Sivu: 36 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26343536373846 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1051:stä 1080:een 1455:sta
  1. #1051
    Liityin tänään. Ostin syksyllä ekan BMW:ni. Vanhan vm.-97 R 1100 R:n. 32 tuh. ajettu. Käytin huollossa, öljyt, tulpat ja uusi akku. Nyt vaan toivon että opin ajamaan sillä.
    Viimeksi muokannut: hoope; 21.02.2014 klo 19:42.
    Jyyräkuski
  2. #1052
    Kaupassa odottaa vielä R1100 RT vm 01. 70 tkm ajettuna. On ensimmäinen saksalainen mulla. N 4 viikon päästä olisi tarkoitus aloitella kausi
    R1100RT -01
  3. #1053
    Tänään tuli Tampereelta haettua Poriin eka Bemu.
    R 1100 RS, vm. 1995
    Tuossa se on olkkarissa ikkunan edessä, akku latauksessa ja odottaa perempia ajokelejä.
  4. #1054
    Aika monta R1100 Bemaria saanut uuden omistajan.
    Onnittelut uusille omistajille.
    Tulkaa sitten kurssille opettelemaan sen huoltoa.
    Eli tuonne
    Vielä mahtuu muutama uusi kurssilainen mukaan.

    Huoltoromppujakin löytyy ja neuvoja puhelimitse.
    Pekka
  5. #1055
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Aika monta R1100 Bemaria saanut uuden omistajan.
    Onnittelut uusille omistajille.
    Tulkaa sitten kurssille opettelemaan sen huoltoa.
    Eli tuonne
    Vielä mahtuu muutama uusi kurssilainen mukaan.

    Huoltoromppujakin löytyy ja neuvoja puhelimitse.
    laatutietoisia nykyajan immeiset.. minäki jos ois myynnissä halpa gessu jossain. ei raaski viittä tonnia kakkosmoposta köyhtyä.. tyytyäkkö 650 funduroon ? eipähän ois nii painava. isos kessussa kiehtos jousitus, matkaominaisuudet. talvella pikkuveli ois omiaan.. vaikeaa.. entäs jos vaihtas lotjan kerralla uudempaa gessuun.. ei,, ei voi luopua lotjasta.. ei vielä, niin kauan ku kyytiläisiä riittää. vaikka emceellä kovin ihastutti uus "tehdas madallettu" vesikersantti... semmone sit joskus
  6. #1056
    Minulla BMW 1000s RR, -10, ajettu 7000km
    BMW S1000 rr
    BMW 800 GS
    Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
    BMW F 650
    Kawasaki ZX 12R
    Honda VFR 800
    Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
  7. #1057
    Tänään vaihtui mamman 650 Deauville tipunkeltaiseen
    R1100ässään.
    Itse jatkan vielä GSA:lla
    R1200GSA, K1300GT,DL1000,R1200RT
    K1200LT
    GL1200GW
    XJ900
    GSX1100EFE
    GSX750EF
    VF750F
    XJ750SEGA
    CB125T
  8. #1058
    Liityin tänään tähän pitkän tauon jälkeen, ekat savut bemulla 10.3.
    Viime kesänä vaihtui iso Bandiitti Bemun 800 gt:hen jolla tuli kesä ajettua, mutta kun kävin kesän lopussa uuden vesigessun koeponnistamassa niin se oli menoa ja 800 vaihtui uuteen isoon gessuun, enkä ole katunut, kesän reissuja odotellessa.
    Iso gessu
  9. #1059
    Suzuki DL650:llä tuli ajeltua vielä tuossa viikolla. Vaihtui valkoiseen vesigessuun -14, joka tuodaan tuohon pihalle parin päivän päästä, jollei tuo takatalven lumi tuosta rupea katoamaan.
    R12GS -14
    DL650 -07 ABS
    pv50 * -86
  10. #1060
    Olen ajellut R 1200 RT 2010 neljä kesää, nyt oli aika vaihtaa uuteen RT: hen. Kaupat tein Heinolla Tapio Rouhiaisen kanssa Sannan avustamana. Menestyvän miehen takana on aina nainen. Asiat hoituivat erittäin asiallisesti ja viimeiseen kädenpuristukseen asti esimerkillisesti. Kaikki poljin säädötkin hoituivat kokonaisvaltaisesti. Toimitus ja luovutus hoituivat sovittuna aikana, erittäin täsmällisesti. Kiitokset Heille.
    Alkutyypit heitin heti, todeten, että jos vanhakin oli hyvä, nykyinen on ihan eri maata. Ajaminen oli erittäin kevyttä ja kone kävi hienostuneesti ja voimaa oli ihan eri tavalla kun muutti moodia. Uusi RT on ehkä parhain touring pyörä tällä herkellä, joskin muutkaan eivät huonoja ole. Kannataa poiketa Heinolla.
  11. #1061
    Bmw K1600GTL alle 13.4.2014
    BMW K1600GTL
    BMW R1200RT
    BMW R1150RT
    Suzuki AN 400 Burgman
  12. #1062
    26.3.2014 Hain Heinolta uuden 2014 RT:n Heinolta 2005 ostetun RT:n tilalle ja ajoin kotiin huulet pyöreinä, niin oli parempi kuin edellinen. Kiitos Jakkelle ja muulle väelle.
  13. #1063
    Joulukuussa ostettu 1200gsa -09, talvella pikku tuunailua ja nyt keväällä ajellu n.700km. Ja kivaa on ollu
  14. #1064
    Terve,

