Ei kuulosta ihan mahdottomalta hinnalta kaupasta ostettuun https://www.mprengas.fi/product/420/kulmaventtiiliartoodetoo kirjoitti
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
ei niin pähee ventiilin hinta 29 centtiä kpl.ja venttiili kuuluu vaihtaa aina renkaan vaihdon yhteydessä ja kuuluu käsittääkseeni normaalisti renkas työn hintaan
^
Nyt tuli uutta!
Näinköhän nyt kuitenkaan venttiiliä on tarvis vaihtaa sisärenkaattomissa. Sisärenkaallisissa vaihtuu, kun vaihtaa sisärenkaan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta... venttiili hapristuu ajan kanssa (nim kokemusta on) ja sen juureen ilmaantuva halkeama saattaa läpäistä ilmaa. Ainakin meidän suunnalla venttiili vaihdetaan aina, kun vaihdetaan vanteille uudet kumit. Riittäis varmaan harvempikin vaihtoväli, mutta kukapa niitä jaksaisi ylös kirjata, joten vaihdetaan aina.
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Mitä mitä... ei kai sen kulmaventtiilin O-rengas ikuinen ole, mut luulis sen ja venttiilin rungon kestävän useamman vuoden.
Tai ainakin Lounais-Suomessa kestää.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eiku kumirunkoiset normiventtiilit. Silloin kun renkaita tuli työkseen vaihdettua, se tuli aina tsekattua ja jos oli yhtään sanomista niin vaihtoon. Prätkissä keskimäärin helpommat käyttöolosuhteet ja renkaitakin vaihdetaan tiuhemmin kuin autoissa, niin joka kerta vaihtaminen on mun mielestä vähän turhaa.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ai semmoisia saatanoita jotkut pitelevät.
Ens vaihtokerralla kandee sellaisten omistajan laittaa pysyvämpi ratkaisu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Aikalailla aina tuli pantua autonrenkaisiin uutta venttiiliä silloin muinoin gummihommissa, mopoon jos kumivartisia laittaa, niin vähän kulutuksen mukaan varmaan, jos vaikka rengaskerta kestää vuoden, niin panisin aina uutta. Metallisten kestosta ei ole vielä kertynyt kovin paljoa omakohtaista kokemusta, mutta varmaan kestävät ihan mukavasti kesäkäytössä kun ei suolassa yms, kylvetetä? Ne kumiset kulmaventtiilit on mielestäni syytä jättää hyllyyn.
On sitä näköjään aika todellisuudesta vieraantunut
Missään omassa pyörässä tuollaisia ollut. Ehkä tunturikissassa oli, mutta siitä kohta jo kymmenen vuotta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Itse vaihdan AINA kumiventtiiilin uuteen, kun renkaita vaihdan. Sama moottoripyörän renkaissa kuin auton renkaissa.
Pieni vaiva fyysisesti, eivätkä nuo paljoa maksa, joten niistä ei tarvi erikseen asiakasta rokottaa.
Minusta vastuutonta olla vaihtamatta, koska vanhan ikää ei tiedä ja seuraava renkaan vaihto voi olla esim. 5 vuoden päästä.
https://www.mprengas.fi
Onhan nuo kulmaventtiilit kätevät. Urbaani legenda kertoo näillä olevan vuototaipumusta. Oma kokemus kertoo samaa, kun pyörän eturengas tarvitsi ilmaa pari kolme kertaa kesässä. Takarenkaaseen ei tarvinnut just lisäillä. Vai oliko se kuitenkin eturengas, joka aavistuksen päästi ilmaa karkuun? Mene ja tiedä. Jatkossa kyllä vaihtuu kulmaventtiilit normiventtiilien tilalle renkaanvaihdon yhteydessä, jos niitä ei vielä ole.
-- Brake later and open the gas earlier --
Hmm. Tuli tästä mieleen että minulla taitaa olla 11 vuotta sitten asennettu kumivena etusessa. Se on kyllä aika helkkaristi liian pitkä vaihtoväli.
Kun vaihdan uusia renkaita vanteille, asiakkaalle tai itselle, niin tubeless venttiilit vaihtuu joka kerta, ja nimenomaan lyhyet kumiventtiilit. Pitkien, autoissa yleisesti käytettävien, tubeless-venttiilien kanssa kannattaa olla olla varovainen, ellei ole täysin varma. Joissakin pyörissä pitkä venttiilin varsi voi renkaan pyöriessä koskettaa jarrukaliberiin. Metallirunkoiset tubeless venttiilit ovat pääsääntöisesti (tulikohan ....) pinnavanteissa, joista on tehty puoliväkisin tubelessvanteita (pl Bemari, jossa asia on hoidettu hienosti)erilaisilla vippaskonsteilla tulee mieleen jotkut Harrikat, jotkut Kotarit, taisipa olla muutama Apriliakin. Ja muutekin metallirunkoisten O renkaat ovat kulutustavaraa, potentiaalinen vuotokohta. KUlma venttiilit myös riskinpaikka, sekä sisärenkaalliset että tubeless, ne myös saattaa sojottaa vaikka hin suuntaan. Näissä asioissa pitää olla huolellinen.
PS pieni tarkennus, joissakin pyörissä on tubeless venttiili vanteen toisessa laidassa.
Viimeksi muokannut: 57pannu; 16.04.2021 klo 20:09.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
hyvä onnisena voin keroa kokemuksen tubeles tapin poistumisesta tehtävästään noin 150km/h kyydissä
onnex misukan 4 gt pysyi vanteella,,,,,,,,,siitä saakka olen tehnyt rengastyöt ite ja tiedän että kaikki vaihtuu
Ylöjärven Rengas-Set Oy vaihtoi ja tasapainotti Rocketin takarenkaan 25€:lla. Vien toistekin.
Triumph Rocket III
Pirkkalan rengascenteri vaihtoi vuotavan kulmaventtiilin irtopyörään 20e. Venttiilin "runko" oli murtunut. Luullut että renkaanvaihdossa automaattisesti vaihdetaan venttiili ja tästä lähtien varmistan että vaihdetaan.
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Säästö se on pienikin säästö
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Metallinen kulmaventtiili on ratahommissa mainio, kun kuumien jarrulevyjen kanssa mittaa rengaspaineita. Ja jos Irlannin tai Mansaaren katuradoille on menossa kilpaa ajamaan, niin ne taisi olla jopa pakolliset, koska suoran venttiilin neulan paino saattaa pitkillä nopeilla osuuksilla kumota sen jousen voiman ja rengas tyhjenee.![]()
Tuli kysyttyä paikalliselta firmalta. Niillä kun oli internet-sivuilla mainittu että myös mp-renkaat onnistuu.
Irtovanteet ja renkaat paikalletuotuna, renkaiden vaihto ja tasapainoitus 100€ (!!!) -Eli ilmeisesti ne mp-renkaat ei kuitenkaan kauheesti kiinnosta?!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Näytti raumalla olevan motonetissä mainos heiltä ostettu rengas irto vanteelle 12.50 e
sen verran edullinen ettei viitsi rautoja pakista kaivaa..........
Yamaha Center Vantaa
OROM alta alle: 50 € / kpl, huollon yhteydessä ainakin
Honda Grom 125 2014
Yamaha MT09 SP 2021
KTM SMC 690 2011 (ex)
Yamaha FZ8-N 2012 (ex)
Scorpion Trail II suoraan liikkeestä ja vaihdettuina ja tasapinotettuna irtovanteille 315€ yhteensä
Rengas-Onlinen hintoihin peilattuna logistiikalle ja asennukselle jäi 20€
https://monitoimirengas.fi
Soitin eilen, vein vanteet työpäivän jälkeen... kävin maitokaupassa...hain vanteet uusilla renkailla.
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Olen ajellut viimeiset 5+ vuotta ilman tasapainotusta enkä ole havainnut mitään tarvetta tp:lle.
Pari rengasta/ajokausi aina on vaihtunut uusiin.
nopeusluokka V ja siitä ylöspäin tasapainotus turha jos vanne tasapainotettu
OROM ja ROSP![]()
Huikeat lyhenteet. Miksei ole lisätty vielä irtovanteelle tai alta alle tuohon litaniaan?
Itsellä haussa Helsingistä paikka, joka ei turmele vanteita ja saa rinkulat myös kustannustehokkaasti alle ilman suurempia odotteluja. Roihupeltoa ajattelin.
e. ja siis OROMIV kyseessä.
e2. Roihupellossa 20€ per rengas vaihto.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
MP-Palvelu, Pitäjänmäki
OROM alta alle tasapainotettuna x 2 yht. 70 €
Lajin halpuus viehättää.