Tänä keväänä (siis 2004) toteutin 30-vuotisen haaveeni kun vaimon sitkeä vastustus pyörähankintaa kohtaan oli hiipunut asteelle "tee mitä lystäät". Tein siis mitä lystäsin ja ostin uuden K 1200 LT:n ja mammakin on jo saatu kyytiin pariin otteeseen.
Tässä lähes viidenkympin iässä sitä panee etusijalle pyörän mukavuusjutut ja kun kesäisin joutuu / saa yhdistää huvin ja hyödyn eli ajamaan työn puolesta ympäri Suomenmaata, niin en edes vakavasti harkinnut kepulimpia koneita.
Juu juu, kyllä tämä on on aika kolossi ekaksi pyöräksi, mutta kohta on jo kolme tonnia matkamittarissa ja vain kerran pyörä kupsahti nurin neitsytmatkallaan erään ruokapaikan pihassa. (Onneksi oli auttavaista yleisöä kampeamassa sitä pystyyn...)
Ihan kylmiltäni en sentään tällaista pyörää hankkinut, ajoin 2000-mallisella LT:llä viime kesänä parin sadan kilometrin reissun ja palautin pyörän kolhimattomana omistajalleen.
Ihmisillä on tapana aina puolustella tekemisiään / ostoksiaan enkä minäkään siinä suhteessa mikään poikkeus ole. Pyörä on kyllä mahtava ajaa ja varsinkin tämän vuotiseen tehdyt muutokset (lisää tehoa, paremmat valot, etujättöä lisää jne) eivät kokeneimpien motoristien kommenttienkaan *mukaan pyörää pahentaneet. Minullahan ei ole vertailukohtia...
Ainoa rutinan aihe on hirveä takatuuli, joka muodostuu pyörällä tuulilasi ylhäällä ajettaessa. Tästä olen jo neuvoja kysellytkin tämän saitin varustefoorumilla. En ole oikein tajunnut miten tarkkaan tämmöisessä pyörässä kaula ja erityisesti niska on suojattava, jos haluaa välttyä reumatismilta. Kerran käytin villkaulahuivia ja vasta sen avulla tajusin mistä tuuli oikein puhaltaa. Kaulahuivi nimittäin sojotti suoraan eteenpäin moottoritievauhdissa! Nyt olen tukkinut kypäräni takatuuletusverkon ja sullon windstopperin kypärän sisään ja olo hieman helpottaa.
No jaa, lipsahti vähän asian sivuun tämä horina, pyörää ja vuosimalliahan tässä jo yli vuoden ikäisessä gallupissa kyseltiin.
Siis: K 1200 LT -04 "Dark Graphitane" *
t. pozo
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Päivitetäänpä taas vaihteeksi pyörälistaa.
19 uutta pyörää tullut listalle edellisen listan jälkeen (11.2.2004).
R malleja * * *43kpl
K malleja * * *24kpl
F650 malleja * 8kpl
C1 malleja * * *1kpl
Yhteensä * * 76kpl.
