Kovasti kiitoksia Motomarketin sponssitavarasta Sporttibemujen miitissä, oli hienot palkinnot.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
tänään kävin varaamassa erään hondan kyseisestä liikkeestä,palvelu oli hyvää ja kun pyörän hinnastakin sain tingittyä sopivasti,ei voi muuta kuin kehua!
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Menipä akku Rocketista paskaksi talvella. Hommasin uuden halvemman akun joka hapotettiin ja ladattiin asiallisesti. N.50 km ajon jälkeen ei startannut kuin boosterilla. Sain uuden akun veloituksetta. Sama juttu.
Pyörässä on takuu päällä joten soitin Motomarkettiin. Esko pohti vaihtoehtoja ja kehoitti menemään ensin kotkalaiseen Triumph liikkeeseen jonka nimeä varmuuden vuoksi en tässä mainitse, kartoittamaan mahdolliset viat.
*Menin liikkeeseen perjantaina pitkin hampain koska aikaisemmin saamani palvelu oli ollut pääosin ala-arvoista. Kerroin happamannäköiselle omistajalle ongelmani ja kysyin onko aikaa katsoa?. "Maanantaina olisi aika" sanoi omistaja ja häipyi huollon puolelle. Jäin odottelemaan ja omistajan palattua kysyin voisinko jättää pyörän sitten viikonlopuksi tähän liikkeeseen koska tiesin ettei se lähtisi käyntiin. " Sinä et käy täällä muulloin kuin silloin kun sinulla on ongelmia, TYÖNNÄ PYÖRÄSI POIS" sanoi omistaja. Sanoin että olen saanut täällä niin huonoa palvelua, etten ole halunnut täällä käydä. * * *
* *Onneksi pyörä lähti sillä kertaa käyntiin ja pääsin kotiin.
Lisäksi omistaja käyttäytyi epäkorrektisti avovaimoani kohtaan kun hän autolla minua seuranneena kävi myymälässä minua etsimässä.
Soitin uudestaan Turkuun ja hetken ihmeteltyään Esko sanoi, että jos saat pyörän Helsinkiin, he ottavat sen alkuviikolla *mukaan. Näin kävikin.
Perjantaina soitin Turkuun ja selvisi että molemmat halvat akut olivat valmiiksi paskoja. Pyörä starttaa nätisti kunnon akulla. Siiryimme pikavauhtia Turkuun ja takaisin kotiin ja kerkesimme kun kerkesimmekin Susikoskipäräykseen.
Kyllä on ilo sanoa että Motomarketissa oli palvelu ja hinnat kohdallaan toisin kuin tässä kotkalaisessa Triumph kaupassa jonka nimeä en tässäkään mainitse. Lopetan mielummin moottoripyöräharrastuksen kun olen missään tekemisissä tämä liikkeen, jonka nimeä en vieläkään mainitse, kanssa.
*Jouduin tämän jupakan kanssa nyt ajelemaan Kotkan ja Turun väliä, mutta ei se mitään. Tapasin Turussa asuvan poikani perheineen.
Lisäksi vaihdan ensi viikolla Motomarketissa tämän työnnettävän Rocketin uuteen Rockettiin, ettei tulisi näitä työntökehoituksia enempää. *
On eroa kauppiaalla ja kauppiaalla. *
ps. Paskat akut myynyt firma myös toimi asiallisesti ja sain rahani takaisin ilman mitään rutinoita.
kotka *
Kyllä siellä homma pelaa. Harvoja paikkoja, joista uskaltaa ostaa pyörän sähköpostilla (tullut joskus kokeiltua).
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kyllä palvelu pelaa, vaikka kauppoja ei syntynytkään. Asiallista ja reipasta toimintaa!
FZ1-S Varsinainen Suomi
Motomarketista hyviä kokemuksia. Asiantuntemusta ratatouhuihin riittää, ja melkeinpä aina pääsee saman tien huoltoon, jos on jotain akuuttia.
Moro
Bemarikaupat myöskin puhelimitse Motomarketista tehnyt ja hyvin onnistui.
Asiantuntevasta palvelusta täydet pisteet. :-)
Marko
Caponord etv 1000
itse aloittelevana motaristina vaihdoin pienen 500 pyöräni siellä palvelu oli kyllä aivan kympin suoritus..aikaa pari vuotta nyt harkinnassa joku iso bemari ja samaan paikkaan aion palata
Iso peukku Motomarketille
Talliin saapui 800 xc tiikeri ja toimitus niinkuin oli sovittu
ehdottomasti toimivaa kaupantekoa
ja eilen tuli ensimmäinen lyhyt suraus jo suoritettua
-Sujuvasti sorapolkuja pitkin -
Olispas jälleen mukavaa asioida Motomarketissa, kun lähdin takkeja kokeilemaan allright-päivänä. Hyvää ja rentoa palvelua sekä reippaan oloisia myyjiä riittävästi. Ja löytyikin vielä hieno nahkapukine
.
FZ1-S Varsinainen Suomi
Iso + motomarketille Turkkuseen! Homma toimi nopsaan ja kaikki tuotteet oli mitä tilasin ja ehjänä.
Eilen iltapäivällä klikkailin ostaa verkkokaupan kautta sivulaukut kaikkine kiinnikkeineen ja maksoin verkkopankilla.
Tänään kävin paikallisesta matkahuollosta puoleltapäivin paketin hakemassa (aamulla tuli jo viesti paketin saapumisesta)
Tämän perusteella kyllä ehdottomasti tilaan toistekkin tuolta kunhan milloin tulee tarvetta taas sellaiselle mitä sieltä löytyy.![]()
Minkälaisia kokemuksia tuon liikkeen huollosta?
Omani eivät ole kovin hyvät. Mun Triumph Tiger 800 XC:ssä ilmeni niissä esiintyvä tyhjäkäyntiongelma, eli lakkasi käymästä tyhjäkäynnillä. Tuo on tiedossa oleva alihankkijan huolimattomasti valmistamasta komponentista johtuva, eli pitäisi olla helposti korjattavissa. Siispä tilasin ajan paikallisesta liikkeestä (Motomarket) ja kerroin vaivan ja vieläpä korjauksenkin. Töiden vastaanottaja ei ollut kovin vastaanottava korjausvinkkien suhteen, mutta pyörä meni kuitenkin sinne korjattavaksi, kun ei muitakaan ole tietääkseni Turun seudulla.
Kun sitten menin pyörää hakemaan melkein viikon kestäneen korjauksen jälkeen, jouduin palaamaan muutaman sadan metrin ajon jälkeen takaisin, kun moottorin varoitusvalo jäi palamaan, eikä pyörä oikein reagoinut kaasuun, vaan kaasua annettaessa meinasi aina ensin sammua ennen kierrosten nousua. Liikkeessä ei tietenkään ollut ketään asioista perillä olevaa paikalla, vaan kaikki olivat hilpaisseet jollekin kismatkalle ja tulisivat paikalle vasta seuraavan viikon keskiviikkona. Edessä näytti siis olevan toinen viikko ilman pyörää ja kesken parhaan ajokauden. No foorumin ohjeilla onneksi pyörä saatiin itse ajamaan moottorin säädöt kohdilleen, joten pääsin jo seuraavana päivänä ajamaan. Nämä foorumin ohjeet minä jouduin välittämään Motomarketiin, kun heidän mielestään foorumeilla on lähinnä avuttomia tunareita.
Kotimatkalla huomasin vasemman puolen vilkuissa olevan häikkää. Kotona totesin vasemman etuvilkun olevan pimeän. Lamppu oli ehjä, joten eikun koteloita purkamaan, josko johto olisi jäänyt korjauksessa löysälle. Ei ollut löysällä, vaan johdot oli kytkemättä ja nämä oli siis irroitettu korjauksen vuoksi.
Viime viikonloppuna aloin ihmettelemään, kun tankin päällä olevat muovit irvistivät rumasti. Tänään sitten aloin asiaa tutkimaan ja huomasin sieltä puuttuvan kiinnityksistä kaksi ruuvi, jotka pitävät muovit tankin päällä kiinni. Tämä on sikäli kummallista, että noita ruuveja ei olisi tarvinnut edes irroittaa. Toivottavasti ne ruuvit ovat vielä tallella, korjauksesta on kuitenkin jo muutama viikko aikaa.
Kovin hyviä pisteitä Motomarket ei kyllä tämän korjauksen hoidosta saa, vaikka se minulle olikin maksuton takuukorjaus.
Bemariin tehtiin kaks vuotta sitten iso määräaikaishuolto ja vuos sitten vaihdettiin bensamittarin anturi. Molemmat meni niinkuin pitikin mennä eli ei ongelmia.
Majarven, oletkos tarkistanut pyörästäsi, että kaikki osat oli tallella noiden reissujen jälkeen?
Jatkoa tyhjäkäynnin korjaukselle Motomarket liikkeessä Turussa.
Aikaisemmin tapahtunut: Pyörä ei käynyt kunnolla, eikä liikkeessä osattu tehdä asialle mitään, mutta onneksi sain täältä foorumilta avun. Seuraavaksi totesin vasemman etuvilkun olevan pimeänä, johdot oli jätetty kytkemättä. Jonkin aikaa pyörää katseltuani, aloin ihmetellä tankin päällä olevien muovien repsottamista, ne oli jätetty kiinnittämättä tankkiin.
Kaiken tämän jälkeen olen jännittänyt sitä, että mitäköhän sieltä vielä löytyy, kun alan tosissaan purkamaan pyörää huoltoa tai asennuksia varten, valitettavasti jouduin juuri toteamaan, että pelkoni ei ollut turhaEli tänään siis purin tankin ympäriltä kaikki muovit pois, jotta pääsen irrottamaan tankin huoltoa varten. Kun muovit olivat pois, aloin etsimään tankin kiinnitysruuveja, muistelin niiden sijaitsevan tankin takaosassa, mutta ei siellä ollut mitään
Tovin asiaa tutkittuani totesin tankin olevan jo irti ja lisää tutkittuani totesin tankin kiinnitysruuvien puuttuvan kokonaan, onkohan ne siellä Motomarketissa todenneet niiden olleen ylimääräisiä
Vielä en uskaltanut ottaa tankkia pois kun pelottaa, että mitä muuta sieltä vielä löytyyMiksi, voi miksi olin niin tyhmä, että annoin niiden koskea pyörääni ilman valvontaa
![]()
Sanoisin että oletko ottanut yhteyttä liilkkeeseen,varmasti kannatava otos ensimmäiseksi ja sen jälkeen vasta foorumile jos mitään ei tapahdu asian hyväksi.
Mielestäni on reilua antaa liikkeen antaa oma vastineensa ennen suurempia netissä tapahtuvia dissauksia.
Ja en ol kyseisen firman palveluksissa.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Ekalla hakureissulla, kun minulle siis oli ilmoitettu pyörän olevan noudettavissa, jouduin palaamaan takaisin niiden kotikadulta, kun pyörä ei käynyt. Silloin totesivat, että eivät osaa sille mitään tehdä, joten minä laitoin asiasta viestin matkaendurot foorumille, josta sitten löytyi korjausvinkki nopeasti. Liikkeessä suhtauduttiin hyvin ikävästi minuun, kun soitin tästä vinkistä niille ja heillä itsellä siis ei ollut mitään käsitystä siitä mitä pitäisi tehdä. Vinkki oli hyvin yksinkertainen kokeilla ja se vieläpä toimi. Vilkusta en niille reklamoinut, kun olin jo ottanut muovit pois ja johdot olivat näkyvissä, kytkin ne itse. Puuttuvista kateruuveista soitin liikeeseen ja taisi olla itse johtaja, joka vastasi ja totesi heti muistavansa ne pois jääneet ruuvit, kun oli kuulemma itse pyörän kasannut. Sitä kyllä ihmettelen, että jos tiesi niiden jääneen pois, miksi ei viitsinyt niitä laittaa paikoilleen, ei ne niin pahassa paikassa olleet. Olen tämän asian tiimoilta siellä kyllä asioinut ja antanut heille mahdollisuuden. Eikä tässä nyt mitkään vastineet enää auta, se tankki on irti ja sillä siisti. Alunperinkin asenne siellä huollossa oli erittäin ikävä, kun tilasin aikaa korjaukselle ja kerroin vaivan ja tietoni siitä, että kyseessä on tiedossa oleva tyyppivika. Ne ei olleet kuulleetkaan siitä, eivätkä olleet tehneet mitään valmistautuakseen korjaukseen ennen pyörän vientiä, minkä vuoksi pyörä seisoi siellä melkein viikon kesken parhaan ajokauden. Korjaus oli siis hyvin triviaali ja yksinkertainen ja vika oli juuri siinä, missä sen kerroin olevan. Ja sitten vielä oli oli ylijääneet osat kylmästi viskattu jonnekin nurkkaan vaivautumatta selvittämään, että olisivatko ne tähdellisiä. Minusta ennen pyörän luovutusta korjauksen jälkeen vähintä mitä voi tehdä on tarkistaa, että se toimii vähintään yhtä hyvin, kuin ennen korjausta ja että kaikki osat on kiinnitetty. Huomenna menen sitten sinne taas hakemaan ylijääneitä osia, toivottavasti ovat vielä tallessa. Pitää varmaan pyytää, että antavat kaikki loput samalla kertaa, ettei jokaista tartte erikseen hakea.
Itselläni taannoin ollut vastaavia kokemuksia ko. liikkeestä.
Nettiä tutkittuani ja pyörää huoltoon viedessäni kerroin oman veikkaukseni vaivan aiheuttajasta (pyörämallin tyyppivika), mutta sitä epäiltiin, eikä vaivauduttu tutkimaan sen paremmin, vaan keskityttiin mielestäni epäolennaisiin seikkoihin pyörässäni.
Lopulta päätin maksaa "yleisestä tutkimisesta" aiheutuneen suurehkon laskun ja viedä pyörän toiseen merkkihuoltoon, koska Motomarket olisi veloittanut (veikkaukseni mukaan) viallisen osan vaihdosta tuplahinnan "koska merkki on uusi meille ja työ saattaa viedä siksi pidempään" ???
No se vika oli sitten tietysti siinä osassa ja vaihtotyö tuli suoritettua toisen merkkiliikkeen toimesta..
Noh, onneksi ei tarvitse tässä liikkeessä enää asioida, kun pyörän merkki on jo vaihtunut![]()
GSX600F -90 -> ZX10R -04 -> CBR600RR -13