F 650 GS Dakar-03 laivasin talvella saksasta ja nyt n.250km myöhemmin olen erittäin tyytyväinen hankintaani.![]()
KTM 950 Superenduro R
Tervehdys
Tässä yksi noviisi ilmoittautuu joukkoon. Mopo on BMW R 1100 S. Kolmatta kautta sillä kohta aloittelen *. * * * * Samalla esittäisin kysymyksen koskien em. mopon korkeampaa plexiä. Mietin vaihtoa, kun alkuperäinen plexi on säröillyt aika rumasti kiinnitysruuvien ympäriltä. Wunderlichin sivuilta löytyi touring-plexi. Miten käy kypärämelun, entä pyörteilyn? Onko kellään kokemuksia?
![]()
Termos vaan kaikille.
Mopoilun saralla aivan rookie, muuten kyllä jo kokemusta mittarissa. Alle hankittuna BMW 650 scarver.
Kovat on ajohalut, mutta ei tällä iällä enää sateessa
![]()
F650 CS pois ja K1200 RS tilalle.
Uusi toimii päinvastoin kuin vanha. Tällä on kiva ajaa yli 80km/h, vanhalla alle. Kokemusta uudesta on kauden ekat 300km eiliseltä (ja vesisateessa koko ajan tietty). Tänään onkin sitten pyörän pesua ohjelmassa...
jeps,
liityn kerhoon tällä klassikolla:
terv r.
![]()
Terve!
F 800S olisi odottamassa ensimmäisiä kilometrejään, kunhan tuo lumipyry vain loppuisi joku päivä.
-uusi tulokas-
Moi,
F800ST (-07) vaihtui uuteen punaiseen GSA:han. F800:lla tuli kymppitonni tosi upeita asfalttikilometrejä, toivottavasti uudella samoin ja kivat sorat myös.
900 km motoilua takana jo toissaviikonloppuna, josta 300 km +4 asteen vesisateessa.
Enduro ESA on hienon tuntuinen ominaisuus.
F 650 CS -02.
Saan pyörän alleni sunnuntaina kun ajan sen Vantaalta uuteen kotiinsa![]()
<p>"Trying is the first step towards a failure" Homer J. Simpson</p>
Terve vaan!
Eilen tuli hommattua tai siis haettua elämäni ensimmäinen pyörä...
BMW F800 ässä.![]()
Iso custom vaihtuu isoksi matkaenduroksi. Uusi R1200GS adventure tilauksessa ja sen pitäisi tulla parin kolmen viikon kuluessa. Eli kromin määrä vähenee ja kuran lisääntyy!![]()
R1200GS Adventure -08
IBA # 21008
IBAF # 785
Tuli 16.4. uusi F800GS ja poistui (jo joulukuussa) F650GS (02). Nyt ajettuna 600 km sisäänajoa ja mukavalta tuntuu![]()
Eilen 26.04.-08 sain alleni ekan bemarini R1150RT vm 04 jo valmiiksi ajettuna 9200 km eli mielestäni uusi.Eilen tuli tehtyä eka retki jolloin matkaa kertyi päivälle 412 km.
BMW K1600GTL
BMW R1200RT
BMW R1150RT
Suzuki AN 400 Burgman
R 850R vaihtuu F800 ST malliin.
Viime kesä ja 9500km vakuutti Bemarin huolettomuudesta ja mukavuudesta. Toivottavasti tuleva pyörä toimii yhtä hyvin!
Tuli muuten mieleen, että moniko Bmw-motoristi omistaa myös saman merkin auton?
Itsellä moottoripyörämerkin valintaan vaikutti myös hyvät kokemukset saman merkin autoista.![]()
K1200RS -01
ja viime kesästä K1200S 15.000 km Suomessa ja Alpeilla. *
Bayerische Motoren Werke rules!![]()
Jorez
Täällä ilmoittautuu uusi naismotoristi
K 1200 S kotoa löytyy. Nyt saatiin matalampi istuin niin ulottuu meikäläisenkin tassut maanpinnalle. Upea pyörä upeine ajo-ominaisuuksineen. Eiku baanalle.
-08 F800 ST sisäänajossa parhaillaan. Erittäin tyytyväinen ollut![]()
daytona 675
f800 st
F650GS -00. Paljon en moottoripyöristä vielä tiedä, mutta keltainen pyörän pitää olla...![]()
Keväällä päivittyi R1200GS -03 rekisteröity,04 malli-> -08 malliin. Et tyytyväinen oon ollut.
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Ko. autoja (vain ja ainoastaan) ollut vuodesta -88. Juuri tästä syystä uuden harrastuksen aloitukseen ei ollut muita vaihtoehtoja. Nyt tallissa majailee 4 autoa (323i Coupe, 325i Cabrio, 318 iS, 318i touring) ja K 100RS ja uusimpana tulokkaana F 650 CS.(jamik @ Huhti. 27 2008,17:40) kirjoitti
Anatooli on ajellu K1200S:llä jo reilut pari viikkoa. Mna kovana ja kivaa on ollu. Ei ollu vanha FZ-1-SA huono, mutta Saksalaisen insinöörin taidonnäyte on jotenkin totaalisen ylivoimainen. Jotenkin on vähän isänmaallinenkin olo kun tuli ostettua kotimainen pyörä.
Ps. Mutta vilkkujen logiikan ihanuuten en usko edes yli 3tkm jälkeen.
Pari viikkoa ollut uusi keltainen F800S, edellinen K100 -84 myyty jo 15v. sitten, joten pitkän tauon jälkeen on ajo vielä vähän "harjoittelua". On kyllä K100:lla ja F800S:llä eroa kuin yöllä ja päivällä, mutta onhan näillä ikä- ja painoeroakin melkoisesti. Toivottavasti toimintavarmuus on uudella samaa luokkaa kuin "ksatkulla".
Pitihän se hankkia. Vanha Bumse K100 RS -84. Ja tietenkin sininen.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
BMW R 1100 RS vuosimallia -93 ja plakkarissa noin 80.000 kilsaa. Hyvin käy ja kukkuuTosin oikeanpuoleinen sylinteri on alkanut tihkua kannentiivisteestään. On menossa korjuulle. Monenmoista eksoottista vikaa olen havainnut verrattuna japskipyöriin. Sama se kyllä pätee eurooppalaisissa autoissa. Pieniä, mutta kiusallisia vikoja, joita ei toden totta japanilaisista löydä etsimälläkään.
Aiemmista moottoripyöristä... voi kamalaa - niitä on ollut paljon. "lepakko suitsasta" aina nimettömään motominarellilla varustettuun trial-pyörään. Kävin koulussa jo 11-vuotiaana 500 Hondan K-fourillaEi, ei yltänyt jalat maahan, mutta olipa sellainen vakikanto, jonka nokasta pienikin saattoi ponnistaa. Eräänkin kerran käytin pyörää vastoin tyyliä endurona, kun piti ajella metsissä poliisia karkuun
Jännin vermeeni ja seikkailuni liitty kuitenkin Ural 650 pärrään. Niitä ei ollut vielä tuossa vaiheessa tuotu sitten Konelan lopettaman maahantuonnin vuonna -72, yhtään Suomeen ja minä toin kaksi. Sain ihan itse käydä valitsemassa syvältä luolastosta kaksi armeijan Uralia, kun vein yhdelle silloisen KGB:n majurille kuudensadan saksanmarkkaa maksaneen Folkkarin Golfin. Pienen askartelun jälkeen ajelin toisella noista uraleista reippaasti yli 20.000 kilsaa. Siinä se sätki, kuin bemunkin kone
Kanadassa ostin Honda Magnan ja ajelin halki koko Pohjois-Amerikan ja toin sitten tuon 4500 dollaria (uutena) maksaneen pyörän Suomeen myytäväksi ja -97 sain siitä liki 60.000 markkaa
Sillä maksoi oikein hyvin kaikki reisun kulut ja taisi vähän jäädäkin. Pärrän saaminen vain oli vaikeaa, koska jos ei Kanadassa ole voimassa olevaa pärräkorttia (Québec ja Ontario ainakin), niin prätkää ei voi edes ostaa... siispä ensin tekeen kirjalliset ja sitten kortti ja vasta sitten kauppaan... Ai, mutta nyt meni jorinoiksi
Bemari on kyllä yllättävä vehje. En ole vielä varma, miten siihen pitäisi suhtautua??? Sen olen jo havainnut, että kaikki siihen maksaa noin neljä kertaa enemmän, kuin nipponin tuotteisiin!
K 1200 S vm.2005 ajossa viikon ja 1300kilometriä.
Hieno on laite.
Mika Lindeqvist
Täytyy hiukan lisätä edelliseen viestiini, nyt lisää Bemaria kipparoineena, että olisi se aika hauska tietää, millainen käyttötarkoitusprofiili on ollut suunniteltaessa R1100RS. EI se ole endurokaan, mutta ei sen paremmin oikein katupyöräkään korkeine painopisteineen. Ihan hyvä satula tehdä matkaa, mutta ei K-mallin väärti. Tuossa taannoin ajelin Hondan DeauVillellä, joka oli matkakäyttöön suunniteltu (kuten varmaan tiedätte), mutta enemmän sitä joutui ohjaamaan kuin tätä Bemaria. Niin ja Lofooteilla särki oikeanpuoleista hartiaa oikein kunnolla. Vaati kolme ylimääräistä lepopäivää, kun lihaspussi tulehtu. No bemarilla olen nyt ajanut 700 kilsaa yhtäjaksoisesti pysähtyen kerran tankkaamaan, eikä samaa kipua tullut, mutta silti käyttötarkoitus on ihmetykseni aihe. Vielä sitten tuon muovin käyttö jokapaikassa! Samperi kun ei saa ees vakio tankkilaukkua kunnolla kiinni, kun magneetit ei tunnetusti oikein kiinnity muoviin. No saahan niitä magneettimetalleja, mutta rumia ne jälkikäteen asennella. Aika persoonallinen moottoripyörä taitaa tämä olla? Saas nähdä kuinka se vie Kreetalle tänä kesänä![]()
BMW K1200LT 2005 *
Tätä ennen ajelin Yamahan FJRää ja Suzukin DL1000 V-Strommia
Pasi