Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Röpeltää kone alakierroksilla ja tyhjäkäynnillä ei myöskään käy ns.puhtaasti.5000 kiekkaa ja yli näyttää mittari ja sitte kyllä alkaa vetämään jotakuinkin normaalisti.Venat on säädetty ja ok.Kaasarit putsattu ,eikä ilmavuotojakaan ole löytynyt.Ajettu tällä 750 ilmajäähdytteisellä laitteella on 60tkm.Pitääkö näillä kilometreillä yleensä uusia kaasarin neuloja yms..????Kuinkas voiko esim puola rikkoutua niin ettei käy esim yksi pytty normaalisti vai meneekö ns.takuuvarmasti 2 pyttyä pimeäksi???puoliahan on 2kpl.tta.Kumpa joku viisas pystyisi auttamaan!!!!!Ja sais mopon taas kuntoon.
  2. #2
    Muutama vaihtoehto tulee mieleen näin nopeasti mietittynä:
    1. Joku kaasareista tulvii yli eli bansanpinta liian ylhäällä.
    2. Ilmanputsari tukossa.
    3. Pääsuutin löysällä
    4. Sytystulppa tullut tiensä päähän / väärä lämpöarvo.

    Yleensä suutinneuloja ei tarvitse vaihdella - ei ainakaan 60 tonnin jälkeen. Varsinkin kaasarin korjaussarjan neulat kannattaa kiertää kaukaa, koska usein muistuttavat lähinnä viilaa!
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  3. #3
    Kiitokset osanotosta.Niin tulpilla ei ole ajettu kun ehkä 4000km.Saattaahan niistä toki joku olla huono.Tutkinut kun niitä olen niin keskimmäiset on hiukan ruskahtavammat,muuten siistit.2 tai 3 pytty se mielestäni on joka oirii.Entäs toi bensapinnan korkeus?? millä sen hmm totean ja mitä avuksi.Kumikurkut oli toki hieman kosteat mutta ilmanputsari joka on pestävää mallia ei bensalta juurikaan haissut.Bensankulutuskin on ollut alle 5 litraa.
  4. #4
    mulla oli sama vika gpz:tan kanssa kun oli ns vapaavirtaus suodatin,elikkä luistit ei tahtonu nousta kun vain täys kaasulla. kokeile teipata ilman otto aukkoa pienemmas tai putsaria missä on vähän virtausvastusta.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  5. #5
    Vanhassa GS750:ssä oli aikanaan vähän samanlainen ongelma. Tyhjäkäynti oli huono, kierrokset välillä 2000-3500 ja 5000 -tappiin toimi, 3500-5000 röpötti tosissaan, eli piti välttää tuota keskialuetta. Vikaa etsittiin viikkotolkulla kaikesta mahdollisesta, kunnes selvisi, että kaveri oli venttiilejä säätäessä laittanut toisen nokan pykälällä pieleen. Ajoitus kohdalleen ja johan taas rallatti.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  6. #6
    No joo SELKESI röpellys.Kurkun välistä sai ilmaa.Tämän ongelman kun sai selvitettyä ja korjattua niin laitettiin uusi 4-1 motadin putki kiinni.Tähän asti ollu orkkisputket.Pitäisikö nyt tehdä muita muutoksia kun suuttimien vaihto hiukan isoimpiin???Suuttimet vaihdettiin hiukan suuremmiksi.Tuntuu että alavääntö on melko heikkoa.Siis nyt TAAS jos tyhjäkäynnillä kääntää kaasukahvaa niin röpsöttää kuin kilpaauto tonne 2500-3000r/min sen jälkeen käy puhtaasti ja kiljahtaa niin kun pitääkin.Ajossakin tuntuu ettei oikein lähde kun vasta kovemmilla kiekoilla.Vakioputkilla väänti paremmin alakierroksilla.Onko YLEISTÄ 4-1 putkilla että laulaa/vetää innolla vasta yläkierroksilla.Yks mikä kävi mielessä on tietenkin että josko ilmanputsari pitäisi vaihtaa vapaavirtaus tms.??? Kuinka ON.??
  7. #7
    Mulla taas on -84 ruiskulehmässä (GPZ 1100) Micronin 4-1 putki ja sellaiset kartionmalliset tehofiltterit. Tulpat on melko mustat ja nokiset, sellaiset kuivat ja pörröiset.

    Tyhjäkäynnillä käy ok, 2500-3000 alueella vähän yskii ja nykii. Ylemmillä kierroksilla kulkee taas iloisesti. Mukava matka-ajossa, mutta vähän epäkätevä kaupungilla.

    Kone oli huollossa 1500km sitten, säädettiin venat ja huoltomiehen mukaan seos oli liian laiha (valkoiset tulpat), joten se teippasi osan filsujen pinta-alasta peittoon. Sen jälkeen tulpat sitten mustat, joten vetäisin teipit pois. Edelleen mustat, joten käänsin ilma-anturia laihemmalle. Mahdollista muutosta tulpissa en ole vielä ehtinyt havaita. Mielestäni kuitenkin vastasi kaasuun paremmin teippien kanssa. Ehkä kuitenkin laitan ne uudelleen ja kokeilen jos anturin käännössä riittäisi vara.

    Nuoruuden mopoajoilta muistelen, että mopo vastasi kaasuun paremmin, jos oli vähän vastusta ilmanotossa.
  8. #8
    Ajelin illalla sekä käyttelin tätä kawaa.Tyhjäkäyntiä se käy kyllänyt vimpan päälle siististi.Sit ajossa :kun tupin kääntää ihan selälleen kiihtyy suht rauhallisesti nykimättä kakimatta mutta kierroksia täytyy tulla reipas 6000 r/min-7000r/min ja sitte alkaa vetämään oikein tosissaan.Orkkisputkilla kiihtyi alusta asti tasasen varmasti oli vaihde mikä vain.Joutuuko täs lätkästä vanhat putket uudestaan kiinni?No ei kai! Täytynee koittaa tota putsarin teippausta,ilma-aukkoa vähäsen supistaa.Mulla on vakioputsari.Saa nähdä mitä se mulla tekee.On se näköjään näiden pienten viritysten kanssakin että kikkailla saa ennen kun pelittää
  9. #9
    Onhan muuten nokka-akseleiden ajoitus kohdallaan? Samat oireet nimittäin ilmenee, kun ajoitus heittää pari pykälää. Ei olisi nimittäin eka kerta, kun huolto olisi saanut venttiilien säädön yhteydessä ajoitukset pieleen.
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  10. #10
    ZR-7:ssa samoja ongelmia pöntön vaihdon jälkeen. Ainakin tässä mallissa olis suuttimien kanssa pelaaminen ilmeisen välttämätöntä. Pääsuuttimet ovat kyllä orggiksena jopa karvan liiankin isot, mut pilot jetit pitää vaihtaa isompiin ja neulaa shimmata vähän ylöspäin.
    Noi pitäis olla ihan simppelit muutokset tehdä ittekin.. ja sit viel kaasarit kunnolla synkkaan ni pitäis ruveta pelaan komeesti alhaalta ylös asti..

    Näin puhuvat isossa maailmassa sen verran uskottavasti et on itte kokeiltava kans. Ja jos haluaa lisää voimaa alas (tosin huipputehon kustannuksella) ni Factoryn ignition advancer kiinni. Siis näin ainakin näissä uudemmissa..
    TL1000R
  11. #11
    Niin mikäs se vuosimalli kawassa oli? Nää koneethan on meillä sama peruskonstruktio. Ja mitkä kaasarit noissa vanhemmissa on? Entä noi sun nykyiset suuttimet, mitä kokoa?
    TL1000R
  12. #12
    Tämähän on kuule vanhus-kawa,eli vm-85.Kaasarit on mikunin bs 34.Pilot jetit on 37,5 ja pääsuuttimet 110(siis vakiona).Neuloja hieman nostettu ja pääsuuttimet on hmm?? (ei muista)suuremmat kyllä nyt, mutta vain hieman.No ilmanputsaria teippasin hiukan mutta ei apua siitä.Täytynee koittaa noita pilot jettiä ruuvailla pienemmälle ja käydä baanalla,jospa se saakin liikaa??? koska käyntiääni on sellanen rötköttävä hieman kuin olis ryyppy päällä.Nopeutta koitin ja yläkierroksilla kulkee tosiaan iloisesti.200km/h näytti kawan hmm heh luotettava mittari ja varaa olisi ollut vielä ihan sopivasti nopetta nostella.Ei auta kun kokeilla vaikka puol rinkiä kääntää pilot jettiä kiinni päin , josko löytyisi vääntöä alakierroksillekin.Jos ei niin sitte suuremmat tilaukseen.
  13.  
  14. #13
    Jeps. No nuo kaasarit on sitten vaihtuneet vuosien mittaan, kun Zephyrissä on jo nämä mitkä mullakin, eli Keihinin CVK32 malliset. Ja näihin ois vissiin sopivimmat suuttimet kokoja 104 ja 38, mut noilla nyt ei oo mitään merkitystä ku on eri kaasarit jopa kooltaan. Vois tietty oletella et pilot puolessa ei olis kauheita eroja, mut pääsuutin puolella sit olis.. *
    Toivottavasti saat omas pelaan et ei tarvi siirtyy takas malliin Singer.
    TL1000R