Minkälaisia kokemuksia löytyy custom-kypäristä? Esim. Shoie, Arai, HJC, AGV....Kävin eilen sovittelemassa kypäriä, hinnat olivat 115-350 eeron välillä. Myyjä sanoi, että halvemmista HJC olisi paras, mutta suositteli Shoie:n S20 sarjan malleja...
Onko tosiaan niin, että näillä halvemmilla ei pärjää? *![]()
Kypärän tulisi olla korkeintaan 200 euron luokkaa ja mielellään kevyt ja tarpeeksi pieniä kokoja pitäisi löytyä myös... Mietin myös visiirin hankintaa... *![]()
Eiköhän kaikki hyväksytyt kypärät täytä tarkoituksensa kuten pitääkin... ja loput kertoo oma pää. Mulla on HJC:n umpimalli, ihan ok potta muuten mutta pienikin kolaus niin maalit lähtee isoina hileinä kävelemään...
Mulla on HJC:n avopotta, hiilikuitua + muuta eksoottista ja hinta oli alle 1k vanhaa markkaa. Ihan jees potta.
Hommasin tuolta mp-messuilta itelleni avo potan. Se on Nolanin matta avo. Malli on ollut sama 60 luvulta lähtien ja täten epäilemättä makea. Pieni päisenäkin onnistuin hommaamaan tiukan potan eli kokoja on, kypärä on kevyt ainostaan 950g. Myyjä kehui kypärän tulleen avokypärä 2003 testissä toiseksi, eli epäilemättä myös turvallinen. Messu alennusten kera jouduin kypärästä pulittamaan 80€. Kypärällä ei ole E vai mikä se nyt on hyväksyntää, epäilen että johtuu kypärän kuoren ohuudesta tai kevyestä painosta.
Mustanaamio kerhon alajaosto Reilujen kerho.
Meikäläinen suojaa päätään tällä hetkellä Boeri Underground potalla, enkä suosittele sitä kenellekään.
Seuraavaksi pistänen rahani Shoein kustom pottaan.
antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Kesmotors'ista ostin Nolan N41 Diamont -> 120 EUR
Potassa visiiri ja lippa, näistä molemmat voi heittää mäjelle, jos ei tarvi (siis visiirin tai lipan)...käytän tätä cityajelussa (alle 50 km/h), maantielle pistän päähän sit umpipotan HJC FG12![]()
Tilasin Italolta männä viikolla itselleni Shoein S20:n ja jo aiemmin Z-Onet meille kummallekin matka-ajoon.
Jospa niitä kohta sais myös käyttöön...
Kerros MagnaMan miten Shoei s20 pelaa käytännössä kun saat sen ajoon. Meikäläinen on ostamassa samaista pottaa, joten tiedolla olisi käyttöä.
antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Mun päässä killuu Arain Freeway, mattamusta avoporuukku Arain omalla lipalla jossa on noin 2,5 cm "visiiri" lipassa. Ei oo halvin avomalli, mutta hyvältä tuntuu ja sehän on tärkeetä.
![]()
Shoein RJ-Air avopotta päässä hintana jotain 230e paikkeilla...ei halvin (esim Zeus avopotan saa 60 eurolla jos aletaan hinnasta tinkiin). Mutta hyvältä tuntuu päässä ja avopotaksi tosi hiljainen...kuvittelisin kun vertaan umpinaiseen...tai en mä tiiä...kuvittelenpa vaan![]()
- "No! It's not a Harley" -
En suosittele avokypärää!
Itse hankin sellaisen halvan, mutta ilman korvatulppia on ihan turha lähteä matkaan suhisee tosi kamalasti ja niskat väsyy 100:n vauhdissa (Suuri tuulen vastus)
Kokeilin monia, mutta mulle sopi Nolan parhaiten, onhan sitä hieman herkkutatin näköinen, mutta so what.Parempi niin, kuin ohut muovikuori joka ehkä näyttää "paremmalta".Niin ja koneen äänet kuuluu sopivasti![]()
Jos oikein muistan, niin omassa potassani lukee S20 ja se o just Shoei.. kiva potta, kevyt ja silleen.. tosin ei ole kyllä ollut mihin verrata.
Minusta tärkeää kypärässä on turvallisuuden lisäksi sen äänieristys. Avokypäräni on SHOEI ja kyllä se on hiljaisempi kuin monet halvemmat. Mallia ei varmaan enää myydä, mutta vastaavia kylläkin. Ostin nimittäin halvemman viime syksynä ja kyllä meteliä on vaikka laittaa tulpat korviin.![]()
Moto Guzzi Breva 850
Moto Guzzi Nevada 750 Club
Itsellä vanhempi N40 malli. Kätevä juuri siksi, että on lippa ja visiiri. Visiiri kuitenkin hyttysten täyttämässä kesässä kiva, ja toisaalta lippa tuo kypärään kivemman mallin. Itse ajelen myös motarilla. Sattuu sopimaan minun päähäni niin hyvin, että on jopa hiljaisempi kuin umpikypäräni. Tosin korvia vasten on sitten Autocomin kuulokkeet (mikin saa myös kovemmissa vauhdeissa visiirin taakse niin, ettei koko ajan avaa linjaa).(Köpi @ Touko. 21 2003,11:04) kirjoitti
Tietenkin avokypärä ja Nolanin Jet-mallinen. Parhaimman näköinen, mutta ei ehkä turvallisin. Customeilla ajataankin rauhallisesti![]()
Sorry mutta valista mua että mikä on custom kypärä.(Riiseni @ Touko. 21 2003,09:56) kirjoitti
Onko se normaali avopotta vai mikä?
Kysely on jo liki 5 vuotta vanha, eikä topikin aloittajakaan ole ollut kirjautuneena sitten syksyn 2003, joten...
Just..(Köpi @ Touko. 05 2008,18:07) kirjoitti
Tällee korvessa asuvana olis muuten kiva tietää esim shoein s-20:stä mikä koko noilla kirjaimilla vastais jotain 56:sta
Rock!
Mulla hyllyssä odottamassa custom-pyörää Nolanin N01. Mainio kypärä, kevyt ja yksinkertainen. Maksoi viitisen vuotta sitten uutena muistaakseni 55 euroa. Vaikea saada enää mistään, ei täytä ns. vaatimuksia.
-hh-
Mulla kans on hyllyssä yhtenä vaihtoehtona Arain mattamusta freeway.(kulkijan varjo @ Touko. 29 2003,10:05) kirjoitti
+ Tuntuu hyvältä päässä
+ Mielestäni täyttää kriteerit custom-henkisestä avopotasta
+ Selvästikin laatutuote
- Kallis (muistaakseni maksoin 290e)
- Naarmuuntuu helposti
- Vähän iso, saisi olla aavistuksen verran pienempi