Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    No niin, nyt alkaa olla aika ruveta hunteerailemaan pyärän ostoa eli jos ens kevääks alkais päästä hajulle että mihin suuntaan ollaan menossa.

    Ideana olis siis joku luotettava 600-750cc perusfillari jostain 1990-95 väliltä. Yks mikä sopis tohon kastiin olis Kawan 750 Zephyri, eli ihan yleisiä kokemuksia ja mielipiteitä vailla oon. Homma on vasta ihan alkutekijöissään eli myös muita vastaavan tyyppisiä saa ehotella ja kommentioda. Kaikesta palautteesta olen mahrottoman kiitollinen.
    V60
  2. #2
    Terveppä terve, mulla ois kans vähän sama juttu tosin ehkä vähän myöhemmin edessäpäin eli oon tossa vähän katellu tota ZEPHYR 550.

    HOI kaikki joilla ois jotain tietoa tai kokemuksia näistä niin pistäkääpä tänne tietonne ja vaikka nettiosotteita joilta löytys ko. pyöristä jotain.

    ORG! olen puhunut...
  3. #3
    Jep mulla kans toi ens kesä on se optimistisin vaihtoehto ja se pyärän hankita riippuukin aikas paljon tosta intin kestosta mut täytyy aloittaa haaveileminen hyvissä ajoin.
    V60
  4. #4
    http://www.koti.reimari.net/davnet/zephyr/index.htm

    tuolta löytyy aika kattava linkki lista

    mulla on ollu -98 750 zephyr, se "pinnapyörä" versio musta/harmaana. Hyvä perus kawa kawamaisuuksineen rauhalliseen kurvailuun (ominaisuudet ei vakiona ainakaan riitä *esim. vähänkään kovempaan kaarreajoon) *
    H-D Sportster Bobber kyhäelmä, enemmän säätöä vähemmän ajoa
  5. #5
    Terve vaan kaikille!

    Saitilla ei viimeaikoina ole ollut uudistuksia ajanpuutteen vuoksi. Mutta jos joltakin löytyy ZR aiheisia ilmoituksia, tai esitteitä, ottakoon yhteyttä sähköpostilla.

    Harri R.

    www.koti.reimari.net/davnet/zephyr
  6. #6
    No nyt on rekisteröidytty :o)

    Hommasin muuten fighter-katteen viime keväänä.
    Näkö parani, mutta virtaukset tuntuvat riippuvan
    enemmän tuulen suunnasta. Tyynellä ei puhalla rintaan
    pahasti edes moottoritiellä.

    Ai niin, katteen malli taisi olla Raptor.
  7. #7
    Tervetuloa vaan Z-Miäs!!
    Oiskos sulla kuvaa tosta sun kawasta jos on niin pistäppä tänne. Mites muuten on pelannu pyörä, onko mitään ns.tyyppivikoja tai muuta ilmennyt.
    Jostakin oon joskus kuullut, että noi zephyrit ois aika hankalia korjattavia, verrattuna muihin pyöriin, siis kotikonstein.
    Onkohan tossa sitten perää??
  8. #8
    Tervehdys Tehoputki!

    No kuvia en tietenkään ole vielä ottanut. Ilman katettahan
    pyörän kuvia on saitti täynnä, tai siis ainakin muutama. http://www.koti.reimari.net/davnet/zephyr/

    Tyyppivioista en tiedä mitään, sillä pyörä on toiminut todella hyvin. Eipä tosin tuu paljon räppäiltyä. Normaalit huollot 5k:n välein ja siinä kaikki. Mittarissa on tällä hetkellä vajaat 35 kiloa ja vuosimalli -93.

    Pitänee kaivaa pyörä tallin perältä ja ottaa kuvia. Kate muuttaa näköä enemmän Ducati Monsterin suuntaan, kuin saksalaisen hi-tec ohjuksen mukaiseksi. Pyöräparkissa Zephyr erottuu joukosta hillityn tyylikkäänä ja jotenkin todella massiivisen näköisenä. Siis jonkinlainen Aston Martinin ja 6kg hienosäätölekan risteytys. Pitää vain ajaessa muistaa kumpi vie, pyörä vai kuski. Olispa vielä pinnapyörät....
  9. #9
    Morjensta Z-Miäs!