    Täällä tuore bemaristi! Ostin tämän vuoden helmikuussa Tampereen BikeTeam:lta BMW F800ST vm.07 ja vaikutti lupaavalta vehkeeltä. Ajeleenkin olen jo päässyt jonkin verran.

    Ensimmäisenä ihmetytti etujarrun nypytys? Mielessä kävi olisiko etujarrulevy(t) kierona? Osoittautui kuten arvelinkin, levyjen kierous viaksi josta johtui kamala nypytys jarruttaessa. Asiasta liikkeen kanssa sovittu, ja asiat laitettu rullaamaan.. Osia odotellessa. Ajamistahan tuo ei estä, vaikka onkin kovin VEEMÄINEN vika.

    Olen ihmetellyt lukiessani omistajanohjenamiskaa, kun siellä kerrotaan tuosta RDC(rengaspaineen seuranta järjestelmä), että kyseinen systeemi olisi TLV(tehdas asennettu lisävaruste)? Onko näin? Ja jos on niin mikä mahtaa olla vikana kun omastani en rengaspaineen tietoja näkyville saa ohjeita seuraamalla?

    Toinen on tämä varashälytin? Sama juttu... Pitäisi olla tehdas asennettuna? Miten varashällärin pitäisi käytännössä toimia, ja kuinka tiedän onko pyörässäni edes kyseisiä värkkejä? Olin jo ostamassa pyörään varashälytintä kun ohjenamiskassa kerrottiin pyörässä jo sellaisen olevan?? Onko?

    Olenko siis vain käsittäynyt jotain väärin? Eikö nuo varusteet kuitenkaan, vaikka ohjekirjassa kerrotaan niiden olevan, olekkaan välttämättä tehdasasennettuja valmiina pyörässä olevia varusteita?

    Itsehän olen tämän ikäisen pyörän kanssa vielä aivan viherkorva, koska aikaisemmat kokemukset -90 luvun taitteen japseista. Muutenkin BMW jo sinällään aivan uutta minulle.. Nämähän eivät ole ajoa haittaavia vikoja, mutta siltikin jotenkin haluaisi kaiken pelaavan, jos jokin pyörässä toimia kuuluisi?

    Olisi todella mukavaa, jos joku kokeneempi bemaristi ja eritoten kyseiseen malliin perehtynyt, voisi kertoa jotain päätäni askaruttaviin kysymyksiin? Pyörähän on muuten omasta mielestäni aivan mielettömän mukava ajettava, jolla päristelee mielellään lyhyet ja pitkät matkat! Ja mikäli vaikka pyöräni vanha omistaja osuisi kohdalle foorumilta olisi hienoa vaihtaa muutamia sanasia. Myöskin parhaitenhan se tieto sieltä tulisi.
    BMW F800ST -07
  15. #1065
    [QUOTE=Arttu87;6282278]Terve,

    Täällä tuore bemaristi! Ostin tämän vuoden helmikuussa Tampereen BikeTeam:lta BMW F800ST vm.07 ja vaikutti lupaavalta vehkeeltä. Ajeleenkin olen jo päässyt jonkin verran.

    Ensimmäisenä ihmetytti etujarrun nypytys? Mielessä kävi olisiko etujarrulevy(t) kierona? Osoittautui kuten arvelinkin, levyjen kierous viaksi josta johtui kamala nypytys jarruttaessa. Asiasta liikkeen kanssa sovittu, ja asiat laitettu rullaamaan.. Osia odotellessa. Ajamistahan tuo ei estä, vaikka onkin kovin VEEMÄINEN vika.

    Olen ihmetellyt lukiessani omistajanohjenamiskaa, kun siellä kerrotaan tuosta RDC(rengaspaineen seuranta järjestelmä), että kyseinen systeemi olisi TLV(tehdas asennettu lisävaruste)? Onko näin? Ja jos on niin mikä mahtaa olla vikana kun omastani en rengaspaineen tietoja näkyville saa ohjeita seuraamalla?

    Toinen on tämä varashälytin? Sama juttu... Pitäisi olla tehdas asennettuna? Miten varashällärin pitäisi käytännössä toimia, ja kuinka tiedän onko pyörässäni edes kyseisiä värkkejä? Olin jo ostamassa pyörään varashälytintä kun ohjenamiskassa kerrottiin pyörässä jo sellaisen olevan?? Onko?


    Mä hankin viime keväällä BMW F800GT ja muistikuvieni mukaan maahantuoja jälleenmyyjä sanoi, että Suomeen ei varashälyyttimillä olevia Bemaria myydä, koska niissä oli liian paljon harmia aiheuttavia vikoja, korjatkoon joku väitettä jos menin aivan perättömiä lausumaan. GT:tä ainakin myytiin kahtena eri varustepaketein, jossa toisessa oli sähkösäätöinen jousituksen paluuvaimennus, luistonesto järjestelmä sekä rengaspaine seuranta. Varmuutta mulla ei ST:stä ole, mutta voi olla että sinun hankkimassa Bemarissa ei ole paineseuranta ominaisuutta. Mikäli kuitenkin pyörän myyjä on sinulle myynyt pyörän jossa on tämä ominaisuus, saat lukemat näyttöön minimissään 30kmh vauhdissa, ja painamalla mittariston pienistä nappuloista alempaa, kunnes saat näyttöön painelukemat. GT:ssä asia hoituu näin, ja oletan sen myös ST:ssäkin hoituvan.
    Suzuki PV50, Honda VT600, Honda Magna VF750, Suzuki GSX1400, Triumph Sprint St1050, BMW F800 GT, BMW R1200 RS
  16. #1066
    1200 -09 Gesulla ekat parituhatta kilsaa takana.

    Ajamme paljon reissua kaksipäällä + kamat. Pyörä käyttäytyy johdonmukaisesti, alusta on helppo säätää kuormalle sopivaksi - kiitos ESA.n.

    Kone vääntää mukavasti, kuin olin olettanutkin ennen koeajoa.

    Eipä tuosta ole juurikaan pahaa sanottavaa, nooh ykkönen voisi olla hieman lyhyempi?

    Seuraavaksi 20 000km huolto, mitähän kaikkea se sisltää?

    -uula-
    BMW R 1200 GS
    Yamaha Diversion XJ 900
    Honda 350
    MZ 175
    Solifer speed 50
  17. #1067
    Meikäläisestä tuli toisen kerran bemmun omistaja. Nyt ajellaan S1000R:llä...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  18. #1068
    Oi Oi Oi onnittelut! Vaihtuuko nyt myös Tourinki PKhon?

