Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Vaimokkeen virago 250cc kansia ajattelin portata. Onko kellään kokemusta?
    -Kannattaako edes yrittää? Tavoite saada "siirtää" tehoa ylemmälle kierros-alueelle.
    Putket,suutin jo käyty ja vaikutus oli pettymys,lähinnä enemmän vääntöä.
    -Muita tapoja siirtää tehoja ylemmille kierroksille? Kaikki vinkit kiinnostaa. Sytkän aikaistus,onnistuuko ja miten? Kannattaako?
  2. #2
    Ei ole nyt tarkoitus erityisesti vittuilla, mutta jos mopossa ei ole tarpeeksi tehoa, niin pitää ostaa tehokkaampi mopo.

    Viragon virittämisellä kun ei vielä montaa hummaa taiota, mutta lompakkoon tulee sen uuden mopon välirahan kokoinen kolo.



  3. #3
    Lainaa (rolcen @ Maalis. 15 2006,16:45) kirjoitti
    Vaimokkeen virago 250cc kansia ajattelin portata. Onko kellään kokemusta?
    -Kannattaako edes yrittää? Tavoite saada "siirtää" tehoa ylemmälle kierros-alueelle.
    Putket,suutin jo käyty ja vaikutus oli pettymys,lähinnä enemmän vääntöä.
    -Muita tapoja siirtää tehoja ylemmille kierroksille? Kaikki vinkit kiinnostaa. Sytkän aikaistus,onnistuuko ja miten? Kannattaako?
    Miten olisi turbo? Mulla on kans muijalla samanlainen häksötin ja joskus on kävässyt mielessä tuon ahtaminen. Pitäisi löytää jostakin vaan aikas pikkuinen ahdin.
  4. #4
    Lainaa (rolcen @ Maalis. 15 2006,16:45) kirjoitti
    Vaimokkeen virago 250cc kansia ajattelin portata. Onko kellään kokemusta?
    -Kannattaako edes yrittää? Tavoite saada "siirtää" tehoa ylemmälle kierros-alueelle.
    Putket,suutin jo käyty ja vaikutus oli pettymys,lähinnä enemmän vääntöä.
    -Muita tapoja siirtää tehoja ylemmille kierroksille? Kaikki vinkit kiinnostaa. Sytkän aikaistus,onnistuuko ja miten? Kannattaako?
    *reps* ja sori
    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
  5. #5
    Lainaa (Jarrupala @ Maalis. 16 2006,07:09) kirjoitti
    Miten olisi turbo?
    Liikaa vaivaa. Tarkoitus ei ole kumminkaan tehoja lisätä. Jos sais vain siirrettyä 1-2k rpm ylemmäs...
    Onko kannessa varaa tiputtaa pari milliä? Vai tartteeko tehdä venalle mäntään parin millin urat?
    Onko suomessa liikettä joka tekisi vakio nokille lisää nostoja parilla satkulla?
  6. #6
    Mikä järki on tehojen siirtämisessä ylemmäs, jos ei aio huipputehoja lisätä? Ajele vaan isommalla vaihteella!
  7. #7
    Lainaa (rolcen @ Maalis. 16 2006,18:03) kirjoitti
    Lainaa (Jarrupala @ Maalis. 16 2006,07:09) kirjoitti
    Miten olisi turbo?
    Liikaa vaivaa. Tarkoitus ei ole kumminkaan tehoja lisätä. Jos sais vain siirrettyä 1-2k rpm ylemmäs...
    Onko kannessa varaa tiputtaa pari milliä? Vai tartteeko tehdä venalle mäntään parin millin urat?
    Onko suomessa liikettä joka tekisi vakio nokille lisää nostoja parilla satkulla?
    ookkona tosissas??

    mielestäni parin millin kannenpudotus kuulostaa aikas paljolta, paljonkohan tollasessa virakossa on suhde vakiokoneessa? kannattaa laskeskella mitä parin millin pudotus tekee suhteelle.

    parilla satkulla voi olla aikas hiljasta saada nokkiin mitään ihmeitä aikasex
    elä ja anna muiden roudata
  8. #8
    Vaihda se 535:een...ei varmaan tarvi kauheeta välirahaa, saa sopivasti tehokkaamman ja silti helposti käsiteltävän pelin..

