Katso äänestykset tulokset: Lainaisitko mopoasi - kaverille?

Äänestäjät
1365. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Lainaan, jos pyydetään.

387 28,35%
  • 2. En ikinä, ostakoon itselleen oman.

342 25,05%
  • 3. Vain äärimmäisessä hädässä (mikä voi olla moinen??).

636 46,59%
Sivu: 11 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 910111213 ViimeinenViimeinen
Tulokset 301:stä 330:een 369:sta
    Mikä ettei, vaikka ei kalu lainassa parane. Kysyjiä on ollut vähempi. Liekö satula väärällä korkeudella.
    Äärimmäisessä hädässä kyllä. Äärimmäinen hätä -> mulla on jäsenet poikki ja pitää päästä edes mopon kyytiin (kaveri ajamaan)

Edit: tietty kaverin kanssa on mopoja vaihdettu muutamaksi hetkeksi koeajon merkeissä. En kuitenkaan laske moista lainaamiseksi, koska ite saa vahtia mitä toinen tekee

Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Enpä usko että nykyistä pyörääni lainaisin. No sellaselle kaverille EHKÄ kellä omakin pyörä (ja sitä kautta kokemusta) löytyy.
    Ninja forever, man!
    Riippuu hlöstä ja pyörästä
    Saako rahoitusyhtiön omistamaa pyörää lainata eteenpäin?
    Ilman muuta lainaan kunhan edellinen lainaaja ensin palauttaa sen.
    En mä pyörääni lainaa kellekään...
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
    Juu, ei tulisi mieleen kyllä lainata. Sama pätee autoon
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
    Toki, ja oon lainannutkin.. käyttöesineitähän nämä, kunhan vaan ei itteensä riko jos sattuu kippaamaan..
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
    Joo kyllä sitä voi lainata ja oon lainannukki. Tyypistä riippuu jonkin verran, että tietää sen hoitavan mahdolliset kuprut asiallisesti.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
    Kunhan tankkaa täyteen kun palauttaa, on sitä ittekkin lainailtu noita kehonkuljettimia.
    Lainaa jammo kirjoitti Katso viesti
    Eihän sitä vaimoakaan lainaa. Joten ehdoton ei!
    toiset saattaa lainata sitä vaimoa ilman lupaakin.. tosin vaimon itsensä suostumuksella..

jos tietää, että kaveri osaa ajaa ja tuo pyörän takaisin ehjänä, niin silloin ehkä. riippuu tyypistä/tapauksesta.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Onhan noita tullut lainailtua. Itse en tosin ottaisi helpolla toiselta lainaksi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    yleensä vain radalla.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Toki lainaan ja olen lainannut. Ajamista vartenhan nämä on tarkoitettu.

Tosin, hklön täytyy olla luotettava sekä minun täytyy olla vakuuttunut hänen ajotaidoistaan.
    Kolarin sattuessa uusia pyöriä saa kaupasta, sen kun käy ostamassa.....hyviä kavereita taas....
    Kawasaki Z750 -07
    Toki kaverit tärkeämpiä on kuin materiaali! Eli jos vaan hanskassa pysyy ja kortti löytyy, niin mikä ettei?
    Rohkeus on sitä, että halu elää on niin kova, ettei pelkää kuolemaa. Kukin ajakoon tyylillänsä, mutta tee se niin, että tunnet eläväsi.
    En ikinä vaikka kovasti on pyytänyt! Takana saa kyllä istuu
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
    Oon lainannu sellasille jotka on pyöräilly kauemmin. Parikertaa oon antanu ihan päiväks käyttöön. Nykyään vähän nihkeemmin suhtaudun jos joku pyytää vaikkei mitään ookkaan koskaan sattunu
    Full throttle til you see God...Then brake!
    Honda cbr1000rr -13
    ex:Kawasaki ZX-6r -06
    Ei ollu sopivaa ruksattavaa. Lainaisin Vaimolle, veljelle, parille serkulle ja muutamalle kaverille. Kaikilla oma prätkä, paitsi veljellä ei enään.
    Todellaki lainaan omaa romuuni kunhan ite saan vaihdossa jotain hyödyllistä
    Kawasaki ZX-6R '99
    Lainaa LaMasquerade kirjoitti Katso viesti
    Toki, ja oon lainannutkin..
    Hyvä näin, muuten olisi jäänyt koulutus pitämättä viime kesänä
    Yamaha R1 '06
    En. Parempi, että sählää vaan itse oman elämänsä jos on sählätäkseen. Näin on elämä opettanut..
    Ja en ajaisi kenenkään toisen pyörää koska en halua mahdollisesti rikkoa kenenkään omaisuutta.
    Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
    Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
    Just "lainasin" eilen 500km ajettua Puudeliani toiselle motoristille johon luotin... ja sain samalla kokeillä tämän Tuonoa. Katson siis erittäin tarkkaan kenelle lainaan!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Onha tuolla kaverit ajanu ja isä tykkää kans ajaa sillä.. Muovia ja metallia se vaan on. Enemmän kun "pieni surautus" niin tuskin antaisin.
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
    Kavereitten kesken on aina kaikkea lainattu. Autoa, pärrää, peräkärryä, ruohonleikkuria yms.

Kyllä sitä nyt kavereihin tulee luotettua. Siksipä kai niitä kavereiksi kutsutaankin...
    KTM Duke
    Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
    Harvassa on ihmiset joihin luotan sekä ajotaidon ja järjenkäytön suhteen sen verran että lainaisin. Kaveripiirissä vain muutama jotka ajelee itse (yksi näistä ajoi pyörän Valkeakoskelta Vaasaan kun kortti ei ollut vielä omassa taskussa).
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
    Kerran lainasin, mopo atomeiksi ja lainaaja sairaalaan. Lainaajalla oli ajovuosia yhtä paljon kuin minulla, muttei ymmärtänyt mitä lainasi. Törmäyksessä esim. Etuhaarukka repesi irti.

Nykyään mun mopoa ei lainaa muut kuin emäntä.
    Kirjoitan kuitenkin mitään tietämättömänä, joten suotta pahastut!
    joo, jos muistelen jotain negatiivisia kokemuksia lainaamisesta, jonka jälkeen olen ollut melko varovainen.

Lainasin pyörää yhdelle kaverille, varoitin vielä siitä, että jos hätäisesti huolimattomasti vaihtaa ykköseltä kakkoselle, niin voi mennä vapaalle ja siitä ei saa korjata välittömällä uudella vaihtamisella, koska paukahtaa niin helvetisti, eli kannattaa melkein antaa kierrosten rauhoittua ja lähteä uudestaan.

no ilmeisesti kaveri oli paukutellut kuitenkin vaihteistoa ja vi... se oli ihan syvältä sen reissun jälkeen, täydellisesti toimiva laatikko oli takertava romu sen jälkeen.

sen jälkeen on itsekkin ollut selvää, että kyllä mulla on aikaa painaa kytkintä varsinkin ykköseltä kakkoselle. Koska on huomattavasti suurempi vaiva purkaa laatikko kuin painaa kytkintä vähän.

no kaveri oli tietysti, että en mää mitään ole tehnyt. no milläs sen sitten todistat.

Paras on se, että tietää kaverin sen verran, että jos se kaatuu tai hajottaa sen, niin se ostaa sen pyörän.

JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Niinpä metallia ja muovia ne vaan on. Olen lainannut ja lainaan jotka on kiinnostunut mp. Tietysti täytyy pikkuisen tuntea lainaaja ettei nyt ihan tuntemattomille heti lainaile. Terveharkinta on ihan paikallaan.
    GSF SA
  30.  
    Parille hyvälle vanhalle kaverille lainaan koska tahansa pystyn

Nyt talvella lainasin Fugessa seisovaa FJR:ää yhdelle hyvälle puolitutulle ja tietenkään hän ei ehtinyt sitä pestä käytön jälkeen Pahoitteli kovasti mikä mua tietenkin lohduttaa helvetisti.
    Jotenkin älysin kysyä rekisteriotteen sijaintia nykyisin, kun epäilys heräsi kyseisen herran huolellisuudesta ja se löytyikin joltain työpöydältä kaikkien omituisten paparien ja mainosten keskeltä

No, parin viikon päästä selviää sitten pyörän todellinen tila!? Saas nähdä......

PS. Ennen muonoin oli sellainen periaate, ettei muijaa tai prätkää lainata kenellekään
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)

Sivu: 11 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 910111213 ViimeinenViimeinen