Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Onkos autojen ja moottoripyörien jarrunesteissä muuta eroa kuin huima hintaero??Oletteko käyttäneet autoihin tarkoitettua nestettä?on meinaan aika paljon halvempaa ku mp nesteet...
    Olen käyttänyt. Luulen ainakin omissa ajoissani enemmän olevan lähinnä vetisyydellä/likaisuudella merkitystä, ei niinkään
    sillä onko ihan huippu paras mahdollinen merkki/laatu.
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
    Itse laitoin auton jarrunesteet. En nyt muista, lukikohan siinä pullossa, että myös moottoripyöriin. Mutta sitä tuli laitettua, enkä edes alottelijana tullut ajatelleeksi, että siihen voisi ostaa jotain hyperkallista mp-nestettäkin....
    *** mopoton ***
    Jos vain DOT:it riittää, niin tuskinpa nuilla nesteillä mitään oikeaa eroa on - kuin ehkä pullo & hinta
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 18 2003,15:22) kirjoitti
    Jos vain DOT:it riittää, niin tuskinpa nuilla nesteillä mitään oikeaa eroa on - kuin ehkä pullo & hinta
    noin mäki luulen. tärkeää on kuitenkin ilmata jarrut, jos on vähänki ilmaa letkuissa nii kahva on tunnoton ja jarruteho heikkenee.
    Enpäs ole tähän asti edes tiennyt, että mopoihin on "ihan omaa" jarrunestettä... Kuten HiTec totesi, kaikki käy, kunhan DOT riittää. Yleensä taitaa nykyään olla DOT4 jarruissa ja hydraulikytkimessä.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
    Ei kait niillä jarrunesteillä eroa ole mut kun pakataan pieneen purkkiin ja laitetaan MP lappu päälle niin voi kaksinkertaistaa hinnan
    Kisakäyttöön muistaakseni on jotain silikonipohjaista nestettä, jota ei saa sekoittaa tavallisen kanssa...
    Itse ainakin oon laittanut DOT 4:sta eikä oo vaikeuksia ilmennyt... *
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
    Lainaa (Jose @ Kesä. 18 2003,14:57) kirjoitti
    Itse laitoin auton jarrunesteet. En nyt muista, lukikohan siinä pullossa, että myös moottoripyöriin.
    Lukiko pullossa todella, että "Auton jarruneste"? Niitähän on montaa eri sorttia myös, abs-jarrullisellekin kai omansa...
    DOT 4 lukee meikäläisen manuaalissa.
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
    DOT:it määrää. Jos on ollu dot 4 ni ei oikeen sovi dot 5 päälle, eli käyttäkää mitä on ollukin tai vaihtakaa nesteet kahteen kertaan. Vähän sama juttu ku mineraali ja synteetisten öljyjen kanssa.
    TL1000R
    DOT5 on silikoniöljyä ja sitä ei saa sekoittaa DOT4:n kanssa. Se käy kyllä, mutta systeemi pitää ensin puhdistaa huolella. Kestää pitkään, ei kerää kosteutta ja puristuu hieman kasaan=> tuntuu kuin olisi hieman ilmaa systeemissä.

DOT5.1 on glykolipohjainen ja käy DOT4:n kanssa.

Samanlaiset jarrut ne on autossakin, hieman eri näköiset vain. Moottoripyörä ei tarvitse mitään moottoripyörän jarrunestettä sen enempää kuin moottoripyöräbensaakaan.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Kiitos vastauksista.
    Hain tarviketorilta DOT 4 nesteet ja hinta oli ruhtinaalliset 2,40 euroa puoli litraa.Hyvin jarrut ja kytkin pelittää.
    DOT 4 Intikassa minullakin ja hyvin pelittää!
    Olen kuullut että varsinkin rata-ajossa nuo normaalit jarrunesteet rupeavat kiehumaan ja menettävät tehonsa. Rata-ajossa nesteet kuulemma kuumenevat niin paljon että perinteistä auton jarrunestettä ei tuohon ole tarkoitettu.
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
    Ilman muuta kannattaa pistää DOT5.1 nesteet, kun vaihtaa. DOT5.1 on yhteen sopiva DOT4:sen kanssa, mutta omaa suuremman kiehumispisteen ja sietää paremmin vettä kuin DOT4. Eikä hinnassakaan ole juuri eroa, varsinkaan kun nesteen ostaa autotarvikeliikkestä. *
    Tosin tuo DOT-luokka ei kerro kuin sen, että mitkä ovat ne minimi vaatimukset, jotka ko. neste täyttää. => Jarruneste merkeissä on (suuriakin) eroja juuri kiehumispisteen ja vedensietokyvyn suhteen. *
    Mikäli haluaa vain parasta, niin silloin varma valinta on Castrol SRF. * *
  15.  
    oon käyttänyt Motulin rbf600 on meinaan perkeleen hyvää ei kiehu heti eikä maksa älyttömästi... jos kerran kahteen vuoteen joutuu purkin ostaa ei tuu varmaan vararikkoa mutta jos jarrut kiehuu voi olla aikas ilkee pysäyttää mopo
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....