Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 184:sta
    Koeajo tuli tehtyä siellä ja hommahan toimi 10+ aikaa oli varattu 1.5h... kauppoja ei tullut tällä kertaa, ja Frank jr kävi heittämässä läppää...jutut kyllä kieltämättä oli vähän outoja mutta ei siitä sen enempää...palvelu pelas ja sehän tärkeintä...
    <br />
    Itse olen ostanut Frankiltä kaksi pyörää.
    Ekan pyörän oston yhteydessä homma toimi loistavasti ja tokan kohdalla vielä paremmin.

Olen asioinut Frankin, Benin ja Huoltopäällikön kanssa.
    Kaikilta saanut erilaista, mutta hyvää palvelua.

Olisin nykyisenkin pyörän varmaan Frankilta ostanut jos myisivät kotaria...

Kertaalleen huoltoon soittelin ja keskustelu meni jotenkin näin "koskas mun mopo pitäis tuoda huoltoon", "6000km tienoilla", "nyt olisi mittarissa 6100km", "tuotko iltapäivällä huoltoon niin saat illaksi ajoon?".

Ja tuo tapahtui kesä-heinäkuun vaihteessa vuosi sitten. Tuosta ei enään palvelu voi paljoa parantua.

Toki mitä mukavampi asiakas (eli mitä useamman härvelin ostaa) niin sitä avuliaampaa ja parempaa palvelua saa. Näin se homma toimii kaikkialla.
    Joo ihan persiistä oli jo palvelu aikanaan. kivi ja keppi.Tuntuu jatkuvan vieläkin samalla tavalla.Siis jos ei kunnon palvelua tule firmasta,viekää hyvät ihmiset rahanne muualle.Huonoa palvelua ei tarvitse hyväksyä missään
    Honda cb 125 k5 b6. Honda 125 twin. Honda cx 500 .Suzuki gsx 750. Suzuki gsx 1100F.
    huomasin että frankilla oli kypärää tarjouksessa.. Heti kysyttiin tartteeko jeesata kun sovittelin pottaa, sillä fiiliksellä kuitenkin että jos et tartte niin kattele rauhassa. Yleensä myyjät tuppaa päälle vaivaksi asti (paitsi mopokaupoissa) mutta nyt ei kyrsinyt ollenkaan kun sopivaa kokoa ei heti löytynyt ja myyjä etsi oikean koon. Jäi hyvä fiilis, asioin uudelleenkin. Suupertin C2:sta siellon muuten halvalla, lähinnä pieniä kokoja 'puoleen' hintaan mutta kuitenkin tod. edukkaasti.
    Lainaa (Gonzo @ Kesä. 10 2009,19:17) kirjoitti
    Joo ihan persiistä oli jo palvelu aikanaan. kivi ja keppi.Tuntuu jatkuvan vieläkin samalla tavalla.Siis jos ei kunnon palvelua tule firmasta,viekää hyvät ihmiset rahanne muualle.Huonoa palvelua ei tarvitse hyväksyä missään
    Älkäähän nyt ihan turhaan morkatko.
    Jos ei oikeesti ole kokemusta tahi moitittavaa niin jättäkää kommentoimatta.

Tai sit kehutaan ja ymmärretään!
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Appiukko kävi kesäkuussa FN:lla tarkoituksenaan vaihtaa pyörää isompaan. Homma meni hienosti, vaihtohinnasta sovittiin liikkeessä ja appiukko sanoi että tulee tunnin päästä tekemään kaupat loppuun. No tunnin päästä vaihtohinta olikin noussut 500 € vaikka vasta oli ollut hinta sovittuna, periaatteesta se pyörä jäi siihen liikkeeseen.
    Appiukko ei tule kyseisessä liikkeessä enää ikinä asioimaan tämän tapauksen jälkeen + minä + kenen kanssa asiaa on puitu.

ex-Suzuki GSX-R 750 K8
    Lainaa (lepi @ Heinä. 12 2009,09:51) kirjoitti
    Appiukko kävi kesäkuussa FN:lla tarkoituksenaan vaihtaa pyörää isompaan. Homma meni hienosti, vaihtohinnasta sovittiin liikkeessä ja appiukko sanoi että tulee tunnin päästä tekemään kaupat loppuun. No tunnin päästä vaihtohinta olikin noussut 500 € vaikka vasta oli ollut hinta sovittuna, periaatteesta se pyörä jäi siihen liikkeeseen.
    Appiukko ei tule kyseisessä liikkeessä enää ikinä asioimaan tämän tapauksen jälkeen + minä + kenen kanssa asiaa on puitu.
    Suullinen tarjous on voimassa tasan niin kauan kuin keskustellaan. Oma vika ellei heti tee siinä tilanteessa kauppakirjaa tai pyydä samaa kirjallisesti. Sopimus loppui siihen, kun appiukkosi käveli ulos. Pätee myös puhelimitse annettuihin tarjouksiin. Jos pistät luurin kiinni, ei tarjous enää sido myyjää. Jos hinta on hyvä omasta mielestä, niin miksi antaa myyjälle aikaa harkita uudelleen? Ei siinä enää lähdetä muualle ja tulla tunnin kuluttua takaisin tekemään kauppaa loppuun. Tai toki voi tulla, mutta ehdot saattavat ehtiä siinä välissä muuttumaan.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Käsitykseni mukaan suullinen sopimus on juridisesti yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, toteennäyttäminen vain on liki mahdotonta.

Mitä Frankkiin tulee, ihan OK puotihan se on ainakin minulle ollut.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

CFMOTO 800MT-X -25
    Airhawk:n persustyynyn kävin ostamassa.
    Sai käydä koeajolla ennen ostoa ja tinkaamalla sai hintaakin vielä alaspäin.
    Palvelu toimi, pisteet täältä.
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
    Noh... sitä on sellaisiakin asiakkaita, jotka käyttävät tätä "sovittu. tulen tunnin päästä uudestaan" -kikkaa ja menevät sutena hakemaan parempia tarjouksia muista liikkeistä... ja jos löytyy niin tuskin palaavat tunnin päästä, puhumattakaan että miettisivät, sitooko tunti sitten tehty suullinen sopimus heitä...

Joten - potut pottuina ?
    Lainaa (gs650gt @ Heinä. 17 2009,10:13) kirjoitti
    Noh... sitä on sellaisiakin asiakkaita, jotka käyttävät tätä "sovittu. tulen tunnin päästä uudestaan" -kikkaa ja menevät sutena hakemaan parempia tarjouksia muista liikkeistä... ja jos löytyy niin tuskin palaavat tunnin päästä, puhumattakaan että miettisivät, sitooko tunti sitten tehty suullinen sopimus heitä...

Joten - potut pottuina ?
    Monet myyjät "muistavat" ehkä tahallaan suullisesti sovittuja hintoja myöhemmin vähän yläkanttiin. Itsellä kuitenkin on aina käynyt niin, että kun summan on korjannut oikeaksi, niin kauppias on tuumannut lähinnä "okei, niin se tais olla.." tms. Viimeksi autoon vetokoukkua laitettaessa ja sitä ennen Frankilla aikanaan pyöräkauppoja tehtäessä. Ikinä niistä ei ole tarvinnut vääntää sen enempää. En nyt tähän nimenomaiseen tapaukseen viittaa sen kummemmin, kun en paikan päällä ollut enkä asiasta sen enempää tiedä.
    Kawasaki Er-5 -05
    Kawasaki Z750s -06
    Honda CBF1000S -08
    Lainaa (mopedman @ Heinä. 17 2009,09:38) kirjoitti
    Käsitykseni mukaan suullinen sopimus on juridisesti yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, toteennäyttäminen vain on liki mahdotonta.

Kyllä näin on. Suullinen sopimus muodostuu, kun kumpikin toteaa, että tässähän tämä ja tehdään kaupat. Jos on homma jätetty kesken ("palaa myöhemmin tekemään kaupat loppuun"), niin eihän sitä kauppaa ole vielä sovittu loppuun asti. Ainahan sitä voi jälkikäteen yrittää vielä vääntää, mutta jos toisen mieli on välissä vaihtunut, niin minkäs sille sitten tekee.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Lainaa (NOx @ Heinä. 17 2009,12:25) kirjoitti
    Lainaa (mopedman @ Heinä. 17 2009,09:38) kirjoitti

Kyllä näin on. Suullinen sopimus muodostuu, kun kumpikin toteaa, että tässähän tämä ja tehdään kaupat. Jos on homma jätetty kesken ("palaa myöhemmin tekemään kaupat loppuun"), niin eihän sitä kauppaa ole vielä sovittu loppuun asti. Ainahan sitä voi jälkikäteen yrittää vielä vääntää, mutta jos toisen mieli on välissä vaihtunut, niin minkäs sille sitten tekee.
    Eräs nimeltä mainitsematon Tuusulasta kotoisin oleva mp-liike teki vastaavaasti. Sovittiin, että tulen seuraavalla viikolla uudestaan mutta oli ukko vaihtunut pöydän takana ja väliraha kasvoi tonnilla. Sen jälkeen en ole kyseisessä liikkeessä käynyt vaikka luulisi, että minä kuulun asiakkaiden parhaimmistoon ts. urpo joka vaihtaa vuoden kahden välein uuteen mopoon ja maksaa hyvät välirahat. Helppo rahastettava. Palannut aina siihen liikkeeseen mistä parhaimman palvelun on saanut. Toinen metka juttu vuosi sitten keväältä. Tilasin pohjanmaalaiselta mp-kauppiaalta (puhuin omistajan kanssa puhelimessa) or/mu busan, ja toimitusaika oli n. 2 kk ja kävimme "sopimuksen" yhteydessä s-postilla keskustelua ja lupasi tarkentaa kun tietää tarkemmin toimitusajan. Niin, ei ole Busaa vielä tullut....Muualta olen jo hankkinut em. laitteen mutta tilausta en ole perunut. Saattaapi olla että olen kohta kahden busan onnellinen omistaja
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
    Tämä threadi.. on kyllä ko liikkeelle erinomainen asia.. näkyvyttä ja keskustelua ,taitaa Frank olla kauppamies *

Jos myyjällä ei ole kanttia seisoa sanojensa takana,eli ko hlö:llä kahdet puheet,ottakoon housut pois jalasta ja kulkekoon paitaressuna poikasena.. *perse paljaana,ei ole housujen arvoinen. Kaupankäyntiin kuuluu aina tarjousten hakeminen koska se ei ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. JOs ns "myyjän" ote lipeää jo *ennen kaupan syntymistä mikä onkaan tilanne jos jotain takuu tai muita seikkoja joudutaan setvimään.. * *

Ps.. sen verran ko liike on *alkanut kinnostaa että seuraavan pyöräkaupan tullessa ajankohtaiseksi Nymanilla on aivan pakko käydä.. *
    liikkuva shikaani
    Pakkohan se on oma lusikka heittää tähän soppaan kun tämä keskustelu silmiin osui.

Olin tuossa 90-luvun alussa aloittamassa uudestaan mp-harrastusta ja tuolloin löytyi sopuhintainen ja -kuntoinen pyörä. Koeajollekin pääsin tuosta noin vaan ilman papereitten esittämistä ja lopullisissa neuvotteluissa sovimme hinnan sekä uuden jarrulevyn hommaamista kun pyörässä oleva oli hiukan kiero.
    Siinä vaiheesssa kun nimet oli jo papereissa paikalle tupsahtaa vanhempi herrasmies, liekö Ben tai Frank, joka suu vaahdossa alkaa ensin sättimään myyjää ja sitten minua . Hetken aikaa olin hoomoilasena että mitäs nyt??? Oli kuulemma tehty huonot kaupat kun tuon jarrulevy Viragoon maksoi maltaita. Kyllä siinä sitten ihmettelin että miten se minun vika on jos myyjän kanssa oli sovittu että pyörä laitetaan kuntoon ennen luovutusta .
    No, lopputulos oli kuitenkin se että pyörään vaihdettiin jarrulevy kun se kappakirjaan oli merkitty. Mutta sen verran huono maku jäi koko hommasta etten enää FN:n suuntaan katsellut. No, onhan tässä vuosien mittaan paljon vettä virrannut Vantaan joessa joten onhan siellä varmaan tyyli jo muuttunut, etteivät säti asiakkaita siitä että on tehnyt "hyvät" kaupat....
    Piaggio X8 250ie -07
    Frankiltä olen tuon nykyisen kulkineen ostanut tänä keväänä. Hyvää palvelua sain. Sain sovittua kauppahintaan uudet renkaat, vaikka vanhoissa olikin vielä pintaa ja olisivat tämän kauden menneet alla.
    Ennen ostopäätöstä kävin koeajamassa liikkeestä 5 eri pyörää, joten olin varmaankin heille jo pienoinen maanvaiva.

Piikkiaikana huollatin nsr:äni frankillä. Silloinkaan ei palvelussa tai huollon laadussa ollut mitään valittamista.

Palvelun laatuun voi tietenkin vaikuttaa, että isäpuoleni on ostanut liikkeestä viimeisen 12 vuoden aikana 5 pyörää (gpz500 käytetty, vn800 uusi, zzr1200 käytetty, vn1500 tourer uusi ja vn1700 voyager uusi).
    Suzuki S1 ´91
    Honda NS125F ´87
    Honda NSR125R ´94
    Kawasaki ZZ-R600 ´02
    Kawasaki ZZR1400 ´08
    Kävin katsomassa busaa tuolla, pyörin pitkään mopon ympärillä ja istuskelin ja taas kiertelin.. 5m päästä tuijotteli minua mieshenkilö joka ei tullut sanomaan mitään vaikka oli jouten. Sitten kun menin viereen ja kysyin että oletkohan myyjä niin myönsi sentään olevansa. Kysyin että saakohan tuota koeajaa niin vastaus oli "mitä kauppaa ajattelit" suoraan kuin jostain nettiauton/moton kysymyksiä&vastauksia-kohdasta =D

Seuraava kysymys oli että "onko sulla pyörä?" No eiii.. muuten vaan juoksin paikalle nahkahousuissa + muissa ajovetimissä.

Sitten kun enemmän juteltiin niin vaikutti jo vähän asiallisemmalle ja pääsin koeajollekkin mutta ei ihan täysiä pisteitä myyjä tuosta asioinnista saanut

Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    FN on liike, joka on jäänyt muistoihin liikkeenä, jossa asiakkaalla on mahdollisuus kuunnella päänaukomista Iskän, äiskän ja pojan toimesta. Vuorotellen tulevat aukomaan, jos oikeuksiaan on puolustanut. Yhden pyörän osalta siellä asioin, nyt 3 pyörää sen jälkeen ostellut ja muualta. Noh kaippa granissa on fränkkilällekkin tilausta.
    CBR 1000F -89
    Lainaa (NOx @ Heinä. 17 2009,09:33) kirjoitti
    Oma vika ellei heti tee siinä tilanteessa kauppakirjaa tai pyydä samaa kirjallisesti.
    Itse toimin näin vuosi sitten kun Burgman FN:llä vaihtui Kawaan. FN käyntikortin takapuolelle rustattiin väliraha ja päivämäärä johon saakka tuo on "voimassa" = huominen. No huonosti nukutun yön jälkeen palattiin asiaan, ed. päivän sopimus piti ja kaupat tuli. Ja yhä vain Kawa aiheuttaa kypärän sisään yhtä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Huonoja kokemuksia kyseisestä putiikista täälläkin. Kesällä käytiin tarjousta kyselemässä uudesta moposta johon lisävarusteitakin haluttiin asennettavan. Vaihdokista kerrottiin ja asia oli ihan ok myyjän mielestä, sanoi palaavansa puhelimitse asiaan (nyt oli niin kova kiire). Viikkoon ei puhelin FN:n toimesta soinut niin käytiin paikan päällä virkistämässä myyjän muistia, viitsi sitten kertoa että ei halua vaihtopyörää. Kiitos tästä asiallisesta palveluhenkisyydestä, ei ole tarvinnut heidän lattioitaan kulutella sittemmin.
    FZ6-S *-08
    Jaa no pitänee skippaa tuo nyman kun pyörää rupean tässä kattelemaan.
    -mahki
    Lainaa (mahki @ Syys. 15 2009,10:43) kirjoitti
    Jaa no pitänee skippaa tuo nyman kun pyörää rupean tässä kattelemaan.
    Joo kerran itsekin tuolla käynyt ja ei tarvi ikinä enää mennä.
    Taitaa lähinnä olla rantaespoolaisille/kauniaislaisille tuo paikka tarkoitettu..
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
    Täytyy antaa positiivista palautetta ainakin huollolle, palvelu oli nopeaa ja todella ystävällistä ja pyöräkin tuli kuntoon. pointsit
    Fillari
    henkilökohtaisesti ei mitään valitettavaa, neljä pyörää ko liikkeestä kotitalouteen hankittu ja aina parhaat tarjoukset saatu ja ei asuta Kauniaisissa eikä puhuta ruottia
    Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
    Täytyypi kehua.
    Palaveri Espoossa.
    Omaa tyhmyyttäni pyörä virrattomana parkkiin. Jotenkin onnistuin sähläämään pysäköintivalot päälle ja akku finito kun piti kotiutua.
    Soitto Nymanille, neljässä minuutissa oli paku paikalla ja virta-apu hoidettu. Mahtavaa palvelua.

Sain päähäni heittää reissun pikapäätöksellä, mopottimessa ei ollut vielä laukkuja. Käynti Nymanilla, aika seuraavaksi aamuksi ja laukut oli asennettuina seuraavana päivänä ja reissu pääsi alkamaan suunnitellusti.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Itse olen kyllä saanut oikein hyvää, joskin melko arvokasta palvelua Frank Nymanilta. Renkaankin sai alle kovin nopeasti kun oikeasti oli tarve, vaikka huolto täynnä olikin. Tänä keväänä jo melkein sain sieltä pyöränkin ostettua, mutta sitten tulikin herra yksityisiltä markkinoilta ja ajoi oikealta ohi (tarjosi omasta käytetystä selvästi enemmän).

Meinaan ihan ilman muuta käydä tuolla ensi kerran kun on taas pyörän vaihto ajankohtainen.
    Lainaa (tonttuj @ Syys. 07 2010,19:21) kirjoitti
    Täytyypi kehua.
    Palaveri Espoossa.
    Omaa tyhmyyttäni pyörä virrattomana parkkiin. Jotenkin onnistuin sähläämään pysäköintivalot päälle ja akku finito kun piti kotiutua.
    Soitto Nymanille, neljässä minuutissa oli paku paikalla ja virta-apu hoidettu. Mahtavaa palvelua.

Sain päähäni heittää reissun pikapäätöksellä, mopottimessa ei ollut vielä laukkuja. Käynti Nymanilla, aika seuraavaksi aamuksi ja laukut oli asennettuina seuraavana päivänä ja reissu pääsi alkamaan suunnitellusti.
    Franki on varmaan ottanut mallia naapurista ja tullut paikalle vilkut päällä....Muualla kestää lanssin tuleminenkin kauemmin...
    <br />
    sama juttu, oli tarkoitys ostaa tupla X:n tilalle uusi pyörä, onnekksi on muitakin
    Frankki on legenda, mutta se Benny on

Yhtäkään pyörää en ole Frankiltä ostanut, mutta jo 70-luvulta asti peistä taittanut hänen kanssaan ja aina saanut hyvän vastuksen.
    Ikävä, että poika pilaa isänsä nimen.
  30.  
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Valitettavasti olen asioinut kyseisessä liikkeessä. Mikä fiilis jäi? Lupauksia ei pidetä, mutta huonoja tekosyitä keksitään, palvelu töykeää, "unohdetaan" tilata sovittuja asioita/osia jne.. Onneks ei tarvii enää asioida siellä.
    GAAAAAZ!!!!
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen