Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Eli ongelma on seuraavan lainen:

    Kuukausi sitten ajoin sateella ja oikean vilkun nopeus muuttui vallan huimaksi. Jokunen viikko sitten huomasin myös, ettei oikea takavilkku toimi(polttimo silti kunnossa). Eilen vilkku toimikin sitten yllättäen normaalisti noin tunnin ja sen jälkeen palautui entiselleen, eli ei toimi normaalisti.


    Missähän vika... rele vai kosketushäiriö jossain? Onkohan rele kallis/vaikea vaihtaa? Niin ja pyörähän on Zephyr 1100 -94.
  2. #2
    Vilkkupiiristä kun poistuu kuormaa (polttimo palanut, kontaktihäikkä ja siksi ei pala tms. vikaa) nopeutuu releen vilkkutahti vähintään 2x normaalista
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  3. #3
    Hmm... eli siis luultavasti rele olisi kunnossa ja jossain kosketushäiriö? niinkö??
    ...ja sitähän on mukava etsiä
  4. #4
    Joo sen se tekee, että kun yhteen vilkkuun tulee jotain häikkää nin loput rupee läimiin valtavasti... Saattaapi olla esim. jostain piuhasta eriste kulunut puhki ja tietyssä asennossa lyö maahan sillon pitäs kyl sulake palaa... Tai sitte joku liitin vähä höllässä...
    Toiset on luotuja kulkemaan!
  5. #5
    Useimmiten kosketushäiriö löytyy vilkusta, varsinkin kostealla.
    Joten polttimo pois ja liittimien tarkistus/puhdistus.....
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  6. #6
    Ei muuta kun WD 40:stä polttimon liittimiin ja vilkkujen johtojen liitoksissa oleviin "kumisukkiin" Jollei tokene niin rele irti ja teräsvillaa liitinpinnoille ja WD:tä ja takas istukkaan...Luulis toimivan
  7. #7
    Kiitosta kovasti vinkeistä! Pitääkin ruveta vilkun kanssa riehumaan heti kun saan kiireellisimmän, eli eilen katkenneen kaasuvaijerin kuntoon. Oli aika mielenkiintoinen kokemus vetää kaasua vaijerista polvenkohdilta... 50 km baanaa, mutta eipä ollut juuri vaihtoehtoja. Siinähän se on samalla uutta vaijeria laitellessa hyvä tarkistella niitä piuhoja ja relettä.
    Missäs tuossa muuten se rele on? Tankin alla?
  8. #8
    ...Paikasta en osaa sanoa mutta, sen releen paikallistat kun pistät vilkun päälle ja kuuntelet jotta missäpäin pyörää on neliskulmainen muovipalikka joka naksuu...
  9. #9
    Lainaa (Hattiwatti @ Kesä. 30 2003,12:55) kirjoitti
    Onkohan rele kallis/vaikea vaihtaa? *Niin ja pyörähän on Zephyr 1100 -94.
    Rele on merkkiliikkeessä varmaan tolkuttoman hintainen, mutta se kannattaa käydä ostamassa autosähköliikkeestä. vanha vain mukaan, niin osaavat antaa oikeanlaisen.

    Omaan jammuun ostin juuri tuollaisen tarvikemallin ja maksoi 15 euroa.

    Vaihtotyö ei ole vaikea; liitin irti, rele pois ja uusi tilalle.
    Liittimeen voi joutua vaihtamaan piuhojen paikkaa, ellei tee liitoksia abicoilla.

    En tiedä, onko Kawoissa samanlainen systeemi, mutta näillä ohjein sain omaani toimimaan.



    *** mopoton ***
  10. #10
    Zephyrin vilkkurele löytyy vasemman sivukopan alta.
  11. #11
    Juu... nyt on mopo pihalla sateessa levällään. Onneksi pressun alla sentään. Mikähän siinä on, että silloin kun mulle sattuu remonttipäivä, niin just silloin sataa.

