Tietääkö kukaan onko ultrapesulaitettta, missä voi pestä mp:n kaasuttimet??
Jaa riippuu että missäs päin galaxia.
Oulusta löytynee Diesel Turuselta.
Kiitti vaan, Oulusta se pitäiskin löytyä, mutta ku DieselTurusella on kone rikki..
Oliskohan muualla...missä vaan???
Noilta koneistamoilta voisi kysyä. Kuosmanen??
Jos ei saa ultapesuun kaasareita niin yksi Honda huoltaja kertoi ohjeen:
yksi osa ksyleeniä, yksi osa asetoonia, yksi osa kossua (kossu menee mukavammin kurkusta alas joten voi korvata sinolilla) ja uittaa kaasarin rungot ja tarvittavat osat tuossa liemessä. Itsellä ei ole kokemusta, mutta kuulostaa kovalta liemeltä. Ainakin kumiosat kannattaa siirtää syrjään ja olla muutenkin varovainen. Saahan noita kaasarin liotusliemiä noista merkkihuoltamoistakin....
Tosta ultaäänipesusta on ainakin kahta koulukuntaa - itselläni ei ole siitäkään kokemusta....
Jep. kiitti vinkistä..täytyy nousuviikolla Kuosmaselta kysellä...
Tuo liuos kuullostaa aika rankalta..![]()
Minkälaista mönjää niihin sittaantunut? Olen ainakin putsannut vaan ihan bensalla ja sopivan pienellä sutilla. Kiiltävät on tullut kuin papin ku..i vai oliko se kenkä?(saarap @ Kesä. 06 2003,20:45) kirjoitti
![]()
Ongelma on kaasuttimen sisässä olevissa kanavissa..neulan reiän kokoisissa...niihin kun ei oikein pääse käsiksi.Tukoksia..
Ei huilaa bensa *![]()
Voisi toki yrittää noita valmiita liuotuslitkuja ja paineilmaa. Jokatapauksessa olet näemmä orientoitunut jo purkamaan kaasarit atomeiksi joten jotkut on kehuneet noita valmiita litkuja tehokkaiksi. Paineilmalla varovasti puhaltelemalla voisi saada sködet liikkeelle noiden litkujen kanssa.
Joo sekin on nyt kokeiltu..paineilmaa ja liuotinainetta...ultrapesussakin käytetty...ei ala pelaan..Käyntiin lähtee ja tyhjäkäynti pelaa hyvin..ei kestä kierroksia kuin 5000, sitten kaasarit poksuu..ja kierrokset putoo.
Täytyy taas tuumailla mitäs sitä sitten *![]()
Oletko varma että on kaasarissa? Voisiko olla venat tai sytty? Mulla oli kaasari ongelmat taas alhaisilla kierroksilla (tupsi ja paukutteli putkessa). Sai liikaa ilmaa rikkinäisestä ja kivettyneestä imukurkusta.
Korkeat kiekat viittaisi (IMHO) syttyyn tai sen ajoitukseen. Puola tyypillisesti antaa läpi koreammilla kiekoilla jos on viallinen. Myös joissain vermeissä on ylemmille kierroksille sytytyksen ajoituksen autom. säädin. Jos tuo on särki niin voipa aiheuttaa tomosta. Monesti vanhemmissa mekaaninen hilavitkutin jossain sytytysjärjestelmän yhteydessä.
Jos sulla on kaksi puolainen mopotin niin vaihda puolien herätejohdot ja tämän jälkeen, jos 4 syl kone, 1&4 tulpan johdot 2&3 tulpan jotojen kanssa. Kaksi puolaisessa vermeissä on tyypillisesti 1 ja 4 sylinterit ohjattu yhdeltä puolalta ja taas 2 ja 3 toiselta.
Jos taas kaasari puolelta vikaa etsii niin tarkista että bensaletku ei ole kurtussa mistään, luisti liikkuu säntillisesti, kohot on oikealla korkeudella, suuttimet on hyvässä kunnossa.
Venttiileiden välykset kannattaa myös mitata jos mikään ei auta...
Vaihtelin toissa kesänä bensapumpun, tulpat muutamaan kertaan ja tulpan johdotkin. Koko kesä meni temppuillessa tuollaisten samantyyppisten ongelmien kanssa. Ihan kuin bensaa ei olisi virrannut tarpeeksi. Viime kesänä akku (vuoden vanha) oli talven latauksista huolimatta kuollut. Uusi akku ja - voe'la - pyöräkin oli kuin uusi ! Siihen loppui säätäminen.
vika löytynyt/kautta korjattu
Mopotin toimii ylä-ja alakierroksilla hyvin.vika oli kuitenkin kaasuttimissa.alipainepuolella vuotoa.Kyllä nyt taas kelpaa mopoilla...Kiitokset vinkeistä *![]()