Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 46:een 46:sta
  1. #31
    Lainaa (MattiR @ Maalis. 08 2004,17:52) kirjoitti
    Mulla ainaskin on alkukesästä ihan maaninen tarve tökkiä sitä palautusnappulaa
    aina uudestaan ja uudestaan ihan helvetisti. Käy ihan psyyken päälle.
    Se pitäisi jokakerta palautaa ihan ajatuksen kanssa, niin ei tarvitsi sen kanssa
    temppuilla. Kun sitä ei mieti ja homma hoituu automaattisesti, niin ihan taatusti
    jää useammin päälle kuin erikseen miettimällä. Joskus oli oikein peukku hellänä,
    kun sitä tuli tökittyä vielä 100 kertaa uudestaan ja uudestaan.

    Kaiken kukkuraksi en ole kuulemma ainoa tämmöinen lahopää.
    Sama homma.. Syksyllä peukalonpää onkin sitten jo verrattavissa nappanahkaan tai koiran polkuanturaan



    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  2. #32
    Lainaa (Masadist @ Touko. 23 2011,16:00) kirjoitti
    Lainaa (MattiR @ Maalis. 08 2004,17:52) kirjoitti
    Mulla ainaskin on alkukesästä ihan maaninen tarve tökkiä sitä palautusnappulaa
    aina uudestaan ja uudestaan ihan helvetisti. Käy ihan psyyken päälle.
    Se pitäisi jokakerta palautaa ihan ajatuksen kanssa, niin ei tarvitsi sen kanssa
    temppuilla. Kun sitä ei mieti ja homma hoituu automaattisesti, niin ihan taatusti
    jää useammin päälle kuin erikseen miettimällä. Joskus oli oikein peukku hellänä,
    kun sitä tuli tökittyä vielä 100 kertaa uudestaan ja uudestaan.

    Kaiken kukkuraksi en ole kuulemma ainoa tämmöinen lahopää.
    Sama homma.. Syksyllä peukalonpää onkin sitten jo verrattavissa nappanahkaan tai koiran polkuanturaan
    MattiR:ää kiinnostaa varmaan näin 7 vuoden jälkeen

    Millä hakusanalla oikein hait että löysit näin vanhan aiheen ja viä postasitkin siihen?
    1300cc Suzuki
  3. #33
    Lainaa (hooaa @ Heinä. 31 2003,06:32) kirjoitti
    Eilen tuli kaveri prätkällään vilkku päällä vastaan eikä tarkoituksena ollut kääntyä, vaan se oli unohtunut päälle, koska ajoi useamman risteyksen ohi vilkkutellen. Juolahti mieleen, että jokuhan saattaa luulla, että mopokuski on kääntymässä pois tieltä ja kruisaa suoraan eteen!!! Seuraukset voivat olla hyvinkin rumia, mutta helposti estettävissä, jos vain pistäisi vilkun pois päältä.

    Onko mitään yleisesti käytössä olevaa merkkiä, jolla huomauttaa vastaan tulevalle, että pistäppä vilkku pois päältä, ettei satu. Pieni asia, mutta... ...ei voi olla liian turvallista.
    Sattuiko olemaan punainen kawa?

    Myönnän ainakin itse ajaneeni lähi aikoina aika monta kertaa vilkkupäällä pitkiäkin matkoja. Ee vaan millään meinaa tottua kyseiseen toimenpiteeseen eli vilkun sammuttamiseen. Omannut vasta pari viikkoa kortin
    ---------------------------
    Kawasaki ZX-6R -00
    ---------------------------
  4. #34
    Lainaa (lobedogg @ Touko. 23 2011,21:52) kirjoitti
    Lainaa (hooaa @ Heinä. 31 2003,06:32) kirjoitti
    Eilen tuli kaveri prätkällään vilkku päällä vastaan eikä tarkoituksena ollut kääntyä, vaan se oli unohtunut päälle, koska ajoi useamman risteyksen ohi vilkkutellen. Juolahti mieleen, että jokuhan saattaa luulla, että mopokuski on kääntymässä pois tieltä ja kruisaa suoraan eteen!!! Seuraukset voivat olla hyvinkin rumia, mutta helposti estettävissä, jos vain pistäisi vilkun pois päältä.

    Onko mitään yleisesti käytössä olevaa merkkiä, jolla huomauttaa vastaan tulevalle, että pistäppä vilkku pois päältä, ettei satu. Pieni asia, mutta... ...ei voi olla liian turvallista.
    Sattuiko olemaan punainen kawa?

