Rengas Jokke Riihimäki
Muualta ostetut renkaat ja irtovanteet 15,00 € / kpl.
.
Kysellyt nyt vähän Oulun seudun liikkeistä alta alle vaihtoa omille renkaille. EMC:tä kyselin ja 90€ renkaanvaihto, mutta perivät erikseen kierrätysmaksut ja uudet venttiilit ym? 100€ luokkaa sain vastauksen, ilmeisti ylikin. Jännä kun sivuilla lukee tasan se 90€ ja erikseen vielä kerrotaan töiden sisältävän uudet venttiilit. Speedhousessa taitaa olla kiirusta paljon, mutta sivujen mukaan 70€, en ole saanut vielä kiinni. Sparewheelissä 65€ alta alle. Taidan käydä ensviikolla kokeilemassa siis sparewheelin. Muilla kokemuksia Oulun seudun liikkeistä?
Molitor Turku
Oma rengas irtovanteelle tasapainotettuna 25€
Turussa noi kannattaa kiikuttaa Turun Autohuoltoon. Kympin laaki sama setti:
http://www.turunautohuolto.com/hinnasto
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
En tiedä onko ketjussa jo vinkkinä mainittu, mutta itse sain ilmaisen alta alle vaihdon kun viime lokakuun lopussa ostin samasta liikkeestä renkulat. Yhteensä siis tuli maksamaan 200e.
Eli kun ei sesonki aikana mene ja ostaa varastossa pyörinyttä tavaraa - niin avot.
BMW R850R
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Monitoimirengas - Nurmijärvi.
18€ - oma rengas irtovanteelle.
Homma toimii hinnan ja aikataulujen puolesta![]()
Gummisepät Jyväskylä irtovanne, kumin vaihto ja painotus 30€, aika tyyristä😀
---------------------------------------------
Kawasaki z1000sx 2012
ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
ex Kawasaki er6-n 2006
ex Helkama Raisu 1983
---------------------------------------------
Pari vkoa sitten Vianor Mäntsälä omat renkaat alta alle 40 €, ei paha! Nosturia ei ole, mutta ainakin nakuilla homma hoituu trukilla ja liinalla nostamalla yksi pää kerrallaan. Customien tanko ei välttämättä kestä nostoa joten niihin ei kai vaihdeta. 24 mm kuusiokoloavainta ei ollut, mutta homma hoitui vippaskonstilla, työvoitto. Asentajalla asenne kohdallaan.
Kyllä tuo Oulun vaihtohinta on yläkanttiin; tuntipalkka nousee satoihin euroihin ainakin, jos normaalista pyörästä on kysymys. Irtovanteella 15-25 euroa ja pyörästä alta alle vaihdettuna 25-35 euroa on vielä järkevissä rajoissa (eli max 70e jos vaihtaa molemmat renkaat irroittamatta itse mitään).
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Tuli iloisena yllätyksenä Heinon tiskillä kun kertoivat irtovanteelle vaihdon hinnaksi 10e. Kuulemma joku kampis.
Kawasaki Versys 650 2008
Yamaha xj 600 1999
Jingcheng 250-6 2007
näyttää eidem tarjousta turun pielessä
Rengassarja Pilot Road 4GT 120/70-17 ja 180/55-17 alta/alle 330,-€
suht halpa minusta
Siitäpä sitten vain ostamaan, jos joku viitsii tuohon hintaan koko hoidon laittaa. Joku tykkää harrastaa, liiketaloudellisesti tuo ei minusta ole kovin terve hinta. Suosi kotimaista!Sikahalpakin vielä.
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Mp-korvenpää Ruutana
Omat renkaat alta alle 60e yhteensä
Suzuki GSX 1250FA -14
Edelliset pyörät:
Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
+ kevarit joskus nuorena
Autohuolto S.Öhman Lintuvaarassa Espoossa alta alle omiin renkaisiin tarjous 60e. Pyysin vaihtamaan jarrupalat, tarkistamaan kytkinvaijerin ja kytkimen säädön, ohjauslaakerin kiristys. Laskua yht. 70e. Mukava ja ystävällinen palvelu. Onnistuikin keskellä lomakautta ilman isompaa odottelua oman mökkireissun aikana.
Halpojakin paikkoja on, mutta itse en enää käytä kuin sellaista missä on kunnon tasapainoituskone.
Kovemmassa vauhdissa tärisevä ja vatkaava etupää ei ole yhtään kiva. Se ei välttämättä sillä joidenkin paikkojen manuaalisella telinetasapainotussysteemillä mene ihan kohdalleen.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Mitenkäköhän manuaalinen tasapainotus riittää ratakuskeille? Kovaakin ajavat. Taitaa olla enemmän tasapainottajasta kiinni. Ei ole mitään rakettitiedettä. Nopein tapa: selvitä renkaan painavin kohta, käännä painavin kohta vaakatasoon, lisää/poista painoja tarpeen mukaan (jesari on tässä hyvä), kun rengas ei enää pyöri, niin liimaa painot paikalleen (puhdistus tietenkin ensin Bräkleenillä). Youtubessa paljon videoita, jos haluaa itse opetella rengastyöt.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Joo varmaan riittääkin, kun kaikki palikat ovat upouusia ja pro-miehet tekemässä.
Sitten kun otetaan joku vähän kokemattomampi asentaja ja X-kilometriä ajetut pyöränlaakerit, kuluneet jarrulevyt ja 30 vuotta vanha nahkea pukki, niin se ei välttämättä aina mene ihan optimisti, mutta keskimäärin varmaan ihan toimiva metodi. Paljonhan sitä käytetään.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
^Optimitilanne on varmaan se, että yhtään painoa ei tarvitaOnko tullut usein vastaan?
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Pitkään tasapainottelin katurenkaita ja yhtä pitkään olen nyt jättänyt tasapainottamatta. En ole mitään eroa huomannut. Jos pyöränlaakereissa on vikaa, ennemmin laitan uudet kympin kappale ja ohjauslaakeri nyt pitää olla rasvattu ja säädetty muutenkin.
Kotarin piikkipyöriin laitoin pinnoihin painot, koska vannelukot painoivat 90g eteen ja 140g taakse.
Joskus aikoinaan tein sellaisen tasapainotuspukin paikalliselle rengasliikkeelle, kun omistaja innostui moottoripyöräilystä. Tekivät vertailuja ja pukki oli loppupelissä jopa tarkempi. On minulla tallissa samanlainen, mutta en ole jaksanut alkaa tekemään akseleita yksipuoliselle swingille.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21