Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Mitenkä mopo käyttäytyy kun bensa loppuu, ennenkuin ymmärrät kääntää varalle ? Itselläni tosi oudosti, vai oliko kyse bensan loppumisesta sittenkään ?!?
  2. #2
    Se vaan tukehtuu, nykii... ei halua mennä. Miten sulla käyttäytyy sitten?
  3. #3
    Lainaa (duracl @ Kesä. 09 2003,16:03) kirjoitti
    Se vaan tukehtuu, nykii... ei halua mennä. Miten sulla käyttäytyy sitten?
    Tyhjäkäynti hiipui pikku hiljaa, ei kuitenkaan sammunut, ei varmaan käynyt kaikilla pytyillä. Vääntöä ai ollut ollenkaan. Luultavasti sai kallistelun myötä aina välillä johonkin kaasariin vähän ja pysyi sen jälkeen käynnissä. Sammutin, tutkin käynnistin uudestaan. 5 km kaikki meni kuin ei mitään olisi ollutkaan. Sitten kaikki toistui ja ymmärsin kääntää varalle.

    En voinut kuvitellakaan, että bensa olisi ollut vähissä. Tankilla oli ajettu vasta 240 km. Tosin 2-päällä, säästelemättä. Ilmeisesti kuorman kasvu lisää kulutusta aika paljon. Onko kenelläkään muulla kokemuksia kulutuksen kasvusta ajettaessa 2-päällä. Miten paljon se vaikuttaa ?
  4. #4
    Itselläni oli kuussatanen divari aikaisemmin. Aivan kuten edellä todettiin, mopo nykii eikä oikein tahdo enää mennä vaikka kaasua kuinka vääntää. Tässä tilanteessa ehtii vielä vauhdissa kääntämään varatankille ja taas mennään. Tällainen tilanne kävi pari kesää sitten Ruatsinmaalla eräässä moottoritien liittymässä...
    Kaksipäällä, kolmet laukut + tankkilaukku ja divarilla 130 km/h niin jopa bensa maistuu, n. 2 l. enemmän kuin köröttelyvauhdissa yksin. Siksi kai loppui...
    alcoholism beats communism
  5. #5
    Anteeksipyyntöni aiheen ohi kirjoittamisesta, mutta kun täällä tuntuu olevan kokemusta 600:lla diversionilla ajelemisesta, niin mitä mieltä olette, onko pyörä riittävän iso kaksi päällä ajelemiseen vai onko esim. jousitus liian heikko kyseiseen toimintaan, jos nyt puhutaan normaalipainoisista henkilöistä (72 ja 60 kg)? Kyseinen pyörä on tällä hetkellä harkintalistallani ykkösenä, olen ensi keväänä ensimmäistä pyörääni hankkimassa.
  6. #6
    Viime kesänä olin tyttöystävän kanssa juurikin 600:lla diversionilla liikkeellä, ja tuollainen kevyt matkailu onnistui kyseisellä pyörällä ihan mukavasti myös kaksi päällä. Mikään tykki kyseinen pyörä ei ole, mutta en usko että sellaista olet hakemassakaan... Ensimmäiseksi pyöräksi varmasti hyvä kapine.
    Honda CBR600F -> Suzuki SV 650
  7. #7
    Joitakin vuosia sitten ajelin itsekin tuollaisella Divarilla ja reissujakin ajeltiin kaks päällä.

    Pyörässä oli kiinni Givin Wingrack ja matkalla mukana kolme laukkua ja tankkilaukku. Ihan mukavasti se kulkee kaks päälläkin, mutta kuten joku sanoikin, mikään tykki se ei ole, muttei tuota pyörää harkitseva sellaista ole varmastikaan edes etsimässä. Teidän painoilla ei tuota kuormaakaan kerry ihan kamalasti.

    Kulutus tuolla kuormalla ja matka-ajossa oli todella alhainen n. 4 l / 100 km. Ja matkavauhti oli kuitenkin ihan normaali ja "reippaita" kiihdettelykäkin sisältävää.

    Ihan jees varsinkin ekaks pyöräks! Näppärä pyörä, joka on kevyt käsitellä!



  8. #8
    Lainaa (pajazo @ Tammi. 09 2006,21:32) kirjoitti
    Kyseinen pyörä on tällä hetkellä harkintalistallani ykkösenä, olen ensi keväänä ensimmäistä pyörääni hankkimassa.
    Kaverillani tuollainen, ja on varmasti "rahalla prätkää" -suhteeltaan loistava.

    Kunnon kumit vaan alle ja...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  9. #9
    Itsellä aikanaan kahden kesän kokemus pikku-Divarista. Hyvä peruspyörä. Vaikka Diversion ei mikään voimalaitos nykymittapuun mukaan olekaan, niin löyly riittää ekaksi pyöräksi ihan hienosti.

    Diversionilla tuli käytyä mm. kaksipäällä-reissu Ruotsissa, sekä ilman kyytiläistä Saksassa. Mihinkään autobaananopeuksiin siinä ei voima riitä, mutta kotoisat 120-130km/h nopeudet onnistuu kivasti. Off topic, ainakin omassa yksilössäni nopeusmittari oli hyvin tarkka, eli nopeus oli oikeasti käytännössä sama kuin mittarinopeus.

    Pyörän ei tarvitse maksaa 20kE, jotta ajaminen olisi hauskaa ja vauhdikasta.
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
  10. #10
    Ok, kiitos vastauksista. Pitänee kevään mittaan alkaa vahdata myynti-ilmoituksia (ihan kun en sitä tekisi nyt jo tarpeeksi!).
  11.  
  12. #11
    Lainaa (pajazo @ Tammi. 10 2006,23:01) kirjoitti
    Ok, kiitos vastauksista. Pitänee kevään mittaan alkaa vahdata myynti-ilmoituksia (ihan kun en sitä tekisi nyt jo tarpeeksi!).
    Jos meinaatte heittää reissua, niin kannattaa yrittää valita sellainen käytetty, jossa on kolmen laukun teline (mahd. jopa laukkuineen) jo valmiina mukana.

    Tuollainen telinesysteemi ja laukut ei välttämättä lisää käytetyn hintaa hirvesti riisuttuun malliin verrattuna. Sit jos alkaa ostaa omalla rahalla myöhemmin Kappaa ja Giviä pyörään, niin homma maksaa monta sataa.
    -Scott
    -Kilo Fazeria-