    Tuohon ärrän ilmeeseen ku tuo takalaukku istuu aika huonosti...

    Onnex uusissa Bemuissa ei koskaan ole mitään lastentauteja, ni pääset myös ajelemaan, eikä kesä kulu huollon tiskillä.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  19. #1069
    Lainaa Arttu87 kirjoitti Katso viesti
    Terve,
    Olen ihmetellyt lukiessani omistajanohjenamiskaa, kun siellä kerrotaan tuosta RDC(rengaspaineen seuranta järjestelmä), että kyseinen systeemi olisi TLV(tehdas asennettu lisävaruste)? Onko näin? Ja jos on niin mikä mahtaa olla vikana kun omastani en rengaspaineen tietoja näkyville saa ohjeita seuraamalla?

    Olenko siis vain käsittäynyt jotain väärin? Eikö nuo varusteet kuitenkaan, vaikka ohjekirjassa kerrotaan niiden olevan, olekkaan välttämättä tehdasasennettuja valmiina pyörässä olevia varusteita?
    Juuri bemarin tavasta toimia minulla ei ole tietoa, mutta "tehdaslisävaruste" voi ainakin autoissa tarkoittaa myös sitä, että kyseinen ominaisuus on tilattava pyörään jo tehtaalta. Eli siis että maahantuoja / myyjäliike ei pysty sitä jälkeenpäin pyörään asentamaan. Näin ollen pitäisin mahdollisena, että kyseistä ominaisuutta ei pyörästäsi löydy. Mutta kannattaa kysyä merkkiliikkeestä, heillä on (tai ainakin pitäisi olla) kyllä tarkat tiedot siitä mitä varusteita mihinkin pyöräyksilöön on tehtaalla asennettu.
  20. #1070
    Huhtikuun alussa talliin majottui BMW 1000RR vm.10 jolla ruuvattu 20tkm
  21. #1071
    Kiitos lowhill ja sami1024 Vastauksista! Asia alkaa näyttämään todellakin siltä, kuten sami1024 saneli, etteivät tehtaalla näitä kuitenkaan välttämättä asenna vaikka ohjenamiskassa lukee TLV.

    No ei auta kuin laittaa hälläri tilaukseen ja asentaa! Sillähän siitäkin pääsee ja saa mielenrauhan. Rengaspaineet nyt on aina ennenkin tarkistettu ennen reissuun lähtöä omatoimisesti, joten ilmankin RDC pärjää varmasti, eikä haittaa ajoa.

    Kiitos ja turvallisia että mukavia ajokilometrejä kaikille , Hyvää kesää!

    T:Uusi BMW:n ylpeä ja onnellinen omistaja!
    BMW F800ST -07
  22. #1072
    Lainaa Arttu87 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos lowhill ja sami1024 Vastauksista! Asia alkaa näyttämään todellakin siltä, kuten sami1024 saneli, etteivät tehtaalla näitä kuitenkaan välttämättä asenna vaikka ohjenamiskassa lukee TLV.
    Siis lisävaruste on lisävaruste. Se, että jossain ohjekirjassa puhutaan tehdasasenteisesta lisävarusteesta, ei kyseisen ohjekirjan haltijan pyörässä kyseistä lisävarustetta välttämättä ole. Mikäs se sellainen lisävaruste olisi, jos se vakiona asennettaisiin kaikkiin pyöriin. Eikä niitä ohjekirjoja siis räätälöidä eri omistajien pyörille erikseen. Eli ts. ohjekirjassa kerrotaan toiminnoista, joita karvalakkiversioissa ei ole.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  23. #1073
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Siis lisävaruste on lisävaruste. Se, että jossain ohjekirjassa puhutaan tehdasasenteisesta lisävarusteesta, ei kyseisen ohjekirjan haltijan pyörässä kyseistä lisävarustetta välttämättä ole. Mikäs se sellainen lisävaruste olisi, jos se vakiona asennettaisiin kaikkiin pyöriin. Eikä niitä ohjekirjoja siis räätälöidä eri omistajien pyörille erikseen. Eli ts. ohjekirjassa kerrotaan toiminnoista, joita karvalakkiversioissa ei ole.
    Ymmärsin asian jo. Ei vain heti ymmärtänyt lukemaansa! Joten eipä nyt oteta lämpöjä..
    Mukavia ajokilometrejä sullekki.
    BMW F800ST -07
  24. #1074
    Lainaa Arttu87 kirjoitti Katso viesti
    Joten eipä nyt oteta lämpöjä.
    Ei tässä lämpöjä ole otettu. Missasin vain tuon sami1024:n vastauksen (jossa asia tulikin jo ilmi), joten ajattelin vääntää rautalankaa.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  25. #1075
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Ei tässä lämpöjä ole otettu. Missasin vain tuon sami1024:n vastauksen (jossa asia tulikin jo ilmi), joten ajattelin vääntää rautalankaa.

    Juu eipä mitään.. Tälläselle täytyykin vääntää rautalangasta, joka ei tajua lukemaansa?

    Tässä suora kopiointi omistajankäsikirjasta:

    TLV- Tehdasasennettu lisävaruste. Tehdasasennetut BMW lisävarusteet asennetaan moottoripyöriin jo tuotantovaiheessa.

    JLV- Jälkiasennettava lisävaruste. Voit hankkia jälkiasennettavan BMW lisävarusteen BMW Motorrad jälleenmyyjältä ja asentaa sen jälkeenpäin.

    Tässäpä siis minun lukemisen ymmärtämisessä joku vika? Käsitin tekstin perusteella että kaikki, joissa on tuo TLV pitäisi pyörästä löytyä.. Kun kuitenkin kahvanlämppärit, ajotietokone ABS jne. kuitenkin pyörästä löytyy ja jokaisen varusteen perässä käsikirjassa on TLV. Kun taas takalaukut ovat JLV ja sellaisetkin on. Tietenkin ensimmäisen omistajan toimesta.

    Anteeksi siis maalaisuuteni, kun en ymmärtänyt että vaikka kirjassa sanotaan noin ja moni näistä varusteista löytyykin jotka ovat TLV, ei tarkoitakkaan sitä että kaikki TLV merkityt olisivat pyörässä?

    Mutta siellähän sen joku jo selvensi, mikäli niin menee.
    BMW F800ST -07
  26. #1076
    Huhtikuun alussa tuli hommattua ensimmäinen Bmw mallia r 1200 gsa 2014.
    Uutena adventure kuskina ihmetyttää etupään uliseva ääni heti pienestä nopedesta lähtien,
    onko muilla uuden gsa:n hommaneilla havaintoa moiseta ulinasta.Renkaana anakee 3.
    Viimeksi muokannut: Japele; 21.05.2014 klo 06:17.
  27. #1077
    Suzuki vaihtuu lauantaina 17.5.2014 BMW K 1300S:ään.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  28. #1078
    18 vuotta K 100:lla, joka kulkee ja kulkee, kyllästyminen ajoi ostamaan rinnalle LT -05:n. Mukava pyörä, helpompi hallita näin persjalkaisena (168 ). Vaimo tykkää joten senkään puolesta (-lta) ei valittamista.
    Viimeksi muokannut: JääKääpä; 02.06.2014 klo 09:53.
    Mikä hoppu täsä, keitämä potut.


    BMW K 1200 LT 2005
    BMW K 100 1985
  29. #1079
    Toinen K100 hommattu entisen kaveriksi. K100RS SE jos tarkkoja ollaan.
    Retired
  30.  
  31. #1080
    Uusi bemari-kuski ilmottautuu, r1100rs 1993, ajettu 119tkm ja hyvin tuntuu toimivan.
Sivu: 36 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26343536373846 ... ViimeinenViimeinen