Kävin keväällä 2002 hakemassa Saksasta Ducati 900SS vm. 90. Vastaavuustodistuksen hankinta oli hieman epäselvää joten otin yhteyttä Ducatin maahantuojaan eli M-Star Importtiin. Puhelmisessa kyseisen firman työntekijä oli sitä mieltä, että vastaavuustodistus pitää hankkia, eli pyörä liikkeeseen syynäiltäväksi vaan.. No todellisuudessahan -90 vuosimallin pyörään ei ko. todistusta tarvitse ja asia selvisi kun olin jo pyörän kanssa Klaukkalassa.
Pyörä oli huoltohistorialtaan hieman epäselvä, kuten tuon ikäset pyörät aina, joten aattelin että jätän pärrän asiantunteviin käsiin M-Starille ja sovittiin että pyörään tehdään täydellinen huolto, jossa normaalien huoltotoimenpiteiden lisäksi kaikki paikat syynätään läpi ja tarvittaessa vaihdetaan uusiin. Erikseen mainitsin toisesta etupään stefasta, joka vuosi pahasti. Huolto maksoi n. 550 €
Ajokauden alettua ajelin tyytyväisenä pari viikkoa, kun samanen etupään stefa alkoi vuotamaan. Vein pyörän paikalliseen huoltoliikkeeseen ja selvisi, että etupäähän oli nokkelasti tungettu aivan vääränkokonen stefa ja öljy putkessa oli pikimustaa.. Eli stefa oli vaihdettu vääränlaiseen ja vanhat öljyt jätetty sisään! Otin yhteyttä maahatuojan huoltoon ja helvetillisen kitinän ja sadattelun jälkeen sain asian sovittua niin, että maahantuoja maksaa stefanvaihdon ja uudet öljyt...
Syö miestä maksaa yli 500€ huollosta, jonka pitäisi olla hyvä ja sitten huomata tollanen moka.![]()
Pistää vähän arveluttamaan mitä kaikkea muuta huollossa on "unohdettu" tehdä, mutta kuitenkin laskutettu. Piiiitkä miinus kyseisestä tapahtumasta maahatuojalle, ei voi mitään...![]()
Onko muilla kokemuksia Ducatin maahantuojan huollosta?
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta III -komppanian hevosmiehiltä olen kyllä kuullut aiemmin vain positiivisia kommentteja ko. yrittäjän huoltopalvelujen laadusta. *(Vincent @ Huhti. 25 2003,12:08) kirjoitti
![]()
Voisikohan kelvoton toiminta kohdallasi *johtua siitä, että kyseessä oli Saksa-pyörä?? *![]()
Sellanen kuvahan tapahtuneesta jäi, että rahastivat huollolla kun ei vastaavuustodistuksestakaan saaneet rahaa perittyä..
Aika paska homma, että tuontipyörän omistaminen vaikuttaa noin paljon palveluun. Jää perkeleen huono maku suuhun tollasesta. Menettivät siinä potentiaalisen asiakkaan, mutta sehän on heidän menetyksensä![]()
Ääliömäistä toimintaa!(Vincent @ Huhti. 25 2003,15:44) kirjoitti
Itse taas olen saanut hyvää palvelua, kun ostin vuosi sitten uuden sieltä. Kyllä kaikki sujuu kuin rasvattu.
Tosin TM testasi huoltoja ja M-Star yhdessä TuusMotorin kanssa sai huonot ja ala-arvoiset arvostelut..
Jotain on asenteessa päin persusta, kun tuollaista menee tekemään. Valohoitoa ja täysi lasku. Lopulta siis saivat sen kuitenkin kuntoon vai??
Oppia ikävä kaikki.
t. Spagetti![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Siinä mielessä asia saatiin kuntoon, että stefojen ja etupään öljyjen vaihto täällä (jyväskylässä) meni täysin M-Starin laskuun. Mitään kummempaa reklamaatiota asiasta en tehnyt, mutta vähänhän tuo kaivelee kun ei tiedä mitä huoltoja pyörään oikeasti tehtiin ja mitä ei.![]()
Toisaalta hyvinhän tuo koko viimekesän kulki, että sinänsä päivä paistaa risukasaankin![]()
Omista kokemuksista voin suositella Ducatin huoltoon ainakin RM Heinoa Tampereella, Jukka, joka siellä huoltaa ducatit tuntuu tietävän mitä tekee ja hommat on aina sujuneet siellä todella hyvin. Toinen pulju mistä on kokemuksia on Two Wheel Center lahdessa. Homma toimi sielläkin juuri niin kuin piti
<br />
M-Star kertoo, että "meidän pojat ne tekee 4-venttiilisen Ducatin venttiiliensäädön päivässä" ... (siis max 8tunnissa)... vain vähän tilbehööriä ympäriltä purkamalla se homma hoituu...
Haluan tosiaan nähdä ne "matonkutojan sormet", joilla pystypytyn pakopuoli ja vaakapytyn imupuoli säädetään !!![]()
![]()
![]()
Itelläni kesti yhteensä 3x8 tuntia eli 24 tuntia tämä homma ... kannet irti ja työpöydälle jne...
M-Starin venttiiliensäätö lienee "valohoitoa"...lakutus toisaalta lienee ihmemaa Ozista...![]()
![]()
"Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
..laskutus...
Vincent> Tehtiikö ko. toimenpiteet paikallisella Duke-korjaamolla (Bike Forum) ? Mitä kokemuksia Jyskälän pyörähuolloista/ kaupoista ylipäätään?(Vincent @ Huhti. 25 2003,20:32) kirjoitti
![]()
Jep, Bike Forumissa tapahtui kyseinen stefojen vaihto ja siellä oon käyttäny pärrää muutenkin huollossa. Muista jyväskylän liikkeistä ei oo juurikaan kokemusta ainakaan Ducatin huollon suhteen. Bike forumista ei kyllä oo mitään ihmeempää valitettavaa, alotusvaiheessa oli pientä hässäkkää ja sekoilua, mutta niinhän alottavassa liikkeessä aina. (eikös ne avannu vasta viime keväänä?)
Hinta on vaan ducatin huollossa aina aika suolanen, joten vastaisuudessa mulla on tarkotus pyrkiä ainaki jonkinlaiseen omavaraisuuteen huollon suhteen. Erilaisia aiheeseen liittyviä nettisaitteja on tullu kovasti selailtua![]()
(Fabio T. @ Huhti. 29 2003,10:57) kirjoitti
Ohhoh! Ja säätöväli (km) oli paljonko?
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Jep, taidanpa pistää ducati haaveet pois mielestä.(antti @ Touko. 01 2003,18:19) kirjoitti
.
Tiheä huoltoväli ja hankala huollettava.![]()
Kesä ilman pyörää on kuin talvi ilman vaatteita...
Noh ei se nyt niin hankala ole...mutta aikaaviepää puhaa...jos haluaa hyvin tehdä..ja 10000 km:n välein pitää venttiilinvälykset ainakin tarkastaa...
Tämä pätee vesijäähdytteisiin...kaksiventtiiliset ilmajäähdytteiset ovat paljon "helpompia" huoltojen suhteen...eli ei niitä Ducati-haaveita kannata "huoltopelkojen" puolesta ainakaan unohtaa...
![]()
![]()
Ei haaveita Ducatista kannata huoltopelkojen takia unohtaa. Itse en ainakaan ole pitäny huoltoväliä pahana. Ja jos ei kokonaan liikkeessä huollata niin onhan se joka jannun (ja mimmin) hyvä tietää mitä oma mopotti pitää sisällään![]()
Joo.. hivenen on sellanen maku mullakin suussa etta ne on kovia jutteleen ja selitteleen m-starissa..?? Mut luulen et sesongin alkuun ei kannattas jattaan mopon huollettamista, siirtamalla huollon ajankohtaa syksyyn tai talveen, et silla varmaan estas sen et ei saa takas "puoli-huollettua mopoa!! Itse en kylla anna mopoani "kevaan sesongiin" huollettavaksi.. Muuten mulla on siella kylla homma toiminut!!
No paranemaan päin on homma kuitenkin menossa!
Ihan pakko oli vastata näinkin vanhaan aiheeseen. Tilailin SS:ääni vuosi sitten täydellisen tiivistesarjan Jyväskylän Bike Forumista (heille kiitos hienosta toiminnasta!), koska pelkkää yläkerran sarjaa ei kuulemma ollut olemassa -96 malliin maahantuojan mukaan. Kansien kasaamisen hetkellä tiivistepaketin avasin ja sehän olikin pelkkä alakerran tiivistesarja. Hetken keskusteltuani paikallisessa liikkeessä päätin itse soittaa maahantuojalle. Väitti kiven kovaan että sarjassa on kaikki tiivisteet ja ne mitä ei ole voi korvata moottorisilikoonilla. Kysyin sitten että miten teillä tehdään venttiilivarren kumit ja pakoaukon tiivisteet silikoonista? Hetken keskusteltuamme kysyttiin vielä että olenko ihan varma että olen saanut väärän tiivistesarjan....
Lopulta sain pelkän yläkerran tiivisteet kun selvisi, että uudemmissa on sama sarja.
On kuulemma joku uus tyyppi varaosapuolella, joten saattaa olla palvelu parantunutkin.
BMW RnineT -17