Sama täälläkin
Vuosikymmniä tuli ajeltua japsi katupyörillä ja viime syksynä täydellinen hurahtaminen Gessuun.
Nyt päästellään tapeilla seisten pitkin hiekkateitä ja metsäautoteitä , päällystettyjä mutkateitä (istuen), radalla ajoa , moottoriteitä , matkatavaroilla tai ilman , yksin tai kaksin .
Kaikki onnistuu ja vieläpä yhdellä ja samalla pyörällä![]()
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Lähes kymmenen vuoden pyörättömän vuoden jälkeen pihaan eksyi R1150RT -03
Pitkään eri merkkejä ja malleja harkinneena ja testanneena päädyttiin tähän.
Jokin vaan tuossa Boxerissa viehättää
Nykyään ei enää ole se huipputeho ja nopeus tärkeintä kun ikääkin jo lähes 50v
Takavuosina pari Bemaria ollut (K1 ja 1200 LT) niin laatu ja kestävyys muistui mieleen.
Eilen hain ja nyt noin 500km takana ja hymy korvissa
Takapenkiltä kuului vain positiivista palautetta, ei paljon kypärä suhise ja istuma-asento miellyttävä.
Tässä suunnitellaan lähtöä vielä tänä syksynä Viroa kiertämään kun töiltä ehditään
Hetken tätä foorumia seuranneena ja tarkkaan lukeneena kiitoksia asiantuntevista ja asiallisista mielenpiteistä ja faktoista, auttoivat pyörän hankinnan ja toivottavasti myös huoltojen ja mahdollisten korjausten kanssa.
Hyviä ajokelejä
tmikki
Wingi vaihtui BMW K 1600 GTL:ään.
Vakuutusyhtiö halusi mun Wingin ja tietenkin parempaa pyörää teki mieli.
Nyt tullut ajeltua noin 2.500 km Bemulla ja hyvältä tuntuu.
Kävin vähäsen kiertämässä Alastarolla rataakin.
Honda XL 750 Transalp
R1200GS ADVENTURE, 2008, 47 tkm
Kaikki käy mitä eteen laitetaan
BMW K 1600 GTL, 15
Ex BMW R1200GS ADVENTURE, 08
Ex BMW F800GS, 08
Ex BMW F650GS DAKAR, 06
Ex Kawasaki ZXR 750, 90
Ex Kawasaki GPZ 600 R, 86
Juuri äsken sovittu kaupat R1200C -pyörästä. Ensimmäinen oma pyörä, vähän jännittää miten sen kanssa tulee pärjäämään.
Moi!
2008-mallin Nightrain HD vaihtui tuliterään R1200 Adventureen. HD:ssa oli varusteina valot, jarrut ja kaasu, nyt on härveleissä hieman enemmän opettelemista.
Onhan upea peli.
Toni
Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
Noniin
Tämä vuosi on 40 v. taiteilijajuhlavuosi.
Ura alkoi v. 1962 14 v. ikäisenä isän synttärilahjaksi ostamalla Jawa CZ 250 v.-59. Jonka sitten tuunasin monttukoneeksi mahlen männällä. Pellit tietty lensi kuuseen.(ikinä en ole mopoa omistanut) Serkkupoika 12 v. nuorempi laittoi sen sitten myöhemmin kaatopaikkakuntoon. Harmi. No sitte 16 v. oli piikkien aikaa eli Yamaha 125 2-pyttyä ja 2-tahtiä ja tytöt tykkäs ja jopa alko saamaan... Ja kunkortn sai 18 v. niin sitten Honda CB 500 Fouri ja kun suorituspaineet nousi niin sitten v.1979 Tuutti vm.- 73. Joka on vieläkin tallissa tosin rampana. Kun sitten edelleen tuli paineita nykyaikaistaa kalustoa. Tuli v.1991 hankituksi Yamaha FJ 1200. Tämä maailman varmimpia pyöriä palvelikin sitten 21 vuotta ilman remontteja n. 130 tkm. Hieman tuunattuna mm. 17" takavanteella, Yoshimuralla ja Dynojetllä. Mutta sitten kun alkaa ikä painaan ja alkaa ajoasento ja vinkka painaan hartioissa on pikkuhiljaa alettava antamaan periksi muttei lopullisesti. Joten hankinta oli BMW K1200LT kun sai jammun siirrettyä luotettavalle nuorellemiehelle takaisinetuosto-oikeudella.
