Miten menee muutokset afrikkalaisissa ? Näyttäisi ainakin -94 -> olevan sirompi kate? Ja aivan uudet ovat myös eri näköisiä.
Mitä muutoksia tekniikassa/jousituksessa? Missä vuosimallissa on parasta hinta laatusuhdetta?
Onko tyyppivikoja? Näyttäisi tuollasta 90tkm ajettua peliäkin olevan tarjolla, taitaa olla jo täysi riskibisnes?
Vaihtoehtona myös Transalp, ovat varmaan aika erilaisia pelejä, afrikkalainen ainakin on aika massivisen oloinen. Itsellä pituutta 170cm joten "kamelia" on turha haikailla.
Ajoni tulevat pieniltä ja vielä pienemmiltä teiltä. 300-400 kilsan keikkoja. Maastoon ja kinttupoluille ei ole tarvetta mennä.
Netistä löytyy tarinoita Afrikkalaisista, joilla on ajettu useita satoja tuhansia ilman sen suurempia remontteja eli luotettavuutta löytyy. Itselläni oli yhden kesän -91 malli, jolla oli ajettu yli 70tkm. Koeajoin myös Transalpin, mutta AfricaTwinin teho ja vääntö ovat aivan eri luokkaa kakspäällä kolmen täyden laukun kanssa. Raskaalta se ei tunnu missään tilanteessa, jos vain jalat ylttävät maahan. Ainoa häiritsevä tekijä oli kahvoihin ja jalkatappeihin välittyvä tärinä suuremmissa nopeuksissa.
1993 tuli uusi runko ja parempi painojakauma.tosin varmaan vielä 1994 myytiin vanhaamallia uutena, ainakin 1993.
kyllä alppi on kesy verrattuna afrikaan .
renkaita kumpaankin saa laidasta laitaan.
afrikan vioista en kyllä oo kuullu mitään.
Hieman vanhaan aiheeseen pari kommenttia. Africa Twinissä vääntöä ja tehoa hieman enemmän, mutta huomattavasti jäykempi kuin Transalp, joka taipuu pikkuteillä kuin ajatus mutkiin, kun taas Afrikkaa saa oikeasti käskeä (huom! kommentit koskien 600 alppeja eli ennen 2000 malleja). Alppi jaksaa varmasti täydessä lastissa (3 laukkua takana, tankkilaukku ja kaksi päällä) Afrikan mukana. Huonoin puoli Alpissa on tankin suhteellisen pieni koko (varatankille noin 200 km kohdalla ja tankillisella 280-300 km).