Nyt tulee tällänen newbie-kysymys...![]()
Vaan kun ei ole vielä sitä korjausopasta, niin tiedän avun löytyvän täältä.![]()
Osaisko joku kertoa XJ:n perämutikan päällä olevan pienen "kartion" merkityksestä? Siis siitä, joka on siinä perän yläosassa/päällä oleva ihan kuin jokin avattava "korkki", muttei siihen mikään avain näyttäs käyvän...Kuusiokolo?
Huomasin siitä tippuvan aavistuksen peräöljyä tuossa pikkupyörityksessä...
Olipas sekavasti selitetty, toivottavasti joku tietää mistä on kysymys...
*** mopoton ***
Se on huohotin, eli jos sieltä joskus hiukan öljyä hikoilee, ei syytä huoleen.
Ainaskin Mun Xj 900 vm 1990 toi huohotus "venttiili" huohotti reippaasti kaikilla muilla paitsi Nesteen 80/90 w öljyllä. Bel Rayn öljyt vaahtos ja näytti olevan muutenkin ihan p.askaa(Jose @ Touko. 09 2003,20:49) kirjoitti
Life is too short to drink cheap beer.
Omassa XJ:ssä huomasin *sadekelillä ajettaessa huohottimen päästävän vettä öljyn joukkoon.Öljy tietenkin "maitomaisen" väristä ja vaihdettava pikimmin eli vaihtosuosituksiin ei aina kantsi luotaa sanatarkasti.
![]()
"Morning has broken , blackbird has spoken"
Itse vaihdoin keppijammuihini peräöljyt joka syksy ennen talviteloille laittoa tai viimeistään keväällä liikenteeseen otettaessa. Mobilin 75W/90, muistaakseni. Litran purkista vaihtaa useamman kerran.
Ööh... itseasiassa sen kartion suojana kuuluisi olla sellainen hattu, mikä estää veden pääsyn huohottimesta sisään. Jos sitä ei tullu annettua mukaan, niin se pyörii vielä jossain meikäläisen tallin lattialla...Asia erikseen, miten sen saa pysymään paikoillaan
![]()
.
"THE OVERTAKER GETS THE UNDERTAKER"
Tarttee käydä, kunhan saan pyörän kilpiin...(kawaboy @ Touko. 22 2003,19:36) kirjoitti
![]()
Ja vois ne öljytkin varmaan pistää vaihtoon...
*** mopoton ***
Paljonko siihen perään menee tuota öljyä? Vai pistetäänkös sitä korkkia myöden?(kaasunalle @ Touko. 21 2003,11:29) kirjoitti
*** mopoton ***
Siihen täyttöaukon alareunaan, eli korkkia myöten. 2-3 desiä sinne suunnilleen sitä uppoaa.
Aikanaan kun mulla oli XJ niin laitoin sen suojakupin ja rungon väliin etupuolelle vähän silikonia niin sateella ei viima pääsyt painamaan vettä perään, ja öljyt pysyi mustana.
FJR -17