Nyt on takana n. 1000 km onnelisia bmw kilometrejä. Ja täytyy sanoa että hyvältä tuntuu. Vaikka kaipaankin jammun josimura murinaa toisinaa.
Nyt se tapahtui ,pakko myöntää tulleensa vanhaksi ja kankeaksi
Eilen vaihtu pyörä 12R:stä K1200 LT:n (kaverin pyörällä ensin koe ajo viimeviikonloppuna 1000km)
Mutta ,mitenkä on voinut tulla toimeen tähän asti ilman mukavuutta .Toki kyykyssäkin mukavuutta on ,vain eri tavalla.
Nyt voi nauttia leppoisasta menosta maisemiakin nähden.Kunnei potta tärise päässä 200+ vauhdissa.
Erittäin hieno peli on LT !!
PS. Kaiken näköisen "lisävarusteiden " linkkejä kaipailisin.
No niimpä se pääsi illan hämärissä lipsahtamaan väärä vuosiluku tuohon aloitusvuodeksi. Oikea vuosi on tietenkin siis 1972.
Joten jowin panet 10 v. paremmaksi.
Onnittelut 50 v. taipaleen johdosta
-pekkoh
R 1200 GS-04, ajettu n. 92 000. Ostin sen toukokuussa 81200 ajettuna. Sitä ennen ajelin f 650 GS Dakarilla ja ensimmäisenä pyöränä oli legendaarinen Yamaha XT600 Ténéré-86. Sinikeltainen.
Autokin vahtui Bemariksi ennen pyörän vaihtoa![]()
www.gospelriders.fi
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS
Nyt hellitti se LoTja-kuume. R 1150 RS vaihtui K 1200 LT:hen. Ensimmiset kokemukset ovat hyvin positiivisia. Ajoasento on huomattavasti miellyttävämpi kuin edellisessä mopotissa. Onneksi ajokelit ei ole vielä loppumassa![]()
K1200LT
R1200S vaihtui 20 vuotta vanhempaan neitokaiseen, eli K100C (os. LT) on nyt tallissa.
Retired
Syyspyöräksi Yksipyttyisen Dakarin hierontaa vuodelta 2006, saksanmaalta uitettuna. Loistavasti erilainen pyörä Gixxeriin verrattuna.
vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
R1200RT vuosimallia -05 mittarissaan 49tkm löytyy tallista. Muuten vakiokuosissa mutta pleksin vaihdoin ZTechnik VStream XTall -malliseen. Sarvien siirtopalat ja jalkatappien madalluspalat on seuraavana listalla. Sitten on sopivan rento ajoasento. Kolme laukkua ja alkuperäinen tankkilaukku löytyy.
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--
Morjens,
meikäläinen sitten päätti vaihtaa BMW-leiriin. Ostin eilen K 1300 GT:n.
Viimeksi muokannut: XJ600; 19.10.2012 klo 19:47.
Nyt vaihtui K 1300 GT -11 uuteen matkapyörään BMW K 1600 GTKoeajolla kuume nousi,
ja tarjousta ei voinut enää jättää käyttämättä. Saa nähdä miltä tuntuu ensivuoden alppireissulla ?
Vanha pyörä on pelannut ilman mitään vikaa n 20000 km toivottavasti tämä menee samoin.......
Viimeksi muokannut: sysija; 02.10.2012 klo 23:34.
