Sama homma.. Syksyllä peukalonpää onkin sitten jo verrattavissa nappanahkaan tai koiran polkuanturaan(MattiR @ Maalis. 08 2004,17:52) kirjoitti
Tällähetkellä ei omaa pyörää
Aiemmin Kawasaki Z750 '08
MattiR:ää kiinnostaa varmaan näin 7 vuoden jälkeen(Masadist @ Touko. 23 2011,16:00) kirjoitti
Millä hakusanalla oikein hait että löysit näin vanhan aiheen ja viä postasitkin siihen?![]()
1300cc Suzuki
Sattuiko olemaan punainen kawa?(hooaa @ Heinä. 31 2003,06:32) kirjoitti
Myönnän ainakin itse ajaneeni lähi aikoina aika monta kertaa vilkkupäällä pitkiäkin matkoja. Ee vaan millään meinaa tottua kyseiseen toimenpiteeseen eli vilkun sammuttamiseen. Omannut vasta pari viikkoa kortin
---------------------------
Kawasaki ZX-6R -00
---------------------------
Aika ajankohtaista asiaa utelet(lobedogg @ Touko. 23 2011,21:52) kirjoitti
![]()
![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Wingeissä vilkku putoaa pois päältä automaattisesti kun käännöksen (kallistuksen) jälkeen pyörä oikenee takaisin pystyyn.
Pan European 1300
No toisille "lähiaikoina" on jotain muuta(-JuhaK- @ Touko. 23 2011,22:10) kirjoitti
![]()
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Ite näytin vastaantulevalle motoristille kädellä vilkkua eli nyrkkiin, auki, nyrkkiin, auki, siten että auki-asennossa sormet osoittaa kutakuinkin vastaantulevaa. Seurailin sitten peileistä vähän matkaa josko olisi tajunnut, mutta kun ei niin ei. Sama tapahtunut jo useampia kertoja.
Itellä kävis heti ensimmäisenä mielessä kattoa onko valoissa taikka vilkuissa jotain häikkää tai onko jotain vaikkapa tippumassa, jos vastaantulija huitoo sekalaisia merkkejä. Vaikkakin tuo vilkun merkki on mun mielestäni täysin maalaisjärjellä pääteltynä tunnistettavissa vaikka sitä ei ennen olis nähnytkään.
Ite suosin kaikenlaisia käsimerkkejä, eniten käytetyin on se jäätelönmyyjästä varoittava.
Honda CB 500
Muutaman kerran on tullut näytettyä oikea-vasen-oikea-vasen-oikea-vasen -vilkutusta ja se on tullut ymmärretyksi. Ei ole mikään virallinen merkki, mutta sitä voi käyttää myös autolla ajaessaan.(hooaa @ Heinä. 31 2003,06:32) kirjoitti
Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
SUZUKI DL650A
Onko sulla valonapit samalla puolella kuin kaasu?(Guest @ Heinä. 31 2003,09:36) kirjoitti
Melkein kaikissa pyörissähän ne on kytkinkäden puolella ja siten helposti aina operoitavissa..![]()
Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
Vasemmalla kädellä on kyllä lyhyet/pitkät valot mutta ainakin mun pyörässä valot saa kokonaan pois kaasukäden puolelta..(Muikku @ Touko. 24 2011,08:12) kirjoitti
Jos on vaikka tuontipyörä briteistä...(Muikku @ Touko. 24 2011,08:12) kirjoitti
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Kyllä mulla on kaikissa pyörissä tähän mennessä ollut itse valokatkaisija oikealla hanskalla, ja pitkien käyttökytkimet vasemmalla.(jyke @ Touko. 24 2011,09:35) kirjoitti
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Miksiköhän automaattinen vilkunpalautussysteemiä ei nykyään enää löydy uusimmista pyöristä. Omasta kokemuksestani sellainen toimi hienosti. ( vanha Yamaha+ BMW k- sarja ainakin.) Oli vielä aika älykäskin koska tunnisti liikkuiko pyörä ja kuinka pitkän matkan / ajan.
Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista BMW, Moto Guzzi
Ens kerralla vois kokeilla tota.(Kiertotiehuvitus @ Touko. 24 2011,00:32) kirjoitti
Jalalla koskettaa takavilkkua, vasemmalla kädellä vuoroin rämppää vilkkuja ja osoittaa kädellä vilkun merkiksi ja oikealla kädelä näppää valoja päälle / pois.![]()
Honda CB 500
Samalla voi nousta satulaalle seisomaan, ottaa sukan jalasta ja pyorittaa sita kyparan ylapuolella. Jos ajaa ilman sukkia niin ei onnistu.(Hondacb @ Touko. 24 2011,11:50) kirjoitti
Siis kaikki: ostakaa ihmeessa bikersukat! Mitkaan tennis tai lenkkisukat eivat suojaa tarpeeksi jos lentaa vaikkapa helichopperi kyparaan.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
No siirtää oikean käden vasemmalle tupelle niin homma hoituu....(Muikku @ Touko. 24 2011,08:12) kirjoitti
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team