    Niin. Se vilkkurele löytyi kyllä. Vielä en ole vikaa ehtinyt etsimään... sade näet yllätti. Kaasuvaijerin kanssa vähän aikaa ihmettelin.... on todellakin mielenkiintoisessa paikassa se alapää, eli kaasarien keskellä siten, ettei sinne edes näe kun ihan pienestä kulmasta. Ei saa sitä vaijerin alapäätä ees sormella tökättyä. Onkos kukaan ikinä kaasuvaijerin vaihtopuuhissa zephyrin kanssa ollut? Yltääkö sinne alas jos siirtelee siitä päältä piuhoja ja letkuja vähän sivuun ja mahdollisesti pulttaa sytytyspuolan tai kaksi pois... vai onko kätevämpi operoida jotain muuta kautta?

    Pitää taas tänään iltapäivästä ihmetellä jos Esteri on suotuisalla päällä eikä heitä vettä.
  12. #12
    Lainaa (Hattiwatti @ Kesä. 30 2003,12:55) kirjoitti
    Eli ongelma on seuraavan lainen:

    Kuukausi sitten ajoin sateella ja oikean vilkun nopeus muuttui vallan huimaksi. Jokunen viikko sitten huomasin myös, ettei oikea takavilkku toimi(polttimo silti kunnossa). Eilen vilkku toimikin sitten yllättäen normaalisti noin tunnin ja sen jälkeen palautui entiselleen, eli ei toimi normaalisti.


    Missähän vika... rele vai kosketushäiriö jossain? Onkohan rele kallis/vaikea vaihtaa? *Niin ja pyörähän on Zephyr 1100 -94.
    Itselläni teki vastaavaa sateella ajon jälkeen pätki pahasti, vilkun rele löytyi helposti akun vieressähän se oli kiinni CRC:tä hapettuneeseen releeseen ja hieman ruuvimeisselillä raaputtamista sekä kosketuspintojen udelleen taivuttamista jotta ottaa kiinni paremmin ja taas toimii moiteetomasti.
    Nero, hullu vai hölmö? Ero ensimmäisen kahden on käsittämätön, vastaus on siis jälkimmäinen.

    -Jokaisen varjo on suuri sopivassa valossa-

    JKS
  13. #13
    Lainaa (Jose @ Heinä. 01 2003,11:47) kirjoitti
    Lainaa (Hattiwatti @ Kesä. 30 2003,12:55) kirjoitti
    Onkohan rele kallis/vaikea vaihtaa? *Niin ja pyörähän on Zephyr 1100 -94.
    Rele on merkkiliikkeessä varmaan tolkuttoman hintainen, mutta se kannattaa käydä ostamassa autosähköliikkeestä. vanha vain mukaan, niin osaavat antaa oikeanlaisen.

    Omaan jammuun ostin juuri tuollaisen tarvikemallin ja maksoi 15 euroa.
    Muistan maksaneeni Nipponin releestä 15 egee. En tiedä kantaako alkuperäinen leimaa Kiwasika vai Nippon mutta kallis tuo ei mielestäni ollut. Ostin kapineen mopokaupasta...



    Isoilla pojilla pitää olla isot vehkeet...
  14. #14
    Johan toimii!

    Nyt on vilkku kunnossa. Vika oli tosi levottomasti hapettuneessa polttimon kannassa/kiinnikkeessä. Piti purkaa koko vilkku atomeiksi, että sai edes vanhan polttimon pois... joka sekin muuttui rusinaksi. Väkivaltaa piti siis käyttää. No... nyt on osat putsattu ja öljytty eli enää ei tarvii kädellä/alalla huitoa

    Vian paikallistaminen onnistui toisella polttimolla "matkan varrelta" apicoliittimistä.

    Kaasuvaijerikin on nyt vaihdettu, vaikka tuskaa tuottikin se ahdas paikka. Piti irrottaa puola ja lukuisia kaasareista tulevia "mystisiä" letkuja. Ovat kai oikeilla paikoillaan nyt kun pelit toimii Mitähän ne kaikki letkut muuten on?

    Kiitos vinkeistä!
  15.  
  16. #15
    Lainaa (Hattiwatti @ Heinä. 08 2003,12:52) kirjoitti
    Mitähän ne kaikki letkut muuten on?
    Sieltä löytyypi (ainakin mulla) bensaletkua, kaasareiden jäähdytysletkuja, muutamat letkut ilmanputsareilta ja kaasareiden välissä kulkevat vakuumiletkut. Jäiköhän jotai??? No sellasia ainakin tollasessa kyykkysessä kulkee...
    Isoilla pojilla pitää olla isot vehkeet...