Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Suunnitteilla pyörän vaihto ja olen ajatellut jompaa kumpaa noista malleista, vm 90-95.
    Jollain on varmaan kokemuksia molemmista, (ajoasento yms, tekniikka varmaan pelaa molemmissa.)
    Hondaa olen ajanut ja se tuntui vähän pieneltä, onko kawa tilavampi? (oon 182 cm).
    Tähän astiset kokemukset on lähinnä enduroista, elikkä ajoasento varmaan alkuun tuntuu kummalliselta kaikissa ton tyylin pyörissä..
    JEP, Zetorissa on parempi ajoasento kun CBR:Ssä.
    Oon ajanut molemmilla ja itellä on nyt ZZR. Oon 188 ja about 100 kiloa ja hyvin mahtuu kyytin. Radallakin pystyy liikkumaan penkissä hyvin!
    Suosittelen
    aina noit menee...noit menee aina.
    No, täällä perämeren rannalla ei oo ratoja, mutta tiet on kyllä kohta asfaltoitu..
    Mulla oli -88 cbr1000f vajaan 20tkm:n ajan (hieman yli vuosi) ja eipä laitteesta ole valittamista. Erinomainen matkapyörä ja tehoa riittää noin normaaliin ajoon enemmän kuin riittävästi. Kantaa myös hyvin kaksi henkeä ja matkatavarat viikoksi ellei jopa kahdeksi (mainos!).

CBR:n ominaisuus on, että nokkaketju/-kiristin on vaihdettava ajosta riippuen joskus 30-60tkm:n paikkeilla, kannattaa tarkistaa.

ZZR:n uutta mallia olen koeajanut, ei muita kokemuksia. En lähde haukkumaan.
    Nostetaanpas tämä esille uudestaan. Nämä vaihtoehdot ovat varmasti monella mielessä ja tietoa kaivataan.

Jopa mä itsekin...
    No jos vähääkään saa omaa kehua, niin tietysti ZZR!

Jotenkin siinä on vaan enemmän luonnetta ja ainakin minusta ulkonäkökin on paljon parempi kuin kokonaan_muovilla_kuorrutetussa CBRässä. Ajo-ominaisudetkin riittää varmasti, vaikkakin painoa on aikasta paljon. Jos enempi radalla ajaisin, niin luultavasti vaihtaisin pienempään.

Tänä kesänä olen n. 10tkm zetorilla ajanut ilman mitään ongelmia, jos ei renkaan puhkeamista sellaiseksi lasketa

Jos (ja kun) ZZRään päädyt, niin kannattaa katsella D-mallia. Deetä on tehty vuodesta 93 alkaen.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
    Lainaa (Julle @ Loka. 08 2003,10:26) kirjoitti
    Jos (ja kun) ZZRään päädyt, niin kannattaa katsella D-mallia. Deetä on tehty vuodesta 93 alkaen.
    Mä päädyin Cebariin, (sattui tulemaan ensin sopiva vastaan) ei oo valittamista, ehkä kokeilen kawaa seuraavaksi.
    Kiitoksia mielipiteistä! *
    No jos vähääkään saa omaa kehua, niin tietysti ZZR! *

Jotenkin siinä on vaan enemmän luonnetta ja ainakin minusta ulkonäkökin on paljon parempi kuin kokonaan_muovilla_kuorrutetussa CBRässä. Ajo-ominaisudetkin riittää varmasti, vaikkakin painoa on aikasta paljon. Jos enempi radalla ajaisin, niin luultavasti vaihtaisin pienempään.

Tänä kesänä olen n. 10tkm zetorilla ajanut ilman mitään ongelmia, jos ei renkaan puhkeamista sellaiseksi lasketa *

Mitäs ne oli ne haarukkaöljyn tirskumiset yms...?
    Lainaa (MagnaMan @ Loka. 08 2003,08:45) kirjoitti
    Nostetaanpas tämä esille uudestaan. Nämä vaihtoehdot ovat varmasti monella mielessä ja tietoa kaivataan.

Jopa mä itsekin...
    Mä ajoin zetorin D-mallilla (-98)n.60t km ja tein 3 kuukauden pituista reissua välimeren rannoille 2 päällä. Ei mitään ongelmia tekniikan kanssa missään vaiheessa. Erinomainen yleispyörä. Käy kahden hengen matkapyöräksi ja on sen verran urheilullinen, että sillä on kiva käydä mutkatiellä ja joskus radallakin. Nyt oon ajanut 2 kesää uudemmalla 1200 Zetorilla, joka on vielä parempi, koska se on huomattavasti ketterämpi mutkatiellä ja radalla sekä siinä on hieman pystympi ja tilavampi ajoasento.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
    Lainaa (tkay @ Loka. 08 2003,11:43) kirjoitti
    Mitäs ne oli ne haarukkaöljyn tirskumiset yms...? *
    Ai nii joo! Onpa hyvä, että Honta- miesten muisti on pitkä kuin norsulla *

Menihän ZZRästä keväällä etupään stefat. Mutta eikös nekin ole normaalia kulutustavaraa?

Edit: Tulipa täyteen 500 viestiäkin!

Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
    Lainaa (Julle @ Loka. 08 2003,12:20) kirjoitti
    Menihän ZZRästä keväällä etupään stefat. Mutta eikös nekin ole normaalia kulutustavaraa?
    Sama juttu mulla, kesällä tuli Affenistolla öljyt pihalle pumpuista...
    aina noit menee...noit menee aina.
    Lainaa (Julle @ Loka. 08 2003,12:20) kirjoitti
    ...Mutta eikös nekin ole normaalia kulutustavaraa?
    Onhan ne Wikakasassa...
    itsellä ei ole ollut kumpaakaan mallia mutta kavereilla on ja kuunneltuani heitä +mp asentaja kaveriani niin ainakin cebarissa tosi luja kone mut zetori parempi ajaa jne. kummassakin pyörässä hyvät ja huonot puolensa joten ei muuta kuin kokeilee.itse ottaisin cebarin koska ajan matka ajoa kaks päällä ja lujemman tekniikan takia.
    jouni
    Tuon olen kuullut useasta suusta, mutta mikä noin ratkaiseva muutos silloin on tapahtunut?
    Rahastakin on kysymys, sillä -90 malli maksaa huomattavasti vähemmän kuin -93 ja kunnoltaan voivat olla tasan saman veroisia.
    Lainaa (MagnaMan @ Loka. 08 2003,18:11) kirjoitti
    Tuon olen kuullut useasta suusta, mutta mikä noin ratkaiseva muutos silloin on tapahtunut?
    Rahastakin on kysymys, sillä -90 malli maksaa huomattavasti vähemmän kuin -93 ja kunnoltaan voivat olla tasan saman veroisia.
    C- mallissa on ollut niitä Kawasakin "tunnetuksi" tehneitä venttiili/kansiongelmia. Lisäksi kakkosvaihde on ollut heikko lenkki. Kumpikin näistä ominaisuuksista on korjattu D-mallissa.

C-mallin hyvänä puolena on ollut luonnekkaampi moottori, joka johtui tehokuopasta ja siitä seuranneesta tehopiikistä

Nämä asiat tuli mulla ekana mieleen, viisaammat saapi jatkaa...
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ulkoisena muutoksena mittaristo varustettiin polttoainemittarilla, lisäksi tuli myös bensahanan vara-asento. Vanhemmassa taitaa olla vain varoitusalot polttoainemäärälle.
    Bensatankki on myös muistaakseni 2 litraa suurempi.
    Takapäässä/etupäässä pientä muotomuutosta, ilmansaantia parannettu.

Lainaa kirjoitti
    Sama juttu mulla, kesällä tuli Affenistolla öljyt pihalle pumpuista...
    Onkos zetori allerginen radoille kun nokka vuotaa? Omalla olen ajanut 30000km eikä etustefat edes hikoile.
    Mulla oli 88-cebari, riittävän ripee, aika notkee ja mukava Välimeren reissulla. Zetoria kokeilin -90; perkeleesti potkua mutta oli mielestäni kankee.
    Do you have premonitions of déjà vu?
    Säästä vähän lisää ja osta blackbird! Kaikin puolin hyvä mopo ja moottori on mahtava. Ajoasento on kyllä hieman etukenoisempi kun 1000 ceeprassa ja ZZR:ssä. Eikös noita bläkkäreitäkin ala saada jo aika halvalla?
    zii ex ten aar
    Lainaa (Hansci @ Loka. 09 2003,11:41) kirjoitti
    Säästä vähän lisää ja osta blackbird! Kaikin puolin hyvä mopo ja moottori on mahtava. Ajoasento on kyllä hieman etukenoisempi kun 1000 ceeprassa ja ZZR:ssä. Eikös noita bläkkäreitäkin ala saada jo aika halvalla?
    Just joo... Ja säästä taas vähän lisää ja osta uudempi, tai säästä vielä vähän lisää ja osta jotain muuta...

Ainakaan minä en malttanut enää säästää yhtään lisää kun mopokuume iski.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
  20.  
    Koeajoin syksyllä sekä Blackbirdin että 1100 ZZR:n. No tämä zetori oli kylläkin raskaampi käsitellä (varsinkin pihanurmella), mutta ZZR:n ajoasento ja varsinkin koko pyörän luonne tuntui sopivan paremmin ainakin meikäläiselle. Takapenkkiläistä ei juurikaan huomannut olevan kyydissä ja taitaa tuota kuljetuskapasiteettia olevan pidemmillekin matkoille. Lähemmän tarkastelun kohteena onkin vm. 97 ZZR. Mikähän noissa alkaa olemaan ne ns kipukilometrit. Kokemuksia lisää vaan, jos jollakin niitä löytyypi.