R65, * * * 1981 C1 200 ex.2003
R65LS, * *1984 * * * F650 Fun,1995
R80, * * * 1989 * * * F650, * * *1995
R80GS, * *1989 * * * F650, * * *1996
R80RT, * *1983 * * *F650, * * *2001
R100, * * *1982 * * *F650 GS Dakar, 2001
R100, * * *1982 * * *F650, * * *2002
R850R, * *1997 * * * F650SE, *2000
R850R, * * 2000 * * F650CS, *2004
R850R, * * 2001
R850R, * * 2001 * * K75, * * * *1989
R850R, * * 2003 * * K75"RS", *1987
R1100GS * * * * * * * K100, * * *1986
R1100GS, 1998 * * *K100RS
R1150GS Adv. * * * K100RS, * 1990
R1150GS * * * * * * * K100RS, *1990
R1150GS, 2000 * * *K100RS, *1994
R1150GS, 2000 * * *K100RT, * 1985
R1150GS, 2000 * * *K100LT * *1990
R1150GS, 2000 * * *K100LT
R1100R, * 2000 * * *K100LT, * 1986
R1150R, * 2001 * * *K100LT, * 1986
R1100RS * * * * * * * K100LT, * 1987
R1100RS, 1993 * * *K1100LT, 1995
R1100RS, 1993 * * *K1200GT, 2003
R1100RS, 1994 * * *K1200RS, 2000
R1100RS, 1996 * * *K1200RS, 2001
R1150RS, 2002 * * *K1200RS, 2001
R1150RS, 2002 * * *K1200RS, 2001
R1100RT, 1996 * * *K1200RS, 2002
R1100RT, 1998 * * *K1200LT, 2000
R1100RT, 1999 * * *K1200LT, 2000
R1100RT, 1999 * * *K1200LT, 2001
R1100RT SE, 2000 * K1200LT, 2004
R1150RT, 2002 * *
R1150RT, 2003
R1150RT, 2003
R1150RT, 2003
R1100S
R1100S, * 2000
R1100S, * 2000
R1200C, * 1998
R1200C, * 2000
KIITOKSIA ILMOITTAUTUNEILLE!
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
...R1100 GS -96
H-D Sportster Bobber kyhäelmä, enemmän säätöä vähemmän ajoa
Hei eikö muka ole yhtään 04,sta R1150RT,ä?
Mulla on![]()
Tein juuri kaupat. Custom-Kawa vaihtuu R 1100 GS -enduroon![]()
Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä ...
Tuli toinen pyörä talliin: K1200RS vm.2003. Vanha R1200C vm.2000 vielä myös käytössä.![]()
Dixi et animam levavi
omistan r 1150 rt vm.2001
ajettu 32000 km,suomipyörä,huoltokirja on.
mahtava peli heittää pidempää lenkkiä kahta päälisin.
terv.kemppis
Jotta bemari sarja tulisi täydelliseksi, kun näyttää yhteenvedosta puuttuvan:
Peli on R1200GS, vm. 2004. Minulla ollut hainäkuusta saakka. Ajettu n. 5000 km.
Kolmas Bemarini, edellinen K1200RS, puna-harmaa, ja sitä edellinen K1200LT, ruskea.
Kaikki palvelleet sen hetkistä pyörätarvetta hyvin. Myös tämä uusin tulokas vaikuttaa kivalta peliltä ja on hauska ajaa.
Mun ensimmäinen boxeri.
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
K 1200 RS -98
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Kattos vaan, onnittelut(Mikk@ @ Marras. 26 2004,20:05) kirjoitti
Kawan jälkeen kaikki on positiivista, jopa pemari![]()
Listasta näkyy vielä puuttuvan vähän harvinaisempi bemari, eli:
BMW K1. Ajettu 105000 km ja ainakin samanverran edessä. Käy ja kukkuu kuin sveitsiläinen laatukello.
Toki hieman modifioitu matkakäyttöä ajatellen:varustettu K100 RS:n peräosalla ja sivulaukuilla.
Ei vanha vittuile, vanha neuvoo.
Syksyllä saapui Saksasta K75S -87, mittarissa n. 45 tkm.
Pitihän tuota päästä kokeilemaan siirtoluvalla ennen talvi-
unille laittamista. Makealta maistui, moottorin käytös hyvin
sähkömoottorimainen, valitettavasti vinkuva äänikin.
Kytkin sopivan tunnokas ja vaihteet sujahti ylöspäin
hienosti, mutta pienempää pykälää polkiessa oli kankeutta
rataslootassa. Vilkkukytkinten käyttö vaatii myös totuttelua.
Hieno ajettava maantiellä. Tulispa pian kesä...
![]()
Toinen puimuri onkin jo listalla, mutta laitetaanpas nyt se toinenkin, ompahan sellainen jota ei tuossa listalla näy vielä olevankaan: R26, vuosimallia 1960.![]()
- life is too short to drink bad wine -
R 1100 S -01. Edellinen mopo Yamaha FZR 1000 -87.
Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
Parempi myöhään ku ei sitten ensinkään...
Eli Hämäläiset palaa jatkosodasta, ja ilmottautuu Bemarin omistajaksi.
Vuodesta 2000 on ollut GS malli. Uutena ostin, ja taidan pitää niin kauan kun nyt pyörää tarviin......siis pitkään.
Siis 1150 GS vm. 2000.
![]()
Mene siitä ali,mistä aita on korkein.
Mulla on F650 Dakar, myöhään syksyllä ostettu.
BMW-klubilla on tosiaan aika hiljaista. Mä kysyin sieltä olisko suomessakin mahdollisuuksia lähteä porukassa vaatimaan halvempia vakuutuksia niinkuin ruotsissa(BMW-täysvak. täysvuosi 1070kr). On vaikeeta...sieltä vastattiin, mutta olisko ihan mahdotonta? Suomen vakuutusmarkkinat ovat nykyään vapaat, pitäis vain kilpailuttaa yhtiöt.
Olen ajanut sekä uuden R1200GS:n sekä vanhemman R1150GS:n, jonka pidin paljon hauskemman ja helpomman pitää tasaisessa sladissa sorateillä, korkeamman painonsa huolimatta.onko asia todella näin, vai onko tottumiskysymys?
Odotellaan tässä uutta pyörää R1200GS tulevaksi maaliskuussa, hakivat eilen vanhan pyörän pois. Kaupat tein Kuvan MP-palvelussa, jossa homma toimi kaikilta osin OK. Yritin ostaa pyörää aluksi pääkaupunkiseudulta, mutta en saanut tarjousta..., näin lienee käynyt muillekin. Pyörän esittely liikkeessä Mototrip Oy sujui hyvin, esittelijä selvästi tunsi tuotteensa.
Hieman huolestuttaa nuo huhut kardaanivioista, joita lieneee esiintynyt vuoden 2004 malleissa, mutta toivottavasti ne on jo saatu korjattua! Kiinnostaisi tietää, mikä siinä kardaanissa oikein on ollut vialla?
Mulla on 1999' 1100S, ostettu 01/2004 kilometrejä nyt 82000..........kaikesta huolimatta
Pitäisiköhän se mun K1200RS vm. 2003 poistaa listalta. On vielä mun nimissä, mutta mennyt liikkeeseen vaihdossa jo viime vuonna. Uusi tulossa K1200S ....
Dixi et animam levavi
Onnea vaan. Hyvän pelin olet hankkinut. Mulla 1100S 2001 ja 70000 km murheitta.(Garba @ Tammi. 27 2005,13:46) kirjoitti
Kumminkin
-Lusikka soppaan.Ajelen BMW R100R:llä.Sopii hyvin huonon itsetunnon kohentajaksi?!?!
En ehkä aivan kirjaimellisesti kuulu vielä ryhmään, mutta K1200S on tilattu jo viime vuonna, joten ainakin pian olen omistaja...![]()
- Rajatonta Voimaa! -
100 pyörän raja on ylitetty!!!!!!!!
Flat-twin oli 100 ilmoittautuja!
24 uutta pyörää tullut listalle edellisen listan jälkeen (28.5.2004).
Tommykin hyväksytään jo listalle vaikka pyörä ei olekkaan vielä kotona.
ek@n K1200S pyöräkin on lisätty listaan
(K1200RS-03 ei edes ehtinyt listalle)
R malleja * * *58kpl
K malleja * * *32kpl
F650 malleja *10kpl
C1 malleja * * *1kpl
Yhteensä * * 101kpl.
R26, * * * 1960 * ** * * *C1 200 ex.2003
R65, * * * 1981 * ** * ** F650, * * * 1994
R65LS, * *1984 * ** * * F650 Fun, 1995
R80, * * * 1989 * * ** * *F650, * * * 1995
R80GS, * *1989 * * ** * F650, * * *1996
R80RT, * *1983 * * * ** F650, * * * 2001
R100, * * *1982 * * * * *F650 Dakar
R100, * * *1982 * * * * *F650 GS Dakar, 2001
R100R * * * * * * * * * * *F650, * * *2002
R850R, * *1997 * * * * *F650SE, * 2000
R850R, * * 2000 * * * * F650CS, * 2004
R850R, * * 2001 * * * *
R850R, * * 2001 * * * * K75, * * * *1989
R850R, * * 2003 * * * * K75C
R1100GS * * * * * * * * *K75S, * * *1987
R1100GS * * * * * * * * *K75"RS", * 1987
R1100GS, 1996 * * * * K100, * * * 1986
R1100GS, 1998 * * * * K100RS
R1150GS Adv. * * * * * K100RS, * 1990
R1150GS * * * * * * * * *K100RS, *1990
R1150GS, 2000 * * * * K100RS, * 1994
R1150GS, 2000 * * * * K100RT, * 1985
R1150GS, 2000 * * * * K100RT, * 1985
R1150GS, 2000 * * * * K100LT * *1990
R1150GS, 2000 * * * * K100LT
R1200GS * * * * * * * ** K100LT, * 1986
R1200GS, 2004 * * * * K100LT, * 1986
R1100R, * 2000 * * * * K100LT, * 1987
R1150R, * 2001 * * * * K1
R1150R, * 2001 * * * * K1100LT, *1992
R1150R, * 2002 * * * * K1100LT SE, *1995
R1100RS * * * * * * * * *K1200GT, *2003 * * *
R1100RS, 1993 * * * * K1200RS, *1998 * * * * * * * * * * * * * *
R1100RS, 1993 * * * * K1200RS, *2000
R1100RS, 1994 * * * * K1200RS, *2001 * * * * * * * * * * * * * *
R1100RS, 1996 * * * * K1200RS, *2001
R1100RS, 1996 * * * * K1200RS, *2001
R1150RS, 2002 * * * * K1200RS, *2002
R1150RS, 2002 * * * * K1200S, * 2005
R1100RT, 1996 * * * * K1200S, * 2005
R1100RT, 1998 * * * * K1200LT, *2000
R1100RT, 1999 * * * * K1200LT, *2000
R1100RT, 1999 * * * * K1200LT, *2001
R1100RT SE, 2000 * * K1200LT, *2004
R1150RT, 2001
R1150RT, 2002 * *
R1150RT, 2003
R1150RT, 2003
R1150RT, 2003
R1150RT, 2004
R1100S
R1100S, * 2000
R1100S, * 2000
R1100S, * 2001
R1100S, * 2001
R1200C, * 1998
R1200C, * 2000
KIITOKSIA ILMOITTAUTUNEILLE ja
ONNEKSI OLKOON UUSILLE PYÖRÄN OMISTAJILLE!
LÖYTYISIKÖ LISTALLE KLASSIKOITA?
KUINKA VANHOJA BEMAREITA SUOMESTA JA .ORGGILAISILTA LÖYTYY??
TÄLLÄ HETKELLÄ R26 VM.1960 0N VANHIN PYÖRÄ.
PISTÄKÄÄ PAREMMAKSI.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Bmw K1200 Re
Em pyörällä ajettu elokuusta 98 , nyt mittarissa 51 tkm. Virtalukko vaihdettu heti alussa kosketushäiriöiden takia, ei muuta häikkää. On käyty Englannit, Euroopat ja Skandinavia. Muuta valittamista ei ole kuin että ei oikein löydy mitään vikaa. Ajoasento, pleksi, yms. säädettävissä matkan - ajotavan yms. mukaan. Eriinomainen pyörä.
Meninpäs kuitenkin vaihtamaan, noutaja hakee K:n tallista ensi perjantaina, uusi S tulee tilalle.
Miksi ? Vaihtelu virkistää ja tulee Aina halvemmaksi kuin vaimon vaihto !
K 1200 LT vm. 2004. Kuka hel*****tti om vienyt mun nimeni. Mää oon ollut Pomppe jo 47 vuotta.![]()
Same shit, different day.