Uusi Bemarikuski ja moottoripyöräilijä ilmottautuu. Tuli hankittua ekaksi pyöräksi vuoden 1996 110tkm ajettuR1100RS pyörä käytetty 10 vuoden tauon jälkeen 110tuhannen huollossa ja kaikki nesteet vaihdettu ja renkaat myös. Akku temppuilee ja sytyttä ABS valoa mutta kun pyörällä ei ole ajettu 3 vuoteen, niin seuraan tilannetta toipuuko akku. Ellei niin sit vaihdetaan. 250 kilsaa jo ajettu ja on mukava pyörä ajaa.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
No niin.
Aikoinaan itselleni lupasin, etten koskaan hanki bemaria pyöräksi. Ilmeisesti alitajuntani teki jo silloin päätöksen, että tämä mies on saatava jollain tapaa järkiinsä... Nyt kolmen vuoden haaveilun jälkeen voin sanoa olevani R80/7:n onnellinen omistaja!
Huomenna lähden koeajolle Kuopion suunnasta Ouluun, jos näet vanhan poliisipyörän tulevan vastaan niin kättä ilmaan ja korkealle!
T: mies valkoisen mulkosilmän ohjaimista
Kilo-Fasu vaihtui Bokseri-Gessuun (2006), joten jatkossa voinette odottaa enempi tai vähempi tyhmiä kysymyksiä täällä Bemari-osastolla!
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
No voi mahoton!
ens alkuun kun niitä risteysalueiden "melkein-kaatumisia" sai vähentymään siirtymällä maantienopeuksiin, niin kyllähän se oli mahtavata!
nyt joka päivä töihin ajaneena hymyilyttää edelleen joka kerta kun lähtee kotoa tai töistä. ei ole toista yhtä tunteita herättävää pyörää vielä minun historiassa ollut. ja joka kahvi-/ruokatauolla pitää käydä vieressä istumassa, vaikka satais vettä.
kyllä. mielenvikaisuutta havaittavissa, ja vahvaa.
nyt tänä iltana (huomenna lauttaan) ollaan lähdössä Eestiin kahden kaverin kanssa, ei malta millään taas odottaa sitä, että pääsee tien päälle...
t:samainen mulkosilmäinen mies valkoisista ohjaimista...
No nyt olen löytänyt omieni pariin!![]()
Eli eli nykyinen ajokki 2010, S1000RR. Suhteemme on kestänyt jo 1,5vuotta!
Bemmiä ennen useampi vuosi tuli liikutta Yömahoilla(r6, r1).
Siitä seurasi vaihto Kotarin Rc8:siin, jonka kilpailijana vaihtokauppaa tehdessäni oli S1000RR.
Tuskainen vuosi ajelua kotarilla riitti. Vaihto bemmiin ja ainakaan nyt en halua mopoa vaihtaa!![]()
Born to lose, liv to win
Täällä kanssa BMW S1000RR kuljettaja. Pyörä ollut vasta viikon. Pitkän hiljaiselon jälkeen iloinen omistaja lämmittelee harrastusta.
<p>BMW S 1000 RR</p>
Täällä ilmotautuu uusi BMW kuski.Kolmisen viikkoa sitten vaihtui Suzuki gsx 650f BMW 1200LT;hen.pyörä vm-08 ja ajettu 40000km.Saa nähdä miten luotettava pyörä bmw sitten on.
Japanin pyörillä tullut taivallettua varmaa 300000km ja niissä ei ole ongelmia ollut.
Jos tämäkin uusi hankinta yhtä luotettava niin silloin pitää olla tyytyväinen.
suzuki v-strom 650 -05
BMW F 650 GS Dakar 2002, mittarissa vasta 103tkm.
Halpaa ajoa kulutuksen ja vakuutusten suhteen, kiirettä ei tarvitse maantiellä pitää eikä huonompia teitä pelästyä.
Pyörä on ihan yhtä luotettava kuinka ajajansa opettelee tuntemaan sen tekniikan ja osaa elää sen mukaan. Itselläni bemussa ihastuttaa sen huollettavuus - baikki on 100% huollettavissa melko yksinkertaisin työkaluin, niin kotikonttorilla kuin mongoliassakin. Jos täysin luottaa ostettuihin huoltoihin, tuskinpa bemari sen parempi on kuin japsitkaan.
Honda vaihtui puimuriin - K1200R sporttiin, vm08.
Jos muutaman vuoden tuolla...![]()
Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
https://kokkonen.zone
KTM tuli vaihdettu RM Heinolla K1200S:ään. Sillä tullut jo 10tkm tänä kesänä. Juuri palailin Nordkapista.
--------
Honda NT
K4 GSXR 1000 rata
Viikko sitten vaihtui 1200 banditti suzuki bemarin r1100s:ään 😊
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Viikko sitten tuli 10 vuoden hiljaiselon jälkeen hankittua vesigessu. EMC:n esittelypyörä. Viikko ajeltu ja kyllä on makee pyörä. Ei voi muuta sanoa. Tarkoitus on opetella vielä vanhoilla vuosilla ajamaan soralla ja toivottavasti jopa helpossa maastossa. Saa nähdä miten tällä möhköllä se onnistuu.
Juu. Muutaman viikon olen ollut 1100RT:n omistaja. Kehtasin ilmoittautua, kun se ei ole tässä ajassa hajonnut tomuksi, vaikka kilometrejä on mittarissa jo 110000 ja risat.
Runko on huikea. Vähemmän saisi kalista ja kolista. Vaan olen antanut itselleni kertoa että jos BMW bokseri ei kalise, se on rikki. Sitä ei saa käyntiin. Liekö tottakin?
Omistaja itse on toiselle kymmenelle kurkottavalla mopolistallaan oleva pelimanninretku, joka on ehtinyt ikääntyä lähes niistä ajoista, jolloin viimeiset dinosaurukset pinosivat itsejään tervalampiin. Exiä on joka japanialaista (paitsi loputon tissikkäiden exien jono on ollut liian myöhään järkiinsä tulleita suomi-neitoja) ja vain endurot ovat jääneet tyyppeinä kokeilematta.
Nyt, kun (taas) luulen löytäneeni sen oman mopon, kalistelen toistaiseksi eteenpäin BMW-lipun alla.
Jos pelkää kolinoita niin pitää unohtaa Italialaiset, Sakemannit, Britit ja ajella vaan Jaappanin poikien vehkeillä.
Meteli itse ei haittaa. alkaa olla vanhan pelimannin kuulo muutenkin sitä tasoa, että hyvä kun edes jotain pihinää kuulee. Kyse on tässä vaiheessa siitä, että ovatko kolinat niitä normaaleiksi luokiteltuja, vai hakkaako mäntäpari aikansa kuluksi päätään kattoon. Kas kun en tuota bokserin sielunelämää (vielä) tunne.
[QUOTE=tmikki;6320535]Tuollainen tuli vaihdettua R.M Heinolta Tampereelta.
K1600GT -12
18tkm
kun näyttää olevan sulla kokemusta niin lotjasta ku wingistä ynm reissu vehkehkeistä niin kerroppa painava sana 16 gt.stä onko siitä kotiväen mieluiseksi laitteeksi ?? olen tehnyt omaa kalluppia nuiden gt/gtl.n käyttäjistä mitä ne niistä tykkää..... nääs ku itte ei meinaa uskoa niita LoTjan korvaajiksi....
![]()
[QUOTE=aLTa;6323429]
No Lotja ajoista on reilusti yli kymmenen vuotta ja Wingistäkin lähes saman verran.
Mutta jotain muistikuvaa tietysti on.
Tämä K16GT on noihin verrattuna sporttisempi muutenkin kuin tehoiltaan.
Tuota GTL mallia kokeilin mutta tuo matala penkki ja istuma-asento ei oikein sopinut.
Tietysti tämän GT:n moottori ja sen teho on se joka puhuttelee, mutta pidän myös ajoasennosta ja varustuksesta.
Myös vaimon mielestä takapenkillä viihtyy ja kuulemma peileistäkin näkee hyvin.
Ehkä pidemmillä vedoilla tuo penkki ei vastaa näiden LT:n ja Wingin tasoa, eli kuten sanoin sporttisempi on.
Onhan nämä nyt eri vuosikymmenen vehkeitä joten täytyy kehitystäkin tapahtua.
Polttoaineen kulutus on edellistä K13GT:tä pienempää. (n.5-5,5l/100km) on mielestäni vähän tällaiselle laitteelle.
Tuo vääntöhän se on joka jaksaa ihastuttaa, ei tarvi hakea pienempää ohitustilanteissa jollei halua nyt ihan vallatomaksi heittäytyä
Vakio plexi toimii mulla hyvin (Schubert C3) ja en korvatulppia tarvitse toisin kuin K13GT:ssä.
Taakse kuulemma suhisee ja vaimo käyttää tulppia samanlaisella kypärällä.
Tässä nyt alkuun näin n.1000km kokemuksella.
Nyt oon vuodenpäivät ajellu ihan uutena ostamallani F800GT:llä ja en vois tyytyväisempi olla näihin 20tkm mitä on mittariin tullut.
Vaihteisto tietysti on sellainen kuin bemuissa yleensäkin, eli jos meinaat vaihtaa alas tai ylös niin vaihda äläkä vain meinaa...yhtään 'välivapaata' ei löydy kun käyttää vaihtamiseen tarkoitusta vaihtaa.
Kulkee pienellä ja on ketterä ja ihan riittävän tehokas tämmöselle höyrypäälle kuin minä, ja hienosti tottelee jokaista pientäkin ajatusta...
Ainoo mitä täs toivoo on se et sais lotosta voiton niin vois vaihtaa isoveljeen![]()
Honda CB500Four -72
Honda VF500 -84
Honda CB600F -06
BMW F800ST -09
BMW F800GT -13
BMW K1300GT -11
Suzuki GSX 1300R -12
1965 sain eka moponi. Tunturi. Oli se upea. Teini-Tunturi . . . siihen aikaan. Nykyään Pappa-Tunturi, kuten kuvioon passaa.
Iän karttumisen myötä teini tahtoi ihka oikeaa moottoripyörää. Montaalai merkkiä oli tarjolla . . . vaan Jawa oli se . . . halvin jokkispeli. Sillä hurluuteltiin aikansa. Sitten kohtpuoliin hankittiin k-auton ajokortti (1966). Sillä luvalla sai ajella myös moottoripyörää, mikä on voimassa vieläkin.
40 vuoden kotilokauden jälkeen hankin syyskuussa 2011 BMW R1100RS -93, mikä oli Saksan tuontipärrä ja mittarissa tuolloin 73000 km. Sillä menokkaalla on nyt mittarissa 105000 kilsaa. Nyt se nuokkuu peiton alla lämpöisessä tallissa.
Nykypelin ostin Ruåttin maalta, Köpigistä toukokuussa 2014. Nettipalvelujen kautta moinen vehje löytyi. Se on BMW K1100LT-SE ( = Spesial Edition ) -95. Ostopäivänä mittarissa oli . . . 42700 km. Kaikin puolin ajomäärä vaikuttaa ihka luotettavalta. Mukaan sain myös dokumentoitua huoltohistoriaa, mikä vahvistaa sen. Ihan ite ajelin kulkineen Siljan laivaan Tukholmassa ja Suomessa tullien kautta kotiin Joutsaan.
Viimeisimmän reissun ( mm. Kaljaasi Ihana, Luvia ) jälkeen mittariin on kertynyt pikkasen yli 50000 km.
Varsin passeli ajokki meikälle. Kuumalla kesäkelillä pitää suojata vasen sääristö. Moiseen sopii mainiosti kevyt jääkiekko-säärisuoja ajoasun alle. Kone tarjoaa lämpöä . . . riittämiin . . . Suomen kolean syksyn kulkuihin.
BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
Ilmoittaudun tuoreeksi Gessu-kuskiksi. Viime kesänä tuli ensimmäisen kerran kokeiltua Gessua kun kutonen (K1600GT) oli huollossa. Siitä jäi sellainen jännä kutina, että tätä pitää saada lisää. Se on vain ajan oloon vaivannut yhä enemmän ja lopulta oli pakko käydä tekemässä kaupat Gessusta (R1150GS, 2002). Uusi tulokas on kyllä jo paljon maailmaa nähnyt ja kokenut (>100000km) sotaratsu, mutta sehän on parempi, että kokenut opettaa kokematonta.
Kun nuorikko lähipäivinä kotiutuu on tarkoitus lähteä pidemmälle kuherrusmatkalle ja sille matkalle se Gessu-poikuus taitaa jäädä.
Sanotaanhan sitä, että syrämeen ei maharu kahta ämmää, mutta aion kyllä silti pitää kutosenkin. Saas nähdä rupeaako jompi kumpi mustasukkaiseksi.![]()
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Terve.
Pariviikkoa sitten tuli hommattua Lahdesta Heinolta vanhempi vaihtopyörä K 1200 Rs -98 kohtuu kilsoilla 50th/km. Aikaisemmin ajellut Guzzilla. Nyt hieman tuntuu, että työ haittaa harrastusta, kun ei malttaisi olla pyöränselästä pois.![]()
BMW R 1200rs -98
Kerroppa jatkoa kokemuksistasi, oletko vielä tyytyväinen, sillä olen hankkimassa sellaista. Vähän käytettyjä on tarjolla, onko siinä riittävästi tehoja ja onko toiminut moitteettomasti. Kilpurihan se ei ole, vaan normaaliajoon tehty. Pitäisikö ohjaustankoa nostaa ja hommata isompi pleksi. Olisin kiitollinen, että saisin vastauksen, miltä pyörä vielä tuntuu, kun olet ajellut enemmän. Terv. Miska
Edellinen bemari R1100RT meni vaihtoon keväällä 2007 kun ostin Yamahan TDM:n ja nyt kun ennen juhannusta myin Yamaha GTS:n pois niin jäi kytemään että josko nyt ostais sen silloin jo harkinnassa olleen R1150RT:n. Nyt sitten paria kokeiltuani totesin että kyllähän tuollakin ajella voi taas ja kävin sitten eilen Tampereelta R M Heinolta hakemassa -02:sen hopeisen puimurin. Mittarissa on 55tkm ja katsotaan nyt sitten tästä eteenpäin.