K1200S 2006 jäi käteen Heinolta koeajon jälkeen keväällä.
"Kukas v**tu sä oot?"
-Angus Young-
Uusi (-07) yönmusta K1200S ostettu suoraan Munchenistä BMW:ltä viime keskiviikkona. Jo heti seuraavana päivänä tehtiin 1000km:n sisäänajohuolto (tuli vedeltyä Munchenin ympäri pitkin yötä). Nyt mittarissa 2000km:iä ja meno maistuu! On MAHTAVA pyörä!
PS. EX-pyörä myynnissä (vm. 2004 Kawa ZZR 1200, hp. 11200 euro - kts. nettimoto.com)
BMW K1200GT -03 on ajossa toista kesää.Edellinen K100RS-86, jolla kurvalin 4 kesää. Nykyinen GT on sen verran makea ajoltaan ja näöltään, ettei vaihto ole mielessä käyny. Edes uusi GT ei iske, kun se katteiden muotoilu on jotenkin outo. Ehkä siihen vielä silmä tottuu...
Harri
K 1200 LT -99, 36500km saksantuontipyörä alla ekaa kesää ja toista kuukautta. Alkuun mietin pyörän massaa ja sen hallittavutta mutta itseasiassa pyörä osoitautuikin varsin näppäräksi eikä kaupunkiajokaan ole yhtään sen kummempaa kuin muillakaan pyörillä. Tavaraakin sopii kyytiin ilman erikoisratkaisuja. Olen erittäin tyytyväinen!
BMW F800S, ajettu 5tkm, eilen reilut 600km meni aika mukavasti yhä tutustumisvaiheessa...
R 1150 RT -04, 22 000 km. Eilen vaihtui 900 Diversion tuollaiseen laitteeseen ja onhan noissa hieman eroa. Kerätäänpä loppukesä kilometrejä, sitten voi jo hieman antaa plussia ja miinuksia.
ps. tulipas samalla 100 viestiä täyteen!!
k1200gt -04 vaihtuu maanantaina *(6.8.2007) k1200gt -06 malliin, vaikka on näin ensisilmäyksillä ruma kuin mikä, mutta ajossa tuntuu vielä paremmalta, kuin tuo edellinen, ja kun tuo "kuume" iskee, siitä selviää ...........![]()
![]()
![]()
Pyörät on tehty ................
Tänä keväänä hankittu K12LT vm 2000, aikaisemmat pyörät Helkama mini Gt, Kawasaki 80, MotoGuzzi V75 ja BMW K100LT. Kilometrejä mittarissa vajaa 30.000, joista itse ajettuja viimeinen kolmannes. Mukava matkakumppani muutoin kuin paikallaan.
Eilen sain iskemättömän R1200S kaupasta ulos. Oikeastaan jo viime torstaina, mutta olivat tehtaalla asentaneet perän stefat pieleen. Tuli öljyt kintuille, het lähtiä päiten.
Nyt on pari päivää haettu tuntumaa. Öhlins on tehnyt aika passelin alustan tähän laitteeseen. Uusia ulottuvuuksia on tullut tommoseen joutusaan kruisailuun. Hieno jarruttaa ja hyvin on tassut tiessä kiinni, eikä kiemurtele.
Aiemmat konepyörät ovat olleet Triumph merkkisiä. Nytkin halusin klassista juttua, siksi boxeri.
Tänään kyllä nauroin ajellessa. Tuli välillä semmonen olo, että onkos joku pytty pimeenä, kun tommottis rutkuttaa. Miksi ihmeessä pitää ajaa kahdella pytyllä, kun parempia nelisylinterisiä on keksitty jo ajat sitten. Nooh näillä mennään, rahat meni jo... *eikä kaduta.
Tilastonikkarille tiedoksi.
Poista R 1100 RS -93, nyt löytyy AVK Espoosta.
Vahinko tapahtui 1.7. Landlasbourgissa Ranskassa ja Pohjola lunasti ajokin.
R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
Heinäkuun loppupuolella vaihdoin -07 mallisen FJR:n, jolla ajoin n. 3tkm, -05 malliseen R 1200 RT:n. Toivottavasti tämä toimii.
Vaimo kyllä väittää meidän ajelevan nyt skootterilla mut hyvinpä tuo näyttää kyyti kelpaavan, eikä tuo Bemu tunnu olevan kovin huono peli yksinkään ajella, jos niikseen tulee![]()
arska
Tulin tänään BMW:n omistajaksi 27 vuoden tauon jälkeen. Edellinen oli R75 -74 nyt K100 RS -84. Pieni erikoisuus: Tallissa on toinen myöskin Münchenissä valmistettu, mutta erimerkkinen kaksipyöräinen.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan, No Direction Home
BMW K100 RS
Ducati 900 GTS -79(muumioitu)
Zündapp KS 125 -74 (muumioitu)
Zündapp Bella 200 -58
Yllättävän moni on viestiä tsekannut.
Hyvä homma.
![]()
Mopo vaihtui. Entinen oli K100LT. Merkkiä ei sentäs tarvinnut vaihtaa, mutta R1200gsa vm. 2006 on pihassa. Itä-Suomessa kun ollaan niin mukavan käyttökelpoinen mopo. Tarkemmin itseasiassa eihän se vaihtunutkaan vaan tuli vaan toinen mopo lisää kun entisestäkään en ole vielä hennonut luopua.
Viilataan nyt pilkkua, mutta kaksipyörä-Bemut on tehty vuodesta '69 lähtien Berliinissä (jos sitten eivät ole ulostuneet Aprilian tehtailta).(okie @ Elo. 16 2007,20:00) kirjoitti
![]()
...
Kiitos täsmennyksestä. No, ainakin toinen pyöristä on ns. Münchenin malmia, kuten sanonta kuuluu. Ellei sitäkin joku kumoa. *(Tenere-Heikki @ Elo. 19 2007,15:45) kirjoitti
![]()
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan, No Direction Home
BMW K100 RS
Ducati 900 GTS -79(muumioitu)
Zündapp KS 125 -74 (muumioitu)
Zündapp Bella 200 -58
K1200GT tuli n. kolme viikkoa sitten vm.07 Eka eurotour ajettu vaimon kanssa ja hyvä oli.
Tapeilta paitsi kaffe paussit.
Eilen hankittu R 1200 S -06. Ei pysty vielä 350km ajolla kommentoimaan muuta kun et moottorin ääniä ei tahdo kuulla. No onneksi tärinä välittyy sopivasti käsille niin tietää että on käynnissä. *
![]()
Yksi kesä Suzukin V-Strommilla takana ja on alkanut kiinnostaa nämä BMW KxxxRT, LT ... matkapyörät vaimonkin innostuttua istumaan kyydissä. Olisko joku luopumassa hyvästä Bemusta ja kiinnostunut ottamaan tätä 06 10k ajettua 06 Strommia vaihtoon, koska tämä on hyvä aloittelijan mopotti. Privaa jos löytyy kiinnostusta.![]()
GTR 1400
Monta vuotta kustomiraudoilla tuli ajettua; nyt hetken mielenhäiriössä(?) vaihdoin 07 1200 GSA:han, jolla on tämän kesän aikana runsaat 8000 päristelty. Sekä pyörä että kuski rupeavat pikkuhiljaa olemaan sisäänajettuja ...
R1200GSA '11
PÄIVITETTYJÄ TILASTOTIETOJA:
uusia pyöriä 43 kpl, muutamia pyöriä poistettu.
listalla on tällä hetkellä 276 Bemaria.
R-malleja 136 kpl
K-malleja *97 kpl
F-malleja *42 kpl
HP-malleja 1 kpl
Sportteja (S, RS, ST) on 83 kpl
Matkapyöriä (LT,RT,GT) on 69 kpl
Enduroita (GS) on 65 kpl
"peruspyöriä" ( R ) on 52 kpl
Customeja ( C )2 kpl
Tilastoharha korjattu, muutama F650GS oli peruspyörien joukossa.
Seuraavia pyöriä on toimitettu vähintään 10 kappaletta:
R1200GS(A) 31kpl
K1200S 19kpl
K1200LT 18kpl
K1200RS(vanhempi malli) 12kpl
R1150GS(A) 12kpl
R1150RT 12kpl
F650GS(DAKAR) 12kpl
R1100GS 11kpl
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Morjes kaikille
Homma alkoi keväällä 2003 saksasta tuodulla F 650 GS:llä (vm. 2000). Oli sopiva laite palauttamaan mieliin kuinka homma toimii, tuon mopoajan jälkeen
*
Ja toimihan se, ehkä liiankin hyvin. Eli halu kasvoi soralta myös matka-ajoon ja sen seurauksena syksyllä 2004 vaihtamaan laite R 1200 GS:ään (vm. 2004). Tuolla laitteella sitten koluttiin sorateitä, hieman myös hiekkakuoppaa ja tyttären kanssa saksanmaan kyläteitä.
*
Ekavuoden pyörässä oli vakiovarusteena lastentaudit. (Akun tyhjeneminen oudosti ja usein, varashälyttimen katoaminen "väylältä").
Tuon saksassa kiertelyn seurauksena tuli halu siirtää liikkumisen painopistettä matka-ajoon, joten 2006 alkukesästä *K 1200 GT (vm 2006) alle. Mukava pyörä, esim. E.S.A toimi hienosti. Tällä tuli retkeiltyä suomessa ja euroopassa yksin ja kaksin. Hyvä ajaa yksin ja kaksin, niin ainakin luulin.
Tässä sama juttu, eka vuoden pyörässä lastentaudit mukana. Lähellä Innsbruckia parkkipaikalla pyörä kiepsahti oikealle kyljelleen, ei omalla painollaan vaan hitaasti mutta kuitenkin. Tällöin kytkimen nesteletkun liitin murtuu moottorinpuoleisesta päästä, kate painaa sen nätisti poikki. Pyysin Innsbruckin BMW-huoltokaveria informoimaan tästä tehdasta, kaveri naureskeli ja sanoi niiden jo tietävän. Uusissa on kuulemma kolo katteessa estämässä ko. ongelman.
*
Samalla reissulla Hannoverissa EWS esti ajamisen, siitä selvittiin vastaanottimen antennin vaihdolla. *
Kyseiset ongelmat lähentää kuskin BMW Munchenin 24h päivystykseen, joka kylläkin toimii aivan ok. Mutta voi sen loma-ajan muutoinkin käyttää.
Seuraava askel lähti siitä, että tuli pariin otteeseen kokeilua Pozon LT:tä. Noiden kokeilujen jälkeen myös totesin, että jos matka-ajoa tulisi harrastettu enemmän, niin LT olisi sopiva pyörä siihen.
Joten tunti sitten parkkeerasin talliin uuden *K 1200 LT:n.
Sekä matka-ajossa, että kaupungissa se tuntuu helpommalta hallittavalta vaikka painoa on enemmän, lienee nuo kilot alempana (kuten itselläkin).
Tästä mallista lienee lastentaudit karsittu vuosien saatossa.
Loppuun voin todeta, että kaikki nuo mallikokeilut on tehty vaimon "luvalla". Jatkossa lupalappua ei kannata kysellä ainakaan ennen vuotta 2011.
Voisihan sitä osata päättää jo eka kerralla...
t. Hande_X
BMW K 1200 LT. Ostettu Rovaniemeltä uutena toukokuussa 2005.
Ensimmäinen moottoripyöräni v. 1981 oli BMW R 600 vm. 1973.
Seuraava v. 1987, BMW R 80 RT vm. 1978.
Sitten v. 1989 BMW K75 vm. 1986.
Kesä 1991 ilman pyörää, jonka jälkeen v. 1992 uusi BMW K 75.
V. 1999 uusi BMW *R 1100 RS.
V. 2000 uusi BMW *R 1100 RT.
V. 2003 uusi BMW *R 1200 CL (lievä pettymys).
V. 2005 sitten nykyinen pyörä K 1200 LT.
![]()
![]()
BMW K1200LT -01
Edellisiä,hmm honda cb500,cbr1000,wanha goldwing 1200,kawasaki zzr 1100,honda blackbird,hayabusa,kawa zzr 1400 ja nyt yllämainittu keijukainen![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Blackbird vakuutusyhtiölle => K1200S tilalle.
Oon vielä sen verran huonossa kunnossa, etten koeajolle päässy, mutta keväällä sitten
Aikaisemmat pyörät
ZZR-600
Z6R
GSXF-750
Blackbird 1100XX
Nyt 2000km ajettu, uutena hankittu kiiltävän musta K1200LT
Aikaisemmat Honda 600 Shadow -98, Yamaha Drag Star 650 -00, Honda 1300ST PanEuropean-05,K1200LT-05 ja nyt siis toinen peräkkäinen matkahärkä.
" Errare humanun est! "