Jep jep.
Vajaa 2 vuotta ajelin ensin R1200C:llä (vm98) ja nyt reilun kuukauden on ollut alla R1200CL (04/05).
Mä olen sanonut, että toi on C:n ja LT:n salainen rakkauslapsi. Hidasajossa on hieman kömpelö mutta heti kun saa vauhtia edes sen 20km/h niin sen jälkeen meno maittaa kivasti.
Siinähän on kaikki normi BMWBOXERI-ominaisuudet,mutta ajoltaan sen verran omintakeinen,että suosittelen pitkää koeajoa,ennen ostopäätöstä.Huomiota se herättää,kun josssain liikkuu ja leppoisa ajettava.Tapit aika edessä ja matala istuinkorkeus,korkea tanko,tuuli ottaa hyvin.Laatikko aika kankea.Huonosti soveltuu kaksi päällä ajoon.
Ei voi sanoa,että mitään moitittavaa tekniikan puolesta,pomminvarma pokseri,tuppaa vähän syömään öljyä ja savuttaan startatessa.,kun ei ole keskitukea.Helppo huoltaa.Jos tarvii jotain tuon mallin pesikaaliosaa,hankalampaa löytää.
(Itsellä siis hoidokkina tuollainen ja ajan aika paljon sillä ja huollan sen myös)
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Hondamies vaihtoi tallia. Viikon verran hallussa on ollut upouusi BMW R 1200 RT ja hyvältä tuntuu. Edessä (toivottavasti) huolettomia kilometrejä pitkin ja poikin.
Zaska
Pemarit lisääntyy, eli koosatasen kaveriksi hommattu '98 F650 Funduro.
...
Viime talvena tuli hankittua vm -02 R1150RS ja tänään samaa vuosikertaa oleva Gessu. Mikähän minuun on mennyt nyt!
R1150RS(02), R1150GS(02)
Keväällä tuli hankittua K12R ´07 piiitkän tauon jälkeen, kaikki samassa paketissa keppi, naku & riittävästi Woimaa![]()
Vaihdoin ison Burgerin juuri r1200rt:en ja kyllä on ajatukset vaihdosta vielä aika kaksjakoiset tosin vasta uudella pyörällä ajettu viikossa 1k .
Kyllä iso Burgman tuntuu vielä aivan ylivertaiselta matka-ajossa verrattuna tuohon "uuteen " 2010 Bemuun.
Burgerilla tuli ajettua kaks päällä vkl:na helposti 1500 km reissu eikä paikat väsyneet.
Taikka vuosi tasan vuosi sitten ajoin viikonlopun aikana Suomen melkein päästä päähän ( Lohja-Nuorgam-Lohja), eikä edes perse puutunut.
Vanha oli hiljainen ja mukava, jopa suojasi paremmin ajossa jopa emäntä moitti vaihtoa ja totesi ettei muuta hyvää ole kuin
lämmin jakkara.
Tiedä sitten onko vain hankala luopua vanhasta ajokista vai kuinka se menee.
Vuosia automaatilla ajaneena oli helvetin noloa sammuttaa pyörä melkein joka toisessa risteyksessä, mutta kyllä se nyt alkaa jo mennä jotakuinkin.
Kaveri tosin epäili että saattaa pyörässä olla tosin kevyen puoleinen vauhtipyörä joka vaatii totuttelemista ?
Mutta jos vanhat merkit paikkansa pitävät tulen tälläkin ajamaan 20 000km vuodessa ja kehun pyörääni niinkuin aina ;-).
Hyviä syys-ajoja/kelejä kaikille.
Terveisin JHLohja
Taittuu se matka burgerillakin.;-)
Tuli ostettua viime syksynä siisti ja vähän ajettu vm -92 K1 ja näin 30:n vuoden pyörättömyyden sekä 5000 km jälkeen pyörä tuntuu melko modernilta vehkeeltä! Hyvä on ajella ja pitkältä tuntuu tuleva talvi.
Moi!
Eilen tuli haettua eka Bemari talliin. R1150GS vm. 2000 ajettu 72000km. Eilen eka koeajo hieman lumisella soratiellä. Olihan ajo erillaista kuin entisellä pyörällä, joka oli Honda FX650 Vigor. Tulis vaan kevät äkkiä.
jouni![]()
Yhteiselo 99 mallisen K 1200 RS:n kanssa vaihtui 2013 kesän alussa K 1600 GT:een. Nyt siihen olen ajanut jo 22000 km sisältäen yhden 7000 km:n alppireissun. Toiseksi pyöräksi nuorison käyttöön hankittiin viime syyskuussa 2014 mallinen F 700 GS. Vanha K 1200 RS oli todella mieluisa alppikumppani, mutta pystympi ajoasento on ollut paikallaan pitkillä matkoilla. 700:sta omaa ajokokemusta puolen Suomen verran osittain jääsohokelissä ja on pelkästään positiivista sanottavaa hallinnasta ja aerodynamiikasta sekä moottorin vääntöominaisuuksista.
Heips!
Ilmoittaudun nyt vihdoin itsekin ylpeäksi BMW kuskiksi. Kesällä -14 tuli hommattua S1000R, sitä ennen Hondan Hornetilla tullut harjoiteltua ajelemista. Vaihdon jälkeen matka taittui paljon leppoisammin ja nyt taas kevättä odotellessa. Kiusasin itseäni ajamalla MP-messuille pyörällä ja polte ajaa lisää on tuskallinen!
Täällä kans yksi oululainen naisbemarisri. Kyseisenmerkin kans elämää jo useampi vuosi. Edelliset mopot on ollu 650 gessuja.
ja nyt kolmas kesä 1200 gessulla. Mukava on ollut yhteinen taival.
Pitänee ilmoittautua joukkoonsynkkään! Ei vais'kaa! Tuli toissa syssyn ostettuu vm k5 k1200 rs!Tutustumista tuli harjoiteltuu ekatalvi mukavasti tallinlattial maaten.Suuret kiitokset Pekka Vee,Pozo,Cad,Särkkä+kaikkien muiden kertomuksist huoltohommist! .
vide Mc Huurus meinas unohtuu!
![]()
Viimeksi muokannut: Pamari; 02.03.2015 klo 23:04. Syy: mc Huurus
Uusi BMW omistaja ilmoittautuu, S1000RR ostettu pari päivää sitten.
Viikon päästä saan pelin talliin ja odottelu alkaa....
HEP, uusi bemaristi ilmoittautuu!
Tuli tuossa vaihdettua hoodeen sportsterin tilalle Bemarin K-malli, koska customiajat nuorelle klopille ovat vasta edessäpäin, tehoakin pitäisi saada lisää jne... Varsinkin kun kortti päivittyi syksyllä isoon A:han.
Pyörähän on siis K100RS vuodelta -91.
Hieno pyörä on, sitä ei voi kieltää. Rullattu rapiat 80tkm, joten huolettomia kilometrejä luultavasti edessä. Värinä musta-turkoosi, eli katteet mustat turkooseilla straipeilla, sama teema jatkuu sivulaukuissa sekä vanteissa, joista jälkimmäiset tosin kokonaan turkoosit.
Ilmeisesti joku tehtaan erikoisväritys? Näin ed. omistaja kehui.
Suuresta rakenteluvimmasta johtuen etukatteet jo laitettu navetan perälle varastoon, uusi etulamppu vaihdettu ja myöhemmin tarkoituksena olisi peräosaston sipistelu kahveekilpurimaiseen kötöstykseen, joka saanee tosin odottaa talvea 15/16.
Ongelma tällä hetkellä on käyntiosastolla - hyvin lähti käyntiin kyllä, mutta kierroksia ei ota kunnolla, ts. röpöttää aika lailla. Ryypyllä, tai siis käsikaasulla ei erityistä vaikutusta käyntiin. Tankissa on vissiin pienkonebensaa, voiko vaikuttaa käyntiin noin olennaisesti? Tulpat vaihdoin jo, tummuneet olivat. Vielä en ole saanut aikaiseksi tyhjätä tankkia ja koittaa käyntiä uusilla tulpilla ja bensoilla.
Olisiko kanssabemaristeilla vinkkejä mistä etsiä käyntiongelmaa? Tuskin mistään isommasta ongelmasta on kyse, sillä myyjä ei mitään maininnut tällaisesta, itse oli viime kesän ongelmitta sanojensa mukaan ajanut.
PS. Eka viesti .orggiin![]()
BMW K100RS -91
Taikka kolarikorjattu ja maalattu ihan miu mau mukkaan.
Ei kait tonninen kone millään pienkonebensalla käy?
Tosin, luulis että kävis laihalla, eikä rikkaalla, kuten nyt näyttää tekevän. Ruiskussa vikaa, kallista?
Ja siitä päästäänkin viimiseen:
Juu, en minäkään ole koskaan myynyt viallista laitetta eteenpäin.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
No joo, voihan tuo olla maalattukin uudestaan, ei sen väliä. Vaikuttais vaan alkuperäiseltä väriltä.
Niin, tankkiin oli laitettu pienkonebensaa vissiin talvisäilytyksen vuoksi. Tyhjäkäynnissä ei tosiaan oo mitään vikaa. Voihan tuo bensasuodatinkin olla tukossa.
Sattuisko kenellään K-pyörän omistajalla olla ollut samanlaista ongelmaa - mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään?
BMW K100RS -91
Sain tänään aikaiseksi vaihtaa vanhojen polttoaineiden tilalle 98:a, ja johan alko pelittämään.
Tais johtua siis vaan tuosta pienkonebensasta tuo huono käynti.
Mites muuten, voiko K100:ssa käyttää ysivitosta vai onko kone allerginen tuolle etanolille?
BMW K100RS -91
Tänään tuli hommattua itselle ensimmäinen kaksirenkainen bemari, 1993 vuoden R1100RS.
Jäi vielä liikkeelle odottamaan parempia kelejä, minun puolesta kesä vois tulla jo tänne Kainuuseen/Pohjois-Pohjanmaalle...![]()
Nyxä: Suzuki GSX1100G -92
Exät:
BMW R1100RS -93
Suzuki GSX750E -81
Juu iltapäivähuomenta!
Vihdoin pukkas pyöräkuumeen (keski-iän kriisin?) taikka vähä aikasemmin jo (viime vuojen puolella) ja männä lauantaina hajinki itelleni jo elämäni toisen kakspyöräsen moottorilla varustetun kulkineen sitten teinivuosien -76 mankin. Hakusessa oli vähän pystympi ja pitempään matkaan kykenevä keksintö jossa kulkis vähän tavaraakin matkassa, ja jonkin aikaa VFR:lle kilpailijaa katteltua löyty sitten tuommonen F800ST. En tiiä miks, mutta se ulkonäkö iski jotenki välittömästi
Töitä piti painaa syksy ja talvi vähä rajummin kun ei huvittanu velkaa ottaa kuitenkaan moisen takia ja nythän se palkinto aherruksesta tuolla tallissansa köllöttää. Sen verta on tiet kuivia tai ainakii jäästä vappaita että puolentuhatta kilometriä on harjoteltu että mitenkä siitä kahvasta kannattaa puristaa jottei käs väsy. Ehke se tästä, kevväämmällä. Niinku jotku osas varmaan rivien välistä lukkee, niin koeajamatta tuli kyseinen hyrysysy hommattua, mutta ei maha mittään ku se vaan iski. Kaikki laukut samalla avvaimella ja kaikenmaaliman sähköhärpäkettä ja ajotietämyskonetta ja kaikkee
Toki tuli koko talvi lueskeltua kaikki mahottomat viat ja syyt miksei kannattas ostaa tuota, ja jonniiverranhan noita on takasinkutsuja / aktioita tuohon pyörään liittyen. Ainoo mitä ei luullakseni kuitenkaan oo hoidettu on takalaakerin vaihto, luultavimmin se on pelkästään tarkastettu. Vai vaihtaako ne muka moisen EMC:llä puoleen tuntiin, eppäilen? Pistin sähköpostia aiheeseen liittyen, laite on ilmeisesti ostettu sekä huollatettu ensimmäisen ja varmasti toisen omistajan aikana EMC:llä, mutta eivät hyö oo saanu aikaseks vielä vastata että meneekö se laakeri vielä valmistajan piikkiin jos se nyt porsiikin tarkastuksen jälestä.
Mutta joo, savossa on nyt yks toistaseks onnellinen bemarin omistaja joka siirtyykin tästä tutkailemmaan että mistä sais skidmarxin tuplakuplaa vai onko sille joku parempikkii vaihtoehto. T. nimim kaulahan tässä jäätyy vaikka ois millasta kuolalappua ripusteltuna soppatorven ympäri
K1600GT vaihtui R1200GSA:ksi (2015).
Asvalttiteitä on tullut ajettua jo sen verran, että nyt tekee mieli seikkailla niiden ulkopuolella.![]()
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Sitten vaan seikkailemaan GS Meetingiin kesäkuussa.
Tuonne
Pekka
Nonnih. Muutaman vuoden tauon jälkeen jotain kirjoitettavaa tännekin. Eli meni viimeviikolla hyvin (12 vuotta) palvellut R1100S vaihtoon, yllätys, R1200S:ään. Toistaiseksi muutaman sadan kilometrin kokemuksella erittäin tyytyväinen vaihtoon![]()
![]()