    On se komia pyörä!

    Hienot sivut, etenkin noi esitteet oli sitä mitä meikäläinenkin on tässä kaipaillut, hieno homma.
    V60
  10. #10
    Zephyr Kawojen kestävyydessä tuskin löytyy muilta merkeiltä vastaavia. Tekniikka 750 Zephyrissä on vanhan 1977 vuonna ensiesittelyn saaneen Z 650 Kawasta aika suoraan, siis moottorin tekniikka. Pelissä on venttiilin säätö kuppien alapuolisilla paloilla, joita ei tarvitse kovinkaan usein säädellä. Sekin onnistuu kotikonstein kun asiaan vaan perehtyy. Väittäisin että se on helpompi huollettava kuin vastaavat muut merkit. Öljyn ja filtterin vaihto 5000 km välein, venttiilien välysten tarkistus 10000 km välein, vaikka suositus siihenkin on 5000 välein. Nuo ovat ne kriittisimmät huoltokohteet, muitakin tietty on.
    Kaveri ajoi aikanaan Z 650 Kawalla 160000 km eikä sekään ole vielä mikään ennätys, 300000 km kuuluu olevan pisin samalla koneella ajettu.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  11. #11
    Tere hra Hanhi

    Oma zephyrini on aikanaan Saksasta uitettu ja ainoat huoltotoimenpiteet ovat juuri nuo mainitsemasi. Jonkun tiedon mukaan lamasta johtuen tonnisatasia on maahan myyty yksi kappale. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta se ainakin takaa, että osia on jälleenmyyjien kautta saatavana.

    Tämä on itselläni ensimmäinen pyörä, jonka ulkonäköä en ole heti alkanut parantelemaan. Täytyy kyllä totuuden nimissä sanoa, että vähän olen kuolannut monttu auki sen jälkeen, kun Mihael lähetti uuden saittinsa linkin.

    http://www.captainkaracho.de/Motorrad/Fotos/fotos.html

    Etenkin sivun alimmaiset kuvat näyttävät todella hyviltä.
    Tosi nätti seiskapuokki
  12. #12
    Jep pitää paikkansa että yksi kappale Sumekon tuomana Suomeen saapui vuonna 1992. Viininpunaisena se aloitti matkansa muuttuen 90-luvun lopussa Kawasakin Z1 väriseksi vm. 1973 kelta-vihreäksi. Valtion tupladevalvaation takia enempää noita isoja ei Sumekon kautta tuotu, muiden toimesta onneksi enemmänkin. Kiva peli, tuli sillä itsekkin joku tuhat kurvailtua aikanaan.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  13. #13
    Missähän päin maata tuo Sumekon myymä ZR vaikuttaa?

    Muuten, paljonkohan noita alkuperäisia värivaihtoehtoja on ollut? Viininpunainen ainakin ja itselläni on sininen, jonka pohja on violettiin vivahtava. Sitten on sininen, jonka pohja on vihertävä. Onko muita näkynyt?

    Oli aika järkytys, kun kokeilin Zepiä orginaali sarvilla. Itselläni on aftermarket sarvet, jotka on hiukan leveämmät ja syvemmät. Ajoasento paranee huomattavast ainakin pituiselleni kuskille (184).
    Ainut ongelma nykyään on satula. Olen miettinyt satulan uudelleen rakentamista, mutta en viitsisi tuhota alkuperäistäkään. Hanuri puutuu todella nopeasti ja melkoista jumppaa saa pitää, jos aikoo ajaa tankkausvälin n.330km ilman stoppeja.
  14. #14
    Taitaa vaikuttaa Askolassa päin Porvoon tienoolla. Lienee myytävänäkin, oli syksyllä porssissä ilmoitus.
    Noita oli viininpunaisia ja tummansinisiä ainakin 92 ja 93 malleja. Paha sanoa sen jälkeen tulleista malleista, -96 tuli pinnaversio siitäkin ja samoin maalaus sai jotkut raidat kylkeensä.
    Penkki ei todellakaan ole mikään matkasohva, puutuu aika nopeesti,oisko liian pehmeä?
    Voihan noihinkin löytyä tarvikesatuloita, tuskin Suomesta kuitenkaan.
    Z1 900 Kawan stonga istuu kuin nyrkki silmään, joutuu vaan vaihtamaan kytkin- ja jarruletkun pidemmiksi.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  15. #15
    Ai niin...

    Itseltänikin unohtui malli SR tai RS en muista kumminpäin mallimerkintä on. En tosin ole nähnyt näitä luonnossa yhtään.
    Lieneekö Jaappanin herkkuja?
    Jossain vaiheessa suunnittelin tämän tyylistä maalausta omaanikin, mutta pelkkä plagiointi ei riitä. Se on hyvä nykytekniikassa, että voipi testata miltä lopullinen maalaus näyttää, ennenkuin alkaa "pensseli hommat"
  16. #16
    Takaisin alkuperäiseen aiheeseen....
    Zephyr 750 on hyvä ja hieno värkki! Itselläni oli ZR 1100 -92, mutta kaipailin, varsinkin pinnapyöräisen Zephyr 750:n nostalgista ulkonäköä...Ehkäpä joskus itsekin ostan tuon kyseisen pyöran. Toinen varteenotettava vaihtoehto ois sitten toi Bandit 600:nen, tai sit Hornet 600:nen....
    EI! Pysyn sittenkin kawoissa!
    "THE OVERTAKER GETS THE UNDERTAKER"
  17. #17
    TM:n koeajossa joskus 90-luvulla kehuttiin 750 Zephyrin vakaita ajominaisuuksia, jarruja, ym.
    Vanha mutta kankea...
  18. #18
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Hara @ Tammi. 28 2003,13:02)</td></tr><tr><td id="QUOTE">TM:n koeajossa joskus 90-luvulla kehuttiin 750 Zephyrin vakaita ajominaisuuksia, jarruja, ym.[/QUOTE]<span id='postcolor'>

    Sen verran pakko kysyä että onko sulla hajua mistä päin 90-lukua tommonen koeajo vois olla peräsin kun isäukolle on tullu TM jo ties kuinka kauan ja aina niitä vanhoja lehtiä johonkin laatikoitten pohjalle jää, niin vois vaikka ruveta vähän penkomaan.

    Ei mulla muuta tällä kertaa...
    V60
  19. #19
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (J.J. @ Helmi. 01 2003,13:29)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Sen verran pakko kysyä että onko sulla hajua mistä päin 90-lukua tommonen koeajo vois olla peräsin kun isäukolle on tullu TM jo ties kuinka kauan ja aina niitä vanhoja lehtiä johonkin laatikoitten pohjalle jää, niin vois vaikka ruveta vähän penkomaan.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Mää tarkista. Sattumalta on tuo lehti ja voin lähettää kopion artikkelista, mikäli taatalta ei löydy
    Vanha mutta kankea...
  20. #20
    Löytyy TM 13/91:stä
    Vanha mutta kankea...
  21. #21
    Mut eksytettiin keinolla jos toisellakin Kawojen maailmaan ja hrrr...ei ole sydän tykyttänyt aikoihin pelkän moponkuvan takia aikoihin kuin tuon Maikkelin zephyrin kohdalla. Auts! Niin paljon kun meikä on takkia jo käännellytkin, niin nyt alkoi kyllä tulla sellainen olo, jotta zephyristä olisi paras alkaa rakentaa Kattellaan! Lueskelen tästä lähin näitä juttuja suurimmalla mahdollisella mielenkiinnolla
    * Humalassa jokainen meistä voi päihittää kenet tahansa. Kannattaa ainakin yrittää.

    * Pakoon lähteminen ei ole kiellettyä, mutta on helvetinmoinen häpeä. Älä siis pakene.
  22. #22
    Hyvä valinta neiti Pinky. Rakas siitä varmaan tulee, vaikka olisikin Kawasaki.
    Vanha mutta kankea...
  23. #23
    Rakasaki MrPinky

    Mie luulen, että tässä käy hyvin. Ja eikös kaikkea osaa ja sälää ja rakennustarviketta tuohon mopetiin löydy ihan suteellisen helpolla Suomenmaasta, vai miten on? jotakin 90-luvun alkupuolen mopetia tässä katsellaan samalla kun haetaan töitä, eli etsitään projektille rahoittajaa
    * Humalassa jokainen meistä voi päihittää kenet tahansa. Kannattaa ainakin yrittää.

    * Pakoon lähteminen ei ole kiellettyä, mutta on helvetinmoinen häpeä. Älä siis pakene.
  24. #24
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (MissPinky @ Helmi. 06 2003,21:08)</td></tr><tr><td id="QUOTE">jotakin 90-luvun alkupuolen mopetia tässä katsellaan samalla kun haetaan töitä,[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Käynti ja ongelmien selvitys paikallisessa Osuuspankissa saattaa muuttaa haaveet todellisuudeksi. Jos asut Hesassa, haluatko numeron ?
  25. #25
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Mää tarkista. Sattumalta on tuo lehti ja voin lähettää kopion artikkelista, mikäli taatalta ei löydy [/QUOTE]<span id='postcolor'>

    Joo tollasta lehteä ei taida löytyä mut jos saat vaikka sähköpostilla sen tulemaan niin olisin erittäin kiitollinen, kai mä nyt oon laittanu sen asetuksen kans sit silleen että mulle pystyy lähettämään s-postia

    PS. Meikäläiseltä tulee aika hitaasti noita vastauksia kun suurin osa ajasta kuluu noissa kurkkusalaateissa...
    V60
  26. #26
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (J.J. @ Helmi. 16 2003,18:57)</td></tr><tr><td id="QUOTE">lehteä ei taida löytyä mut jos saat vaikka sähköpostilla sen tulemaan niin olisin erittäin kiitollinen,[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Ei just satu olemaan skanneria käytössä mutta pidetään mielessä.
    Vanha mutta kankea...
  27. #27
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Vakawa @ Helmi. 17 2003,09:43)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ei just satu olemaan skanneria käytössä mutta pidetään mielessä.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Ei hätiä mitiä ei tässä jäniksen selässä olla, ainakaan meikäläisen pyörän oston kanssa vaikkaa alkaakin polttelemaan kun aurinko paistaa... *
    V60
  28. #28
    tollasen zephyrin huolisin, siis vaikka sen alkuperäisen ja arvokkaan ainoan sumekon maahantuoman zephyrin sieltä askolasta,, heh, zoukki,, asko lasta, etsi asko askolasta,,

    tai antti lasta, kaipaili antti anttilasta,,
    tai karja lasta, piika etsi karjalasta....

    ookkooo.. kaunis ja kestävä peli tuo zephyr,, ikuisuuspeli, uskoisin,
    ite tykkäisin valuvanteisesta ehdottomasti, parempi ajaa kovissa nopeuksissa ja huolettomampi siltä osin...

    yläkertahan oli muistaakseni jim goosen kertomana, suoraan muokattu ja otettu z1200 voyager-kawasta, joka on nestejäähdytteinen, eipä juuri suomessa montaa taida olla sellaisia,,, zephyr ilmajäähdytteisenä on sikälikin huoltoystävällisempi ja jäähdytys on ilmasta, koska se tulee ilimasta..

    ilmiö..
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  29. #29
    Niinpä, tänne Askolaan näyttää kerääntyvän nämä harvinaisuudet. Eli se ainoa Sumekon tuoma Zephyr 1100 ja sitten tämä meikäläisen GT, jollaista Sumeko ei ole tuonut edes sitä yhtäkään. Taitaa tuo Zephyr ollut melko vähän ajossa viime vuosina, koskapa en ole sitä nähnyt kuin kerran niiden 4.5 vuoden aikana, jona olen täällä asustellut. No, GT on sitten huomattavasti ahkerammassa käytössä...
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  30.  
  31. #30
    Pieni oikaisu tuohon Kawabatan 1200 Voyagerin ja 1100 Zephyrin koneitten samanlaisuuteen. Alakerrat noissa ovat nimenomaan samanlaiset, Voyagerissa tietty keppivetoisena, Zephyrissä ketjuvetoinen. Yläkerrat ovat aivan erinlaiset noissa peleissä, Voyagerissä vesijäähdytetty 4 tulppainen, Zephyrissä ilmajäähdytteinen 8 tulppainen.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen