Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    mitenkähän on...pystyykö intikkaan vaihtamaan nokkaketjut levittämättä poskia, esim: uittamalla vanhalla ketjulla. Kone on irti ja pöydällä.
    Kunpäämääräämääränpäänonmääränpäänäpäänmäärämämäär änpää...
    Clymerissä homma tehdään otsikon "Engine Upper End" alla ja siinä konetta ei ole laitettu halki ja poikki. Kuvien mukaan yläpää auki, sivuposket irti ja siitä hommiin.
    Itse en tuollaisia hommia ole vielä tehnyt, joten tämä kommentti vain Clymeriä vilkuilemalla.

Minkälaisia oireita nokkaketjusta tuli?
    Mites muilla kuuluuko 1400:n koneesta se rallatus ajaessa??
    IA:ssa oli jotain juttua ja ilmeisesti se on ihan normaali ääni ko.koneelle.Täällä Oulussa ollaan kuunneltu sitä ääntä useasta koneesta ja kaikki rallattaa.Myös yksi 750 ääntää samoin.Ääni tulee ilmeisesti juuri nokkaketjusta.En kylläkän ole kuullut että kukaan olisi ikinä joutunut vaihtamaan ketjua.Eräs kone oli avattu 80tkm ajettuna ja oli ollut kuin uusi.
    Jep, on eka Intikka kun kuulen että nokkaketju olis vaihtokunnossa. Lisäksi en ole kuullut puhuttavan rallatuksesta, vaan kiihdytettäessä lievästä kolkotuksesta... saatan olla väärässä, mutta tälläinen muistikuva meikäläisellä.

Mun mopo kolkottaa kiihdytettäessä, joskus enemmän ja joskus vähemmän vaikka muuten kone vörkkii kuin enkeli. Kuuntelin samaa sailor4everin Intikasta viime kesänä ja se sama tuttu ääni se sielläkin kolisti kiihdytettäessä (ottaen huomioon sailorin möykkäputket, jotka peittävät alleen lähes kaiken )

Lainaa (Jussi @ Tammi. 18 2004,20:38) kirjoitti
    Clymerissä homma tehdään otsikon "Engine Upper End" alla ja siinä konetta ei ole laitettu halki ja poikki. Kuvien mukaan yläpää auki, sivuposket irti ja siitä hommiin.
    Itse en tuollaisia hommia ole vielä tehnyt, joten tämä kommentti vain Clymeriä vilkuilemalla.

Minkälaisia oireita nokkaketjusta tuli?
    ...no ei siitä mitään oireita tullut, mutta just tuo kiihdytettäessä kuuluva kolkotus vaivasi. Tosin, motukka on kalkatellut jo viimeiset 30000km, nyt ajettu 50000km. *Purin myllyn ja tarkistin välykset. *Kaikki olivatten mitoissaan ja laakeripinnat kuin uudet, eikä syy selvinnyt, jotenka vaikka ketjussa on venymisvaraa vielä 4mm, ajattelin kuitenkin että, josko vaihtasin, kun myllykin on irti.
    *On muuten ensimmäinen vehe jonka puran, josta moottoria ei irroteta rungosta, vaan runko irrotetaan moottorista.
    Kunpäämääräämääränpäänonmääränpäänäpäänmäärämämäär änpää...
  6.  
    Nyt saatat kyllä tehdä sinänsä turhaa työtä, sillä luulenpa että kolkotus ei sieltä sillä poistu. IA:ssa tuosta kolkotuksesta on aika ajoin juttua ja joillakin se kuuluu, joillakin ei (kuulemma) ja joillakin jotain siltä väliltä.

Kone kun on ilmajäähdytteinen/öljylauhdutteinen ja siitä puuttuu ääntä vaimentava vesipeite sekä kaikki mahdolliset katteet, niin joka ainoa ison pytyn kajahdus kuuluu kyllä korviin. Yleensä sitä "vastaan" on lohduttauduttu sillä että se on voima joka siellä ääntelee

Yks millä mun kolina himean vaimenee on kun ottaa pytyn kromiset koristesuojat pois - ne kun tahtoo toimia kaikupohjana ja voimistavat sitä kolinaa jonkinverran.
    Mulla oli ajatuksena ostaa alumiiniset, ylös saakka rivoitetut koristesuojat ja tsekata josko se auttaisi vähän.

Ja paras keinohan on laittaa alle sellaiset putket, että pikkuropinat jää sen jytinän alle

Sinänsä hyvä uutinen tuo sinun purkutuloksesi että itse jätän koneen avaamisen toistaiseksi jos kerran sinunkaan moposta ei löytynyt mitään hälyyttävää! Joten kiitos kun postasit tuon tiedon tänne Luultavasti mielenrauhani palasi ja voin ajella huoleti taas ensi kesänkin ilman pelkoa että mopossa olisi jotain oikeasti vialla.