No tarkistappa onko rengas tasapainossa, Laakerit ois hyvä tarkistaa myös.
Oletko viimeaikoina kiristänyt ketjusia ja mutterit ovat löysällä ?
Katso myös onko etu ja takarengas samassa linjassa.
Kuluuko rengas tasaisesti.
Tarkista vanteen kunto.
Toivottavasti joku näistä auttaa ratkaisuun!
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
ei taatusti kuulu tämän pyörän ominaisuuksiin,fj on yksi suuntavakaimista pyöristä mitä on tehty,ettei vain olisi takarengas pois linjasta,taka jousen kireys liian pehmoisella,loppuun kulunut taka rengas tai eturengas.oli miten oli pyörä kulkee kuin juna ainakin minulla,ohjauslaakerin kantsi tarkistaa kans![]()
Jos ei renkaissa tai etuhaarukassa näytä vikaa olevan ja mutskut on kaikki piukassa, nin takahaarukka taitas olla seuraava paikka mistä hakea liiallisia välyksiä. Mutta jos hakeutuu puolelta toiselle tasasella ja suoralla tiellä riippumatta kaasunannosta, nin johan sitä on miettimistä, kun luulis että jos takahaarakkeessa on väljää, nin kaasu-moottorijarru-vaihtelussa luulis ikävästi vetelevän, sano. Ei tiiä.
Emäntä sano eilen että oudosti meikäläisen selkä kiemurteli takaapäin kattoessa, kun kipaisin yhdestä risteyksestä menemään hiukan reippahasti. Ite en huomannu mitään, luulin ja nautin siittä että mennee ko luati suaraan. Ja hän mennee ja huamauttaa sitte että kiamurtellee...![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Ohjauslaakeri/etulaakeri, takahaaruka/takalaakeri voi olla syypäänä...
Myöskin jos toisesta etuiskarista menee paineet => tälläinen pieni liike on mahdollinen. Onko etuhaarukassa öljyt/stefat hyvässä kunnossa?
Kuluneet renkaat/muutetut renkaan koot saattavat nekin aiheutta tuon...
Just my two pence worth...![]()
<br />
Tämä on selvästikin mun lemppariaiheita kun niin moneen ketjuun olen tätä vaihtoehtoa tarjonnut: Omassa pyörässä kaikkinaiset vopeltamiset ja huojunnat loppui takaiskunvaimentimen+ linkuston helojen uusimisen jälkeen. Olen kuullut kommenteja jamahan alkuperäisestä takapumpusta ettei olisi kovin kestävä. Joku taho (en muista mikä ja missä) suositteli vaihtamista 50 tkm välein. Jos näin on niin kannattanee harkita tarvikevaimentimen, ellei peräti huollettavan sellaisen käyttöä. Vuonna 2001 alkuperäinen pumppu oli halvempi kuin tarvikkeelliset (storm,allright) Nykyistä tilannetta en tiedä. Toisaalta olisi kyllä aika vaihtaa taas uuteen omassa mopottimessakin.. Tämmöisiä kommenteja parin birran jälkeen, ei kannata ottaa vakavasti![]()
FJerguson 1100 - monipuolinen maatalouskone