    Myönnän ainakin itse ajaneeni lähi aikoina aika monta kertaa vilkkupäällä pitkiäkin matkoja. Ee vaan millään meinaa tottua kyseiseen toimenpiteeseen eli vilkun sammuttamiseen. Omannut vasta pari viikkoa kortin
    Aika ajankohtaista asiaa utelet
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  5. #35
    Wingeissä vilkku putoaa pois päältä automaattisesti kun käännöksen (kallistuksen) jälkeen pyörä oikenee takaisin pystyyn.
    Pan European 1300
  6. #36
    Lainaa (-JuhaK- @ Touko. 23 2011,22:10) kirjoitti
    Lainaa (lobedogg @ Touko. 23 2011,21:52) kirjoitti
    Lainaa (hooaa @ Heinä. 31 2003,06:32) kirjoitti
    Eilen tuli kaveri prätkällään vilkku päällä vastaan eikä tarkoituksena ollut kääntyä, vaan se oli unohtunut päälle, koska ajoi useamman risteyksen ohi vilkkutellen. Juolahti mieleen, että jokuhan saattaa luulla, että mopokuski on kääntymässä pois tieltä ja kruisaa suoraan eteen!!! Seuraukset voivat olla hyvinkin rumia, mutta helposti estettävissä, jos vain pistäisi vilkun pois päältä.

    Onko mitään yleisesti käytössä olevaa merkkiä, jolla huomauttaa vastaan tulevalle, että pistäppä vilkku pois päältä, ettei satu. Pieni asia, mutta... ...ei voi olla liian turvallista.
    Sattuiko olemaan punainen kawa?

    Myönnän ainakin itse ajaneeni lähi aikoina aika monta kertaa vilkkupäällä pitkiäkin matkoja. Ee vaan millään meinaa tottua kyseiseen toimenpiteeseen eli vilkun sammuttamiseen. Omannut vasta pari viikkoa kortin
    Aika ajankohtaista asiaa utelet
    No toisille "lähiaikoina" on jotain muuta
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  7. #37
    Ite näytin vastaantulevalle motoristille kädellä vilkkua eli nyrkkiin, auki, nyrkkiin, auki, siten että auki-asennossa sormet osoittaa kutakuinkin vastaantulevaa. Seurailin sitten peileistä vähän matkaa josko olisi tajunnut, mutta kun ei niin ei. Sama tapahtunut jo useampia kertoja.

    Itellä kävis heti ensimmäisenä mielessä kattoa onko valoissa taikka vilkuissa jotain häikkää tai onko jotain vaikkapa tippumassa, jos vastaantulija huitoo sekalaisia merkkejä. Vaikkakin tuo vilkun merkki on mun mielestäni täysin maalaisjärjellä pääteltynä tunnistettavissa vaikka sitä ei ennen olis nähnytkään.

    Ite suosin kaikenlaisia käsimerkkejä, eniten käytetyin on se jäätelönmyyjästä varoittava.
    Honda CB 500
  8. #38
    Lainaa (hooaa @ Heinä. 31 2003,06:32) kirjoitti
    Onko mitään yleisesti käytössä olevaa merkkiä, jolla huomauttaa...
    Muutaman kerran on tullut näytettyä oikea-vasen-oikea-vasen-oikea-vasen -vilkutusta ja se on tullut ymmärretyksi. Ei ole mikään virallinen merkki, mutta sitä voi käyttää myös autolla ajaessaan.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  9. #39
    Lainaa (Guest @ Heinä. 31 2003,09:36) kirjoitti
    ..Mites muuten..jos ei pitkiä vilauttas, vaan väläyttäs valot pois ja takas.. Ois mun mielestä parempi mutta miten se onnistuu, kun käsi on kaasulla eikä peukku yllä valonappiin samaan aikaan? *
    Onko sulla valonapit samalla puolella kuin kaasu?
    Melkein kaikissa pyörissähän ne on kytkinkäden puolella ja siten helposti aina operoitavissa..
    Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
  10. #40
    Lainaa (Muikku @ Touko. 24 2011,08:12) kirjoitti
    Lainaa (Guest @ Heinä. 31 2003,09:36) kirjoitti
    ..Mites muuten..jos ei pitkiä vilauttas, vaan väläyttäs valot pois ja takas.. Ois mun mielestä parempi mutta miten se onnistuu, kun käsi on kaasulla eikä peukku yllä valonappiin samaan aikaan? *
    Onko sulla valonapit samalla puolella kuin kaasu?
    Melkein kaikissa pyörissähän ne on kytkinkäden puolella ja siten helposti aina operoitavissa.. *
    Vasemmalla kädellä on kyllä lyhyet/pitkät valot mutta ainakin mun pyörässä valot saa kokonaan pois kaasukäden puolelta..
  11. #41
    Lainaa (Muikku @ Touko. 24 2011,08:12) kirjoitti
    Lainaa (Guest @ Heinä. 31 2003,09:36) kirjoitti
    ..Mites muuten..jos ei pitkiä vilauttas, vaan väläyttäs valot pois ja takas.. Ois mun mielestä parempi mutta miten se onnistuu, kun käsi on kaasulla eikä peukku yllä valonappiin samaan aikaan? *
    Onko sulla valonapit samalla puolella kuin kaasu?
    Melkein kaikissa pyörissähän ne on kytkinkäden puolella ja siten helposti aina operoitavissa.. *
    Jos on vaikka tuontipyörä briteistä...
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  12. #42
    Lainaa (jyke @ Touko. 24 2011,09:35) kirjoitti
    Lainaa (Muikku @ Touko. 24 2011,08:12) kirjoitti
    Lainaa (Guest @ Heinä. 31 2003,09:36) kirjoitti
    ..Mites muuten..jos ei pitkiä vilauttas, vaan väläyttäs valot pois ja takas.. Ois mun mielestä parempi mutta miten se onnistuu, kun käsi on kaasulla eikä peukku yllä valonappiin samaan aikaan? *
    Onko sulla valonapit samalla puolella kuin kaasu?
    Melkein kaikissa pyörissähän ne on kytkinkäden puolella ja siten helposti aina operoitavissa.. *
    Jos on vaikka tuontipyörä briteistä...
    Kyllä mulla on kaikissa pyörissä tähän mennessä ollut itse valokatkaisija oikealla hanskalla, ja pitkien käyttökytkimet vasemmalla.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  13. #43
    Miksiköhän automaattinen vilkunpalautussysteemiä ei nykyään enää löydy uusimmista pyöristä. Omasta kokemuksestani sellainen toimi hienosti. ( vanha Yamaha+ BMW k- sarja ainakin.) Oli vielä aika älykäskin koska tunnisti liikkuiko pyörä ja kuinka pitkän matkan / ajan.
    Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista BMW, Moto Guzzi
  14. #44
    Lainaa (Kiertotiehuvitus @ Touko. 24 2011,00:32) kirjoitti
    Lainaa (hooaa @ Heinä. 31 2003,06:32) kirjoitti
    Onko mitään yleisesti käytössä olevaa merkkiä, jolla huomauttaa...
    Muutaman kerran on tullut näytettyä oikea-vasen-oikea-vasen-oikea-vasen -vilkutusta ja se on tullut ymmärretyksi. Ei ole mikään virallinen merkki, mutta sitä voi käyttää myös autolla ajaessaan.
    Ens kerralla vois kokeilla tota.

    Jalalla koskettaa takavilkkua, vasemmalla kädellä vuoroin rämppää vilkkuja ja osoittaa kädellä vilkun merkiksi ja oikealla kädelä näppää valoja päälle / pois.
    Honda CB 500
  15. #45
    Lainaa (Hondacb @ Touko. 24 2011,11:50) kirjoitti
    Lainaa (Kiertotiehuvitus @ Touko. 24 2011,00:32) kirjoitti
    Lainaa (hooaa @ Heinä. 31 2003,06:32) kirjoitti
    Onko mitään yleisesti käytössä olevaa merkkiä, jolla huomauttaa...
    Muutaman kerran on tullut näytettyä oikea-vasen-oikea-vasen-oikea-vasen -vilkutusta ja se on tullut ymmärretyksi. Ei ole mikään virallinen merkki, mutta sitä voi käyttää myös autolla ajaessaan.
    Ens kerralla vois kokeilla tota.

    Jalalla koskettaa takavilkkua, vasemmalla kädellä vuoroin rämppää vilkkuja ja osoittaa kädellä vilkun merkiksi ja oikealla kädelä näppää valoja päälle / pois. *
    Samalla voi nousta satulaalle seisomaan, ottaa sukan jalasta ja pyorittaa sita kyparan ylapuolella. Jos ajaa ilman sukkia niin ei onnistu.

    Siis kaikki: ostakaa ihmeessa bikersukat! Mitkaan tennis tai lenkkisukat eivat suojaa tarpeeksi jos lentaa vaikkapa helichopperi kyparaan.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  16.  
  17. #46
    Lainaa (Muikku @ Touko. 24 2011,08:12) kirjoitti
    Lainaa (Guest @ Heinä. 31 2003,09:36) kirjoitti
    ..Mites muuten..jos ei pitkiä vilauttas, vaan väläyttäs valot pois ja takas.. Ois mun mielestä parempi mutta miten se onnistuu, kun käsi on kaasulla eikä peukku yllä valonappiin samaan aikaan? *
    Onko sulla valonapit samalla puolella kuin kaasu?
    Melkein kaikissa pyörissähän ne on kytkinkäden puolella ja siten helposti aina operoitavissa.. *
    No siirtää oikean käden vasemmalle tupelle niin homma hoituu....
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12