onko heitä..." Eli olisin kysynyt liikkuuko täällä noita F 650 cs:n
omistavia org. laisia. Itse ostin pyöräni vähän aikaa sitten. Mukava peli, tehot riittää näin aluksi. *
"only dead people are cool..."
Vähän myöhässä tulee vastaus, mutta löysin tämän palstan vasta nyt.
Ajan Scarverilla ensimmäistä ajokautta, ostin omani keväällä ja kilometrejä on kerääntynyt reilut 5000 (yhteensä noin 8500, kyseessä kun on viime vuoden mallinen esittelypyörä). Luonnehdin itseäni vielä aloittelijaksi, vaikka jonkun verran kokemusta onkin reilun kymmenen vuoden takaa 125-vuosilta. CS:ään olen ollut lähes 100-prosenttisen tyytyväinen. Kesän mittaan tehoja olen alkanut kaipaamaan vähän lisää, mutta toistaiseksi hyvä näinkin.
Miten sinulla, Komet, ajokausi on sujunut? Vieläkö CS on yhtä kova sana kuin sen ostaessasi?
Mulla sama homma, ostin prätkän toukokuun lopussa ja kilsoja on mittarissa on noin 10000km. Omani on myös esittelypyörä. Itse olen ajanut noin 3500km. Kyppitonnin huolto olis seuraavaksi edessä.
Tehoja ehkä kaipais vähän enemmän enkä viitsisi alkaa putkea vaihtamaan.
Mukava ajaa ja kaks päälläkin ok!
Tosin pitkien vilautus oli rikki kun sen ostin ja mittaristo hajos päivä ostamisen jälkeen *No molemmat meni takuuseen mutta harmitti silti pikkase kun jouduin ramppaamaan huollossa muutamaan otteeseen. Pitkien vilautuskytkin vaihdetaan seuraavassa huollossa.
Sitten on vielä saamatta huoltokirja mutta kai se tulee jossain vaiheessa. Saitko itse muuten huoltokirjan pyörää ostettaessa?
Vähän on alkanut kiinnostamaan tuo uusi Rockster jossa olis myös vähän enemmän potkua.
Täytyy myöntää että, pyörän ulkonäkö on herättänyt keskustelua useasti kun on sen parkkiruutuun saanut. *![]()
Joo, aika usein saa kuulla uteliailta samat kommentit, tyyliin "Ai siinä on hihnaveto" tai "Eikös Bemarit nykyään olekaan boksereita?". Jotkut "alan asiantuntijat" ovat huomioineet myös yksipuolisen takahaarukan.
Huoltokirjan sain ostaessani pyörän, seuraavaksi siihen pitäisikin hankkia juuri tuo 10 000 km:n leima.
Mielestäni CS on hyvä esimerkki siitä, että pyörän ei tarvitse olla se parkkipaikan suurin ja tehokkain kerätäkseen ihastelijoita ympärilleen. Ei kai kaikki Scarverin muotoilusta pidä, mutta ainakaan minulle ei ole kukaan tullut sitä ilmoittamaan, vaan jos on ollut muuta mieltä niin on sitten pitänyt mielipiteensä omanaan. Clint Eastwoodin/Harry Callahanin sanoin: "Opinions are like assholes, everybody has one."
Harkitsin Scarveria jossakin vaiheessa mm., koska se on kevyt ja koska jalat ylettyi maahan. Tällaisin ajatuksin tynkä lady *![]()
Onpi tuliterä Scarver (vm.-03), ei vielä kaduilla/maantiellä ajettu. Miten niin tehot riittää "aluksi"? Pyöriä ja pyöräilijöitä ja tarpeita on erilaisia! Mulla Scarver on muistaakseni 17. moottoripyörä niiden 51 vuoden aikana, jolloin olen moottoripyöräilyä harrastanut. Edellinen pyäräni oli R1100RT.
Mahdollisuuteni varsinaiseen pitkänmatkanpyöräilyyn ovat ohi, mutta veri vetää baanalle! (Olis muuten mukava löytää joku täysikäinen kaveri pääkaupunkiseudulta ajelukumppaniksi. Ajotyylini EI ole ihan Bomber-tyylinen.)
Onhan meitä täysikasvuisia täällä foorumissa käsittääkseni ihan kohtuullisesti. Tuolla äänestysosiossahan tätäkin on kartoitettu. 40 ja 50 väliin osuvia kuten minäkin ~15,77%. Ja toki siitäkin yli.
Eli eiköhän täysi-ikäsemmillekin löydy ajoseuraa nuoremmista ja vanhemmista. Sehän tässä motorismissa on hyvää, että oikeasti kaikki olemme vain 18 ja risat - vai mitä?
Tuuppaa vaan tänne foorumille viestiä tai privaatimpanakin, jos kaipaat pääkaupunkiseudulta risteilyseuraa.
<p>2002-2014</p>
Kiitos Seppo@R850Rvastauksestasi! Se oli myönteinen ja rohkaiseva. Olen vähän arastellen ujuttautumassa näille palstoille, koska mitä ilmeisimmin kuitenkin olen sieltä vanhemmasta päästä aktiivimopoilijoita. Viitanneeko käyttämäsi nimimerkki mahdollisesti jotenkin hallitsemaasi ajo-
kalustoon? (Mulla on maalla -97 R850R, joten tuttu peli)
Joo. Kyllä tuo "Ärrä" on kulkimona alkaen neljättä ajokautta. Olisin tuon jossain vaiheessa vaihtanut myös scarveriin, mutta tekivät niin törkeän huonon vaihtotarjouksen, jotta en tohtinut antaa itseäni niin avoimesti vedättää.
Jahka säät tässä hieman tokenevat tästä pahimmasta räntäsateesta, niin eiköhän panna Puimurit liikenteeseen...Viikonloppuna piti jo päästä tien päälle, mutta ei ihan räntäsateeseen viitsinyt (kun on koko talven tuota hinkannut).
<p>2002-2014</p>
No kyllä tehot riittää Suomen oloissa mainiosti. Ainoa tilenne ehkä ohituskiihtyvyys kakspäällä. No eihän tässä valmiissa maailmassa ole kiire *
Täällä Porissa lunta ei ole enää ja arska paistaa. Muutama lumikasa jossain parkkipaikan kulmassa/metsässä. Mutta ilma on kohtalaisen kolea +2 astetta.
Mutta jos ens kuussa vaikka aloittais ajokauden, voi tosin mennä loppupuolelle kuuta.