Kolaroin poron kanssa (22.7.2003) K1100LT pyöräni. Pyörä saattaa mennä lunastukseen.
Nyt mietin kumpi pyörä kannattaisi hankkia K1100LT vai R1100RT. Onko jollain ollut kumpikin pyörä? Mitä eroja?
Käyttötarkoitus on pääsiassa kaksi päällä pitempiä matkoja.
(K1200LT tai R1150RT ei mahdu vielä budjettiin)
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Ihan noin moottorin puolesta katsottuna ovat kovin, kovin erilaisia. Suosittelen, että yrität löytää tuollaisen Ärrän koeajoon jostain. Vaikkei minulla tuota RT-mallia olekaan, olen moisella ajanut kuten edellisellä K-sarjalaisellani ja kovin ovat erilaisia. Yksi tykkää, toinen ei.
Molemmat varmasti tarkoitettuja matka-ajoon ja kahdellekin henkilölle.
Seppo @ R850R
<p>2002-2014</p>
Motopalstaltahan niitä ainakin jokunen löytyypi noita ärriä. Viimeks ku katoin niin ainakin Iisalmessa oli -96 myynnissä. Sehän on suht lähelläkin.(Seppo@R850R @ Heinä. 24 2003,15:40) kirjoitti
Taitaa olla pitkälti tottumiskysymys kummalla mallilla haluaa ajella. Itse en millään pääse sinuiksi bokserin kanssa kun useamman vuoden olen ajellut K-sarjalaisella.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Joo - Itselläni tuo otti >10tkm. Bokseri vaan on niin erilainen hyvine ja vähemmän hyvine puolineen. Aika usein on mielessä kyllä käynyt, että josko tuon vaihtaisi, mutta liimasi tämä verouudistus kyllä ärrän meikäläisen takapuoleen aika tiiviisti. Sen verran kehnoja välirahoja nyt maksavat pari vuotta vanhasta.
Seppo @ R850R
<p>2002-2014</p>
Kuvailkaa vähän tarkemmin millälailla pyörät on erilaisia.
Antakaa suoraa kommenttia.
Tarkkaa kuvailua mikä moottoreissa on eroa? Mitä eroa on ajoasennossa?
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Omia subjektiivisia mielipiteitäni:
K-sarjalainen on enemmän sukua turpiinille (verrattuna R-malliin). R vääntää upeasti, mutta toisaalta alkaa alakierroksilla taas täristää vääntäessään. Eli vaikka tuota voisi väännättää maailman tappiin isollakin pykälällä, niin silti mieluummin ajelee kierroksilla (paradoksi).
Kaiken kaikkiaan bokseriin kuuluvat ehkä värinät ja tärinät, kolinat ja helinät hieman enemmän sisäänrakennettuina.
R-mallin ruiskuja saa myös olla taajaan säätämässä, jotta pysyvät synkassa eikä ala tuo bokserille tyypillinen nykiminen tai "surging". Alipainemittari (parikymmentä puntaa) on ehdoton varuste. Itse säätö on erittäin helppoa, jos vain on mittari.
Jos taas R-mallin moottorista hakee hyviä puolia, niin sellainen on ehdottomasti *HELPPO* huollettavuus ja umpirautaa oleva vuodesta toiseen kestävä rakenne, joka alkaa olla juuri sisäänajettu siinä vaiheessa kun japanilaisiin aletaan tehdä koneremonttia. Eipä tosin kai K-sarjalainenkaan ole heikosta rakenteestaan moitetta saanut.
Seppo @ R850R
<p>2002-2014</p>
P.S Näky muuten tuolla söhmin puolella olevan myynnissä yksi -97 RT.... Siitä koeajamaan...
Seppo @ R850R
<p>2002-2014</p>
Jos olen ymmärtänyt mallien erot oikein niin:
R- moottori Boxeri moottori on mielestäni persoonaallinen. Se jaksaa tehdä työtä ja viedä eteenpäin. Sillä ajaa hyvin pohjoismaiden teillä. RT:llä voi käydä lähikaupassa tai tehdä muutaman sadan kilometrin pyrähdys.
K- moottori eli rivimoottori on taas tehokas ja vauhdikas, se sopii Saksan ja keski-Euroopan moottoriteille jossa on kiirre päästä paikasta A paikkaan B. LT ei ole tarkoitettu lähikauppa reisuille.![]()
AKK
En osaa kommentoida R malleja, kun en ole niillä ajanut kuin lyhyitä pätkiä. *Itse olen ajellut K1200LT'llä kolme kesää (sitä ennen pari kesää K100 -84) *päivittäin enkä muulla enää kauppareissuille lähtisikään; isot laukut, joilla suuremmallekin saunaporukalle saa oluet kätevästi kotiin ja vielä mahtuu makkaraakin kyytiin eikä sinappiakaan tarvitse kauppaan jättää. Kantajakin mahtuu vaivatta kyytiin. Sadekelilläkään ei tarvitse sadepukua päälleen laittaa ihan vaan kauppareissua varten, kiitos erinomaisen katteen. Väittäisin, että puheet suuresta koosta ovat liioiteltuja, *LT taipuu parkkiin yhtä hyvin kuin pienemmät siskonsakin. *Pitkälti tottumiskysymys. *Ja mikä parasta... matkanteko on yhtä nautinnollista Euroopan moottoriteillä. ***
K12LT![]()
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
Koeajolenkkeihin munkin boxer-kokemukset jää, tosin aika monta koeajoa on ajettu ja lainapyörällä reissattu.
Täytynee tunnustaa, että en ole oikein ihastunut Bemun boxereihin.. Tosin pakosti niitä tulee verrattua omaan pyörään (K 1200 RS)
Miellyttävin koeajetuista boxereista on mielestäni 1100 S. Tai siis nimenomaan sen moottori, siinä on jo kivasti potkua ja muutenkin luonteeltaan mukavin.
Joskus koeajoin myös Bemun customin. En pitänyt siitä sitten pätkääkään ja silloinen Viragoni ei olis vaihtunut moiseen millään välirahalla. Siis nimenomaan sen customin motti on sellainen onnettoman tehoton puputtaja.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Samoin minulle kelpaisi BMW:n boksereista R1100S.
Siinäkin vain itseäni haittasi lyhyt kierrosalue, samoin kuin bokserin tutina.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
On se RT siellä vieläkin, se on itse asiassa MOTO-lehden Veijo Saanon entinen bemari....(xerxes @ Heinä. 24 2003,17:06) kirjoitti
http://motopalsta.com/showused.phtml?id=26833
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Jotenkin se K1100LT SE viehätti enemmän.
Joten sellainen tuli hankittu pari kuukautta sitten!
... joskus myöhemmin pitää testata kunnolla tuo R1150RT, mutta eiköhän tällä K1100LT tule nyt ajeltua muutama vuosi.