Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 48:sta
  1. #1
    Moi onko kellään kokemuksia tuosta Gastrollin öljystä? Kuulin jotta saattaa aiheuttaa kytkimen luistamista ja olisin halukas saamaan lisää tietoa ennen kuin laitan mopoon sisälle.
  2. #2
    Ei minulla ollu GS:ssä mitään onkelmia GPS-öljyn kanssa.
    Pakkanen kesyttää nudistin
  3. #3
    Castrollin ollessa Suzukissa...luisti kytkin aivan sairaasti!!
    Mie rupesin käyttään Mobilin 4-strokea,enkä ole katunut...

    Mobil



  4. #4
    Lainaa (Agostini @ Kesä. 26 2003,21:41) kirjoitti
    Castrollin ollessa Suzukissa...luisti kytkin aivan sairaasti!!
    Mie rupesin käyttään Mobilin 4-strokea,enkä ole katunut...

    Mobil
    Kuulin kanssa että juuri Suskassa tuo ongelma olisi tullut. Ihmeellistä asiassa on se, että liikkeen myyjä tietää mikä mopo mulla on ja ovat vielä Jammun jälleen myyjiä ja samalla Gastrollin edustajia?? No pitää kysästä mitä tehdään. Ei olis kiva jos Acen kytkin alkaa lipsumaan.
  5. #5
    Mä ajelin Jammulla (FZR 600) noilla GPS:illä huomaamatta sen kummempaa kytkimen luistamista.
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
  6. #6
    Joo pyörä on Suzuki GS 500 E eikä ole ollut ongelmia ton öljyn kaa, toimii ihan hyvin jo toista kesää GPS:llä.
    Tuntuu vähän hassulta että noin ison öljyyrityksen öljyä enään myytäisi jos se ei toimisi kunnolla, tiedä häntä...
  7. #7
    Voiskohan johtua siitä, jos on käytetty jotain tiettyä öljyä ennen Gastrolia ja ne eivät sovi yhteen keskenään.
  8. #8
    Toimii ainakin Kawa ZR-7:ssa
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  9. #9
    Laitoin just mun 600 cebariin ja hyvin on toiminu
    I feel the need - the need for speed!
    F.H.O.C
  10. #10
    Tommoset on 1300:ssa suitsassa, eikä ole ongelmia ollut kytkimen kanssa.
  11. #11
    Eilen vaihdoin 9r:ään kyseiset öljyt...hyvin pelittää!
    ZX-9r
  12. #12
    Motulilla oon ajellut ja toimii pirun hyvin...en muuta moottoriin laitakaan....
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
  13. #13
    Vakiotehosella ärrällä GPS:än kans ei mitään ongelmia mutta kun tuli tehoa lisää alko kytkin luistamaan.
    Öljymerkin vaihto auttoi asiaan
    GS 1000E> GSXR 1200> ZXR 750> GSXR 1000> V-Raptor> ZX12R> ZZR 1100> CB 900 Cafe Racer> ZZR 1100> VMAX 1200> Hornet 900> GSX 1100E> XX 1100> GPZ 1100 RX> GSX 1100F> Wide Glide 1450> FLHTCU Ultra classic electra glide 1600
  14. #14
    Vaihdoin Pennzoilista Castroliin ja tyytyväinen olen ollut.
    Prätkä on Kawa Z 900.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  15. #15
    Kiitoksia vastauksista ja näiden antamienne kommenttien perusteella aion lykätä GPS:ät sisälle.
  16. #16
    Lainaa (JP_445 @ Kesä. 27 2003,10:34) kirjoitti
    Kiitoksia vastauksista ja näiden antamienne kommenttien perusteella aion lykätä GPS:ät sisälle.
    Isotehoisiin pyöriin kannattaa ehdottomasti laittaa Castrolin niihin suunnittelemaa öljyä. Öljymerkin vaihto toiseen ei ole se pointti. Ohessa oikea öljy viritettyihin ja muihin yli 140hv pyöriin. Toimii ihan eri tavalla.

    GPS on erinomainen öljy, joka on tarkoitettu vakiotehoisiin ja alle 140hv katupyöriin, joissa öljyn lämpeneminen ja kuormitus ei ole niin suurta. Niin ja nimenomaan, jos koneesta jatkuvasti otetaan paljon tehoja irti. Esim radalle ehdottomasti tuo kilpaöljy.

    Normaalissa "rauhallisessa" katuajossa on melkoisen yhdentekevää, millä öljyllä ajaa, kunhan kytkin toimii sillä kunnolla ja suodattimen sekä öljyn muistaa vaihtaa säännöllisesti.

    Yli 140hv:
    R4SB-4 *Castrol: R4 Superbike 10W/50 Täyssynteettinen kilpaöljy 4Litraa API SG, CCMC G6 59.90 € (OrgShopissa)

    Erinomaista tavaraa, kuten muidenkin merkkien vastaavat öljyt.



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  17. #17
    No harvoinpa tulee käytettyä sitä kaikkea tehoa moposta (yli 140) joten GPS kelpaa. Tietty seuraavaksi pelkän kannatuksen vuoksi voisin tilata WEB Shopista liemet. Toi kannu tarttui Hemmon päiviltä. No huomenna selviää miten kytkin pitää. Nyt keskityn taas tähän pulloon ja ORG:n selaamiseen
  18. #18
    Lainaa (Italowestern @ Kesä. 27 2003,23:48) kirjoitti
    GPS on erinomainen öljy, joka on tarkoitettu vakiotehoisiin ja alle 140hv katupyöriin, joissa öljyn lämpeneminen ja kuormitus ei ole niin suurta.
    Eipäs kehuta liikoja... GPS ja Valvoline (jotain) luistatti kytkintä ässässä kylmänä mut ei ole löytynyt parempaa öljyä
    Ja nyt en tarkoita että kylmällä koneella olisin vetänyt kierrokset "tappiin"...
    ...shit happens...
  19. #19
    omat kokemukset kyseisestä öljystä todella huonot. heti vaihdon jälkeen kytkin lusti paljon. vähän ajan kuluttua luistaminen väheni, mut jo 2tkm jälkeen vaihteisto ei tahtonut kunnolla pelata. kauhea rutina ja vaihteet ei halunnu mennä päälle kun voimalla...

    Nyt koneessa on Mobilin delvac mx 15w40 dieselöljyt ja pelaa paremmin kun koskaan ja kun toi öljy on niin halpaa, niin voi vaihtaa vaikka 2tkm välein ja hintahan on 45euroa/20litraa
    www.trackpunkracing.com
  20. #20
    Edelliset öljyt oli GPSät ja nyt laitoin tuplahintaista R4sta, en oo huomannu kyllä mitään eroa noiden välillä.
    Supermotard
  21. #21
    Lainaa (rdn @ Kesä. 29 2003,11:31) kirjoitti
    Nyt koneessa on Mobilin delvac mx 15w40 dieselöljyt ja pelaa paremmin kun koskaan * ja kun toi öljy on niin halpaa, niin voi vaihtaa vaikka 2tkm välein * ja hintahan on 45euroa/20litraa
    Delvacilla ajelen minäkin ja ei valittamista. Banditin heikko kytkin pitää ja laatikko toimii hienosti. Delvacilla on ihan viralliset märkäkytkin- ja vaihteistoluokitukset (Allison C-4).

    Raskaan kaluston öljyt ovat yleensä laadukkaita, sillä ne on tarkoitettu kalliisiin vehkeisiin ja raskaaseen käyttöön. Halpa hinta tulee pakkauskoosta. Litran purkki Delvacia maksoi joskus 40mk. 4L oli 100mk ja 20L 240mk. En ole uutta ostanut euroaikaan.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  22. #22
    Lainaa (Tuppuzx6 @ Kesä. 29 2003,12:23) kirjoitti
    Edelliset öljyt oli GPSät ja nyt laitoin tuplahintaista R4sta, en oo huomannu kyllä mitään eroa noiden välillä.
    Jos öljy toimii, ei siinä mitään eroa huomaakkaan. Jos ei toimi, niin varmasti kannattaa vaihtaa astetta järeämpään, ja siis esim. vastaavaan Shellin öljyyn yms.

    En tarkoittanut, että Castrol olisi jotenkin parempaa kuin muut merkkiöljyt, vaan että on valittava oikea öljytyyppi oikeaan käyttöön. Shopista saa Castrolia ja Shelliä ja tarvittaessa ehkä muitakin. Siitä ei ole siis kyse.

    Normaalissa "rauhallisessa" katuajossa on melkoisen yhdentekevää, millä öljyllä ajaa, kunhan kytkin toimii sillä kunnolla ja suodattimen sekä öljyn muistaa vaihtaa säännöllisesti.

    Joka tapauksessa, jos nykyinen öljy ei toimi nimenomaan kytkimen suhteen, voi olla aiheellista vaihtaa öljytyyppiä ja tietenkin tarkistaa, että kytkin on myös muuten kunnossa.

    Ei yhden öljykannullisen takia kannata kytkintä pamauttaa.
    t. Spagu



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  23. #23
    Kytkin pitää kuin tauti ainut mikä luistaa on takarengas
    Laatikkokin tuntuu toimivan hyvin ellei paremmin kuin ennen. Ilman kytkintäkin vaihteet vaan napsahtelee päälle. Eli mulla toi GPS tuntuu sittenkin toimivan.
  24. #24
    cbr 600:ssa gps pelas hyvin. tosin kawassa ja hondan cbr 1000 kytkimet rupes luistaa motulin öljyllä. ens viikolla saa uudet levyt ja sitte laitan vain ja ainoastaan hondan omaa öljyä. onko muilla ollu ongelmia motulin kans kawassa ja hondassa?? suzukin kytkin kestää näköjään mitä öljyä vaan.
  25. #25
    Valvolinella ei FJR:n kytkin irroittanut kylmänä, Motul 5100 15W-50
    pelittää hyvin, ainoa mikä kuumana välillä harmittaa on harrikkamainen kolaus kun nopeasti paikaltaan laittaa ykkösen silmään....
    Mutta ei kytkin pelkästään ole ainoa asia!
    Se mikä kysyy öljyltä ominaisuuksia on moottori ja vaihteisto.
    Nykypyörissä varsinkin kannen koneistot on sellaisia pitsirakennelmia, että siellä varmasti ensimmäisenä näkyy kun öljyn kyvyt loppuu... (esim. jatkuvat jutut FJR:n pakopuolen venttiilinohjureista)
  26. #26
    Gps:llä olen ajellut viimeiset 26tkm pyörälläni, eikä mitään ongelmaa ole ollut ja samaa pistän tulevaisuudessakin.
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  27. #27
    Lainaa (Avokid @ Elo. 05 2006,22:40) kirjoitti
    Gps:llä olen ajellut viimeiset 26tkm pyörälläni, eikä mitään ongelmaa ole ollut ja samaa pistän tulevaisuudessakin.
    Flyer, (Artistin koneelta .... )

    CBR1000F ja yli 60tkm GPS:llä ilman ongelmia.
    Life is too short to drink cheap beer.
  28. #28
    ainakin eräs tunnettu MP-liike lopetti kertaheitolla ko: öljyn
    myymisen ja käytön huollossa,asiakkailta tulleiden palautteiden
    kautta,ja kai niissä sopimuksissa on jokin sanktiokin olemassa,että
    voidaan kesken sopimus kautta lopettaa jonkun merkituotteen myynti,eli kai castrolissakin ollaan huomioitu asia.
  29. #29
    africatwiniin vaihdoin taas gps 15w50 litkut koneeseen. 8tkm ajon jälkeen vanhat öljyt tosi mustat. Kone käy taas kuin kello, vaihteet pelaa ja kytkin pitää, suorastaan tarraa kiinni. Lieneekö kyse hyvästä öljystä vaiko japanilaisen moottoritekniikan taidonnäytteestä mutta on se aika korvia hivelevää käyntiä verrattuna uuden mantereen V koneisiin jotka etäisesti muistuttaa käynniltään betonimyllyä kivilastissa
    KTM
  30.  
  31. #30
    Kytkin pitää kyllä mutta vaihteisto alkoi kolisemaan GPS:ään vaihdon myötä. Seuraavaksi varmaan sitä R4:sta koneeseen...
    Kawasaki AR125 -> Suzuki GSX750 -> Honda CBR1000 -> Suzuki TL1000S -> Aprilia RSV1000R -> Aprilia Tuono V4R
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen