testaa" uusia konstruktioita tuossa gs mallissa jonka jälkeen ne tulee muihin malleihin. Eli tää nykynen "oilhead" kone siirtyy mitä ilmeisimmin museoon ensi tai seuraavana vuonna ja korvataan tolla "hexhead" koneella. Varmaankin tulee r1100s malliin muitakin uudistuksia kuin kone. Tosin ei se hexhead niin paljon eroa tuosta oilhead:stä, on tasapainoakseli ja jotain muita parannuksia.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  13.  
    Miksi juuri BMW? Taitaa olla niin, että ystävän suositus ja hänen vuosia jatkunut vankkumaton uskonsa merkin ylivoimaan sen teki. Eikä ole ollut huono valinta. Toinen BMW nyt menossa. Seuraavaksi mahdollisesti R-sarjasta K-sarjaan. BMW:n boxereissa kiehtoo niiden selkeä toteutus
    ja tarkoituksenmukaisuus. BMW on moottoripyörä, monet muut merkit ovat vain kehnoja kopioita.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12