Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 83:sta
  1. #31
    Lainaa (patrika @ Heinä. 01 2003,00:30) kirjoitti
    Carnauba on jotain milla saa kiiltoon syvyytta ja ns. maran vaikutelman.. friikkien touhua *
    Ton sit unohdan mutta...

    nyt on selvät ohjeet

    Kiitti vaan. Täytyy huomenna varmaan ottaa projekti hoitoon.
    Sitten kun saan oikein upeen kiillon niin voin laittaa kuvan tohon sivulle niin voidaan verrata sun cruiserin kiiltoon!!!!!

    Katotaan kuinka häikäisee
    Back in business.
  2. #32
    "Ihminen on tilaisuuden tullen viisastelevainen..." , joten jatketaan.

    Alumiinisilikaattien käyttö vahoissa on siinä mielessä ymmärrettävää, että *ne kestävät myös erinomaisesti happoja eli käytännössä teollisuuden ja liikenteen tuottamia erilaisia saasteita. * *

    Patrikalle suurkiitos ohjeista, olet selvästi ammattilainen. Saisit tulla ja näyttää, miten se käy käytännössä. Yritän hoitaa eukon pois kotoa siksi ajaksi ("vitsi").
  3. #33
    Ei kai tohon ketään tarvi näyttämään * , aika selvät ohjeet mun mielestä. Joskus aikasemminikin saannu häneltä ohjeita ulkonäön kohentamiseen ja nyt pyöräni taitaa näyttää päältä päin niin hyvältä kuin se voikaan näyttää. Tosin puoliperfektionistille ei oikein mikään tahdo riittää joten vieläkin olis parannettavaa...aineita kuitenkaamn siihen äärimmäiseen viimeistelyyn ei oikein Suomessa tahdo olla saatavilla joten näillä eväillä vielä porskutellaan.



    - "No! It's not a Harley" -
  4. #34
    Lainaa (patrika @ Heinä. 01 2003,00:30) kirjoitti
    Ensin pesu runsaalla vedella, ja poistaaksesi mahdolliset vanhat vahajaamat, pesuaineeksi Fairya (tata ei sit normaalioloissa, vahausten valilla, poistaa vahan)
    Fairy ei ole paras pesuaine maalipinnoille. Se rikkoo veden pintajännityksen eri tavalla kuin käyttötarkoitukseen tarkoitettu oikea pesuaine. Tästä voi olla sitten seurauksena veden pääsy maalipinnan alle ja sitten esim. pakkanen on hoitanut loput, eli halkaissut maalipinnan. Myös olen saanut nähdä kuinka maalipintaan on ilmestynyt suuria vaaleita laikkuja, johtuen juuri astianpesuaineilla pesemisestä, jotka ei lähde edes myllyttämällä vaan maalaus olisi edessä. Muutenkin nykyaikaiset kotilot (ja mopot) maalataan vesiväreillä jotka ei näytä kestävän yhtään mitään, ero kaksikomponenttiseen oikeaan maaliin on selevä.

    Minua siis aikoinaan valisti eräs **tomaalaamon konkari kun kävin maalauttamassa yammun tankin, ja tuosta hetkestä eteenpäin olenkin käyttänyt vain oikeita aineita.

    Ei ole tarkoitus mainostaa, mutta miltein kaikki käyttämäni tuotteen taitavat olla tätänykyään Autoglymiä. Tässä muuten linkki autoglymin sivuille mistä löytyy myös vihjeitä maalipinnan hoitoon ja hieman muuhunkin.


    Ride with the big!
  5. #35
    Lainaa (Guest @ Heinä. 06 2003,00:55) kirjoitti
    Lainaa (patrika @ Heinä. 01 2003,00:30) kirjoitti
    Ensin pesu runsaalla vedella, ja poistaaksesi mahdolliset vanhat vahajaamat, pesuaineeksi Fairya (tata ei sit normaalioloissa, vahausten valilla, poistaa vahan)
    Fairy ei ole paras pesuaine maalipinnoille. Se rikkoo veden pintajännityksen eri tavalla kuin käyttötarkoitukseen tarkoitettu oikea pesuaine.
    Nimenomaanhan painotin postissani etta fairypesu kuuluu ainoastaan ennen perusvahakasittelya (omalla kohdalla 2xvuodessa jolloin myos claybar kasittely epapuhtauksien poistamiseks maalista), ja silloin kun pintoja aletaan valittomasti kasittelemaan ja suojaamaan, vaaraa ei ole.

    Samoin mainitsin etta normaalioloissa kaytetaan tarkoituksenmukaisia aineita.

    Tietysti jos vahan poistoon ei halua fairya kayttaa, toinen vaihtoehto on hinkata (kylla, tarvitsee myos kasivoimia) pinnat denaturoidulla alkoholilla. Tieda sitten mika on pahemmasta
  6. #36
    Lainaa (patrika @ Heinä. 06 2003,09:28) kirjoitti
    Lainaa (Guest @ Heinä. 06 2003,00:55) kirjoitti
    Lainaa (patrika @ Heinä. 01 2003,00:30) kirjoitti
    Ensin pesu runsaalla vedella, ja poistaaksesi mahdolliset vanhat vahajaamat, pesuaineeksi Fairya (tata ei sit normaalioloissa, vahausten valilla, poistaa vahan)
    Fairy ei ole paras pesuaine maalipinnoille. Se rikkoo veden pintajännityksen eri tavalla kuin käyttötarkoitukseen tarkoitettu oikea pesuaine.
    Nimenomaanhan painotin postissani etta fairypesu kuuluu ainoastaan ennen perusvahakasittelya

    Samoin mainitsin etta normaalioloissa kaytetaan tarkoituksenmukaisia aineita.
    Näin ollut tullut tehtyäkin mutu-periaatteella.

    Fairypesujen välissä olen käyttänyt Korrekin a*toshampoota. Onko se ihan hölmöä? Hyvä aine tuntuu olevan.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  7. #37
    Kokeilin noita Autoglym vahoja viikonloppuna ja tulos oli sairaan hyvä. Oli zetorin katteet aika nuhruset ja piniä naarmuja täynnä. Super resin polishilla kun veteli menemään niin kyllä lähti naarmut ja kiilto palasi. Aivan uskomatonta ainetta. Vielä kun tietäisi miten saisi vanteiden keskiöiden karkean valupinnan jollain konstilla puhtaaksi. Ideoita?
  8. #38
    Pårkele. Nykäsin muoveihin tollasen Bilteman wax polish vahan pintaan ja juuri levityksen jälkeen huomasin purkissa lukevan "ei muovipinnoille" , saas nähdä sulaako muovit
    KTM 690SM
  9. #39
    Lainaa (zetori @ Heinä. 14 2003,07:20) kirjoitti
    Kokeilin noita Autoglym vahoja viikonloppuna ja tulos oli sairaan hyvä. Oli zetorin katteet aika nuhruset ja piniä naarmuja täynnä. Super resin polishilla kun veteli menemään niin kyllä lähti naarmut ja kiilto palasi. Aivan uskomatonta ainetta.
    Muutaman vuoden on meikiskin ollu "Autoglym-uskovainen", puolivousittain kun pirssillekkin (mopolle tietty usiammin, ihan varoiks) antaa tuon resin-gloss-käsittelyn niin jovain kiiltää ja irtuaapi kakki pinnasta
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  10. #40
    Kai se sitten täytyy uskoa, että noi AutoGlymin tuotteet on parhaita. Mistäs niitä saa ostettua? Ei varmaankaan mistään Teboililta tai Nesteeltä? *

    Voisin itsekin kokeilla, kun vahasin tänään auton ja ostamani vaha oli hirmuisen rasvaisen tuntuista ja näköistä. Sai hinkata ihan tosissaan.. eikä silti tullut hyvä. Tai no kiiltäähän se, mutta ei se silti mun mielestä oo hyvä.



    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  11. #41
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Antti80 @ Huhti. 09 2004,22:56) kirjoitti
    Kai se sitten täytyy uskoa, että noi AutoGlymin tuotteet on parhaita. Mistäs niitä saa ostettua? Ei varmaankaan mistään Teboililta tai Nesteeltä?
    Hyvin varustelluista tarvikeliikkeistä, itse ostin viimeksi autoglymit AD-autopaikasta ja hessumobiilista...

    Alle punaisesta ja päälle kullanvärisestä glymi-purkista - ja kiiltää
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  12. #42
    Kertokaas miten paljon aikaa kuluu putsaukseen, silittelyyn, päivetykseen, kiillotukseen ja kaikkeen muuhun alkaen siitä kun alatte hommaan aina siihen asti kun homma on kokonaan tehty.

    Teitin prutkuilla on hyvä olla.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  13. #43
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (FJ20 @ Huhti. 10 2004,10:08) kirjoitti
    Kertokaas miten paljon aikaa kuluu putsaukseen, silittelyyn, päivetykseen, kiillotukseen ja kaikkeen muuhun alkaen siitä kun alatte hommaan aina siihen asti kun homma on kokonaan tehty.
    Pesu + 2 vahakerrosta autoglymillä = n. 1 tunti
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  14. #44
    Lainaa (FJ20 @ Huhti. 10 2004,09:08) kirjoitti
    Kertokaas miten paljon aikaa kuluu putsaukseen, silittelyyn, päivetykseen, kiillotukseen ja kaikkeen muuhun alkaen siitä kun alatte hommaan aina siihen asti kun homma on kokonaan tehty.

    Teitin prutkuilla on hyvä olla.
    Noin nelja paivaa kun kunnolla aletaan tekemaan

    Alotetaan fairypesulla vahanpoistoon, sit claybarilla kurjuudet pois..ja pestaan fairylla uudelleen.

    Sitten pohjanhoitoainetta, oottelua, puolenkymmenta kerrosta extraglossia, vaatii pitkat kuivumis/paranemisajat valissa ja viimosena kerros carnaubaa

    Nojoo, kotiloon kestaa nelja paivaa, mopo varmaan menee kolmessa, mut olkaa huolellisia jos kerroksittain kaytatte, ettei tuu puuroa, kiilto ja pinta karsii jos edellinen kerros ei oo parantunu (onkohan tuo nyt hyvaa suomea, cured?)

    Kai siita vahemmallakin paasee, mie vaan oon tammonen nihilisti kulkupelieni suhteen


    Ja lisana; taa pitka projektipuolivuosittain, valilla ei paljoa muuta tarvitse kun huuhtelua, ja parin viikon valein hella sampoopesu ja kerros carnaubaa..
  15. #45
    Porukathan pyynää prätkiään ihan tosissaan! Huh-huh!

    Mutta kiinnostus herää...

    Mitä on tuo Claybar? Mistä saa, paljon maksaa?

    Carnaubasta olikin jo puhetta, ns. viimeinen silaus. Mistäs tätä ainetta saa?

    Jos olisi jotain linkkejä noista aineista, niin vielä parempi. Kiitoksia.



    Jay
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  16. #46
    Claybar loytyy varmasti suomestakin Meguiarsin valikoimista, ja itse ko. merkkia kayttavana voin suositella..

    Loytyskohan tuolta yhteystietoja maahantuojalle? Infoa claysta on ainakin http://www.meguiars.com/europe/

    Carnaubaa kaytan itse merkilta P21S, loistava kombo carnaubaa ja mehilaisvahaa, tietaakseni ei saatavilla euroopassa, mut jenkeista saa, googlea kehiin
  17. #47
    Liittyi Aug 2002
    Läsäkoski, joen rannalla, tehtaan varjossa
    Lainaa (patrika @ Huhti. 10 2004,20:28) kirjoitti
    Claybar loytyy varmasti suomestakin Meguiarsin valikoimista, ja itse ko. merkkia kayttavana voin suositella..

    Loytyskohan tuolta yhteystietoja maahantuojalle? Infoa claysta on ainakin http://www.meguiars.com/europe/

    Carnaubaa kaytan itse merkilta P21S, loistava kombo carnaubaa ja mehilaisvahaa, tietaakseni ei saatavilla euroopassa, mut jenkeista saa, googlea kehiin
    Olisiko samaa tavaraa, eli voiskohan tota heittää Autoglym käsittelyn päälle? Löytyy nimellä Seapower paste wax.
    "Mä lupaan tässä ja nyt maksaa bensat jokaiseen Ladaan, jolla suomalaiset kommunistimaanpetturit tsörää punanen pipo päässä ikuisesti helvettiiin täältä.. ..ei auta muuta kuin balalaikka perseeseen ja rajalle" Tony Halmeen suusta.



    Meikän turpokwaak
  18. #48
    Helpon tapa viekää mopo kevällä vahattavaksi ja pestäväksi osoiteeseen ..

    www.kauramakicarclean.fi
    Reissut mielessä........
  19. #49
    Tässähän tulikin hyvää tietoa mopon kiillotukseen. Ainakin minun mopossa on pinttynyt katteeseen sääskien ja muiden pöppiäisten raatoja, joiden irrotus on todella v**tumaista.
    Jos oikein ymmärsin, niin tuo claybar on tarkotettu tuohon puuhaan. Onkohan tuohon puhdistukseen jotakin muuta hyvää ainetta, kun tuon claybarin saatavuus kuulosti turhan vaikealta.
    Carnauba kuullosti myöskin mielenkiintoiselta ja hyvän kiillon sillä näytti saavan, mutta saatavuus on turhan vaikeaa!
  20. #50
    Meguiarsille nakyy olevan nykyaan maahantuoja suomeen. Sinne soittamalla selviaa varmasti esim. clayn saatavuus.

    HL Group Oy
    Hiekkakiventie 5
    00710 Helsinki
    Patrick Ollandt
    Phone: +358-937551
    Fax: +358-93755216
    Email: patrick.ollandt@hlgroup.fi
  21. #51
    Lainaa (ano @ Helmi. 22 2005,11:46) kirjoitti
    Onkohan tuohon puhdistukseen jotakin muuta hyvää ainetta, kun tuon claybarin saatavuus kuulosti turhan vaikealta.
    Carnauba kuullosti myöskin mielenkiintoiselta ja hyvän kiillon sillä näytti saavan, mutta saatavuus on turhan vaikeaa!
    Kuten ketjun alussa mainittiin ovat AutoGlymin tuotteet varmasti riittävän hyviä. Toisekseen ne on moneen kertaan moottorilehtien testaamia ja näissä testeissä erittäin hyvin pärjänneitä kerta toisensa jälkeen vuodesta toiseen. Yksi tuotteen laadun leima on helppo saatavuus, glymejä kun saa lähes joka kaupungin autotarvikeliikkeistä.



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  22. #52
    Lainaa (Holtsu @ Helmi. 22 2005,11:36) kirjoitti
    Lainaa (ano @ Helmi. 22 2005,11:46) kirjoitti
    Onkohan tuohon puhdistukseen jotakin muuta hyvää ainetta, kun tuon claybarin saatavuus kuulosti turhan vaikealta.
    Carnauba kuullosti myöskin mielenkiintoiselta ja hyvän kiillon sillä näytti saavan, mutta saatavuus on turhan vaikeaa!
    Kuten ketjun alussa mainittiin ovat AutoGlymin tuotteet varmasti riittävän hyviä. Toisekseen ne on moneen kertaan moottorilehtien testaamia ja näissä testeissä erittäin hyvin pärjänneitä kerta toisensa jälkeen vuodesta toiseen. Yksi tuotteen laadun leima on helppo saatavuus, glymejä kun saa lähes joka kaupungin autotarvikeliikkeistä.
    Siinahan se onkin se ero, mika on riittavan hyva, ja milla paasee parhaisiin tuloksiin.

    Glymilla on loistavia tuotteita, mutta sarjasta puuttuukin. Kuten just tuo clay (mothersilta ja meguiarsilta parhaat). Huomautuksen vuoksi, kyseessa ei ole varsinaisesti aine, vaan enemman muovailuvahaa muistuttava pala. Jos ei sita kayttanyt ole, ei voi tosiaan olla haisuakaan millainen tuote se on, ja mita se tekee. Tietenkin jos aihe kiinnostaa, netti on taynna vahapuffi-foorumeita, missa tuotteet on kayty lapi huolella. Clay ei sitapaitsi ole vain ulkonakokysymys, se nostaa maalipinnasta irti siihen iskeytyneet likahiukkaset (jotka taas rikkovat pinnan, paastavat vetta maalin alle joka taas aiheuttaa lohkeilua, ruostumista jne), kasittelyn jalkeen pinta on silea kuin lasi. Itseaan kunnioittava nayttelyautoharrastaja esim (siis kenelle kiilto ja pinnan hoito on tarkea asia) ei perusvahausta suorita ilman perusteellista clay-kasittelya.

    Tallahan ei tietty ole valia jos vaihtaa hondansa muutaman vuoden valein, eika vaurioita ehdi huomaamaan, tai jos tyytyy siihen 'ihan riittavaan'. Kaikille se ihan ok ei vaan ole tarpeeksi, vaan pyritaan taydellisyyteen, tai ainakin parempaan kun suurin osa tyytyy.

    Carnauban kanssa vahan samaa. Glymikasittelyn jalkeen pinta on kiiltava, kylla. Mutta carnauballa siihen saa sen viimeisen taydellisyytta kohti vievan silauksen, maran nakoisen pinnan, josta on myos sikahelppo pyyhkaista otokat pois, verraten pelkkaan polymeerivahapintaan.

    Carnaubaahan saa muiltakin merkeilta, joku mainitsikin jonkun yleisesti suomesta saatavan tuotteen.


    Sitapaitsi, saahan turtleakin joka putiikista, eika se siita silti mitaan erityisen hyvaa tee, tai karjalan kaljaa. Se etta suuri massa sen mukana kulkee, ei tuotteesta taydellista tee, aina on vara parantaa.
  23. #53
    Lainaa (Passe @ Helmi. 19 2005,02:24) kirjoitti
    Olisiko samaa tavaraa, eli voiskohan tota heittää Autoglym käsittelyn päälle? Löytyy nimellä Seapower paste wax.
    Nayttaa varsin toimivalta, tuoteselostettahan ei ole, mutta jos ei siina sisalla mitaan kummia juttuja carnauban (ja mahdollisen mehilaisvahan) lisaksi ole, siita vaan.
  24. #54
    Lainaa (patrika @ Helmi. 22 2005,13:28) kirjoitti
    Siinahan se onkin se ero, mika on riittavan hyva, ja milla paasee parhaisiin tuloksiin.

    Glymilla on loistavia tuotteita, mutta sarjasta puuttuukin. Kuten just tuo clay (mothersilta ja meguiarsilta parhaat). Huomautuksen vuoksi, kyseessa ei ole varsinaisesti aine, vaan enemman muovailuvahaa muistuttava pala. Jos ei sita kayttanyt ole, ei voi tosiaan olla haisuakaan millainen tuote se on, ja mita se tekee.



    nayttelyautoharrastaja esim (siis kenelle kiilto ja pinnan hoito on tarkea asia) ei perusvahausta suorita ilman perusteellista clay-kasittelya.

    Tallahan ei tietty ole valia jos vaihtaa hondansa muutaman vuoden valein, eika vaurioita ehdi huomaamaan, tai jos tyytyy siihen 'ihan riittavaan'. Kaikille se ihan ok ei vaan ole tarpeeksi, vaan pyritaan taydellisyyteen, tai ainakin parempaan kun suurin osa tyytyy.

    Carnauban kanssa vahan samaa. Glymikasittelyn jalkeen pinta on kiiltava, kylla. Mutta carnauballa siihen saa sen viimeisen taydellisyytta kohti vievan silauksen, maran nakoisen pinnan, josta on myos sikahelppo pyyhkaista otokat pois, verraten pelkkaan polymeerivahapintaan.

    Carnaubaahan saa muiltakin merkeilta, joku mainitsikin jonkun yleisesti suomesta saatavan tuotteen.


    Sitapaitsi, saahan turtleakin joka putiikista, eika se siita silti mitaan erityisen hyvaa tee, tai karjalan kaljaa. Se etta suuri massa sen mukana kulkee, ei tuotteesta taydellista tee, aina on vara parantaa.
    Niinkuin Tenkanen tuossa aiemmin sanoi "menee liian vaikeeks". Aika harvalle tavalliselle tallaajalle mopon pesu ja vahaus hipoo taidetta saati tiedettä, Näyttelyesineet on eri juttu.
    Toisekseen, vastasin vain perustellun vaihtoehdon anon kysymykseen liittyen claybarin aineiden hankalaan saatavuuteen, enkä tajua mitä ajoneuvomerkkikohtaista kiihkoiltavaa siihen liittyy.
    Siitä pääseekin aiheeseen mitä koneisiin tulee: Minulla ei ole tapana rakastua koneisiin, ei edes Honda merkkisiin, joten hoidan ja puhdistan niitä hyviksi tunnetuilla ja testatuilla aineilla joita myös löytää, menemättä "merta edemmäksi kalaan" niin kauan kuin ne minulla sattuvat olemaan. En minä moottoriöljyjäkään jostain jenkeistä tilaa * Tuota carnaubaa voisi tietty joskus heikkona hetkenään kokeilla.

    Mitä Turtleen tulee, ei ne Glymin testivoitot mikään minun oma mielipide ole vaan selvää faktaa.

    Lisää tietoa AutoGlymin tuotteista saa vaikka täältä
    Sieltä löytyy moottoripyörillekin ihan oma tuotesetti.



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  25. #55
    niin ja juuh tuo kaarnapuu niinkun met juntit pruukataan sanoa o ikuwanha autonhoitotuote.....tuli tässä waan mieleen notta jos ne mummolta joululahjaksi sadut kunnon lampaanwillasukat on pienet niin niillä kannattaa kiillotella ainakin nuo "kowawahat" kuntoon....
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  26. #56
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Noi Turtlen vahat ovat kehittyneet viime aikoina, joka myös TM:n parivertailussa tuli joskus viime vuoden puolella ilmi. Autoglymin Extra Gloss ei ollut sen parempaa kuin Turtlen vastaava, ja niitä saa suunnilleen joka tavaratalosta ja supermarketista.

    Lahden toisella puolella on myös tehty vahatesti, joka ei ihan yhtä paljoa hehkuta Autoglymiä:

    http://www.automotorsport.se/uploade.../vax_fakta.pdf

    Caranauba-vahaa saa mm. Korrekin purkittamana, etiketissä lukee "Korrek Luonnonvaha". Motonetistä sattui kouraan purkki Carnaubaa, olisiko ollut CleanPlus-nimistä. Ihan passelia tavaraa noin silmämääräisesti arvioituna.
    1000
  27. #57
    Nonni, nyt on sitte tietenki vastassa kalju pyörä ja maalihilettä lattialla kun menen seuraavan kerran. Olen nimittäin pessyt fairy-vedellä ja rätillä kun ei tallilla muuten voi (ei vesiliitäntää eikä edes viemäriä)
    On vaan ollut laiskalle helppoa ottaa ämpäri mukaan silloin tällöin ja vähän putsailla... No ei kai tuo ihan noin mustavalkoista ole.

    Ostin muuten kokeeksi Grojet-merkkistä vahaa, siinäkin tais lukea tuo taikasana carnauba. Hyvä tuli kyllä silläkin.
  28. #58
    www.hempel.fi sivuilta löytyi Hard wax liquid.
    Sivuilta tuntui löytyvän aika monta ostopaikkaakin aineelle.

    http://www.hempel.fi/interne....FIC.nsf

    Patrika, oisko tämä sitä Carnauba vahaa, jota saa helposti myös Suomesta?

    Kuvaus: nestämäinen modifioitu Carnauba vaha, joka erikoiskovettimen ansiosta muodostaa kesteävän, korkekiiltoisen pinnan.

    Aine on sellaista valkoista juoksevaa ainetta.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  29. #59
    Siinahan on myos carnaubaa. Ihan tuo ei ole sita mita tarkoitin, koska se on modattu. Tuoteselostekkaan ei tosin selita mita siina on seassa. Luultavasti se on suurinpiirtein risteytys jostain extraglossin ja 'pala-carnauban' valilta. Eli kestavampaa jalkea (puhdas carnaubahan lahtee melkis kertapesulla) ja ehka hieman matalampi kiilto.

    Kylla mina kokeilisin, ainakin jos ei mistaan tolkuttoman kalliista aineesta ole kyse, eika tarvitse satoja kilometreja sen perassa ajella (ja joskus olen kokeillu jotain vaikka on pitanykki )

    Mikahan siina onkin etta carnaubaa myydaan venepuolelle noin aktiivina, Passe pisti kans aikasemmin linkin varsin hyvanoloiseen tuotteeseen, venepuolelle myos.
  30.  
  31. #60
    On villiä katsella hintoja tuon carnauba vahan osalta riippuen käyttötarkoituksesta. Esim Korrek Classic II maksaa noin 9 euroa purkki ja venevahoja saa edullisemmin (kokoon suhteuttaen). Ja sitten toinen ääripää, muottivaha joka on carnauba vaha maksaa miltein kolminkertaisesti nähden tuohon Korrekin tuotteeseen. Jos tuo carnauba vaha estää hartsin tarttumisen maalipintaan niin kyllä se estää myös ötököiden tarttumisen. Carnauba vahassa on myös se hyvä puoli että sitä on melko helppo laittaa useita kerroksia (ei siis liuota vanhaa alta pois).
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen