BMW palstalla on niin hiljaista, että ajattelin kysyä, kuinka paljon meitä Bemaristeja käy .ORGin sivuilla ja minkälaisilla pyöriä Teillä on??
Minulla on BMW K1100 LT vm.92, ajettu n. 49000km.
Hankin pyörän Saksasta viime syksynä.
(aiemmin minulla on ollut Honda XL125, Honda CB500, Honda CX500 ja BMW K75RT)
Asun Oulunsalossa. Ikä 34.
Olen reissannut pari kertaa keski-Norjassa ja viime vuonna kävin Saksa, Itävälta, Italia, Sveitsi matkalla.
Miksi BMW K1100LT?
Haaveilin pitkään matkapyörästä (Omistin silloin CX500:sen) ja pitkään vaihtoehtoina oli Kawasaki GTR tai BMW KxxxRT tai LT.
Tärkeimpinä valinta kriteereinä oli kardaani, kunnon kate ja pysty ajoasento.
Kävin Raumalla testaamassa GTR:aa ja K75RT:ta. Päädyin K75RT:hen paremman ajoasennon ja persoonallisuuden vuoksi.
Kolaroin K75RT pyöräni ja hankin K1100LT pyörän.
K1100LT pyörässä tykkään pystystä ajoasennosta, luotettavuudesta, riittävästä tehosta kahdelle, sähkösäätöisestä plexista, kardaanista, isoista laukuista, persoonallisuudesta jne.
...Tässäpä vähän tarinaa Bemaristista.
Ilmoittakaa itsestänne, jotta tiedetään kuinka paljon meitä Bemaristeja täällä sivuilla pyörii???
PS.Olen kiinnostunut kaikenlaisesta tiedosta K1100LT pyöristä.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Itsellä on viime joulukuusta alkaen R80Gs `88, sillä olen vasta 2300km ehtinyt ajamaan.(nyt 8000km rikki)
Talvella pyörä kävi kunnostuksen lävitse: maalausta, alumiinipintojen puhdistusta, vanteiden kiillotusta, jakoketjur emontti ja sen sellaista.
Edellinen oli K100Rs, sen omistin vuodesta `98 ja 50tkm tuli sen mittariin. Hyvä pyörä se oli ja kulki kuin juna, varsinkin alustan parannuksen jälkeen(Koni+Progressiven jouset edessä+liukuputket yhdistävä jäykiste). Jotenkin on vaan aina nuo soratiet vetäneet puoleensa nyt tuo sitten tuli vihdoin vaihdettua.
Luulen että edellinen pyöräsi on ollut isälläni aikanaan: metalliharmaa, ABS:ät ja Corbinin satula? *
Kuulin sen sittemmin käyneen kolarissa.
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
R850R, vm 2001, 14000km
Aikaisemmat: Yamaha FJ1100, BMW K75
Seppo
<p>2002-2014</p>
R1100RS uudesta ollut, 18000km kahdessa kesässä.
Edellinen, Honda Deauville 650 jolla ajelin kesän.
Edellisestä puuttui kuva(Guest @ Huhti. 24 2003,13:23) kirjoitti
Morjens.
Viime syksynä vaihdoin cx500:en BMW K100lt:n
"PRÄTKIKSEN" kanssa samanlaisin perustein.
Millään ei meinaa tottua siihen ettei tarvi selata
vaihteita. Vääntää siihen malliin.
Vaihtaminen tuntuu vaativan huolellisuutta. Tuppaa
löytymään välivapaita.
Mukava pyörä tehdä matkaa. Vaimokin viihtyy hyvin kyydissä.
Olisi tuolla Wernerillä tosiaan ollut hieman opiskelua vaihteistojen suunnittelussa ja teossa... Edellinen K75 oli vaihteistoltaan kyllä japanilaisen jälkeen kauhistus ja nyt uusi R850R on sekin melkoinen paukkeen ja kolinan lähde jos ei tiedä miten tuota käyttää...(Guest @ Huhti. 26 2003,04:16) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Tammikuussa -03 ostettu BMW R 80 RT -83, aikaisemmat pyörät Yamaha XV 750, Yamaha XVZ 12 ja Honda CB 750
Tere !
R1100GS on pyöränä. Mukava yleispyörä moneen käyttöön, vaikka tunnustan että sorateillä en ole vielä juurikaan ehtinyt ajamaan.
Kesällä tuli käytyä Saksassa ajamassa melko pitkät matkat, silloin etenkin moottoritiellä kaipaisi isompaa/parempaa katetta kun vakio. Täytynee täksi kesäksi sellainen hankkia kun samaan suuntaan tulee taas lähdettyä
Vaihteisto on kyllä aika jäykkä käyttää verrattuna kevyempiin pyöriin, toisaalta tuntuma on se että kestää ikuisesti kunhan ei liikaa revi. Kokemuksia muista pyöristä ei juuri ole, ostin tämän viime kesänä, edellisen kerran olen omistanut piikin yli 10v sitten...
Kahvanlämmittimet on kyllä hieno keksintö !!!![]()
F650, vaihdoin 750 GSXR:stä. Mukava yleispyörä, jolla on tullu koluttua jos jonkinmoiset kärrypolut ja sorapätkät. Kolmas kesä lähtee ja rapiat 20tkm. Haluttas vaihtaa isompaan GS:ään, mutta maksaapi vielä liikaa. Bonuksena nykyisessä pyörässä on, niin hullulta kuin se kuulostaakin, aivan järettömän halvat alkuperäiset varaosat.
edelleenkin kesää odotellessa
Viime kesänä rekisteröity vuoden 2000 R1100S. Sain tehdä todella töitä, että löysin moisen keltaisena. Muut värit eivät kelvanneet, kunnes Bikeworldin myyjä vihjas, että BMW:n varastosta löytyisi uusi semmoinen laukuilla varustettuna.
R1100S on ajettavuudeltaan mahtava varsinkin mutkateillä. Moottoriväylillä kate toimii, eikä 200 vauhdissakaan tunnu pahalta![]()
Mittarissa nyt vajaa 10 000km, ja huolto tehty viime tiistaina. Bikeworldissä vaan unohtivat pyytää tuomaan pyörän edellisenä päivänä, joten venttiilinsäädöt jäivät kuulemma nyt "vajaiksi". Pitänee hoitaa uudestaan säädöt lähiaikoina.
Ainut mitä kaipaisin, olisi jäykemmät jouset. Nykyiset on jo säädetty tiukimmilleen.
Kuvia moisesta:
http://www.kolumbus.fi/toma/BMW/index.htm
tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
R 1150RS -02 *ja 12900 km.
R1150RS -02. Murheettomia kilometrejä viime kesänä 14700. Tänä kesänä Italiaan, toivottavasti myös takaisin
Kaksi pyttyisillä olen ajellut enimmäkseen vuosien varrella - CB350, XS650, 2*CX500 - ja haaveillut boxeri bemarista. Tosin haaveilua himmensi aikanaan silloisten mallien vaatimattomat tehot, mutta neliventtiiliset muutti tilanteen.
Nyt keväällä hankin -96 mallisen R1100RS:n . Tuhat kilsaa on takana ja totuuden nimessä edelleen opettelen ajamaan tätä beemeriä. Niin erillainen se on käytökseltään aiempiin.
Obe
Ajopelinä K75 "RS" vuodelta 1987. Pyörä on ollut mulla uudesta lähtien. Kilometrejä kertynyt reilut 80 tuhatta. RS tarkoittaa tässä tapuksessa RepaSpecialia. Myllymaan Repa Hämeenlinnasta rakensi pienen sarjan seiskavitosia boxeri-RS:n katteella. Mopohan on itsellään ihan kiva ja kate on ehkä parasta mitä tehdas on ikinä tehnyt. Niin toimivuudeltaan kuin näöltäänkin. Jälkimmäinen on tietysti makuasia.
Edellinen BMW oli '85 K100RS. Kiva peli sekin, mutta jalkatappien tärinä oli helvetillistä!
K75 saattaa mennä myyntiin, jos sattuisi löytymään sopiva R1100RT..... Tarjouksia vastaanotetaan!
Yhteenveto tämänhetken ilmoittautuneista BMW pyöristä .ORGissa.
F650
K75"RS",1987
K100LT
K100LT, 1986
K1100TL, 1992
R80GS
R80RT, 1983
R850R, 2001
R1100GS
R1100RS,1996
R1100RS
R1150RS, 2002
R1150RS, 2002
R1100S, 2000
R1200C, 1998
Kiitokset ilmoittautuneille!... mutta lisää vielä kaivataan BMW pyöräilijöitä.
PS. Yllättävän paljon imoittautuita kun, jossain äänestyksessä oli muistaakseni 5 BMW pyörää.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
No hellou pojat!
Olen ylpeä R1100S:n omistaja. Huvitti lukea "Toman" teksitä, kun hän kertoi pitkään metsästäneensä kyseistä prätkää keltaisena, sillä mulla oli sama juttu! Mutta löytyhän se keltanen! Munkin prätkä on 2000 vuosimallia, 2001 käyttöönotettu ja ex-koeajopyörä, joten siinä on kaikki lisäherkutkin, korotettu ohjaustanko jne. jne. Tota OIKEAN keltastahan ei enää valmisteta, nää ihan tuliterät on keltamustia, eikä keltanen ole niin kirkas sävy ku näis vanhemmissa. Aika hissukseen oon sillä viä ajellu, on se kuiteskin sen verran tehokas peli verrattuna mun vanhaan R65:n. Kontioreissu ois tarkotus tehä vähä pidemmän kaavan mukaan ja kerryyttää ajokokemuksia. Nautinnollisia ajokilometrejä!!!
K 100 LT -86. Ml 61 tkm.
Saksan tuliainen.
Aikaisemmat NS125R ja 2 x K100, eli kyseessä on nyt kolmas K100:nen. Tekniikaltaa tuotettava matkapyörä, aikaisemmilla ajettu yli 200 tkm. Pieniä sähkövikoja (mittaristossa) on ollut ja jo aikaisemmin puhuttuja välivapaitakin toisinaan löytyy, muuten ihan toimiva kampe.
Ja Oulun suunnalla ajelen...
Reissannut olen pyörälläni Euroopassa seuraavasti: Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Ranska, Itävalta, Sveitsi, Tsekinmaa, Slovakia, Hollanti, Belgia, Englanti ja viimekesänä Irlanti. Seuraava kohde joko Italia tai Espanja...![]()
![]()
K 100
noh
täällä olis bmw r 1150 gs adventure.
pyörällä ajettu noin 7500 km.
ompas sitten makia peli,maantieajo onnistuu loistavasti(hyvä pleksi).
maastossa on makia surautella(kunhan ei suohon upota).
talavellakin päästelty(ei tarvi kelekkaa).
erellisiä pyoriä solifer mopo vm 1953,raisu,suzuki ts 125,honda mtx 125,yamaha it 250, tässä välissä 2 vuoden tauko,mutta pakko oli hankkia kaks pyöräinen,yamaha tt600,ktm 250 vm89,ktm 250 vm90,husqvarna 510,honda afrika twin vm93,honda varadero vm99 ja bmw r 1150 gs adventure.
kyykkyä tai kustomia ei ole ollut eikä tule olemaankaan.
ps.laittakaas gs- miähet pyöriinnä laaserin putki,ottakaa katti pois ja siru poksiin---kylä potkiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!!!!!!![]()
Mr. NJURMI
Kerroppa kuinkas paljon potkii tuota tehoa lisää. Tuliko dynotettua ennen ja jälkeen Laserin?
tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
ei oo dynotettu,mutta ero on kuin yöllä ja päivällä.(palataan kesemmällä josko sais sen testiin).pelkkä putken vaihto ei mitään vaikutusta.elikkä koko paketti jos haluat kaiken hyödyn osista.
R1150RT 2-spark eli vm.2003
edellinen oli Honda Deauville, joka oli käytössä alle vuoden. Muuten hyvä pyörä mutta liian tehoton. RT vaikuttaa tähän asti selvästi paremmalta. Öljyä se näköjään syö aika paljon, mutta siitä onneksi moni varoitteli ennen käyttöönottoa.
Saksassa ehdin jo RT:llä käväistä, mainio maa! Ehdottomasti uudestaan kun vain tilaisuus siihen tulee.
--
BMW R1200ST 2006
Sama juttu. Oli myös Deauville vuoden.
Ongelmana tehottomuus kaksi päällä, moottorijarrutuksen jälkeen meni tosikauan ennenkuin sai taas tehoa.
Ja sitten se runko, verrattuna nykyiseen RS:ään Deauville on yhtä tukeva kuin naistenfillari, etu- ja takapää on eri paria.
Jos tökkää Laserit ja chipin, niin kannattaa vaihtaa myös nokat.
Silloin vasta potkii...
MSD Cams F1
--Marko(R1150R)
Ducati Diavel Dark
(NewmanR @ Touko. 21 2003,08:52) kirjoitti
Saitkos Marko asennettua jo ne nokat jossakin, meinaan kun Mototrip ei suostunut? Jos, niin missä?
tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
RM Heino lupas asentaa. Täytyy vaan aika varata.
Dynokäppyrää
Nokat oli aika suolaisen hintaiset, 665e postikuluineen.
Harrastuksilla on hintansa..![]()
Ko. nokat ostin tuolta. MSD.
Ei RM Heinolla ollu huoltoaikoja ku vasta n kuukauden päästä..
Joten päätin asentaa nokat itse.
Ensimmäisen kanssa vierähti 7h, toinen meni kahdessa tunnissa. Aamukrapuloissa kun alottelin *![]()
Asennuksesta sen verran että ihan heittämällä nokat ei menny
paikalleen. Kannesta piti jyrsiä hiukan tavaraa pois jotta nokat
mahtuvat pyörimään.
Muuten oli aika helppo homma.
Tehoja en ole kunnolla kokeillut kun ajattelin että täytyy ajaa
sisään ensin hiukan, mutta kyllä pirteyttä tuli 4000n jälkeen
huomattavasti lisää![]()
Muina virityksinä Laserin Pro D'or slipari, kollektori, chippi, K&N ja BRISK DOR12LGS nelikärkitulpat.
Ducati Diavel Dark
(NewmanR @ Touko. 26 2003,09:54) kirjoitti
Vai helppoa! Toi kannesta jyrsiminen kuulostaa "pelottavalta". Kuinka paljon jyrsit ja minkälaisilla työkaluilla suoritit tuon jyrsinnän?
Muuten onnnittelut suorituksesta![]()
tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S