Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Elikkäs joo, on tullut kaivettua vanhis koimyrkyistä. Ja ongelmana olisi ton pärrän tyyppivika, eli nokkaketjun kiristäjän pultti on katkennut koneen sisälle. Tietty tuo pultin palanen ei tee hyvää koneen sisällä, pitänee talvella kaivaa ulos. Mutta uutta pulttia en millään tahtoisi tilata. Eli onkos jollain kokemusta samasta ongelmasta ? Toimiiko esimerkiksi yksinkertainen ratkaisu että hitsailee pulttiin lisää pituutta ?

    Pultti kiristää ketjua tällä hetkellä ihan tarpeeksi, ja ajelen ne muutamat kilometrit kyllä pultinpalasen kilistessä koneen sisällä.

    Kovaa ajoa ja huolimatonta huoltoa.
    Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
  2. #2
    Hallo?

    Kyllä pitää löytyy sen nokkaketjun kiristäjästä osat, ei voi tee korjaa vanhan osassa... (ei riittää jatkaa tuosta hitsaa vielä "jatkopala" kunnes ajamaan jatkaa...)

    Mielummin ostaa sen varaosasta löytyy hyllystä on Japsistarat...
  3. #3
    No nythän on niin että 350 F:n moottorin etuosassa oleva ruuvi on nokkaketjun kiristimen lukitusruuvi.Moottorin sisältä löytyy jousikuormitteinen hevosenkengän muotoinen nivelletty rauta joka kulkee nokkaketjun alta.Kiristysliuskan(joka on lohkon takaosassa) alapää kiinnittyy tähän rautaan.Löysä nokkaketju hakkaa niveleen ja nivelen liike lakkaa lopettaen samalla kiristämisen.Pultin pidentäminen ei siis auta mitään.Pahaa pelkään että purkuun meni ja nivel pitäisi saada liikkuvaksi.
    Jotakin se joutavilla teettää...
  4. #4
    Kah! Mulla on täsmälleen samanmoinen vekotin

    Mulla ei pultin kaa ongelmaa, mut muuten on...eli kiristäjä vermeineen vaihettu ja kaik päällisin puolin kunnossa, mutta aina vaan "rallattaa"...saakohan sitä rallatusta ikinä pois?

    Lykkyä sulle vaan! Mulla inspiraatio lepää hetken nyt
    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

    Dulce et decorum est pro patria mori...
  5. #5
    Lainaa (Liinu @ Helmi. 24 2004,08:59) kirjoitti
    Kah! Mulla on täsmälleen samanmoinen vekotin

    Mulla ei pultin kaa ongelmaa, mut muuten on...eli kiristäjä vermeineen vaihettu ja kaik päällisin puolin kunnossa, mutta aina vaan "rallattaa"...saakohan sitä rallatusta ikinä pois?

    Lykkyä sulle vaan! Mulla inspiraatio lepää hetken nyt
    Parasta on sietää sitä rallatusta tyhjäkäynnillä. Jos ketju on liian kireellä, se syö laakerit nokista.
    Rock!
  6. #6
    No,enpä usko sen liian kireälle menevän jos kiristin on kunnossa.Vaikka nokka-akseli onkin laakeroitu suoraan kanteen.Mutta suurin harmi 350F:ssä on tosiaankin sen kiristinsysteemin nivel,jonka löysä ketju on hakannut liikkumattomaksi.Siinä ei uudet palikat auta jos se ei liiku.
    Jotakin se joutavilla teettää...
  7. #7
    Samanlainen mopotin itsellänikin,

    joskin antamissasi tiedoissa on vähän vikaa, kun kyseisen mallin tuotanto lopetettii vuonna 74 koska teho/painosuhde oli huonompi kuin twinillä. Japsit porasivcat sitten jäljelle jääneet lohkot 450 lohkoiksi.


    Ikuisuus kysymys tietääkös kukaan mistä noihin saisi alkuperäisen näköiset pakoputkistot. Tällä hetkellä sellainen
    4->2 ratkaisu.



    Moottoripyöräilen vain mielihyväkseni en vauhdin takia... Johtuisikohan se mopostani? Honda CB350F vm.74..... "Uutta" mopoa alle Honda VFR750

    Skype to me
    <a href="http://jyvesolutions.jyve.com/Qcard/ekip77.htm"></a>
  8.  
  9. #8
    myöhäinen vastaus=KALLES MOTOR.Teerijärveltä ainakin aiemmin myi nuihin vanhoihin tuutteihin putkistoja.Lieköhän viä kalle toiminnas?