Sivu: 10 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910
Tulokset 271:stä 289:een 289:sta
  1. #271
    ^Tuo olis hyvä varotoimi. Tää oli tosiaan halpis Lidlistä, edellinen ja kalliimpi C Tek kesti kesti vähemmän aikaa, se petti kun lainasin tutulle. Mitä lie teki?
  2. #272
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Omaan pyörään olen laittanut sulakkeen siihen latausjohtoon ihan akun viereen varoiksi kun just pelottaa että johto hinkkaantuu puhki tai tulee muu oikosulku.
    Vastikään tein kotariin latausliittimen ja laitoin 5A sulakkeen akun lähelle omatekoiseen adapteripiuhaan.

    Tuo palanut kuulostaa vähän oudolle. Siis laturi itse on oikosessa? Vai joku liitin? Lidlin laturissa ei ole sellaista liitintä kuin esim ctec tai benton tms, mistä saa töpselillä tökättyä akkuun. Minullakin on lidlin laturi ja siinä on tehtaan jäljiltä vain hauenleuat piuhan päässä. Mitkä johdot ja mihin kytketty jotka siellä tankin alla paloivat?

    Piti ihan kokeilla ja minun laturi ilmoittaa erroria jos latausjohdot laittaa yhteen eli oikoseen?
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  3. #273
    Tää oli tosiaan halpis Lidlistä, edellinen ja kalliimpi C Tek kesti kesti vähemmän aikaa, se petti kun lainasin tutulle. Mitä lie teki?
    Samoja kokemuksia Ctekistä. Kallista kuraa joka ei kestä.

    Ainakin laadukkaissa latureissa on yleensä sulake/virran katkaisu sitä varten, jos latauspiuhat menevät oikoseen. Vai olisiko tuo ihan CE-sääntö?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  4. #274
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Vastikään tein kotariin latausliittimen ja laitoin 5A sulakkeen akun lähelle omatekoiseen adapteripiuhaan.

    Tuo palanut kuulostaa vähän oudolle. Siis laturi itse on oikosessa? Vai joku liitin? Lidlin laturissa ei ole sellaista liitintä kuin esim ctec tai benton tms, mistä saa töpselillä tökättyä akkuun. Minullakin on lidlin laturi ja siinä on tehtaan jäljiltä vain hauenleuat piuhan päässä. Mitkä johdot ja mihin kytketty jotka siellä tankin alla paloivat?

    Piti ihan kokeilla ja minun laturi ilmoittaa erroria jos latausjohdot laittaa yhteen eli oikoseen?
    Vanhemmissa Ultimate Speedeissa oli myös kuvassa näkyvät piuhat eli mulla oli akussa kiinteästi kiinni ruuviliittimet ja sen piuhan päässä tuo narttu liitin. Siihen kytkettiin uroskappale ja sen piuha kytkettiin hauenleukoihin. https://aijaa.com/c8rh9q
  5. #275
    Tuosta liittimestä lähti vastaavat piuhat akkuun kuin kuvassa ja kiinnitys navoissa oli samanlaisilla ruuvikiinnitysliittimillä. Akun puolen johdot joko paloi poikki tai repäisin ne poikki. Koko jutska kesti alle 10 sek. https://www.pienkonepiste.fi/autoilu...295-11-GBC007/
  6. #276
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Melkeen tekee mieli sanoa, että jos ostaa Lidlistä jotain sähkötavaraa - kun halvalla saa - ja ne porsii, niin ihan on oma vika. Mutta en sano.
    Njoo, mulla on himassa CTek ja Toi Lidelin laturi, mökillä vain Lidelin. Mökillä lataillu veneiden akkuja, no problem, kelvannut myös naapurille aoon, kun seissyt yön ovet levällään, ja kotiin lähtiessä akku tyhjä.
    Kotona auto polttelee satunnaisesti pidemmän seisonnan jälkeen akun ihan tyhjäksi, jännitteitä jälellä alta voltin vuotoo ei ole saanut mitattua, epäilys että satunnaisesti joku rele jää päälle. Tällaista akkua CTek ei saa ladattua, pitää sitä 6 volttisena, Lidelin laturi taas herättää akun nätisti.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #277
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Vastikään tein kotariin latausliittimen ja laitoin 5A sulakkeen akun lähelle omatekoiseen adapteripiuhaan.

    Tuo palanut kuulostaa vähän oudolle. Siis laturi itse on oikosessa? Vai joku liitin? Lidlin laturissa ei ole sellaista liitintä kuin esim ctec tai benton tms, mistä saa töpselillä tökättyä akkuun. Minullakin on lidlin laturi ja siinä on tehtaan jäljiltä vain hauenleuat piuhan päässä. Mitkä johdot ja mihin kytketty jotka siellä tankin alla paloivat?

    Piti ihan kokeilla ja minun laturi ilmoittaa erroria jos latausjohdot laittaa yhteen eli oikoseen?
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Samoja kokemuksia Ctekistä. Kallista kuraa joka ei kestä.

    Ainakin laadukkaissa latureissa on yleensä sulake/virran katkaisu sitä varten, jos latauspiuhat menevät oikoseen. Vai olisiko tuo ihan CE-sääntö?
    Laadukkaassakaan laturissa oleva sulake ei osaa kyllä katkaista AKUSTA tulevaa vahvaa virtaa jos oikari on johdoissa tai liittimissä laturin ulkopuolella tai ulostulossa. Se sulake pitää/pitäisi olla hauenleuassa tai 5cm päässä akunnavasta.
    <p>CRF 300L</p>
  8. #278
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Njoo, mulla on himassa CTek ja Toi Lidelin laturi, mökillä vain Lidelin. Mökillä lataillu veneiden akkuja, no problem, kelvannut myös naapurille aoon, kun seissyt yön ovet levällään, ja kotiin lähtiessä akku tyhjä.
    Kotona auto polttelee satunnaisesti pidemmän seisonnan jälkeen akun ihan tyhjäksi, jännitteitä jälellä alta voltin vuotoo ei ole saanut mitattua, epäilys että satunnaisesti joku rele jää päälle. Tällaista akkua CTek ei saa ladattua, pitää sitä 6 volttisena, Lidelin laturi taas herättää akun nätisti.
    Jos auto on sen ikäinen että siinä on can tms väylä niin kuulostaa että väylä jää hereille,
    ja sitä myöten joku boxsi myös mikä sitten syö akun tyhjäksi,

    Semoinen Cetk missä on "viratlähde" toiminto (suply)
    on toimiva tuohon samoin herätelle liian tyhjäksi mennet lifepo4 akut hyvin
    samassa härvelissä on "recond" mikä näytää oikeasti elvytävän akkuja viimeks toissa talven tyhjäksi ja jäähän mennyt veneen akku toimii parin recond kieroksen jälkeen,

    mutta aika älyvapaita on kyllä monet äly laturit kun ei tyhjää akkua lattaa, mitäpä sitä tyhjää akkua lataamaan...
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  9. #279
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Laadukkaassakaan laturissa oleva sulake ei osaa kyllä katkaista AKUSTA tulevaa vahvaa virtaa jos oikari on johdoissa tai liittimissä laturin ulkopuolella tai ulostulossa. Se sulake pitää/pitäisi olla hauenleuassa tai 5cm päässä akunnavasta.
    Ladattaessa virta liikkuu korkeammasta jännitteestä matalampaan - siis laturista akkuun päin. Tietysti siinä vaiheessa kun letkuja kytketään ja laturi ei vielä ole 'päällä', kommentoijan kuvaama tilanne on mahdollinen. Silloin kuitenkin paikan päällä on vielä immeinen. Uskoaksemme eristeet eivät myöhemmin latauksen aikana pääse hieroutumaan rikki?
  10. #280
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Ladattaessa virta liikkuu korkeammasta jännitteestä matalampaan - siis laturista akkuun päin. Tietysti siinä vaiheessa kun letkuja kytketään ja laturi ei vielä ole 'päällä', kommentoijan kuvaama tilanne on mahdollinen. Silloin kuitenkin paikan päällä on vielä immeinen. Uskoaksemme eristeet eivät myöhemmin latauksen aikana pääse hieroutumaan rikki?
    Oikari sanalla tarkoitin oikosulkua. Silloinhan muodostuu kaksi erillistä virtapiiriä. Akusta oikosulkukohtaan, jonka virtaa ei rajoita muu kuin akun sisäinen vastus. Ja toinen virtapiiri laturista oikosulkukohtaan, sen virta on sitten se pieni tai 0 , riippuen laturista. Sopinee kokeilla käytännössä, mutta suosittelen tekemään ulkona pihalla ja irtoakulla. Tulityökortin tarpeellisuudesta en osaa sanoa.
    <p>CRF 300L</p>
  11. #281
    ^Hyvin sopii tuohon tilanteeseen. Oikosulkukohta oli mielestäni kuvan liittimessä, oliskohan siitä kuulunut extra ääni, crush, kun kytkin uroksen ja nartun eli luultavasti muovit oli hapertuneet ja liittäessä nuo päät ottivat yhteen. Akun puoleinen piuha hehkui ihan punaisena ja ehkä lopulta katkesi ellen repinyt katki, laturin puoleinen ei niin punainen enemmänkin suli. Ei ihan tarkkaan muista kun koko rytäkkä kesti alle 10 sek.
  12. #282
    ^Tuo kuvaus viittaa siihen, että laturiin menevien piuhojen kesken on laturin sisällä ollut oikosulku. Siis ei piuhojen eristeiden pettämistä.
  13. #283
    ^Laturi toimii eli latasin sillä akun tuon casen jälkeen hauenleuoilla.
  14. #284
    Okay - tuo viittaa akun sisäiseen oikosulkuun.
  15. #285
    Latasin siis tuon saman akun ja otti varausta ihan normallisti eli latautui.
  16. #286
    ^Nyt tässä on jotain mitä en ymmärrä.

    Menen nurkkaan häppeemään.
  17. #287
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Jos auto on sen ikäinen että siinä on can tms väylä niin kuulostaa että väylä jää hereille,
    ja sitä myöten joku boxsi myös mikä sitten syö akun tyhjäksi,
    Joo, niinhän tuon luulisi olevan, mutta se ei jää jokakerta hereille, taikka sitten herää jossain vaiheessa. Ainakaan nukahtamisen jälkeen, ei ole vuotovirtaa näkyvillä kuin milliamppeereja. Hälyä autossa ei ole, toisin kuin tuossa uudemmassa Volvossa, joka kyllä kestää seisottaa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  18. #288
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    ^Tuo kuvaus viittaa siihen, että laturiin menevien piuhojen kesken on laturin sisällä ollut oikosulku. Siis ei piuhojen eristeiden pettämistä.
    Varmaankin tosiaan niin että se moottoripyörässä olevan "rengasliitin" johdon pikaliitin on mennyt oikosulkuun siinä kohtaa kun liitintä on kytketty laturiin. Joka siis oikosulkenut akun liittimen + ja - napojen kautta. Tässä olisi tosiaan auttanut se sulake siinä akun navan vieressä. Ilmeisesti ne laturin puoleiset johdot on kuumentunut johtumalla kuparia pitkin liittimen yli.
    FJR -17
  19.  
  20. #289
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Kotona auto polttelee satunnaisesti pidemmän seisonnan jälkeen akun ihan tyhjäksi, jännitteitä jälellä alta voltin vuotoo ei ole saanut mitattua, epäilys että satunnaisesti joku rele jää päälle. Tällaista akkua CTek ei saa ladattua, pitää sitä 6 volttisena, Lidelin laturi taas herättää akun nätisti.
    Mulla yks auto teki tota, siis tyhjens seisonnas akkua satunaisesti. Viaks paljastui akun maadotus auton koriin. Sen ku fixas kuntoon niin akun tyhjeneminen loppu täysin!
    Maadotus oli kunnossa moottoriin/starttiin. Käyntiin lähti helposti aina, milloin omalla akulla/apuvirralla...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Sivu: 10 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910