Eli olen etsimässä kuitukypärää, kriteerit mun tapauksessa ovat:
(tärkeys järjestyksessä)
-Mukavuus päässä
-hinta (hl. 200-400 Euroa)
-äänekkyys
-paino
Messuilla näin FM:n uusi sähkönsininen kuitukypärä malli, onko niistä kokemuksia?
Onko suosituksia mistä kannattaisi etsiä PK seudulta?
<br />
Itselläni on boerin bad wasp-kypärä. Mielestäni se on todella mukava päähän, eikä se nyt niin kalliskaan ollut, ovh=2200mk mutta sain sen 1690mk:n. Jos olet kiinnostunut käy kysymässä lähimmästä kesmotors liikkeestä.
Shoei XR-800 tai XR-900.
Omistan tällä hetkellä 900 mallin ja hinta on hiukan yli 400€ eli menee jonkin verran yli tuon sun mainitsema hinta mutta luulisin että 800 malli on hiukan halvempi ja jos otat sen yksvärisenä niin hinta tippuu hiukan lisää.
Melu on aika pieni ja on ihan mukava päässä eli voi pitää pitempiä aikoja myös ilma että tulee "puristava" olotila.
Paino on pieni eli 1.4 kg
Ostin toisen kypärän naiselleni Saksasta, tarkemmin sanottuna ebay:n (huutokauppa) kautta ja se oli XR-800, se tuli maksamaan mulle 250€ joka on sitten äärimmäisen halpa koska siinä oli joku maalaus vielä.
Mutta kannattais mennä liikkeisiin ja kokeile kypäriä päähän niin sitten huomaat mikä sopii parhaiten sulle, mutta suosittelen Shoein XR mallistoa kun se on mun mielestä hyvä.
Honda CBR 600 -93, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX 1300R -03, Honda CBR 1000rr -04 (lunastettu)
Onko porukalla muuten kokemuksia avattavista kypäristä? Onko ne paljon äänekkämpiä kuin tavalliset? *![]()
<br />
Mä voin lämpimästi suositella Suomy:n kypäriä. Hyvät ominaisuudet kohtuu hinnalla.
Tietenkin kypärä on aika henkilökohtainen juttu. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Eli ei muutakuin kauppaan, ja testaamaan mikä potta sopii parhaiten päähän...
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Velho @ Touko. 03 2002,15:35)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Onko porukalla muuten kokemuksia avattavista kypäristä? Onko ne paljon äänekkämpiä kuin tavalliset? *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Itsellä on joulusta lähtien ollut päivittäisessä käytössä Schuberth Concept -system kypärä (400€) ja pitää sanoa että olen ollut valintaani erittäin tyytyväinenMeluisuuden suhteen vertailukohtani on aikaisempi mikä-lie umpiruukku ja ainakin siihen verrattuna Schuberth on selkeästi hiljaisempi
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Yhä voin vannoa Nolanin N100-mallin nimeen. Tosiaan toimii ainakin minulle riittävästi kesät talvet kun on mukana tuulisuojat(jotka tulee yleensä kaupanpäälle) ja pinlock-huurtumaton sisävisiiri. Hinta nyt on mitä on, halpa se minun muistaakseni oli, ehkä jotain 250€?
Äänestä en sitten tiedä, piikin huutoa olen kuunnellut pisimmillään 500km ja silloin oli vielä Microni kiinni, enkä pitänyt ollenkaan pahana. Toisaalta sitten taas minulle moottorin ääni kuulostaa aina hyvältä joten se on sitten kait yksilöllistä.
Moottorin ääni ei häiritse (paljon ainakaan), mikä enemmän häiritsee on tuulen suhina, kun kuitenkin on sen verran isompipyörä että on mukavaa ajella hieman kovempaa hieman pidemmälle, joten se tuulen suhina haluan minimoida...
Mutta kiitoksia kaikille kommenteista... pitää lähiaikoina sitten ostaa sen kypärän...
<br />
Osta shoei. Mullon xr-800(ei tehä enää). Raid tai x-one uusista. Ja onhan Arailla hyviä. Kenen päähän käy mikäkin...
Itse voin suositella lämpimästi Arain ruukkuja, hyvin istuvia&turvallisia&hiljainen&5 vuoden takuulla.
Ostin tänä keväänä uuden kypärän,arain, ja voin sanoa että käy päähän ku valettu![]()
Brandt myy ainakin Araita, taitaa olla maahantuojakin, ei muutakun sinne kypäriä testailemaan.
mitähän tuo arain 5 vuoden takuu kattaa? pelkät tyyppi-, värivirheet ja tyytymättömyystakuun vai omatkin mokailut kuten tiputtaminen tai käytännön iskunvaimennustesti?
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Velho @ Huhti. 26 2002,11:35)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Eli olen etsimässä kuitukypärää, kriteerit mun tapauksessa ovat:
(tärkeys järjestyksessä)
-Mukavuus päässä
-hinta (hl. 200-400 Euroa)
-äänekkyys
-paino
Messuilla näin FM:n uusi sähkönsininen kuitukypärä malli, onko niistä kokemuksia?
Onko suosituksia mistä kannattaisi etsiä PK seudulta?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Itselläni on FM:n kypärä ja olen todella tyytyväinen siihen..on hiljainen ja visiiri ei huurru...d-rengaslukko on erinomainen kun siihen tottuu.
FM-kypärää myy Tokimoto Vantaalla, siinä Bike-Worldin vieressä.
www.tokimoto.fi
"Be careful out there"
Suosittelen joko Arai tai Shoei kypärää. Molemmat ovat hiljaisia, mukavia, turvallisia ja kevyitä. Vaihtovisiireitä saa helposti (muttei halvalla) ja Araissa on ainakin takuu (mitenköhän Shoeissa?!).
Itselläni on Arain NR-5. Viime kesän helteillä ei pää paistunut tai syksyn kylmissä palellut. Tästä voimme päätellä, että ilmastointi toimii. Visiiri huurtui kaupunkiajossa, jos ei käyttänyt sitä pikkunippeliä joka jättää visiirin millin-pari auki alareunasta. Mitään tuuliohjaimin varustettua kypärää en halunnut, koska tuntuivat kuin olisi päänsä tunkenut pulloon. Kypäränvalmistajat eivät aina tosiaan taida hengittää
niitä suunnitellessa.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
itse olen valintani tehnyt: menee shoein z-one tilaukseen kunhan mp messuilla saan oikean koon testattua... ja saksastahan saa aikamoisia alennuksia, mm. http://www.bikers-discount.com/mpa/fi/index.htm
tuosta d rengaslukosta en oikeen tiiä... kai siihen tottuu ja nopeeks oppii käyttää...
D rengaslukko on ainoa oikea. Eihän pikalukkoja ole kuin mopokypärissä ja vastaavissa. Tää ei ollut sitten provo.
Rakastan Itseäni
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Gixxerrr @ Tammi. 17 2003,20:41)</td></tr><tr><td id="QUOTE">D rengaslukko on ainoa oikea. Eihän pikalukkoja ole kuin mopokypärissä ja vastaavissa. Tää ei ollut sitten provo.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Eihän niillä pikalukollisilla pääse kaikissa tilaisuuksissa edes radalle. Monet pikalukot ovat niin hataran näköisiä, että epäilyttää niiden kestävyys, jos/kun jotain sattuu *![]()
<br />
Joo Mulla oli päässä Boerin potta jossa oli pikalukitus kun mettään mentiin. Kypärä löyty n. 10 metrin päästä pikalukko anto periksi. hihna raapas leuan auki mutta onhan se kiva kun kypärä säily ehjänä... Nyt on Arai ja siinä on DD lukitus mutten oo vielä "päässyt" kokeilemaan miten se pysyy päässä tiukan paikan tullen.![]()
Kyllä Arai on hyvä, eikä Shoeissakaan mitään vikaa ole. Kunnon lukitus on asiahomma, jos tilanteisiin joutuu.
* Arctic Ranger *
Nolanin sata, on aikas hyvä kypärä.....enempää ei tartte sanoakaan...paitsi että sain omani 100 eurolla kun kävin Louisin halpakaupassa....hähää![]()
Täällä stadissa kun hiljakseen huvikseni pörräilen, niin päässä humisee Nolanin N41 Diamond (avopotta visiirillä), sopii siihen tarkoitukseen hyvin...
Kun on tarkoitus nostaa ajonopeutta vähänkään yli 50 km/h, niin päähän pannaan HJC FG12, josta en osaa sanoa mitään pahaa (ehkä huohottelen liikaa kun visiiri joskus liikennevaloissa huurtuu)![]()
Sen ihmeverkon (siis sen joka pantiin leuan alle) vaikutuksesta en osaa sanoa mitään, mikä lieneekään tarkoituksena![]()
En tiedä onko oikea otsikko, mutta...
Onko Shoei Z-One sekä RAID kypärissä suunnilleen sama muoto pehmusteissa? Meinaan että kun minulle Shoei Z-One kypärä oli kokona XL hyvä päässä niin RAID olisi myös? RAIDia ei liikkeessä ollut muuna kokona kuin L ja se oli ehdottomasti liian tiukka.
![]()
Kokeilin just viime viikonloppuna Z-Onea ja Raidia on suunnilleen samankokoisia mutta ainakin mun päähän Z-One istui paremmin Raid ehkä puristi päältä hieman ne on vähän eri malliset mutta koko on suunnilleen sama Z-One on hieman ahtaampi leukaosalta eli jos on isonenä tai leukavärkki niin ei ehkä mahdu päähän ....![]()
Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
Samat mitoitukset niissä on. Ja kyllä isonenäinenkin mahtuu Z-Oneen. Z-One on hiljaisempi ja hienostuneempi, mutta myös kalliimpi. Shopissa mustat Raidit 259,- ja Z-One 379,-(KFi @ Touko. 20 2003,17:20) kirjoitti
Schuberth Concept on erittäin miellyttävä avattava kypärä ja lisäksi hiljainen eikä kallis, shopissa 299,- tavallisen yksivärisenä ja metalliväri 319,-
Kaikki nuo ovat myös aerodynaamisesti erittäin miellyttäviä. Laadukkaita viimeistelyltään. Z-Onessa DD-lukko ja muissa pikalukitus, laadukas sellainen.
Arailla esim Condor ja Corsair sekä Signet GT ja AGV Demon Top vastaavia hyviä ja laadukkaita kehuttuja käytössä. Siinäpä kokemuksia ihmisiltä, jotta ei olisi liian helppoa päättää..![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Millanenhan mahtaa olla tämä Shoei XR-900, ilmeisesti uusi malli kun ei mistään testeistä tms. löydy? Hinta kuitenkin sijoittuu Z-Onen ja RAidin väliin..
sanokaas nyt joku kumpi kannattaa ostaa Shoei Z-One vai Agv XR2![]()
Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
Kai ne on molemmat hyviä. Enemmin sun kannattaa kokeilla kypärää päässä ja miettiä kumpi tuntuu paremmalta. Eri malleissa ja merkeissä on aika isoja eroja. Niin ja kypäränhän pitää olla aika tiukka.(hmort @ Touko. 21 2003,18:03) kirjoitti
Honda VTR 1000F
heh.. ite olen ostamassa ilmeisesti raidia, mutta kävin paikallisessa roinaliikkeessä muuta roinaa hakemassa (Robinhood), niin huomasinpa että nekin myy kypäriä ja vielä ihan moottoripyöräilyyn. Olikohan merkki joku Max tai vastaava ja se oli kaiken lisäks avattava.. hintaa huimat 69€.. Jätin väliin![]()
Entinen pyöräilijä... Mutta kohta taas.