Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
    Eilen tuli kaveri prätkällään vilkku päällä vastaan eikä tarkoituksena ollut kääntyä, vaan se oli unohtunut päälle, koska ajoi useamman risteyksen ohi vilkkutellen. Juolahti mieleen, että jokuhan saattaa luulla, että mopokuski on kääntymässä pois tieltä ja kruisaa suoraan eteen!!! Seuraukset voivat olla hyvinkin rumia, mutta helposti estettävissä, jos vain pistäisi vilkun pois päältä.

Onko mitään yleisesti käytössä olevaa merkkiä, jolla huomauttaa vastaan tulevalle, että pistäppä vilkku pois päältä, ettei satu. Pieni asia, mutta... ...ei voi olla liian turvallista.
    Tutulle kävi juuri näin. Auto hyökkäsi parkista eteen ja vilkun päälle unohtanut kaveri kaatui kun paniikkijarrutuksessa etupyörä meni lukkoon. Tiellä oli ilmeisesti soraa.

Syyllisyyskysymys on käsittääkseni edelleen auki. Rosikseen ollaan menossa...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    kannattaa varmaan väläyttää kaverille vilkkua jos on päälle jäänyt ja vaikka osoittaa vilkkua jos mahtollista,luulisi jo siitä jotain hokaavan..? *
    Perässä ajaessani / ohitettuani pistän itse saman puolen vilkun päälle, ojennan käpälän ja puristan sitä vilkkua matkien nyrkkiin ja auki. Oikealle puolelle tietysti vähän vaikeammin, vartalon yli ristiin. Jos kuski seurailee peilejään / katsoo eteensä, yleensä huomaa ja kiittää.

Vastaan tulijan unohtunut vilkku on vaikeammin korjattavissa. Onko joku keksinyt keinon huomauttaa?
    Pitkiä vilauttamalla joku sai mun huomioni kerran herätettyä. Silloinhan sitä vilkaisee automaattisesti, että onko mulla valot päällä ja samalla havaitsee vilkun merkkivalon.
    Kaksi päällä ajaessa onnistuu ainakin edessä ajaessa, että kyytiläinen osoittaa kädellä takavilkkua. Ymmärsi muuten saksalainen motoristikin tämän

Mulla itellä on EN:n asennettuna äänimerkki, kun vilkku on päällä. Aloittelijalle hyvä!!
    vaikeuksien kautta takaisin baanalle
    ..Mites muuten..jos ei pitkiä vilauttas, vaan väläyttäs valot pois ja takas.. Ois mun mielestä parempi mutta miten se onnistuu, kun käsi on kaasulla eikä peukku yllä valonappiin samaan aikaan?
    Toi pitkien väläyttäminen on ainakin just sellanen keino, minkä avulla saa vastaantulijan huomion mittaristoon; häh?eikö mulla o valoja päällä...ja sitten se huomaa sen...juuri sen
    "Nähdäksesi sateenkaaren,
    tulee sinun ensin kestää sade"
    Lainaa (wekkuli @ Heinä. 31 2003,08:33) kirjoitti
    Tutulle kävi juuri näin. Auto hyökkäsi parkista eteen ja vilkun päälle unohtanut kaveri kaatui kun paniikkijarrutuksessa etupyörä meni lukkoon. Tiellä oli ilmeisesti soraa.

Syyllisyyskysymys on käsittääkseni edelleen auki. Rosikseen ollaan menossa...
    Jos a***ilijalla oli kolmio, on hän syyllinen. Kolmion takaa on väistettävä muuta liikennettä, oli heillä vilkku tai ei, muistaakseni tämä on ihan l**i kirjassakin. Se että meneekö pärrän kaatuminen autoilijan piikkiin ei ole varmaa..

Tuo vilkku homma on aina hieman fitumainen, itselläkin jää monta kertaa se päälle, ei auta edes merkkivalo konsolissa..
    Jep, toi on aika iso ongelma, koska autolijat "kiireessään"(lue:sählätessään) luottaa vilkkuun kuin vuoreen, eikä malta kattoa minne se mopo on menossa oikeesti. No, näin on mullekkin käynyt kerran, kotilolla. Olin kääntymässä oikeelle 2-kaistasella tielle kolmion takaa. Vasemmalta tuli kotilo vilkku päällä ja näytti hidastavan, tulkitsin sen kääntyvän. Lähin liikkeelle ja vielä vilkasin, että kyllähän se nyt käänty, ja samalla löin lossit lukkoon. Kolaria ei tullut, mutta vas. tulleen kotilon kyydissä istunut vanhempi naisihminen näytti pelästyneeltä. Tilanteessa kävi niin, että se kotilo ajo poikkeuksellisen hiljaa ja oli just vaihtanut kaistaa ja jättänyt vilkun turhan pitkäksi aikaa päälle. Hiljanen nopeus ja vilkku, luin tilanteen väärin --> melkein paukahti.

Kaupungissa ajettaessa mittaristoa vilkaisee yleensä niin nopeesti, että kun sopivassa välissä kurkkaa niin vilkun merkkivalo ei ehdi vilkahtaa lainkaan. Toisinaan sitä pitää ihan kytätä vähän aikaa että onko se vilkku päällä vaiko ei.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
    Lainaa (Guest @ Heinä. 31 2003,09:15) kirjoitti
    ...ojennan käpälän ja puristan sitä vilkkua matkien nyrkkiin ja auki.
    Tämähän on ihan yleinen tapa ilmoittaa asiasta.

Lukekaa näistä merkeistä tarkemmin tastä
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
    Niin juu, muistakaa tuolla liikenteen seassa liikkuessanne, ettette liikaa luota vilkkuihin! Vilkku on merkki aikomuksesta kääntyä, mutta ei muuta. Ei merkki siitä että kuski tosiaan aikoo kääntyä. Ja tässä on tosiaan alle ajanut syyssä, jos tulee kolmion takaa.

Itse olen oppinut ottamaan vilkun pois aika hyvin, kun inssiä ajaessani tuli ekalla kerralla hylkäys, kun vilkku unohtui ajokokeen lopussa katsastusasemalle mennessäni liian pitkäksi aikaa päälle... Muuten meni kaikki tosi hyvin, mutta inssi tarttui tuohon vilkkuun ja reputti. Toisella kerralla sitten meni läpi.
    Hahhahhah... bajahillin sivuilta

"Tiellä roskaa, kiviä tms. Osoita joko jalalla tai sormella tien härökohtaa ohiajaessasi. Näin takana ajava keskittyy huitomiseesi ja osuu siihen samaan inhottavaan pomppuun mihin sinäkn osuit. "

Juuuuri näin
    jpp:n avatar
    Liittyi Mar 2003
    Hämeenlinna, eli hampton
    Lainaa (Dooris @ Heinä. 31 2003,13:15) kirjoitti
    Niin juu, muistakaa tuolla liikenteen seassa liikkuessanne, ettette liikaa luota vilkkuihin! Vilkku on merkki aikomuksesta kääntyä, mutta ei muuta. Ei merkki siitä että kuski tosiaan aikoo kääntyä.
    Näinhän sen pitäisi olla, mutta valitettavan usein vilkku on merkki siitä että kääntyminen on jo aloitettu, varsinkin autoilijoiden piirissä (kaipa se on niin mukava kääntää vilkun vipua samalla kuin rattia).

Eiköhän sen vilkun perimmäinen tarkoitus ole herättää huomiota niin että muut tietävät seurata tarkemmin kyseisen ajoneuvon liikkeitä.
    - I am Jack's smirking revenge -
    Tuskin olisi mahdotonta kehitellä vilkkuun esim. aikarelettä, joka sammuttaisi vilkun määrätyn ajan (säädettävä?) kuluttua, jos se jää vahingossa päälle. Sellainen lienee helppo toteuttaa vaikka jälkiasennuksena. Varsinkin customeissa, joissa merkkivalo on tankissa, sen huomaaminen vaatii katseen selvää siirtämistä alemmaksi. Olisiko tuotteella menestystä? Elektroniikkahemmot kehittelemään!!!
    ...eikös joissakin Bemarin pyörissä ole tuollainen aikakatkaisin??? *
    Ja käsittääkseni uudemmissa HD:ssa...
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
    Ja Pianossa -krhm-
    Good to the bone
    ...
    jpp:n avatar
    Liittyi Mar 2003
    Hämeenlinna, eli hampton
    Lainaa (jjn XX @ Heinä. 31 2003,18:43) kirjoitti
    Tuskin olisi mahdotonta kehitellä vilkkuun esim. aikarelettä, joka sammuttaisi vilkun määrätyn ajan (säädettävä?) kuluttua, jos se jää vahingossa päälle. Sellainen lienee helppo toteuttaa vaikka jälkiasennuksena. Varsinkin customeissa, joissa merkkivalo on tankissa, sen huomaaminen vaatii katseen selvää siirtämistä alemmaksi. Olisiko tuotteella menestystä? Elektroniikkahemmot kehittelemään!!!
    Tälläisiä on valmiina tuotteina ja myynnissä. Työkaveri oli jostain netin sopikoista kaivanut tiedon että jopa minun -96 vifferiinkin löytyy sopiva malli*. En vain tullut katsoneeksi että mikä firma niitä teki ja mistä ne sivustot löytyivät..
    - I am Jack's smirking revenge -
    Lainaa (Ressu @ Heinä. 31 2003,22:11) kirjoitti
    Ja Pianossa -krhm-
    ...aivan, jo vuonna -84. RD350LC:ssä. Ja toimii edelleen kun kello! *(..ainakin kun viimeksi kakkosmopoa ulkoilutin) Hyvä varuste!

Tosta vilkku päällä tapahtuneesta kolarista... Olen lukenut useammastakin tapauksesta, joissa kolmion takaa tullut on maksanut viulut, kun on luottanut vastapuolen kääntyvän. Tosin sairaalassa maatessa ei välttämättä ole syyllisyyskysymys päällimmäisenä mielessä...

<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
    pakko sanoo, mun inssi aikoinaan hylättiin ekan kerran todella kyseenalaisesta syystä, mun opettaja oli samaa mieltä, mut ei auta räyhääminen. rahastuksen makua!!!
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    "Automaatti"-vilkkuja on ollut jo kauan. Perustuvat aikaan ja/tai määrään.
    Esim. 10 vilkutusta tai vaikkapa 10 secs.
    Jotkut pommarit eivät tykkää, kun mokoma vilkuttaa vielä edellistä
    risteystä, kun ollaan jo menossa seuraavassa tai kolmannessa.

PS. autokouluvauhtiin ne riittävät ihan hyvin.

<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Lainaa (kuulapää @ Maalis. 07 2004,11:36) kirjoitti
    pakko sanoo, mun inssi aikoinaan hylättiin ekan kerran todella kyseenalaisesta syystä, mun opettaja oli samaa mieltä, mut ei auta räyhääminen. rahastuksen makua!!!
    Mä kyllä vedin inssissä tyylikkäästi yhden korttelinvälin vilkutellen, huomasin vasta seuraavassa risteyksessä kun piti lähteä vilkuttelemaan toiseen suuntaan.

Ja varmasti nyt keväällä jää pariin otteeseen päälle vilkut, kestää tovin ennenkuin oppii jälleen muistamaan tuon...
    Life is a bitch... but ain't it funny to fuck it!?!!
    Lainaa (MattiR @ Maalis. 07 2004,11:43) kirjoitti
    Jotkut pommarit eivät tykkää, kun mokoma vilkuttaa vielä edellistä
    risteystä, kun ollaan jo menossa seuraavassa tai kolmannessa.
    ... jotain piti muistaa
    Itsellä jäänyt vilkku turhan usein päälle, mutta onneksi ei ole sattunut mitään
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
    Onhan uudemmissa harrikoissakin vilkun palautus. Tunnistaa ainakin kallistuksen. Käännöksen jälkeen kun nostat pyörän pystyyn niin vilkku sammuu. Arvatkaa vaan unohtuuko välillä Fasun kanssa... Tällä kertaa vois jaappanin ihmeetkin ottaa mallia jenkkilästä, ihmettelen vaan myös, miksei Buell käytä samaa systeemiä, kun se kerran toimii.
    - vesku -

"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
    Ihmettelen myös missä viipyy automaattilootat jenkkipyöristä?!? Ei vaan...onhan tuo pirulista aina keväisin ku se tatsi on vähä ruosteessa = vilkut meinaa unohtua päälle.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Omistin aikoinaan Suskan 1100 EF:n vm.-83 ja siinä oli tomaattinen vilkun sammutus,että ei se mikään uusi keksintö ole-jenkeissä ehkä-oisko jätetty tuotannollisista ja taloudellisista syistä pois nyky pyöristä.
    If you can't fix it,fuck it.
    I know art when I see it,fart when I smell it.
    Jos ajelee haamuvilkuttelijan perässä niin ei muuta kuin ohitse, eteen ja kädellä "jäkä jäkä" merkkiä!
    tai sitten ...

Vastaantulijalle olen vilkutellut valoja strobo-maisesti.
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  30.  
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Mulla ainaskin on alkukesästä ihan maaninen tarve tökkiä sitä palautusnappulaa
    aina uudestaan ja uudestaan ihan helvetisti. Käy ihan psyyken päälle.
    Se pitäisi jokakerta palautaa ihan ajatuksen kanssa, niin ei tarvitsi sen kanssa
    temppuilla. Kun sitä ei mieti ja homma hoituu automaattisesti, niin ihan taatusti
    jää useammin päälle kuin erikseen miettimällä. Joskus oli oikein peukku hellänä,
    kun sitä tuli tökittyä vielä 100 kertaa uudestaan ja uudestaan.

Kaiken kukkuraksi en ole kuulemma ainoa tämmöinen lahopää.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen