1. Lainaan, jos pyydetään.
2. En ikinä, ostakoon itselleen oman.
3. Vain äärimmäisessä hädässä (mikä voi olla moinen??).
Ihan äärimmäisessä hädässä -ja vain luotettevalle kuskille. Eli tässä maailmassa on 3 ihmistä jolle voisin häntä lainailla![]()
Yammutar
Tottakai lainaan ja melkein kenelle vaan. Yleensä on tullut paremmassa kunnossa takaisin, tai on huomattu jotain olevan vialla jota en ole itse huomannut tms tms (niin, mä lainaan vaan paremmille)
Lainaan mutta valikoidusti ja semmoisella kaupalla että vaikka moposta pamahtaisi kampiakseli poikki laina-aikana niin lainaaja hoitaa kuntoon.
Tosin...Vifferi oli tässä vasta viikon lainassa ja siitä on nyt muistona muutoin lähes virheettömässä laitteessa naarmut oikeanpuolen katteessa kun hiekkapiha ja painava pyörä olikin yllättänyt lyhytvartisen lainaajan.
wille
Mopoilusta kiinnostuneilla kavereilla on kaikilla omat härvelit. Ei ole tarvinnut lainailla.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Ei sitä nyt kenelle tahansa tulisi lainattua, mutta jos vaan tiedän, että ajot sujuisivat niin mikäettei.
Voisi kyllä olla aika kova paikka laittaa omia kavereita järjestykseen ajotaitojen mukaan.
Olen kyllä saanut lainaksi kavereilta mopoa, ja siitä pitääkin kiittää!!
Vastapalveluspyyntöjä odotellessa tässä siis ollaan.
Kaikilla on kuitenkin omat pelit alla toistaiseksi.
Kaverin kaverille en kyllä lainaisi, vaan pitäisi itse tuntea ja tietää kuski.
Lainaan kaverille jos saan itselle lainaan kaverin mopon.
E: sana unohtu välistä
Tässä mallia allekirjotuksiin.
Olisin myös kaivannut tätä "harvoille ja valituille" -vaihtoehtoa, siis pistin ääneni "kyllä, jos pyydetään". Se vie vaan sen verran harhaan, etten kyllä antaisi kenen tahansa sillä ajaa. Hyvän kaverin kanssa vaihdetaan mopoja päikseen jollekin pätkälle. Ja yhtälailla kun se ihminen lainaa miulle mopoaan, niin miksen minäkin lainaisi hänelle - sikäli kun minun pikkumoponi "vaihdossa" kelpaaMutta joo, satunnaisille ajajille jyrkkä ei, ellei ole ostamassa sitä pois.
Suzuki GSX-R750 K9 & Saab 9-5 3.0t -99
Suzuki GSX-R600 K7 * Saab 9000 CD 2.3T -91 * Honda CBR 600 RR -06 * Yamaha YZF 600 R Thundercat -96 * Kawasaki ZXR 400 -94
kyllä mä lainaan mutta just niille harvoille ja valituille eli niille joiden pyöriä sain lainailla ennen oman hankkimista. kiitos vielä kerran
ja lainaisin radalla jollekin joka näyttäisi miten se oikein kulkee - rikkomatta..
muuten vaan kärttäjille näytän![]()
" kuolema kuittaa univelan "
Tottakai, tosin vain tutuille tai sitten on oltava hyvät suositukset...
Tänäkeväänä jo ehtinyt jopa tarjoamaan Kwaakua ajoon kaverille kun omansa Honley on bashana.(kerrankin näinpäin) Ei vain kelvannut, kun pidettiin muka liian kovakulkuisena....
Täysiä sisään.....Paareilla ulos.
Kawasaki Ninja ZX-10R
Eipä ole vielä kukaan kysynyt.... turhaan tosin kysyisi
CBR 1000F *Kaikki Liha Tottelee Kuria
http://www.hondariders.fi
Totta kai, toisaalta eipä semmoisia pyydäkään kun läheisemmät kaverit jotka osaavat ajaa, korvauksista sovitaan etukäteen ja tietty kaverin pyörää koittaa itte.![]()
Koeajolle olen yhden ajotaitoisen ystävän laskenut. Samoin toisen kamun kanssa on mopoja vaihdettu. Mihinkään pidempiaikaisiin lainausratkaisuihin en lähtisi (ainakaan ilman kunnon sopimusta mahdollisista korvausvastuista tms.). Turha sitä on ystävyyssuhteita koetella jollain materian hajoamisilla..eli minimiin lainailut niin saa syytellä vaan itseään.
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
EN.
Se on MUN.
Kylmät voi korkeintaan ottaa!
Kavereille on pyörääni lainaillut useasti tällekkin kesälle.. Siis sellaisille, jotka osaavat ajaa ja tietää, että korvaavat jos jotain sattuu.
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Kerran jossain häiriötilassa annoin kokeilla, mut en ikinä oo keltään ite pyytänyt enkä pyydä.
Pojat ajaa mopoilla
Riippuu kaverista =) Onhan tuota ajeltu toisten pyörillä, ja mikäs siinä ajellessa, kun tietää että ne muutkin osaa ajaa. Ja sitä paitsi eihän ne pyörätkään mitään pyhiä ole. Samaa rautaa mitä kaikki muukin tässä maailmassa.(miäs @ Syys. 22 2006,21:30) kirjoitti
Voi veljet!
Lainasin viimeksi viikko sitten naapurin isännälle.
Olen lainaillut aina kavereille, jotka aidosti ovat harrastuksesta kiinnostuneita = potentiaalisia moottoripyöräilijöitä.
Olen ottanut tavakseni kertoa seuraavat faktat aivan suoraan parhammillekin ystäville:
1. sääntö: älä tapa tai loukkaa itseaäsi
2. sääntö: jos kuitenkin satut kaatumaan sovelletaan mopossa 2000euron omavastuuta. Sillä saat sitten pitää raadon ja minä ostan ajokuntoisen tilalle, ettei mene minun ajoaikaa korjailuun.
3. sääntö: Täysi ajovarustus päälle, jos ei ole omaa ja minun mahtuvat lainaan niitäkin.
4 - 25 säännöt: kaikki koskevatkin sitten ajamista ja yleistä pärjäämistä vanhalla paljon ajetulla moottoripyörällä, joka on aina sangen yksilöllinen ja ottaa helposti "nokkiinsa" eikä suostukaan toimimaan.
Vastaavasi useat kaverit ovat minulle luvanneet omaansa lainaan, mutten ole suostunut, kun on koko ajan niin kova kuume ostaa uudempi. Jos erehtyy kaverien uudempia ja tehokkaampia ajamaan, joutuu pian kaupoille vaikkei rahaa olisikaan...
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
(sarkka @ Syys. 22 2006,22:08) kirjoitti
No mikäs mopedi se on? Jos ruvettais kaveeraamaan, niin minä voisin sen sulle käydä kaatamassa jos speksit täyttyvät
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Sulle jäi sitten ne kojot antamatta...(JTTT @ Syys. 22 2006,21:37) kirjoitti
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Öö, minä en ymmärrä, miksei voisi antaa mopoa lainaan.
Tokihan sitä voi lainata siinä missä muutakin ns. arvokkaampaa tavaraa.
Tosin, jos viikon päästä olisi lähdössä mopolla Eurooppaa kiertämään, voisi hieman siirtää kokeiluja tuonnemmaksi.
BMW R1100RS -97 & KTM SXC 625 -03
No Way, kyytiin pääsee jos istuu nätisti.![]()
Pakko kai todeta et lainaan, kun olihan toi busa eilen Madmanillä pk-meetingissä ja YAMMUTAR on sillä ajellut melkein viikon. Koneitahan ne on ei niihin kannata rakastua.![]()
Samaa mietin kun tota sun edellistä viestiä luin.. Nooh jospa sit ens kesänä.. *(jennica @ Syys. 22 2006,23:00) kirjoitti
Voi veljet!
saat sen tuolla hintaa kyllä helpommallakin kuin kaatamalla(mopedman @ Syys. 22 2006,22:36) kirjoitti
On nimittäin sen verran iäkäs Suzuki ja paljon kilometrejä, etten sitä tuon arvokkaampana pidä.
Eri asia sitten on, saako tuotakaan kun keväällä ehkä myyn.
Mutta pyyntihinnat (ovat hieman epärealistisen korkean tuntuisia) tuolla Nettimotossa liikkuvat 2500 - 3500e luokissa vastaavista.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Joskus alussa tullut lainattua, mutta huomattuani usean kaverin onnettoman ajotaidon (vaikka mopokortti olisikin lompsassa, mikä johtuu käsittelykokeen puuttumisesta) sekä tapahtuma, missä hyvän ystäväni mopoa eräs hänen ystävänsä lainasi ajaen *70 poliisia karkuun päätyen ojaan törkeässä
rattijuopumuksessa. Oli kuulemmaan hieman hankala hankkia korvauksia kaveriltaan.
by the way, mopo ei saanut viritys sakkoja tai kevari veroja, koska rakenteellisia muutoksia ei oltu tehty.
3. jos sillonkaan
Näillä mennää!
Vain jos oikeasti olis hätä niin voisin ehkä lainata, koeajaa omien silmien alla saatan antaa jos kuski omaa jonkinlaisen ajotaidon.
En todellakaan lainaa, vaikka kaverin mummo olisi jäänyt auton alle! Menköön juosten, mutta mun pyörääni ei koske! Tarkka mies olen tavaroistani nyt ja aina!![]()
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
Jep, aina oon antanu kokastavaksi jos kaveri on ajanu edes joskus mopolla. Tosin lainapeleissa pitänee olla kasko päällä mielellään.
Ehdot on ollu seuraavat: kaato= omavastuu + bonus tappio = 1100e ja kursii itte polvensa kokoon
Mitään ongelmia ei oo ollu, kaikki ovat kunniottaneet mopoo/tehoja siinä määrin että turha on ollut huoli rääkkäämisestä.
Itseasiassa harva on uskaltanu tutuista avata kaasuu kokonaan edes hetkeksi![]()
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
En lainaa, ellei ole sitten toinen Guzzisti, ja tietää pyörän metkut. (Ominaisuudet)![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"