Jossain vaiheessa joku mainitsi myyvänsä peltejä zx6r 03. Olisin kiinnostunut ja vielä enemmän jos siihen saisi laitettua vielä orggis vilkut. Ilmoittele itsestäsi tai antakaa joku yhteystiedot nyt aletaan tunaamaan mopoa kunnolla kun lomat alkoivat.
Kawasaki zx6r 636 vm. 03
mulla on kaveri ketä on ainakin mun omaan pyörään tehnyt kilpitelineen. Voisin siltä vähän kysellä jos se haluais tehdä. Jutellaan Keskiviikkona Jokirannassa lisää jos nähdään.
Sopii oikein hyvin, kiitos.
Kawasaki zx6r 636 vm. 03
Jos jotakuta kiinnostaa vielä noita väsäillä niin mullakin olis tilausta yhdelle. Paras tietysti jos sais sekä kilven valon että orggis vilkut kiinni siihen. Ehkä myös sen heijastimen niin ei varmasti pääsis setä poliisi sanomaan mitään. Mutta erilainen ratkaisukin käy...
Nothing happens unless first a dream.
-Carl Sandburg
Lauttasaaren BW:stä voi kysellä, orkkisvilkut menee, ku laittaa riittävästi prikkoja tai tekee holkit ja vähän rälläköi nii saa vilkut oikeeseen kulmaan.
Don´t tread on me!
Eikös siihen kuuluis laittaa pienemmät vilkutkin jos alkaa KUNNOLLA tuunaamaan(Hepa @ Heinä. 04 2003,19:15) kirjoitti
Eikä sitä kilpivaloa kannata laittaa kiinni, tulee vähemmän sakkoja![]()
---------------------------------------------------------------------------
Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
---------------------------------------------------------------------------
Myydään CB1000R osia:
-Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.
Muuta:
-Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
Tehkää hyvät ihmiset itse... Siihen tulee yksi metalli levy ja sitä joutuu taittamaan jopa kolme kertaa niin se on sit taivuteltu.. Katsokaa jostain malli, on niin helppo tehdä että jos ei osaa niin ei kyllä saa sitä asennettuakaan vaikka olisikin valmiiksi tehty..
EDIT: sit laittaa siihen perään kilven kohdalle kaksi upetettu kirkasta lediä kilpivaloksi niin avot... ei tartte silloin sitä nyrkin kokosta lamppuhässäkkää katella...
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Hep, kaikilla ei ole metalliverstasta työkaluineen himassa joten...(Z750 @ Kesä. 16 2004,16:23) kirjoitti
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Ainahan voi mennä "metalliverstaaseen" ja pyytää tekemään.(-V- @ Kesä. 16 2004,16:27) kirjoitti
Ja maksaa suoraan tekijälle niin ei käy kukkaron päälle.![]()
Kilpiteline kannattaa tehdä RST:stä alumiini taivuttelun jälkeen
voi murtua
Tein joutessani tänään töissä prototyypin kilpi & vilkku telineestä.Saan ens viikolla sisälokarin ja pääsen kokeilemaan sitä paikoilleen täytyy vaan käydä hakemassa minivilkut jostain.Onko muuten jotain sääntöä kuinka paljon kilpeä saa kallistaa? *![]()
KILPITELINE
Tuohan on todella hieno !!!(villai @ Kesä. 24 2004,17:37) kirjoitti
Itselläni aivan samat suunnitelmat, eli tehdä itse rst:stä gixeriin teline, kuinka paksusta tavarasta tuo on, kun löysin varastosta 3mm:n levyn rst:tä... Minusta se tuntuu suht sopivalta paksuudelta...
Edit: Millä olet tuon leikannut, kun kulmat ovat niin nätit, kenties jollain plasmalla ?
2mm RST sitä vielä vähän helpompi taivutella 3mm on jo sen verran jäykkää että kun sen pistää paikoilleen ei voi oikeen säätää enää.Tuli tossa mieleen että josko sen maalais vielä(Jusa.L @ Kesä. 24 2004,19:27) kirjoitti
mustaksi pulverilla sopeis vilkkujen kans paremmin *
No täytyy varmaan kokeilla![]()
Siisti teline!(villai @ Kesä. 24 2004,17:37) kirjoitti
Tämä on siis mutu tietoa: Jostain muistaisin lukeneeni, että 30 astetta olis maksimi mitä saa kallistaa.
Huom siis mutu tietoa!
Don´t tread on me!
Hyvin toteutetun näkönen, mutta itse en ainaskaa laittas, Z750 (ja 636:een)tulis aika ihmeelliseen paikkaa jos tuommosen laittaa. Parhaimman näkönen tulee ku ihan suoraa 90 asteen kulma tai vähän vähemmän, ja kilpi lähteen suoraa muovista, Tyylin niinku ite tein:(villai @ Kesä. 24 2004,17:37) kirjoitti
Sitten kiinnitys kohtaa voi arpoa vielä, eli esim enemmän penkin alle kuin itellä, ja taittaa voi enemmän jos uskaltaa, tosiaan 90 astetta on sopiva, sillon kilpi tulee noin 40 asteeseen kulmaan maahan nähden.
Ja tuollasen voi kyllä tehdä kukatahansa itse, ilman mitään metällityökaluja, itse käytin omassa akkuporakonetta, en mitään muuta, alumiinista kannattaa tehdä ehottomasti, kus se on 10xhelpompaa työstää rosteriin verrattuna, ja myös halvempaa, 4e maksoi minun teline.
Siinä vielä malli kuva toteutuksesta, eli käytännössä 2 suorakulmion muotosta palaa, niin ei tarvi ainakaan alkaa työstään mitään, kun ottaa palat valmiina oikeen kokkosina...
Tuo rekisterikilven valo on tyylikkäästi tehty ttv !!!
Siinä on ilmeisesti 12kpl superkirkkaita ledejä, minkä kokoisen etuvastuksen niille laitoit? Onko kaikki komponentit mahdutettu tuohon valon yläpuolisen kanttauksen sisään ja onko se vesitiivis?
edit: lisää kysymyksiä: kuinka paksusta alumiinista teit ?
Mä tein SV:hen 3mm Alumiinista ja hyvin on kestäny ja siinä vehkeessähän on tärinää...![]()
Telineen alumiini on muistaakseni 3mm ja valossa 1mm paksusta, ja tosi tukevaa tekoa teline on, jos vertaa vaikka originaali muovi sydemiin...(Jusa.L @ Kesä. 28 2004,12:12) kirjoitti
Ledejä on 6kpl Parempi kuva, superkirkkaita 3mm sinisiä ledejä (Sininen 3 mm LED, kynnysjännite 3.5 - 4V, typ. 2000mcd, kulma 15 astetta 1.50€ / kpl)
ja hankittu täältä oulusta Spedestä
vastuksen anto suoraa tiskiltä kun sanoin että tulee 12voltille, en tarkkaan muista, mutta jotain 380ohmia olisko ollu, tosiaan kaikill ledeille sitten oma vastus, eli aika tiukkaan saa kolvailla, mutta nuo ovat todellaki 3mm ledejä eikä 5mm mitä yleensä käytetään. Siniseen päädyin jotta ei ajeta perään niin helposti ainakaan pimeellä, spedessä myydään myös valkoisia 3mm (Valkoinen 3 mm LED, kynnysjännite 3.4 - 4V, typ. 5000mcd, kulma 30 astetta, heijastusjäljessä lämmin kellertävä reunus ja valkoisempi keskus, ) jotka voisivat olla myös hyviä tuohon...
Valo on kutakuinkin vesi tiivis, eli sika flexillä vuorattu umpeen, lähinnä siksi etteivät kolvaukset irtoa tärinästä, väsitiiveyttähän ei nuilla volteilla juuri tarvi, eli toimii hyvin märkänäkin. kunhan muistaa eristää itse alumiini rungosta, eli jotain teippiä väliin, ja jeesusteippi kannattaa unohtaa sähkö hommissa, kun se johtaa sähköä.
Nyt menee kyllä uskomattomaksi rautalangan vääntämiseksi :P , mutta...mistä ihmeestä saa rosteria/alumiinia valmiiksi leikattuna? Rosteri/alumiinikaupasta?-)
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Kyllähän lähes kaikilla on joku tuttu, tai kaiman kalakaveri, joka on töissä jossain metallifirmassa...(Ulpe @ Kesä. 28 2004,13:37) kirjoitti
Ja jos ei ole, niin kokemuksesta voin sanoa, että jos on mitat valmiina paloista, niin käy kolkuttelemassa jonkun oman paikkakuntasi metallipajojen ovia, niin kyllä joku sulle tollaset leikkaa pientä korvausta vastaan, sillä yleensä tämän kokoisia paloja löytyy pajojen jäteastioista !
Eikös ulpe ollu Oulusta, jos en väärin muista? Toppilassa on firma nimeltä palametalli, sieltä itse kävin kipaseen...(Ulpe @ Kesä. 28 2004,13:37) kirjoitti
PALA-METALLI KY
MESSIPOJANTIE 19, 90520 OULU
puhelin: 08 228401
http://www1.navici.com/output/maplex...3615641610.png
En tidä toimiiko tämä linkki, mutta 020202.fi ja copy pastaa osoite niin näet missä firma...
Edit: Linkki toimi sen 10min, eli se siitä... tässä olis enirosta ripattu kartta:
http://ttv.paksut.net/stuff/kartta.gif
Kuinkas tärkeä tuo punainen lisäheijastin on. Laki määrää sen vai? Onko kokemuksia että sakkoja tulee vai pelkkä huomautus? Itselläkin on jo teline valmiina, mutta mietin minne sen heijastimen laitan.![]()
Linja-auton kuljettaja
Joo olis kiva tietää itekkin, nyt on toistaiseksi penkin alla, ja jos tulevat aukoon niin pitänee laittaa paikalleen, kun se oli juuri tippunut(MInk @ Kesä. 28 2004,23:46) kirjoitti
mutta aika monen näköstä kilpee näkyy. Meidän isäntä laitto omaan pökään kokonaan oman kilven(siis itse tehdyn), siis teki auton kilpeä vastaavan, jotta sai tilaamansa sanan yhelle riville, ku motskareissa ne on aina allekkain numerot ja kiljaimet, ihme josseivat siitä ala valittaa, toki kilvessä on oikeet numerot ja kirjaimet, mutta siltihän se on itse tehty...
Tosta ledi valosta tuli mieleen, ku kävin eilen Motonetissä ni siellä oli tuning hyllyssä TypeR pissapoika ledivalo hässäkät jos niistä sais kehiteltyy jotkut siisti valot. Hintakin vaan oli 3,90/pari. Jos noita laittais esim. 4kpl. Onnistuisko jos liittäis vaan piuhat yhteen??
Todennäköisesti onnistuu, koska niissä on etuvastukset valmiina, jos valmiina ledi hässäkkönä myyvät, eli rinnannan vaan kytkee, eli kaikille tulee erikseen 12v, niin pitäs toimia, mutta en kyllä halveksi mene sanomaan jos 3,90 pari, ja jos 4 lediä per vilkku, joka ehkä juuri ja juuri riittää valoteholtaan, itse suunnittelin myös tehdä ledeistä vilkut, mutta se jäi suunnitteluvaiheille, koska tarpeeksi kirkas systeemi tarvitsee aika paljon ledejä, tai sitten kirkkaita erikois ledejä, jotka maksavat maltaita tyyliiin 30e kpl, puhun siis Luxeonin 1w ja 5w ledeistä Linkki(Horna @ Kesä. 29 2004,06:17) kirjoitti
Toinen kiva modi olis Xenon valot, näkys vähän paremmin liikenteessä ja sehän on aina vaan hyvä, kytkeminen on ilmeisesti aika helppoa, mutta hinta on aika kova, jos meinaa pyörää ens kesänä vaihtaa mikä on hyvin mahdollista, H7HID 8000K (blue/blue white) hintaa tulee kuitenki 550e, mutta hienot olis, prätkissä harvemmin HID valoja näkee, turvallisuutta parantaisi huomattavasti.xenonvalot.com
OK, dänks. Pitääpä käydä työstätyttään tuolla. Tuo kilpivalohomma on vähän niin ja näin...jos vaikka väköstäis jotain omaa patenttia ttv:n tyyliin, on hieno toteutus kyllä.(ttv @ Kesä. 28 2004,14:31) kirjoitti
ttv: Oululaisena tietenkin on tiedosa hyviä mutkateitä...?-) Itellä aika heikossa tuo paikkatietämys, mutta ainaki Korvenkylä-Ylikiiminki ja Sanginjoen myötä menevä tie oli näppäriä pätkiä. Jälkimmäisessä tosin päällyste loppuu ennen aikojaan.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Mä teetin pari tollasta 636:een, Z750:een ja DR650:een sopivaa telinettä 3mm teräslevystä. Pintakäsittelynä kuumasinkitys ei ollut kovin kaunis, mutta pitäisi ainakin pitää ruosteen loitolla. telineeseen käy 636:en alkuperäiset vilkut ja rekisterikilven valo. Heijastimen saa rekisterikilven valon alle edullisesti juuri oikean levyisestä Bilteman heijastinteipistä.
3mm teräs on hiukan turhan paksu, 1,5mm voisi olla aika passeli rosterista tai teräksestä tehtynä. Yksi ylimääräinen noita taitaa vielä olla nurkissa lojumassa. Seuraavat, jos teetän, tulevat olemaan ruostumatonta terästä. Voi leikata laserilla, ei tarvitse pintakäsittelyä ja on vaikka kiilloituskelpoinen, jos joku niin tahtoo tehdä.
Alla turhan iso kuva:
Designista propsit kuuluu suurimmalta osin Jippe:lle ja hänellä on kuviakin ko. härpäkkeestä 636:een asennettuna, jos joku niitä jostain syystä kaipailee.
Jumaleissön,
toi on kyllä ylimellevä! Ainepaksuus tosiaan sais ehkä olla ohuempikin, mutta disaini on vinkee. Hyvähyvä!
Ilmottele jos väännät lisää kipaleita, voisin zedaan moisen istuttaa.
SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
Oulusta ajelin kerran Yli-Iihin, ja sieltä kiimikiin ja muutenki kiimiki ylikiiminki pätki ajella, kivasti mutkaa ja hyvä tie, yli-iistä kiiminkiin on melkeen suoraa(10 - 20km), mutta huono päällyste, tuleepa pujoteltua niitä pikiä, jotain 160 - 200 sitä pysty hyvin ajaan, siis ihan älytön se suora, keskelle mettää viivottimella piirretty...(Ulpe @ Kesä. 29 2004,10:47) kirjoitti
Pitäs järjestää joku pikku lenkki joskus, sillain kavereitä keta saa kerätty, tyyliin aamulla lähtee ja illalla takas, ja kaikki oulusta mukaan, kun ei itselläkään nuita prätkä kavereita hirveemmin oo(oulussa), niin kiva sitä porukalla olis ajella...
Vaikka Hesasta oonkin:(ttv @ Kesä. 29 2004,20:09) kirjoitti
Ii:stä oon ajellu Yli-iihin, sitä kautta kun tullaan Haminasta asemalle, pohjois-Iin kautta ja siitä sillankupeesta oikeelle, autolla tosin.
Mutta makee pätkä.
Don´t tread on me!
Pari epäselvää kuvaa ko. telineestä.(MadMan @ Kesä. 29 2004,11:43) kirjoitti
![]()
![]()
"Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."