R 1250 RT 21
K 1600 GT 18
R 1200 RT LC 16
K 1600 GT Sport 14
K 1600 GT 13
K 1300 GT 11
K 1200 GT 08
1100 XX 06
1000 CBR 00
Samoin minulla Suomipyörä BMW R1200RT mittarissa 30 tuhatta kilsaa ja mallia 2010/2009 ,eli ostin ylivuotisen vuonna 2010 ja hyvin on toiminut,mitään ongelmaa en ole kohdannut 30t/km aikana,säilön maahantuojalla ja talvisin tekee samalla siihen huollon ja nyt uusitaan myös renkaat metzellerit ,jotka tarjouksessa talviaikana 259 euroa molemmat renkaat,joten ei kalliita nekään,luin juuri ,että GS malli on sanut vesijäähdytyksen,milloinkohan sen saa RT malliin,silloin pitää miettiä,jos se on toimiva kokonaisuus,niin uuden hommaamista,muuten ajelen tällä vielä sinne 70t/km pintaan ja sitten vaihtoon,kun hyvitys hinnat on vielä aika hyvät,katselin Heinolla,kun siellä punainen ''RT" ,jolla ajettu 90t/km ,niin maksoi vielä 12,900 kesällä,nyt oli jo edukkaampi,mutta sen kilometrit ei vielä paljoa ole,koska ajoin edelisellä BMW:lläni 170 t/km;ria ilma vikoja,laturin hihnan uusin aina 40 000 välein ja samaan syssyyn menee jarrupalat,kun ne ei kulu juurikaan,kun kone jarruttaa aika hyvin,tyytyväinen olen ollut pyörään ja merkkiä en meinaa vaihtaa,kaselen jonkin aikaa,miten vesikone kestää,jos on hyvä,niin sitten siirryn semmoiseen,sillä joka kesä euroopassa ajan 8-9000km ja hyvin on toiminut ihan ilmajäähdytykselläkin,kuotettava reissukumppani.
BMW R 1200 RT
Pari vuotta ajettu K1200 GT:llä -07. Parin Suzukin jälkeen ollaan päästy mopojen aateeliin![]()
Uusi motoristi, ensipyöränä F800ST -08.. Nooh, ohan se ainaki tymäkämpi ku autokoulun Yammu Virago 535. Katotaan nyt kuinka kauan tuo pyörä pysyy..![]()
Honda CBR 500 R -14
BMW F 800 ST -08
Vaihtui M1800R R1200 GS:ään, uusi peli tuntuu tosi mukavalta ja hauskalta ajaa "möhkön" jälkeen.
Jalat vain ylettää nykyisin huonommin maahan, mutta eihän mopoa jalat maassa ajetakaan ...![]()
tohtorin sisko
Tänään kävin hieraisemassa kaupat LoTjasta (1100).
Onhan tuo pyörä jo iäkäs, mutta pirun nätissä kunnossa.
Tästä se yhteinen taival sitten alkaa..![]()
Ajuri ei sääennusteita kattele!
Itellä vaihtui kesällä japsi saksalaiseen. FZ6-N tilalle tuli F800GS.
Jos tänään veis pyörän talviteloille.
Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
No kaupat tuli tehtyä 1600GT ei ennen kokemusta Bemarista saa nähdä mitä ensikesä tuo tullessaan.
Fjr alla neljä kesää noin 70 000 km tuli huristeltua toivotaan että uusi pyörä on yhtä luotettava kun on ollut Yamaha.
1600 GT
Yamaha TDR 250 -89
Suzuki DR 800 -94
Kawasaki ZRX 1100 -98
Honda VTR 1000 F -98
Yamaha FZS 1000 -03
Yamaha YZF-R1 -10
BMW F800GS -12
KTM 250 EXC-F -13
Yamaha FZS 1000 -05
KTM 990 Supermoto -08
Yamaha MT07 -13
K 1600 GT ja F 800 GT
Edelliset pyörät: R 1200 GS, K1300 GT, Honda Varadero, 2 x Honda 1100 XX, Honda CBR 1000 F...![]()
1600 GTL:llä kesä menty...
1300 GT edellinen