Moikka,
Eilen tuli sitten kausi avattua tuolla minulle uudella pyörällä eli GSX-R 750 -91 ja kilometrejäkin tuli joku 100..
Mutta asiaa, paikallaan käyttäessä koneesta ei kuulu mitään ihmeellistä ääntä mutta ajossa kierrosten ollessa 5000-6500
kuuluu koneesta aika räikeä sivuääni, ihan kun joku olisi irti tai jotain. Itse miettisin että voisiko tuo tulla jos nokkaketju on löysällä? Muita hyviä veikkauksia..?
Vaikea sanua jos ei kuule. Mutta. Nämä GSX-R:hän on aika karmivan kuuloisia koneeltaan ihan terveenäkin. Mä ainakin pelkäsin ensimmäisen kuukauden kaikkia ihmeääniä koneesta mutta nyt ku sillä on 10tkm rullannu niin oon tullu siihen tulokseen että sielähän mekkaloivat. Kuhan osat pysyy sisällä.Olisko tuossa vika?! Ootko kuullu toisen samanlaisen käyvän?
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
itellä just sama moperi ja se kans "kalkattaa" oon säädättäny venttiilit ja jakoketjusta sanoivat että se kannattaa kiristää käsin vielä sieltä ruuvista, kun toi automaattikiristäjä ei kuulemma kiristä tarpeeksi. No kalkatus väheni "puoleen" tolla toimenpiteellä ja hyvin on edelleen pelittänyt.
Tästä suzukin koneesta oon kuullu, että on "pommin varma". Ei kuulemma saa ajamalla ihan heti rikki...virittäjien suosikiksikin kuultu.
![]()
Vähän ohi topicin, sorry. Oonkohan ihan väärässä nyt mutta mulla on se käsitys että vaan 1100 ilma/öljy on se "virittäjien suosikki" ja 750 ilma/öljyssä on se "vika" että se kärsii liian kuumasta käyntilämpötilasta. Tuo olis kuulemma aiheuttanu jotain epäluotettavuus juttuja noissa. Vai oliskohan se vain noissa lämpösemmissä maissa? Täälä ku on melkein aina suhteellisen kylmä.(ghost @ Huhti. 01 2004,17:17) kirjoitti
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Ei noista Suzukin äänistä kannata välittää.Mulla oli joskus -82:n 1100E luulin ensin et se hajoo siihen paikkaan.Ajoin sillä yli 40 tuhatta.750F oli ihan sama peli.Nyt mulla on n.50 tkm ajettu 1100F samanlainen on sekin.Enkä ole koskaan tehnyt nokkaketjun vaihtoa isompaa reparia.Hauskoja kilometrejä.
Terv.aritlus@msn.com
Arska-58
No enpä ole kuullu toista tuollaista pyörää käynnissä saati että olisin itse ajanut, no pitää varmaan totutella tuohon koneen meteliin..Mites se nokkaketju tuossa kiristetään / mistä tietää milloin se on oikella kireydellä? Onkos siihen olemassa joku oikea momentti tai erikoisavain??
Mitä itse olen kuullut ja kuunnellut, niin kyllä noi vanhemmat gixxerit myös wesikoneet pitää aika raskasta ääntä ja kolinaa+muuta
En ole kyllä kuullut yhtään tapausta et kone ois laulanut itsensä irti![]()
Kyllä se siitä
Samalla linjalla muiden kanssa.. ongelmaa ei ole kuin myydessä, kun kone kilisee ja kolisee kun mikä. Se tulee sieltä ketjunkiristäjästä ja moni on sitä mieltä että sitä ei saa pois, kun vaihtamalla vaikka yamahaan.. pitäähän sen koneen ollakkin hieman miehekäs.![]()
Entinen pyöräilijä... Mutta kohta taas.
Korjaamollamme on ollut kaksi Suzukia, joiden outo sivuääni on johtunut kytkimestä. Tämä on siis kahden tapauksen analyysi:- ei yleispätevä ohje! Voitte soittaa korjaamollemme 08-6520 580 ja kysellä tarkemmin. Tiedoksi vaan ennenkuin purkaa kaiken..
"teksti oli kauppiaan puolueeton mielipide.."
Juu... tuo on toinen mistä on joskus ollu puhetta, mutta eikös tuo vaiva poistu kun kierrokset nousee yli tyhjäkäynnin? Siis tuonne 3000--->(laatukone @ Huhti. 02 2004,14:22) kirjoitti
Entinen pyöräilijä... Mutta kohta taas.
Nokkaketjun kiristäjän pitäisi sijaita siinä startin kupeessa....elikäs kun katsot missä sulla on musta (ainakin mulla) startin möykky-----)otat sen irti. Sitten kaasarit pois, ja saadaankin jo kunnon näköyhteys sun jako kiristimen ruuviin. Sijaitsee siinä sun pannun kyljessä kiinni ja siitä lähtee kaksi öljykanava letkua---)nekin pois.
No eihän se nyt missään startissa sijaitse, vaan siinä sun myllyssä kaasarien alauolella.......
Sitten otat varovasti sen "pultin" varoivaisesti pois siitä. Varo, ettei se jousi sinkoile pois sieltä. Huomaat sen kiristys mekanismin ja näet onko se jousi jumissa, vai ei. Jotenkin näin taisin itse tehdä saman operaation.
Oma laite on -90nen ja kauhistelin sen koneääniä myös. Aloitin "korjauksen" kiristelemällä kaikki mahd. osat, jotka *vois resonoida-----)katso ainakin pakoputken 4:1n liitoskohta! oma särisi hieman siitä. Sitten tämä ko. kiristin. Ja vielä lopuksi venttiilit.
2 kesää/20tkm ääniä oon kuunnellu, enkä vielä mitään yhtä isoa syytä ole löytänyt.
-En kiellä enkä myönnä...pikemminkin päinvastoin-
Paavo Väyrynen
Ainakin 1100R:ssä mekkala kuuluu asiaan, johtuen kai suunitteluosastosta. Kestävyyteen asia ei toki vaikuta kuten yleisesti tiedossa on. Myytäessä pyörää moni tietämätön ostaja varmaan ääntä ihmettelee *
Itsekin asiaa aikoinaan kuulostelin, mutta suzukin huoltomies sanoi että jos tuota ääntä ei suzukista kuulu niin silloin siinä on vikaa *![]()