Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Olen tässä kevään aikana törmännyt tuontipyörissä tälläiseen ongelmaan.. useassa pyörässä jotka on saksassa/belgiassa tarkistettu ja toimiviksi todettu on ilmennyt suomeen tuonnin jälkeen, eli 2-3 kk:den käytön jälkeen ongelmia kaasareissa..

joka kerta lähes sama juttu.. toimii jonkin aikaa hyvin, mutta sitten kaasarin suuttimet menevät tukkoon.. huollon jälkeen taas kaikki pelaa ongelmitta..

Onko mahdollista että bensan lisäaineissa olisi eroa joka aiheuttaa ongelmia, vai onko ollut vaan huonoa tuuria..? tuntuu ihmeelliseltä että useassa erimerkkisessä pyörässä tulee vastaan täsmälleen samanlainen vika..
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
    Olen miettinyt joskus tuota samaa ja oletukseni on että seokset ovat samat...koska esim shell esso aj muut kansainväliset firmat käyttävät samaa ainetta sekä hampurissa että helsingissä...mutta jos jollakin on parempaa tietoa niin kertokaa ihmeessä .
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Aiheesta vähän poiketen mutta siihen liittyen..Tuolla toisessa osiossa selitin löytäneeni STP:n polttoaineensysteemin putsausaineen kohtuuhinnalla.
    Olen sitä nyt laittanut pari kertaa tankkiin (riittää 50-60 l bensaa) ja käynti tuntuu paranevan ja kulutus vähenevän.
    Siinäpä sitten olen pohtinut kans tätä polttoainehommaa..pyörähän on viettänyt 15 vuotta iästään saksanmaalla..Taitaa olla ihan paikallaan tehdä tällainen liuotusoperaatio vanhalle pyörälle.En tiedä onko heidän polttoaineensa erilaista, mutta karstaa on kertynyt vuosien mittaan ja sen poisto on pyörälle hyväksi.
    Tuosta nyt sitten vois olettaa, että karstat sielläkin on lähtenyt liikkeelle tuontipyörissä?Ja voihan olla, että pyörät on seisoneetkin jonkinaikaa ennen myyntiä, kauanko lie vienyt isännällä aikaa päätös myynnistä?Silloinhan niitä saostumia sitten....?Ja vielä jos pyörä on tuotu tänne pakkasilla ja Saksan bensa ei kestä pakkasia, niin mitä tankkiin silloin kertyy?
    Tietysti tämä on laiskan miehen konsti...
    Ihan totta Puuhis turiset..itsekkin huomannut ja jopa konkreettisesti kokenut miten esim.750 gsx-r (tuotu) pelas ihan ok jonkunaikaa ja sitten alko käyntiongelmat....
    Täytynee käyttää ja tuota putsaus-litkua,koska olen muuten jo kaasarit putsannu.Tietty myös kaasareiden säätö pitänee suorittaa vielä.Kumma homma,mutta usein on tuo aihe tupsahtanut ilmoille.....
    Moni kaasarienputsausaine on aika usein pelkkää raskasbensiiniä, ts. rasvaisempaa bensaa, kannattaa lukea purkin kyljestä. Mikäli näin on, halvemmalla pääsee, kun lorauttaa silloin tällöin tilkan 2T-öljyä bensan sekaan. Öljy toimii liuottimena epäpuhtauksille, jotka ovat jämähtäneet kaasariin sisälle.
    Toi STP näyttäis olevan kerosiinia...ja luulen että silloin ei nimenomaan voitelevia aineita siinä ole..
  7.  
    Joo, oikeessa olet, näyttäis enempi nuo suuttimienputsausmömmöt olevan raskausbensaa. Kerosiinia eli lentopetroolia saadaan, kun dieselöljystä poistetaan kaikki rasva. Ja kerosiinilla kulkee diisseli oikein komiasti. Ei tosin kovin pitkään, sanoo ruiskutuspumppu pox voitelun puutteessa.