    Ei tuollasesta 250:sta saa oikeen millään irti järkevän hintasia lisähevosia...
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  9. #9
    Laita siihen lisää ratasta niin kirkolle pääsee 5 minuuttia nopeemmin
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  10. #10
    Virago 250 vm.95 teho 21hv 8000rpm. vääntöä 20.60nm 6500rpm. istuinkorkeus on 685mm ja kuiva paino on 137kg.

    Virago 535 vm.93 teho 46hv 7500rpm. vääntöä 47.07nm 6000rpm. istuinkorkeus on 700 ja kuiva paino 182kg.

    Erot ovat 250/535 tuollaiset ja 535 viragon hinnat on 3500€ ylöspäin, joten onko millään tavalla se 250 viragon virittely järkevää? Tottakai jokainen tekee miten parhaaksi näkee...

    edit:535 viragossa on jo kardaanikin.



    Ahdettu 1216
  11. #11
    Lainaa (suiza 1200 @ Maalis. 16 2006,19:52) kirjoitti
    Virago 250 vm.95 teho 21hv 8000rpm. vääntöä 20.60nm 6500rpm. istuinkorkeus on 685mm ja kuiva paino on 137kg.

    Virago 535 vm.93 teho 46hv 7500rpm. vääntöä 47.07nm 6000rpm. istuinkorkeus on 700 ja kuiva paino 182kg.

    Erot ovat 250/535 tuollaiset ja 535 viragon hinnat on 3500€ ylöspäin, joten onko millään tavalla se 250 viragon virittely järkevää? Tottakai jokainen tekee miten parhaaksi näkee...

    edit:535 viragossa on jo kardaanikin.
    Nimenomaan...siis samaa mieltä. No offence, mutta en kyllä kiduttaisi sitä kakspätkää enempää Vaihto isompaan ei hirveästi tosta maksa, verrattuna kuluihin ja päänraapimiseen mitä syntyy kun tuolle pikkuiselle rupeaa suorittamaan lobotomiaa...
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  12. #12
    Entäs...jos 535:en koneen tai isomman, laittas 250:en runkoon ja suorat putket, Kunnon kaasari ym...

    Jos et välitä kuinka laillinen se on...mistä sen päällepäin yhtäkkiä kylällä näkee kun siististi toteuttaa..?

    Hullu ideahan tää sinänsä oli mutta...yksi vaihtoehto kuiteski.
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  13. #13
    Äiteellä oli joskus tuollanen pikku virago, hauska peli sinänsä..

    Jos 535:ssä on yhtään paremmat jarrut jne. kuin tuossa niin voisi olla vahvasti ideaa päivittää siihen.

    Mutta mutta, tunnustettavahan se on että rakennellessa se oma tuntuu paljon kivemmalta ja siihen tulee rahaa laitettua ilman mitään normaalia järkeä
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  14. #14
    Lainaa (ande @ Maalis. 16 2006,18:18) kirjoitti
    mielestäni parin millin kannenpudotus kuulostaa aikas paljolta, paljonkohan tollasessa virakossa on suhde vakiokoneessa? kannattaa laskeskella mitä parin millin pudotus tekee suhteelle.
    Heitin lonkalta ton pari milliä. Puristussuhde 10:1 eli voisi nostaakin.
    -Tietysti matka-ajon mukavuutta voisi parantaa isommalla kaasarilla ja välityksilläkin,mutta kun ei vaan kiinnosta tollanen...

    edit:
    Päädyin sit vain venanohjurin muotoiluun,kiillotukseen,pykälien poistoon ja ohuemman tiivisteen vaihtoon muun huollon yhteydessä. Kumitkin kerkee vaihtaa tässä kesää odotellessa. Ja toiseen pyörään ledivilkut...



  15. #15
    Sillä tiivisteen vaihdolla ohuempaan lähtenee sellaiset puolisen milliä pois? Pienessä myllyssä tuntuu jo hiukan sekin. En itse oikein aina jaksa ymmärtää näitä "vaihda isompaan"-kommentteja heti, kun joku mainitsee jotakin alle tonnikkaan virityksestä. Niitä on kiva rassailla ja jos mopo on muuten mieleinen, niin muutama lisäpolle tekee siitä taatusti vielä mieleisemmän. Ja kustannuksia jos aina ajattelee, niin paree kun myy mopot pois ja avaa säästötilin otsikolla "turhuudesta pihistetyt"...
  16. #16
    Virago 250 vm.95 kuiva paino 137kg.
    Virago 535 vm.93 kuiva paino 182kg.
    Ehkä tuossa syy miksi ei aina kannatta sitä väh.1000 kuutioista laittaa...
    Jos Tädillä on pallit, niin se on setä...
  17. #17
    Lainaa (VIPER @ Maalis. 21 2006,11:50) kirjoitti
    Virago 250 vm.95 kuiva paino 137kg.
    Virago 535 vm.93 kuiva paino 182kg.
    Ehkä tuossa syy miksi ei aina kannatta sitä väh.1000 kuutioista laittaa...
    Samaten 250 Viagra kovasti paljon paremman näköinen, kuin 535-isosiskonsa.
    ...
  18. #18
    Niin ja keppiveto vie enemmän "tehoja" kuin ketju
  19. #19
    Lainaa (VIPER @ Maalis. 21 2006,11:50) kirjoitti
    Virago 250 vm.95 kuiva paino 137kg.
    Virago 535 vm.93 kuiva paino 182kg.
    Ehkä tuossa syy miksi ei aina kannatta sitä väh.1000 kuutioista laittaa...
    Ei tässä kukaan ole 1000cc suositellutkaan?
    Ahdettu 1216
  20. #20
    Lainaa (Jarrupala @ Maalis. 21 2006,12:34) kirjoitti
    Niin ja keppiveto vie enemmän "tehoja" kuin ketju
    Naiselle on helpompi ja parempi jos ei tarvitse ketjuja rasvailla.
    Ahdettu 1216
  21. #21
    No mutta,tulipa valmista. "Perstuntumalta" voisin sanoa onnistuneni, pyörä ottaa jenkaa ilosemmin ja sellanen lievä piikki ilmesty huippukierroksille. Ei hyydy jokaiseen mäkeen ja pysyy motarillakin liikenteen mukana.
    Osaako joku sanoo mistä johtuu -90 vanhempien ja uudempien 3hv tehoero? Ja 1000rpm ero kiekoissa?
    Onko cdi-boxeissa jotain eroja?
  22. #22
    Lainaa (rolcen @ Huhti. 07 2006,18:28) kirjoitti
    No mutta,tulipa valmista. "Perstuntumalta" voisin sanoa onnistuneni, pyörä ottaa jenkaa ilosemmin ja sellanen lievä piikki ilmesty huippukierroksille. Ei hyydy jokaiseen mäkeen ja pysyy motarillakin liikenteen mukana.
    Niin sitä pitää! Tosi motoristihan virittää just sitä, mitä haluaa. Vaikka partakonetta.
  23.  
  24. #23
    Lainaa (kaasunalle @ Maalis. 20 2006,10:03) kirjoitti
    En itse oikein aina jaksa ymmärtää näitä "vaihda isompaan"-kommentteja heti, kun joku mainitsee jotakin alle tonnikkaan virityksestä. Niitä on kiva rassailla ja jos mopo on muuten mieleinen, niin muutama lisäpolle tekee siitä taatusti vielä mieleisemmän. Ja kustannuksia jos aina ajattelee, niin paree kun myy mopot pois ja avaa säästötilin otsikolla "turhuudesta pihistetyt"...
    Aamen. Pienenä viriteltiin mopoja, eikä kukaan silloinkaan sanonut että osta vaan isompi. Mikä on mielenkiintoista, on se, että ilmiö "osta isompi" (johon sorrun kieltämättä välillä itsekin) koskee erityisesti moottoripyöräilijöitä, ei niinkään autokansaa, vaikka autojen virittely on monesti vielä kalliimpaa ja teho/painosuhteeltaan turhempaa. Mmmmielenkiintoista.

    Onnea virityksen onnistumiselle.
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen