Eli ZX-10 Kawassani on alalohkossa öljykanava kampiakselilinjan alapuolella "alkaen" tulpasta sytytyspyörän boksin alapuolelta. Kanava jatkuu näköjään öljypohjan tasalle lohkon sisällä. Siitä se muistaakseni jatkuu kuvassa 3 näkyvällä putkella. Toinen pää taisi johtaa öljypumpulle ja kahteen muuhun paikkaan?
Käynnistin pyörän siten, että ko. kanavan tulpassa oli toisesta päästä avoinainen ylös nostettu letku, eikä letkusta tullut öljyä.
Mitä varten ko. kanava on? Onko siellä imua vaiko painetta vaiko ei kumpaakaan?
Jos joku tietää, miten ZX-10 öljykiertoa parannellaan tasoittamaan kampuran laakereiden välistä epätasapainoa voitelun suhteen niin olisin kiitollinen tiedoista. Ilmeisesti asian voi hoitaa öljypohjaa modifioimalla?
Onneksi otin muutamia kuvia padasta kun se oli levällään:
(No voi p*rse, inet.fi ei näköjään TAASKAAN toimi, en muuten suosittele ko. firman palveluksia kenellekään. Ala-arvoisia ovat).
Eli en saa kuvia näkyviin. Jos tunnet tuntevasi Kawan ja haluat nähdä kuvat lisäapuna, niin voin lähettää sähköpostilla.
juhtap@hotmail.com
Haa, kokeilenpa liittää kuvan suoraan viestiin..
lisää..
ja viimeinen aiheesta:
Veikkaisin tuon kanavan olevan öljynpainemittaria varten, joka tulee siihen tulpan paikalle ja on erittäin kallis Kawasakin oma erikoistyökalu. Näin asia ainakin on vanhemmissa Kawoissa.(Oho @ Kesä. 12 2003,14:01) kirjoitti
Hyvin tuo inet.fi on toiminut ainakin minulla - ei valittamista...
Kawasaki GT750 P1 -82
Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
Kävisi järkeen. On oikeastaan melko hälyttävää, ettei ko. putkesta tullut öljyä kun laitoin pyörän käyntiin.. Muualle öljyä kyllä riitti, kanteen ainakin.
Mr turbo ameriikasta tekee öljypohjamuutoksia. Osaisiko kukaan sanoa mitä kanavia se yhdistelee??
Eikös tuo kanava ole täsmälleen kampiakselin laakereille johtavien öljykanavien alapuolella? Näin näyttäisi kuvien perusteella. Oletko katsonut, että mihin ne reiät noilta laakereilta menee? Meneekö ne tuohon kanavaan?
Tuntuisi hullulta, että tuon kokoinen kanava ruokkisi öljynpainemittaria, varsinkin kun öljynpaine yleensä mitataan sieltä, missä öljynpainetta tarvitaan, eli pääöljykanavassa!
Omassa Kawassa menee pääöljykanava vaakatasossa koko koneen leveydellä, ja koneen oikealla puolella se päättyy aukaistavaan tulppaan. Kyseinen tulppa on korjausmanuaalin mukaan öljynpaineen mittaus piste korjaamolla tehtäviä mittauksia varten.
Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.