Onko samalla värityksellä kuin tuo edellinenkin oli?(ek@ @ Marras. 02 2011,16:51) kirjoitti
.
Pohjois-Espanjasta löytyi samalainen kuin aikaisempikin.
Itse asiassa olis yksi ajamaton vielä näköjään Espanjassa:
linkki
Huelva on Sevillasta Portugalin rajalle päin...
Dixi et animam levavi
Huhtikuulla tuli 2011 GSA kaikilla hiluilla, nyt ajettu 20 000 km. Vaihdossa meni xx ja vähän muuta. Nautinnollinen härveli kaikkiaan.
K1200 LT vm. 2005. Tämä on jo toinen LoTja peräjälkeen.
Sitä ennen hyviä jaappanilaisia, Susnaa, Susnaa, Kawaa, Hondaa ja jälleen Susnaa, Yamahaa jne. Prätkällä ajoa vuodesta 1972. Myös museorekkari-IC (Made in CCCP) on tallissa ja toinen tulossa.
Kaikista hyviä kokemuksia, mistään ei ole ikäviä muistoja. Tietyn tyyppiset ovat sopineet kulloiseenkin tarkoitukseen, ikään ja taloudellisiin resursseihinSuosittelen kokeilemaan ja olemaan ennakkoluuloton. Toimii prätkissä ja autoissa, mutta ei välttämättä vaimoissa (kokemusta siitäkin).
Viimeisin Bemari on kallein pyöräni, mutta sopii minulle. Jos on jo 54 v. niin on ylittänyt todennäköisen elinikämediaanin ja voi jo antaa luvan itselleen (viimeistään) nauttia![]()
Ovatko nuo HP2 Sportit teknisesti identtisiä, vuosimallista huolimatta? Käsittääkseni ovat. ek@, oletko sinä huomannut vuosimalleissa eroja keskenään?(ek@ @ Marras. 02 2011,20:54) kirjoitti
.
No en ole muuta huomannut kuin tässä uudemmassa on alakatteessa kahdet läpiviennit pohjassa joillekin ylivuotoletkuille tms. ja niissä letkujen päissä on kovat putket, jotka työnnetään läpivientien läpi. Edellisessä ne kumiletkun päät vaan roikkui alakatteen isosta reiästä. Mitään muuta en ole huomannut. No en ole ehtinyt vielä ajaa kuin 300 metriä, kun talliin koukkasin kadulta, mutta katteet on auki, kun laitoin PCV:n ja Autotunen ja poistin pakoputken läpän servomoottorin. Eiköhän tämä ihan sama mopo ole noita läpivientejä lukuunottamatta. Tänään on satanut, joten ei pääse testaan ja huomennakin vissiin sataa...
Dixi et animam levavi
No pakko olla kolme mopoa, kun kaksi on koko ajan korjattavana.
No tarkemmin katsottuna ei ne loppupäät niistä letkuista mitään kovaa putkea ole. Siinä läpiviennissä on vain pätkä muovia ja taas kumiletkua toisella puolella.
Loppuis vaan tuo ukonilma...
Dixi et animam levavi
Menikö vanha HP2 Sportti vakuutusyhtiölle vai mikä sai siitä luopumaan? Eikös sillä muutaman otteeseen oltu nurin?
Joo, se meni lunastukseen. Täällä on vaan sellainen systeemi, että lunastuksen jälkeen se romu jää mulle. Vakuutusyhtiö katsoo mopolle jostain arvon, vähentää omavastuun ja tässä tapauksessa 1200€ loppuromusta, joka jäi mulle. No aattelin korjata sen, kun ei oikeastaan olisi tarvinnut vaihtaa kuin etukate ja muuten olisi vaan fiksaillut ja maalauttanut. Joku oli nähnyt sen korjaamolla ja teki tarjouksen ja myin pois. Sain vakuutusyhtiöltä ja ostajalta yhteensä joku 600€ enemmän kuin maksoin tästä uudesta, joten ei paha diili.
Sain siis kolme vuotta vanhemman, yli 40 000km ajetun ja kolmesti kolaroidun vanhan mopon tilalle uuden ja siitä vielä maksettiin.![]()
Dixi et animam levavi
Kuulostaa hyvältä diililtä. *Pikkaisen kateellinen kyllä täytyy silti olla..
Retired
Morot.
Nyt on tallissa isogessu, 1200 gsa .07. On vaan mahtava ajella entisen pikkugessun jälkeen, vaikka sekään ei huono ollut, halusin tilavampaa ja meikeläisen mitoille käypäsempää prätkää. Takalaukusta olis tarvis jos kellä semmosta (tuskin) tarpeettomana on..
Terv vote![]()
YES!! "uusi" pyörä on BMW F650GS vm.2000.
Tämä on kesä on tullu oltua ilman pyörää ja kyllä oli jotenkin tuskasta. Hankala olla motaristi ilman moottoripyörää.
Nyt on taas jotakin mitä kiillotella talven pitkinä iltoina ja saa samalla haaveilla ens kesän tulevista mp-reissuista.
Lisäksi saa nettisivuilla surffailla ja miettiä, että mitä laittais pyörään seuraavaksi.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
BMW S 1000 RR 2012. Noudan huhtikuussa. Tähän asti ollut pelkkiä hondia; CB, VFR, XX. Tähän asti pääpaino ollut matkailussa. Pitänee ruveta käymään myös radalla, jottei tule syyllistyttyä ylinopeusrikoksiin.
No niin nyt se on hankittu monen vuoden jahkailun jälkeen. K1100rs -93. Tulispa se vihreä talvi nopeasti.
Tänään kopioin Manuaalin (316 sivua) ja ensi viikolla alkaa kevät huolto.
Viimeksi muokannut: Pemari-Kalle; 09.03.2012 klo 21:00.
Siirrytty jälleen BMW kantaan, K12S, edellinen oli BMW:n klooni, EMW 350 eli R35 vm 1950, tämä vekotin oli siis vuonna 1967 .Eipä tuo paljon ole muuttunut. Logo oli näemmä muuttunut vuosien varrella, EMW:ssä oli samanäköinen logo, mutta siniset sektorit oli punaisia. Johtui kuulemma siitä että E-liike (jos nyt joku muistaa/tietää) maahantoi ja kauppasi pyörää. Halusi ilmeisesti vähän aatteen vaikutusta logoon.
Niin olihan niitä minulla kaksikin, vuosimallia en muista, mutta 1950 luvun ihan alusta. Toisessa oli vaihdevalitsin tankin kyljessä ja toisessa oli pitkä vaihdekeppi suoraan vaihdelaatikon päältä. Sillä vaihdettiin niinkuin autolla, H kaava ja kaikki, oliko 3 vaihteinen, sitä en muista.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Moi, Bemari K 1200 LT vm. 2005, hieno pyörä mun tarkoitukseen. Sitä ennen japseja, viimeksi susna. Ihan hyviä ja luotettavia kaikki. MUTTA, kyllähän Bemari täyttää matkapyörä -ominaisuudet minulle aivan huipusti!!!
Viimein tapahtui FJR -> K13GT SE *
Avattaren vaihto edessä.
Jos sitten tännekin ilmoittautuisi on ollut tuo BMW F650GS Vm2000 jo viime kesästä lähtien muiden lisäksi.![]()
2015- KTM 250EXC-F vm11
2012- TM 125EN vm11
2012- Suzuki DR-Z400S vm01
2011-12 Myyty vakuutusyhtiölle BMW F650GS vm00 http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...hp?f=2&t=25688
2011-12 Yamaha RD125LC vm82
2010-12 BRP Can-Am Spyder vm09
Useampi kesä harrikalla ajaneena vaihdoin kesällä
Uuden r1200gsa:n
Ihan jees laite...
1.4 haetaan RM Heinolta vuosimallin 2004 F650GS. Kovasti polttelis jo päästä lumelle kokeileen mutta se on sitten ens talven juttuja.
BMW F650GS '04
Entiset:
Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
F800ST meni vaihtoon ja kevääksi tulee R1200RT eli merkki ei vaihtunut mutta malli kyllä.
Vieläkin mukavampia kilometrejä kahdelle aikuiselle ja täysille laukuille, luulisin. Kesän jälkeen sen tietää.
Onneksi olkoon hankinnasta, olen itse ajanut kaksi kesää -10 mallilla. Erittäin hyvä matkapyörä ja riittävän nopea ja vääntävä kone, joskaan mikään sporttipyörä. Miellyttävä ajoasento ja erittäin hyvin suojaava. Saksan paanalla pysyy hyvin mukana, ei vemputa eikä tärise vaikka onkin bokseri. Uskoisin, että sait ongelmattoman matkapyörän tuleville vuosille. Iloisia huolettomia kilometrejä. Miska
Pari Bemaria on tallissa.R1200GS ja F650GS.Kumpikin vuosikertaa 2004.
"Huono tie, parempi mieli"![]()
BMW R1100RS
uusi motoristi ilmottautuu. Ostin 11.11.2011 ensimmäisen pyöräni, G650 Xmoto vm.07. kokemusta ei oo vielä kun noin 150km kyseisellä pyörällä. enpä oo odottanu kevättä koskaan näin kovasti.![]()
Hnda CBR 600f vaihtui BMW F800S:ään. Eka bemari pyöräpuolella, autoja on jo jonkin aikaa harrastettu.![]()