Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
    Aattelin vaihtaa uuden ER-5:sen kun sillä hintakaan paina enää paljon paina ja oishan se uus! Mut kannattaako vaihtaa? Kun ajelen tällä hetkellä FZR 600 -91 siinä näyttäs olevan aika iso teho ero alas päin ja onko kaks päällä millainen ajaa omalla ei hyvä!
    Onhan tuo ER-5 periaatteessa aika mopo, ekaks pyöräks aika passeli, mutta jos paljon kyytsäilee porukkaa niin ostaisin suoraan isomman. Muutaman kerran olen ER-5:lla ajanut ja en kauheesti pitänyt. Kaipaa voimaa! Esim. zzr 600 vois olla aika sopiva peli, vaikkapa joku -95 tai uudempi, siinä tehoja ihan kivasti ja ajoasento hieman inhimillisempi kuin zx6r:ssa. Takapenkkikin on ihan asiallinen ja siellä on kuulemma hyvä olla.

No tämä oli zetori kuskin mielipide, paljon on muitakin hyviä vaihtoehtoja...kuten yamaha fzs 600, joka myös on suht edullinen ja voimaa kuitenkin riittävasti...ja banditit ym.

Honda VTR 1000F
    ER-5

Ei se koko ole aina ratkaiseva kuutioilla pröystäily on monensti vain egon pönkitystä (HUOMIOO!!!. Tämä ei ole yleistys naamat siis peruslukemiin, mutta kaikkeahan joukkoon tiiviiseen mahtuu). mutta mopon valinta on Itse päätettävä, koeaja muuta kymmen kilometri kaupungilla ja moottoritiellä sillähän selviää ainakin miellyttääkö peli. Uusi pyörä tuskin ainakaan rempaa tarvitsee ihan heti.

Itse ajelen vielä pinemmällä mopolla tosin haen sen vasta ensi viikolla huollosta, saa vähdä riittävätkö ne tehot siinä mihinkään. Ensi vuonna jos Eurot periksi antavat niin *ehkä enemmän tehoja alle, mikäli halua ja tarvetta on. Laatu ratkaisee ei määrä ei koko! (Eipä se juuri ihmeellisempää ole ajella 1600cc:lla kaan parisen viikkoa tullut tuollaisella päristeltyä, entisöity vanha teksasilainen poliisi moottoripyörä, kone lämmitti vaan niin pirusti että tuskin kärsi satulassa istua)

Mikäli pitkää matka ajoa harrastat niin iso mopo on tietysti mukavampi silloin ajella, mutta eiköhän tuo ER-5 sen asian aja myös. Jos kerran jo pinempikin riittää moottoriteille.

Nero, hullu vai hölmö? Ero ensimmäisen kahden on käsittämätön, vastaus on siis jälkimmäinen.

-Jokaisen varjo on suuri sopivassa valossa-

JKS
    Oma välttäisi itselleni hyvin mutta emäntä ajoi kortin kanssa ja sanoo että on paha istuu takana ja liian vaikea pyörä ajaa!!! Sillä pyörän vaihto aatellut! Ja jos ottaisa uuden ei ois remppaakaan tiiossa!
    Jooh... autokoulussa ajelin tuollaisella ER:lla, ja onhan se ihan ok-pyörä. Tilaa siinä on mielestäni ainakin enemmän kuin kaverin FZR:ssa. Katettahan siinä ei ole, mutta jos se ei haittaa niin osta pois. Harkitsin ER:aa itsekin pyörää ostaessa, mutta päädyin sitten GPZ:aan kun halusin katteen.
    Kaikkea on kokeiltava ainakin kerran...
    Juuri "pääsin" eroon erskasta, ihan ok pyörä mutta tehoa kaipaa lisää.

2päällä en ajanut mutta voisin sanoa että juuri tuo tehottumuus voinee rueta nopsasti haittaamaan
    Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
    https://kokkonen.zone
    Ajoin kortin sellasella ja oli kyllä Niiiiin tehoton että en menisi ostamaan, tehoton customi vielä menee muttaa....

T: Jani
    Kuolemanpelko on ihmisen perustarve
    Joo kiitti vastauksista! Kävin kattoo yhtä ja se näytti niin pikuiselta että meni halut vaihtaa jo siinä! Pitää katella jos sattus joku 600 satku missä ois parenpi pelkääjän penkki kun FZR:sä! Onhan noita pyöriä tarjolla kun jaksaa vain odottaa mieleistä!
    ja saahan er5:seenkin katteet, muuttuu ainakin ulkonäkö kummasti..

Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
    Mutta muuttuko se ulkonäkö paremmaksi noiden katteiden myötä??
    Ei ole riemulla rajaa, kun Aprilialla ajaa.

"Odottakaas vaan ens vuotta jumalauta" -Jysäri 2.8.03
    no se nyt on tietty makuasia... mutta yks vaihtoehto, ei mun mielestä yhtään hullumman näköinen..
    Lainaa (Puuhis @ Kesä. 04 2003,12:08) kirjoitti
    no se nyt on tietty makuasia... mutta yks vaihtoehto, ei mun mielestä yhtään hullumman näköinen.. *
    Ihmettelen kovasti, miksei näitä ole valmiina kaupan hyllyllä rakennettuina eli: * * * *ER 5 S ?? hintaa lisää 500 EUR ja kauppa kävis kuin siimaa

Lainaa (bandit63 @ Kesä. 04 2003,12:11) kirjoitti
    Lainaa (Puuhis @ Kesä. 04 2003,12:08) kirjoitti
    no se nyt on tietty makuasia... mutta yks vaihtoehto, ei mun mielestä yhtään hullumman näköinen.. *
    Ihmettelen kovasti, miksei näitä ole valmiina kaupan hyllyllä rakennettuina eli: * * * * * *ER 5 S ?? hintaa lisää 500 EUR ja kauppa kävis kuin siimaa
    tehtaat ei yleensä kovin herkästi lähde tekemään täysin uutta mallisarjaa paremmilla katteilla, sen takia löytyy näitä firmoja jotka tekevät "lisäkatteita" nakuihin.. kuten toi er:än tehnyt tcp on http://www.tcpsa.com/

ja muuttuu se bandiittikin katteilla erinäköiseksi...

Autch! Nythän ei tarvi muuta ku laittaan tilaukseen

Velhojen pakettiautossahan kulkeutuis koko setti Suomeen?
    ER-5 kokemuksia lisää täällä *
    KTM 690SM
    Ensimmäistä pyörääni hankkiessani koeajoin myös ER-5:n. Melkoinen pettymys se kyllä oli.. runko tuntui löysältä eikä mitään tuntumaa meinannut saada tiehen. Samalla reissulla koeajoin Ducati Monsterin ja se oli aivan eri maailmasta, niin ajettavuuden kuin väännönkin osalta.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    tulee vaan mieleen, että miksi nakupyörään pitäisi laittaa katteet? Nehän on nakupyöriä...Jos ei halua nakupyörää, niin ostaa sitten katetun mallin.
    Honda VTR 1000F
    totta... kyllähän se muuttuu... mutta yksi hienoimmista pyöristä sillä varttikatteella ja koko sarjalla.. joka jotenkuten tuohon sarjaan putoiaisi suzuki sv650s

katteilla

musta toimii... hintakaan ihan murha 10 600€ eihän se tietenkään er:ällä hinnassa kilpaile mutta noin niinku muuten..

Noita on vähä hankala verrata keskenään kun -02 ja -03 on erilaisia musta on -02 ja hopee -03
    se on totta mutta eipä tuossa mustassakaan nyt paljon niitä 02 mallin tunnuksia ole.. tosin henk.koht. mielipiteeni on, että uusi on huomattavasti hienompi mut nyt menee off topic joten painankin jarrua tässä.

Mulla oli er-5 noin puolitoista kesää. Aluksi tuntui ihan hyvältä kun se oli melkein uus ja kaikki toimi paremmin kun ikivanhassa gpz 500 s:ssä. Kuitenkin siitä puuttu se jokin, esim teho yläkierroksilta ja tila penkiltä. En ole mikään isokokonen, mutta ahdas se silti oli. Vaihdoin 600 banditiin, jossa tilaa on paremmin ja kaikki on astetta parempaa jarruista ja alustasta lähtien. Tosin jouduin ostamaan vanhemman, mutta ei ole kyllä kaduttanut. Ehkä se er-5 oli liikaa suunnattu aloittelijoille ja sen takia se ei istunut mulle kun olin jo aika monta vuotta ajellut siinä vaiheessa.
    Olen itse aloittelija tässä laijissa ja halusin aloittaa mahdollisimman varovaisesti, joten päädyin ER-5:seen. Kaverit kyllä varoittelivat että kyllästyt siihen alta aikayksikön jne. Pyörä on mielestäni oikea valinta itselleni, kynnys ei ole kovin suuri mopoiällä kun on viimeksi ajellut. Ja varmasti tulen toimeen tuolla pyörällä koko tämän kesän. On moottoripyörässä sen verran enemmän tehontunnetta kuin esim. autoissa, joten en ainakaan tehonpuutetta ole huomannut, Onhan kyseessä kuitenkin moottoripyörä!
    Aikeissa olisi kesällä myös reissu Norjaan, joten silloin varmaan viimeistään selviää onko pyörään syytä pettyä. Helppo käsiteltävyys ja ajoasento on parasta tässä pyörässä. Toivottavasti moni muukin aloittelija löytää Er:stä itselleen pyörän!
    Life is a bitch... but ain't it funny to fuck it!?!!
  23.  
    Viidettä kesää ER5 kurvaillu, n.25000km, ei voi pelkästään
    moittia. Sopii yksin ajeluun tai alle rippikouluikänen kyytis.
    Plussaa: Pieni kulutus, n. 4-4,5l ja muutkin kulut pienet,
    varmatoiminen, kulkee helposti sen mitä suomen teillä nopeusrajoitusmerkit näyttää.
    Miinukset: Ajoasento pidemmällä matkalla puuduttava, ainakin XL/184 kokoiselle kuskille. Yhden hengen matkapyörä, jarrut sais olla paremmat.
    Mutta kaiken kaikkiaan oiva peruspyörä.